در اولین جلسه رسیدگی به پرونده پرشین پارس، قاضی اتهام ۶ نفر را به شرح زیر قرائت کرد: مشارکت در ۱۳۷۹ فقره کلاهبرداری از طریق تبلیغ عامه در فروش خودرو به مبلغ بیش از ۷۶۱ میلیارد ریال.
به گزارش تبلیغات نیوز، اولین جلسه رسیدگی به پرونده مدیران شرکت خودرویی "پرشین پارس" با ۱۵۰۰ نفر شاکی، به ریاست قاضی قاسمی برگزار شد.
جمعیت کثیری از شاکیان جهت ورود به دادگاه روبروی درب دادگستری حاضر شده بودند. ازدحام جمعیت به گونه ای بود که ماموران حراست از ورود بسیاری از افراد ممانعت کرد.
امروز ۱۳۷۹ شاکی حضور دارند که تعداد اندکی از آنها وارد اتاق دادگاه شدند و الباقی شاکیان در سالن بیرونی از طریق بلندگوها در جریان رسیدگی قرار میگیرند.
این پرونده مجموعا ۶ متهم دارد. قاضی، اسامی ۳ نفر را به عنوان متهمین حقیقی قرائت نمود. همچنین این پرونده ۳ متهم حقوقی تحت نام شرکتهای آرمان پرشین خودرو، کارما و فیلار بینالملل کارما دارد.
قاضی اتهام ۶ نفر را را به شرح زیر قرائت کرد: مشارکت در ۱۳۷۹ فقره کلاهبرداری از طریق تبلیغ عامه در فروش خودرو به مبلغ بیش از ۷۶۱ میلیارد ریال.
دادستان در جایگاه حاضر شد و کیفرخواست را قرائت نمود. وی در تفهیم اتهامات متهمین گفت: مشارکت در کلاهبرداری به مبلغ بیش از 761 میلیارد ریال، افزایش صوری شرکت و پولشویی به میزان بیش از 761 میلیارد ریال.
نماینده دادستان سپس در تشریح و توصیف عملکرد متهمین افزود: به عنوان مدیران سه شرکت و با توسل به وسایل و عملیات و مانورهای متقلبانه از طریق انتشار آگهی، شکات را به مسائل واهی امیدوار کردند. حتی پس از شکایت اولیه تعدادی از شکات و در زمان معطوف بودن پرونده با علم بر اینکه ثبت خودروهای خارجی امکان نداشته، باز هم اقدام به دریافت سفارش کردند.
وی در تشریح دلایل اتهام ادامه داد: شکایت از 1380 نفر از خریداران و همچنین نظریه دادگستری در رشته حسابرسی از دلایل متهمین می باشد. شرکت آرمان پرشین پارس نمایندگی خودروهای داخلی و خارجی را نداشته است در صورتی که بر اساس قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان عرضه خودرو، مستلزم داشتن نمایندگی و تعمیرگاه بوده که متهمین فاقد چنین مجوزی بودند. شرط ثبت سفارش خودرو بر اساس قوانین وزارت صمت نیز مستلزم نمایندگی و تعمیرگاه است.
نماینده دادستان عنوان کرد: بر اساس حقوق مصرف کنندگان، مبادرت به اخذ پیش فروش خودرو از طریق وزارت صمت و با مجوز این وزارت خانه امکان پذیر است که متهمان این مجوز را نداشتند شرکت مذکور فاقد هرگونه نمایندگی بوده است و در زمان تشکیل پرونده، متهمین به دنبال اخذ نمایندگی از شرکت روسی بودند که موفق به دریافت آن نشدند.
وی افزود: متهمین خود را به عنوان حق العمل کار معرفی می کردند اما به وظایف و مسئولیت های حق العمل کاری پایبند نبودند. ردیابی وجوه حاکی از این است که متهمین، وجوه دریافتی را در راستای منافع شخصی به کار می بردند. وجوه اخذ شده از شکات، باید برای خودرو هزینه می شد اما در جای دیگر هزینه شده است. مثلا برای تأمین ضررهای شرکت و امور جاری آن مصرف می شد و با دریافت وجوه از شکات جدید و پرداخت آن به شکات قدیمی برای خود زمان می خریدند.
نماینده دادستان ادامه داد: همچنین متهمین، هیچ گونه مجوزی از بانک مرکزی برای فروش لیزینگی خودرو نداشتند. فروش اقساطی خودرو از مصادیق بانکی است و بر اساس قانون نیازمند مجوز بانک مرکزی است. قیمت اعلام شده از سوی شرکت 5 تا 10 درصد پایین تر از قیمت بازار بوده و جذب مشتری می کرده و این عمل نیز متقلبانه بوده تا وجوه را از مشتریان کسب کنند
وی عنوان کرد: متهمین در سال 96 و 97 از عدم استطاعت خود برای خرید و تحویل خودرو آگاه بودند و باز هم اقدام به اعمال مجرمانه کردند. بر اساس نظریه کارشناسی کارشناس دادگستری مبالغ و وجوه اعلام شده در پرونده موجود است دلیل دیگر اقاریر متهمین در دریافت سفارش و عدم تحویل خودرو است.
