طی روزهای گذشته معاون حمل و نقل ترافیک شهر مشهد مدعی شد که 38 کیلومتر مسیر دوچرخهسواری در مشهد ساخته شده و بزودی امکان اتصال این مسیرها با همدیگر فراهم می شود.
به گزارش تبلیغات نیوز، قدس آنلاین خلیلالله کاظمی همچنین در ارتباط با آخرین وضعیت ایستگاههای دوچرخه مشهد اظهار داشت: از دلایل عدم راهاندازی موفقیتآمیز ایستگاههای دوچرخهسواری میتوان به مناسب نبودن دوچرخهها، عدم استقبال عموم، قیمتهای بالای دوچرخهها، نامطلوب بودن فضای تبلیغاتی آن و نظایر این موارد اشاره کرد که در صدد برطرفسازی این مشکلات هستیم.نکته دیگر تأمین زیرساختهای دوچرخهسواری است، اولویت نخست ما متصل کردن ایستگاههای دوچرخهسواری به یکدیگر است، 38 کیلومتر مسیر دوچرخهسواری در مشهد وجود دارد که باید این مسیرها را بهسازی کنیم.
از اظهارات معاون شهردار مشهد میتوان نگاه واقع بینانه به موضوع دوچرخه را دریافت؛ ایستگاههای دوچرخه ای که مدتها بلااستفاده رها شده بود ؛ اندک اندک تعیین تکلیف میشودو امید هست که روزی درآنها دوچرخه هایی قابل استفاده دید.
ازدیگر سو شهرداری درادامه روند پیاده روسازی خود مسیر های دوچرخه جدیدی را احداث و البته تلاش دارد تا انهارا به هم متصل کندتا شاهد تردد دوچرخه دراین خطوط هم باشیم ؛ نه اینکه صرفا مسیری سبز وخالی دربخشی ازپیاده رو وجود داشته باشد.
واقعیت این است درکشورهای توسعه یافته شهروندان بسیاری از کلان شهرها دریافته اندکه استفاده از دوچرخه میتواند مشکلات ترافیکی و آلودگی هوا را رفع کند. همراهی دولتها و شهرداریها با این رویه باعث شده تا فرهنگ استفاده از حمل ونقل عمومی درمسیرهای طولانی و استفاده از دوچرخه به عنوان وسیله حمل ونقل تک نفره در مسیرهای کوتاه به فرهنگ تبدیل شود .
این درحالی است که بسیاری از کلان شهرهای کشورما این روزها نه از روز اختیار که به اجبار ترافیک و آلودگی هوا به سمت این فرهنگسازی گام برمیدارند ، این درحالی است که این روزها قیمت دوچرخه سربه فلک کشیده وخرید آن برای بسیاری از شهروندان ممکن نیست . آنگونه که از شواهد امر بر میاید دولت و نهادهای محلی مانندشهرداریها هم یا قصد یا توانایی کمک به شهروندان برای خرید دوچرخه را ندارندو بنابراین فرهنگسازی دراین خصوص راهی دشوار خواهد بود.
شهرداری مشهد از سالها قبل به این فکر افتاده بودکه میتوان با دایر کردن ایستگاههای دوچرخه و فراهم کردن مسیر تردد برای دوچرخه سواران ؛ جاده فرهنگسازی را اندکی هموارتر کند، اما برخی انتخابهای نادرست وبرخی کارهای نصف ونیمه باعث شده بود تا بودجه های کلانی که صرف ساخت ونگهداری وتامین تجهزات شده بود درعمل بی فایده باشد.
دوچرخه هایی که درعمل امکان استفاده از انها وجودنداشت ، ایستگاههایی که یکی درمیان فعال نبودو کارگرانی که ناراضی از دریافت حقوق ومزایا بودندو شرکتی که بخاطر تعهدات شهرداری مشهد یک پایش در داده بود. مسیرهای دوچرخه ای که تکه تکه طراحی واجرا شده بودوامکانش مهیا نبود حداقل بخشهایی ازشهربا این وسیله نقلیه طی شود و....
بخاطر همین بود که درابتدای مطلب عرض کردم درصورتی که اظهارات معاون حمل ونقل شهرداری مشهد جامه عمل برتن کند قطعا میتوان به آینده استفاده ازدوچرخه درمشهد امیدوار بود. هرچند هنوز هم که هنوز است برخی نکات دراستفاده از دوچرخه مغفول واقع شده که امیدوارم مسوولان شهرداری مشهد به این نکات هم توجه داشته باشند.
اول اینکه هم اکنون درمناطقی از شهر مسیر ویژه دوچرخه و ایستگاه احداث شده که ترافیک چندانی درخیابانها وجود ندارد و بسیاری از شهروندان ترجیح میدهند با تاکسی یا سایر وسایل نقلیه عمومی تردد کنند ؛ حتی در طرح زوج و فرد هم قرار ندارد و با وسیله نقلیه شخصی میتوان این مسیرها را طی کردو شاید همین امر باعث شده تا اقبال کمتری به دوچرخه سواری شود.
این درحالی است که در هسته مرکزی شهر که ترافیک بیداد میکندو آلودگی هوا هم مضاعف است خبری ازمسیر ویژه وایستگاههای ارایه دوچرخه وجود ندارد. مسیری که میتواند از سوی شهروندان با اقبال بیشتری روبرو شودو صد البته برای شهرنیز بسیار مفید تر است .
نکته دیگرهم اینکه دوچرخه هایی که اکنون درایستگاهها عرضه میشود نه کیفیت دارندو نه متناسب با شرایط شهرمشهد طراحی شده اند شاید اگر بتوان از دوچرخه هایی با کیفیت تر دراین ایستگاهها استفاده کرد شهروندان بیشتری راغب شوند تا شرایط سخت وتضمنیهای عجیب انها را طی کنند . البته دربرخی کشورهای توسعه یافته حتی دراین ایستگاهها دوچرخه هایی ارایه میشود که با باتریهای شارژی کارمیکنند و امکان استفاده از دوچرخه برای برخی افراد کم توان جسمی را هم فراهم میاورند . کسانی که رکاب زدن برای انها ممکن نیست با استفاده ازاین دوچرخه های برقی میتوانند مسیر های کوتاه را طی کنند.
درنهایت هم باید گفت که مدیریت دراین قبیل کارها که نیاز به فرهنگسازی دارد حرف اول را میزند ، اینکه امیدوار باشیم شرکتی میاید و به بهای تبلیغات محیطی دوچرخه سواری در شهر را فرهنگسازی میکند اشتباهی بزرگ است باید بجای انتشار عکسهای تبلیغاتی برخی مدیران ومسوولان سوار بردوچرخه که دقایقی بعد سوار برخودروهای لوکس خود شده وهیچ طرحی هم جلودار انها نیست ؛ سراغ مدیران خوش فکری برویم که روی نقاط مشترک میان مردم ونیازهای انها برنامه ریزی کرده و برای انها امکانات لازم را فراهم میاورند.
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
نظرات کاربران