پنجشنبه, 30 فروردین ماه 1403

کد خبر: 660

تاریخ خبر: 1398/11/05

اختصاصی تبلیغات نیوز

بازخوانی پرونده تبلیغاتی چهارساله کیمیا علیزاده: از تبلیغ نوشیدنی انرژی زا در ایران تا عضویت تیم ملی تکواندوی آلمان/ از ریو 2016 تا توکیو 2020/ وداع سلبریتی برندینگ ها؟!

تبلیغات نیوز - سعید میرشاهی: کسب اولین مدال یک بانوی ایرانی در المپیک، شهرت سریع و گسترده، ازدواج با یک والیبالیست ملی پوش، حضور در تیزرهای تبلیغاتی، مهاجرت به هلند و در نهایت وداع همیشگی با ایران و تلاش برای پیوستن به تیم ملی تکواندوی آلمان در المپیک 2020 توکیو و مسابقات بعدی؛ اینها خلاصه ای از رویدادهایی است که این روزها در ذهن کیمیا علیزاده نخستین بانوی المپیکی ایران و البته صاحبنظران و علاقه مندان به وی اعم از دوستداران و منتقدانش به سرعت مرور می شود. 

با این وجود، فارغ از حاشیه های مهاجرت همیشگی کیمیا علیزاده به خارج از کشور و درخواست تابعیت آلمان، حضور سلبریتی ها و چهره های مشهور ورزشی و هنری در تبلیغات و تیزرهای تبلیغاتی موضوع گزارش تبلیغات نیوز است؛ از کیمیا علیزاده ای با لباس ورزشی در تیزرها حضور پیدا کرده است تا تازه ترین تصاویر وی که بدون حجاب در کنفرانس خبری مسابقات انتخابی تیم ملی آلمان برای المپیک 2020 توکیو به همراه همسرش حامد معدنچی، ملی پوش سابق والیبال حضور پیدا کرده است. 

از ایران...

طی سال های گذشته کیمیا علیزاده، به تنهایی یا همراه با همسرش، در بنرها، بیلبوردها، تیزرها و کمپین های تبلیغاتی مختلفی حضور یافته اند که در این گزارش به برخی از آنها می پردازیم:

تابستان امسال عکسی از سروش رفیعی و کیمیا علیزاده منتشر شد که مشترکا در  یک تبلیغ داخلی شرکت کردند. این تبلیغ که به موضوع گردشگری اختصاص دارد، سفرهای ارزان در داخل ایران را تبلیغ می کند. اسنپ تریپ یکی از وب‌سایت‎ها و اپلیکیشن‎های رزرو آنلاین هتل و خرید بلیط هواپیما و اتوبوس است که هدف آن کمک به بهبود و افزایش سفرهای آسان‎ و ارزان در داخل ایران است. این سرویس به ما کمک می‌کند تا در کنار خرید بلیط اتوبوس و هواپیما، هتل‎ها و خانه‎های بومگردی موجود در شهرهای مختلف ایران را بررسی کرده و براساس اطلاعات دقیق، مناسب‎ترین‌ هتل‎های تخفیف‌دار را برای سفرمان انتخاب و رزرو کنیم.

اگر در تابستان امسال چرخی در خیابان‎های شهر، وب‌سایت‌ها یا شبکه‌های مجازی زده باشید، می‌بینید که اسنپ تریپ به‌تازگی کمپینی به نام #بیا‌_دورش_ بگردیم را اجرا کرده که هدف آن تشویق مردم به سفرهای ارزان در داخل ایران است.

        حضور سروش رفیعی و کیمیا علیزاده در یک تبلیغ

به گزارش تبلیغات نیوز، پوستر زیر نیز تبلیغی از محصولات "کن" است که با استناد به کسب افتخارات کیمیا علیزاده از وی به عنوان "سفیر برند" خود نام برده است. در این تبلیغ با تاکید بر مفهوم و ترجمه can (به معنای توانستن) و نام محصول "لوازم خانگی کن" تلاش شده، توانایی کیمیا علیزاده و این محصول در یکدیگر، تصویر قدرتمندی از آن را به مشتریان نشان دهد.