وی اظهار کرد: دلیل دیگر نیز افزایش صوری سرمایه شرکت برای تسهیلات و اغوای مردم است. یکی از متهمین اقرار کرده افزایش سرمایه به مبلغ 35 میلیارد بدون رعایت تشریفات قانونی صورت پذیرفته است. هدف از این کار نیز اخذ تسهیلات بانکی بوده است. وجوه واریزی به حساب شرکت به چندین حساب مختلف نقل و انتقال واریز شد و در موضوعی غیر از موضوع قرارداد با مشتریان و به منظور پنهان کردن عواید حاصل از کلاهبرداری انجام می شد.
وی بیان داشت: با توجه به نقل و انتقال وجوه به حساب های مختلف و زمانبر بودن پیگیری حساب ها پرونده جداگانه ای برای بررسی آن در شعبه سعادت آباد تشکیل شده است.
وی افزود: متهمان با علم بر اینکه امکان ثبت خودروی خارجی وجود ندارد از طریق آگهی به فریب دادن مشتریان می پرداختند.
وی در تشریح زمان و مکان جرم های صورت گرفته گفت: متهمین در طول سالهای 96 و 97 در تهران اقدام به ارتکاب جرم نمودند.
نماینده دادستان در پایان قرائت کیفر خواست گفت شکات در زمان ثبت کیفر خواست غالب وجوه را دریافت کردند ولی چون شاخص بانکی تغییرکرده است شاکیان ضرر زیادی کردند.
وی درخواست کرد که وجه شاکیان با قیمت روز خودرو استرداد شود.
پس از اظهارات نماینده دادستان، «علیزاده طباطبایی» وکیل مالباختگان شرکت آرمان پرشین در جایگاه حاضر شد و گفت: از نظر ما این یک کلاهبرداری شبکه ای است و قرارها به اندازه ای قوی بوده که اصلا دادگاه را جدی نگرفتند قرار کفالت 200 میلیونی تعیین شده است.
وی افزود: بسیاری دیگر می توانستند به عنوان متهم معرفی شوند اما این کار صورت نگرفته است. شرکتی وجود دارد که وجوه را دریافت می کرد اما متهم شناخته نشده است. مدیران ارشد این شرکت ها که عملیات فرار و فریب را انجام می دادند نیز در تحقیقات پیگیری نشدند.ما میخواهیم بدانیم که سرانجام این پولها چه شده است؟ میگویند برای ضرر انباشته شرکتها پرداخت شده مگر این شرکتها چند کارمند داشتهاند. چگونه یک جوان ۲۵ ساله و مجرد توانسته ۹۰ میلیارد پول را ببرد؟
وی در خصوص رسیدگی به این پرونده گفت: رسیدگی تا حدی کند بود که شاکیان امید خود را به دستگاه قضا از دست دادند. مبلغ اتهام در کیفرخواست 76 میلیارد تومان قید شده اما رقم بیش از 100 میلیارد است چرا که بسیاری از شاکیان اعلام شکایت نکرده اند.
در ادامه جلسه، یکی از شاکیان این پرونده در جایگاه حاضر شد و گفت: عوامل این شرکت به پیر و جوان و حتی به فردی که از شدت استیصال، بنزین روی خود ریخت و قصد سوزاندن خود را داشت نیز رحم نکردند.
وی افزود: عده ای می گفتند اینها به جایی دلگرم هستند و با سران نظام ارتباط دارند. ما باید برای اعاده حیثیت نظام هم که شده این پرونده را رسیدگی کنیم.
وی مدعی شد: یکی از متهمان در فایل صوتی اظهار داشته که پولهایی را به روسیه برده و در آنجا سرمایه گذاری عظیمی انجام داده است قاضی از وی درخواست کرد که مستند آن را ارائه دهد.
متهم ردیف اول به درخواست قاضی در جایگاه حاضر شد و گفت: می توانم اثبات کنم که تمام اتفاقات معلول یک علت هستند و آن این است که چند وزارتخانه برای پوشش نقصان خود ملزم به مجرم نشان دادن چند شرکت شده اند. من به عنوان فعال اقتصادی متوقف شدم و بدهی دارم ولی باقی شرکت ها که فعال هستند بدهی پنهان دارند پیشنهاد دارم که به این فکر کنیم چطور مبالغ شاکیان استرداد شود.
