تبلیغات عالیس طی روزها و هفته های گذشته در تابستان 98، از صبحگاه تا شامگاه، تیزرهای تلویزیونی را به خود احتصاص داده و پرچمدار آگهی های بازرگانی شده و سود بسیاری را نصیب صداوسیما ساخته است. در کنار آن محصولات دیگری مانند تن تاک، بیسکویت مادر و... نیز کمابیش خودنمایی می کنند.
به گزارش تبلیغات نیوز، با توجه به تداوم انتشار تیزر تبلیغاتی عالیس در شبکه های مختلف تلویزیونی و درآمد 1863 میلیارد تومانی تبلیغات آن برای صدا و سیما که در روزهای گذشته رسانه ای شده است، بررسی کمپین تبلیغاتی گسترده عالیس از سوی منتقدان عرصه تبلیغات بازرگانی خالی از لطف نخواهد بود.
بانی فیلم با نگاه انتقادی به تبلیغات عالیس در تلویزیون نوشته است:
پخش تبلیغات مداوم و کلافه کننده محصولات چند شرکت از شبکه های سیما، جدا از مخاطبان بزرگسال، مایه اعتراض تماشاگران خردسال نیز شده است. بینندگان شبکه کودک در تماس با سامانه ۱۶۲ از پخش مداوم و نامرتبط این محصولات انتقاد کرده اند.
واحد بازرگانی صدا و سیما که از اوایل امسال با رویکردی عجیب دست به پخش تبلیغات پررنگ و بی حد و حساب چند برند داخلی از جمله عالیس و تنتاک زده، به گونه ای عمل کرده که این تیزرها بدل به ضد تبلیغ شده اند و حتی شنیده می شود کمپین هایی برای تحریم این محصولات، در پاسخ به نحوه عملکرد سودجویانه صدا و سیما نیز طراحی شده اند!
این تبلیغات تقریباً در تمام ساعات شبانه روز و در تمام شبکه ها، بدون توجه به مخاطب شناسی و ضوابط اصولی پخش آگهی روی آنتن می روند و مخاطبان را به جای تشویق به خرید محصول، دلزده و گریزان می کنند. جالب آنکه در ماه رمضان امسال نیز تلویزیون با پخش تیزرهای شرکت عالیس که در اقدامی نامتعارف، مصرف ماالشعیر را در سفره افطار ترویج می داد، موجبات اعتراض بینندگانش را فراهم کرده بود.
البته شنیده می شود واحد بازرگانی صدا و سیما در دریافت هزینه آگهی های برخی از این شرکتها به صورت تهاتری عمل می کند و گویا به جای بخشی از پول، در سود فروش محصولات آنها شریک شده و یا محصولاتشان را دریافت می کند! شیوه ای تازه که پیش از این انجام نشده بود و به نظر متأثر از شرایط اقتصادی بد جامعه است.
به گزارش بانی فیلم،خبر انتقاد بینندگان کودک از پخش بی رویه این تبلیغات را روابط عمومی شبکه در بخشی از خبر ارسالی به رسانه ها داده است. در این خبر آمده: «در ماه خرداد، ۲۴ درصد تماسها با سامانه تلفنی ۱۶۲ مربوط به شبکه کودک بوده و پس از آن، شبکه سه با ۲۱ درصد، شبکه یک با ۱۰ درصد، شبکه پنج با ۸ درصد و شبکه دو با ۵ درصد، رتبههای اول تا پنجم بیشترین میزان تماس با این سامانه را به خود اختصاص دادهاند.براساس گزارش ماهانه روابط عمومی سازمان صدا و سیما، از بیش از ۳۸۶۰ تماس بینندگان شبکه کودک با سامانه ۱۶۲، ۸۰ درصد به درخواست برنامه، ۱۰ درصد به تشکر و ۱۰ درصد به انتقاد از شبکه کودک اختصاص داشته است. مهمترین انتقادها از شبکه کودک، «پخش نشدن تصاویر موذنان نوجوان»، «پخش نشدن تصاویر ارسالی خردسالان در برنامه تو هدیه خدایی»، «پخش بیش از حد پیامهای بازرگانی و بیارتباط با گروه سنی کودکان از جمله عالیس، تنتاک و نارتب» بوده است. شبکه کودک دارای دو کانال تخصصی «پویا» ویژه خردسالان زیر شش سال و «نهال» ویژه کودکان شش تا ۱۲ سال است که با تفکیک ساعت بر روی یک فرکانس پخش میشوند».
البته تلویزیون در پخش برخی از تبلیغات با محتوای انسان دوستانه تولید شده از سوی نهادها و سازمانهای دیگر نیز گاه چنان مسیر افراط را طی می کند که نه تنها تأثیرگذار واقع نمی شوند که دستمایه شوخی و تمسخر نیز قرار می گیرند. نمونه آن هم تیزر اهدای عضو بود که در ماه رمضان از شدت پخش، اثر معکوس پیدا کرد!