در این رابطه سفیر برند، فردی است که محصول یا خدمتی را امتحان کرده و شیفته آن است و لزوما او یک حامی که پول دریافت می کند، نیست. البته حامیان حقوق بگیر نیز می توانند مفید باشند.

           تبلیغات سلبریتی ها

                         Image result for ‫کیمیا علیزاده در تبلیغات‬‎

حضور کیمیا علیزاده در تیزر یک دقیقه ای آبمیوه انرژی زای W، کاری از کانون تبلیغاتی هشت، که با تاکید بر قدرت بدنی و حرکات پرانرژی اش در لباس ورزشی تکواندو در محله های قدیمی و خرابه توسط یک دختر ایرانی و میکس شدن آن با صحنه هایی از درخشش وی در مسابقات جهانی را شامل می شود و سپس تصاویر نوشیدن آبمیوه انرژی زا و نیز بیان عباراتی درخصوص توانایی و مبارزه بر روی تیزر موردنظر، از جمله تبلیغات موثر به شمار می رود که با استقبال گسترده ای در شبکه های ویدئویی هم مواجه شد.

برای مشاهده تیزر تبلیغ نوشیدنی انرژی زا توسط کیمیا علیزاده کلیک کنید.

تا آلمان...

اکنون در حالی که چهار سال از حضور پرافتخار کیمیا علیزاده، در المپیک 2016 ریو در برزیل می گذرد، و بعد از اتفاقات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی در سطح ملی و بین المللی، اولین بانوی مدال آور المپیک تصمیم گرفته برای همیشه از ایران برود و با حضور در هلند و سپس آلمان، اعلام کرده که از این پس برای آلمان و زیر پرچم این کشور، مبارزه خواهد کرد. دلایل و تبعات تصمیم کیمیا علیزاده، بانوی جوان ایرانی، خارج از موضوع این گزارش است اما از دست رفتن سرمایه های اجتماعی و موفق در حوزه های مختلف ورزشی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و... که می توانند نقش مهمی در سلبریتی برندینگ ایران و عرصه های مختلف تبلیغات بازرگانی ایفا کنند، و محرومیت تبلیغات از چهره های نه موفق مشهور بلکه موفق، بسیار قابل تامل است. 

تصاویر زیر، حضور کیمیا علیزاده را در کنفرانس خبری در مسابقات انتخابی تیم ملی آلمان به همراه همسرش حامد معدنچی نشان می دهد. معدنچی، نیز ملی پوش سابق والیبال، دیگر سرمایه ورزشی ایرانی است که از این پس با پرچم ایران فعالیت نمی کند.

         جدیدترین تصویر از کیمیا علیزاده و همسرش در آلمان (عکس)

        جدیدترین تصویر از کیمیا علیزاده و همسرش در آلمان (عکس)

       جدیدترین تصویر از کیمیا علیزاده و همسرش در آلمان (عکس)

از تصاویر اولیه کیمیا علیزاده بعد از کسب مدال برنز در المپیک ریو 2016 تا حضور پررنگ در تبلیغات تجاری و در نهایت تصاویر وی در کنفرانس خبری مربوط به مسابقات انتخابی تیم آلمان برای المپیک 2020 توکیو، فقط چهار سال فاصله است! 

چندی پیش، عبدالکریم حسین زاده، نایب رئیس فراکسیون امید در مجلس در صفحه توییتر خود نوشت: قهرمانان ما در جودو و تکواندو و شطرنج سرمایه‌های انسانی کشورند. تا کی باید با وجود عشقشان به کشور، مجبور به ترک وطن باشند؟ چه زمانی نوبت پاسخگویی کسانیست که با سوءمدیریت و ناکارآمدی، باعث فرار سرمایه‌ها می‌شوند؟ کیمیا علیزاده و امثالش فقط برای تبلیغات و تیزرهای انتخابات نیستند!

نظرات کاربران