قاضی پرسید: در طول تحقیقات شما سهمی برای تقصیرات خود قائل نشدید که متهم گفت: من اگر خود را مقصر نمی دانستم اینجا نبودم. پرونده یک سال باز بوده است و 365 روز به این فکر کردم که 80 میلیارد بدهکارم و اگر کسی مدام به این فکر کند طبیعتا به فرار فکر می کند.
قاضی پرسید: شما ادعا کردید که از زمان رسیدگی دادسرا پیش فروش نکرده اند. بفرمایید آخرین پیش فروش شما کی بوده است؟
متهم گفت: در اسفند 96 این شرکت هیچ پیش فروشی نداشته است. این سخن متهم با اعتراض شدید شاکیان همراه شد.
قاضی صوتی را از صدای کارمندان شرکت و عده ای از خریداران را پخش کرد و گفت: در تحقیقات ما این صوت مربوط به تاریخ 97/10/26 بوده است.
قاضی در ادامه گفت: سایت سایپا وقتی خودرویی را می فروخت به دلیل ازدحام متقاضیان سایت بسته شد اما شما مدعی شدید که از قبل خودرو گرفته اید و ظرف 90 روز این خودرو را تحویل می دهید؟
متهم گفت: این اشتباه مربوط به یک مدیر فروش بوده است که ما پیگیری کردیم به عنوان تخلف صنفی در مورد آن به تعزیرات سایپا احضار شدیم و پاسخ دادیم.
قاضی پرسید: چرا درمورد خودروهایی که تولید نمی شد تعهد می دادید که آنها را تأمین کنید؟
متهم گفت: این گفته شما نیاز به کارشناسی دارد با توجه به موجی که علیه من ایجاد شده نمی توانم در مورد یک خودرو با مدل خاص توضیح بدهم منابع تأمین خودروی شرکت ما در داخل بوده است. فروشندگان سه دسته اند یا انحصار یک خود را دارند یا عمده فروش هستند یا برای تأمین شرکت های بزرگ کار می کنند.
متهم به عنوان آخرین دفاعیات خود گفت: اگر من پای تعهدات خود ایستاده ام به این دلیل است که بتوانم برای کسانی که امروز نیاز به پرداخت دارند کاری انجام دهم کارشناسی مالی انجام نشده و کارشناسی بازرگانی انجام نشده و من متهم شدم در واقع ما به وزرات خانه ها کمک کردیم تقصیرات خود را از طریق شرکت های خصوصی پوشش دهند.
در ادامه وکیل مدافع 3 متهم حقیقی در جایگاه حاضر شد و به قرائت دفاعیات از متهمانش پرداخت.
یکی از شاکیان در جایگاه حاضر شد و عنوان کرد: یکبار برای دریافت پول به شعبه سعادت آباد رفته بودم. ما را به طبقه بالا بردند و گفتند جز این دو برادر، هیچ کس دراینجا کارهای نیست. در سال ۹۳ نیز همین اتهامات در مورد یکی از برادران صادر شده بود.
وکیل مدافع سه برادر متهم درباره اتهام برادر بزرگتر گفت: این متهم فقط برای کمک به برادر کوچکتر خود در شرکت حضور داشته و صاحب امضا نبوده است و چکها را امضا نمیکرده است.
این اظهار نظر وکیلمدافع با اعتراض شاکیان همراه بود و عدهای میگفتند که قراردادهایشان را او امضا کرده است.
نماینده دادستان برای ارائه پارهای از نکات در رد ادعاهای متهمین و وکلایشان در جایگاه حاضر شد و گفت: اگر این گونه باشد که پول ناشی از جرم و نقل و انتقال بدهی آن، پولشویی است. قانون صراحتا میگوید انتقال عواید ناشی از جرم، پولشویی است. متهم مبادرت به پولشویی کرده و اموال را به حسابهای گوناگون منتقل نموده است تا منشا آن مشخص نشود.
وی درباره نقش نداشتن یکی از متهمین در این پرونده گفت: ایشان رابطه خانوادگی با دیگر متهمین داشته و در جریان تخلفات آنها بوده است. چکهای مبلغ بالا را همین متهم امضا میکرده است.
وی خطاب به متهمین اظهار داشت: شرکت شما ثبت لیزینگ نداشته اما فعالیت لیزینگی انجام میداده است. اگر کارمندی ۲۰ سال سالم کار کند و سال آخر اختلاس کند و بگوییم بخاطر آن ۲۰ بیگناه است، آیا توجیهی منطقی است؟
در این لحظه قاضی پایان دادگاه را اعلام نمود و اظهار داشت که رای در روزهای اتی صادر خواهد شد. به گفته رای از طریق سامانه سنا به شاکیان ابلاغ خواهد شد.
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
نظرات کاربران