اخیراً نیز مدیر شبکه کودک سیما که آگهی بازرگانی محصولاتی چون تبلت مخصوص کودکان و نوجوانان، قابلمه، ماسک صورت، کرم دور چشم و … از شبکه او پخش میشود، با بیان اینکه این آگهیها از طرف اداره کل بازرگانی سازمان انتخاب شده و به پخش میرسند و مدیران حتی در خصوص یک فریم از این آگهیها هم نمیتوانند اعمال نظر داشته باشند، نسبت به این امر اعتراض کرده بود.
باید دید این روند غیر حرفه ای و ناشیانه که صرفاً مبتنی بر اهداف مالی است، تا چه زمانی در صدا و سیما ادامه خواهد داشت. بویژه وقتی با یک سرچ ساده در اینترنت، به تصاویری از تخلفات تعدادی از شرکتهایی که تلویزیون تبلیغاتشان را به بینندگانش حقنه می کند در تولید محصولاتشان بر می خوریم که مخاطب را انگشت به دهان می گذارد!
از طرف دیگر یوسف ناجی از منتقدان تبلیغات، با نگاه مثبت به کمپین تبلیغاتی عالیس نوشته است:
گروه تولیدی عالیس بهعنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان انواع نوشیدنیها درسطح کشور که کاملا خصوصی بوده. اهداف و سیاستهای خود را در راستای راهبرد جهانی شدن و بهمنظوردستيابي به کیفیت جهاني، تامین رضایت کامل ذينفعان، كاهش آلودگيهاي زيست محيطي وخطرات شغلي در زمینی به مساحت 10 هکتار با زير بنايی حدودا معادل 45000 متر مربع در شهرک صنعتی چناران واقع گرديده است.
شرکت عالیس از اوایل سال 98 کمپین تبلیغاتی جدیدی طراحی و اجرا کرد با شعار 《عالیس برای خانواده. این شعار یک انتخاب هوشمندانه و در راستای سیاست های فروش عالیس مطرح و ارائه شد.
در روز های اول عالیس در تبلیغات تلویزیونی و رادیویی به صورت مکرر پخش شد به صورتی که اکثر مخاطبان صدا و سیما حداقل یکبار تبلیغ عالیس که فرآیند تولید شیرهای عالیس را توضیح می داد یا دیدند یا شنیدند.
آن قدر این تبلیغ تکرار شد تا سره زبان ها افتاد و همه از صادراتی بودن شیرهای عالیس و مزه ی فوق العاده ی آن و طبیعی بودن مزه های شیر کاکائو و نارگیل آن صحبت می کردند. آن قدر صحبت ها بالاگرفته بود که صدای عمده فروشان و فروشندگان درآمده بود دائما از فروش زیاد شیرهای عالیس و عدم توانایی شرکت بخش عالیس در تامین نیاز بازار می گفتند. به این صورت مشاوران و مجریان تبلیغاتی عالیس قدم اول را محکم و پر سر و صدا برداشتند.
در حین این شلوغی ها تبلیغات ماءالشعیر های عالیس جای شیرهای عالیس را در تبلیغات صدا و سیما گرفتند و باز هم داستان قبلی اما این بار با یک تفاوت. حالا که عالیس محبوب شده بود در موج دوم تبلیغات عالیس، خانواده هم حضور داشت. از اینجا پای یک خانواده ی سه نفره به تبلیغات عالیس باز شد.
در موج سوم تبلیغات، دوغ های عالیس که جزو اولین محصولات عالیس بود معرفی شدند اما این بارهم با تغییری کاملا هوشمندانه. خانواده سه نفره ی عالیس به یک خانواده ی پرجمعیت تبدیل شده بود و در پایان تبلیغات شعار کمپین تبلیغاتی عالیس ذکر می شد. حالا که عالیس وارد سفره های مردم شده بود باید خودش را در دله مردم جا می کرد و این شد شروع موج چهارم تبلیغات عالیس.
در موج چهارم دیگر خبری از معرفی محصولات نیست بلکه مردم شهرهای مختلف کشور با روش های مختلف از محصولات عالیس خرید می کنند و با خانواده مصرف می کنند.
در تبلیغات عالیس همه ی رنگ ها و افراد و صحنه های فیلم برداری و نور پردازی و صدا و … کاملا دقیق و درست انتخاب شده اند.
عالیس از موج اول تبلیغات مخاطب را با خود همراه کرد و در ابتدا کارخانه و روش تولید محصولاتش را به نمایش گزاشت سپس قدرت خود را به رخ دیگر تولید کنندگان و صادرکنندگان کشید و محبوبیت زیادی کسب کرد.
عالیس توانست همراه با افزایش مشتری و به دنبال آن افزایش فروش را با انتخاب درست جمعیت خانواده در تبلیغاتش به خوبی نشان دهد و از همراهی مردم سپاس گزاری کند.
در موج چهارم و ادامه ی تبلیغات دائما همراهی عالیس با خانواده های ایرانی یادآوری می شود و همراهی مردم با عالیس نشان داده می شود که این موج دوام فروش و محبوبیت بالای عالیس می شود.
و در نهایت باید به تیم طراحی، مشاوران و مجریان کمپین تبلیغاتی عالیس به خاطر چنین عملکرد فوق العاده ای تبریک و خداقوت گفت. تبلیغات عالیس نمونه ی بارز تلفیق تبلیغ، دعوت به خرید، همراهی و همدلی، عزت ملی و برندسازی است که می توناد الگوی شایسته ای برای دیگر شرکت ها صنایع باشد.
شراکت صد و سیما در سود عالیس
ایرنا نیز در گزارشی با انتقاد از تبلیغات گسترده عالیس، دلیل این امر را شریک بودن صدا و سیما در سود عالیس علیرغم پرداخت ناچیز برای ساخت تیزرهای این شرکت دانسته است.
کمتر کسی است که به تبلیغات پُرفشار و آزار دهنده عالیس در شبکه های مختلف صدا و سیما توجه نکرده باشد. دلیل بمباران تبلیغاتی محصولات عالیس در رادیو و تلویزیون چیست؟ بررسیهای مردم سالاری نشان میدهد که دلیل این حجم از تبلیغات محصولات عالیس این است که صداوسیما در سود شرکت عالیس، شریک است!
به گزارش روزنامه مردم سالاری، برای آگاهی از جزئیات این موضوع، نوشته حاضر را تا انتها بخوانید. دو منبع آگاه در حوزه تبلیغات که به فعالیتهای تبلیغاتی صداوسیما و آژانسهای فعال در زمینه آگهیهای بازرگانی آشنایی دارند به خبرنگار مردم سالاری گفتند که صداوسیما در افزایش فروش و سود شرکت عالیس شریک است و قرارداد تبلیغاتی این شرکت با صدا و سیما بر همین اساس بسته شده؛ این موضوع، دلیل تبلیغ پرفشار محصولات عالیس در شبکههای مختلف تلویزیونی و رادیویی است. نوشیدنی های عالیس، بیشترین وقت تبلیغات صدا و سیما را به خود اختصاص داده و حجم این تبلیغات به حدی بالا است که باعث آزردگیِ خاطر بسیاری از مخاطبان رادیو و تلویزیون شده است.
این حجم بالای تبلیغات، «مردم سالاری» را بر آن داشت تا درباره پشت پرده این تبلیغات پرفشار تحقیق کند و به گفتگو با افراد آگاه در این زمینه بپردازد. یک منبع آگاه در این مورد گفت که تیزرهای تبلیغاتی شرکت عالیس توسط یک شرکت تبلیغاتی در مشهد آماده شده و این شرکت «پول ناچیزی» بابت ساخت این تیزرها پرداخت کرده است. به گفته این منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، در پخش تبلیغات شرکت عالیس توسط صدا و سیما، آژانسهای تبلیغاتی حضور ندارند و شرکت عالیس بهصورت مستقیم با اداره کل بازرگانی صداوسیما قرارداد امضاء کرده است. کلیت این قرارداد به این صورت است که صداوسیما در افزایش فروش شرکت عالیس شریک است و به این دلیل در حجم زیاد به تبلیغ محصولات این شرکت میپردازد که فروش محصولات این شرکت بالا برود و مبلغ بزرگتری به صداوسیما پرداخت شود! این منبع آگاه گفت که ساخت تبلیغات در ایران بسیار ارزان و پخش آن در صدا و سیما بسیار گران است؛ شرکت عالیس هم پرداخت ناچیزی بابت ساخت تیزرهای تبلیغاتی داشته و در عوض برای پخش این تیزرها، پذیرفته که بخشی از سود خود را به صدا و سیما پرداخت کند.
منبع آگاه دوم نیز در گفت و گو با مردم سالاری به این موضوع اشاره کرد که صداوسیما قراردادهای تبلیغاتی خود را با شرکتهای مختلف منتشر نمیکند و کسی واقعاً به طور دقیق و با جزئیات کامل نمیداند که در این قراردادها چه میگذرد. به گفته این منبع مطلع، شنیدهها حاکی از این است که صداوسیما در فروش شرکت عالیس شریک است و درصدی از فروش محصولات این شرکت به صداوسیما تعلق میگیرد. منبع آگاه دوم بر این عقیده بود که صداوسیما در سود دو شرکت دیگر که تبلیغات آنها از صدا و سیما پخش میشود و اتفاقاً در حوزه مواد غذایی نیز فعال هستند، شریک است. روزنامه فرهیختگان اخیراً در گزارشی برآورد کرده است که درآمد صداوسیما از محل تبلیغات عالیس، تنها در پنج شبکه تلویزیونی، «ماهانه یک هزار و ۸۶۳ میلیارد تومان» است. منبع آگاه نخست در گفت و گو با مردم سالاری با رد این عدد گفت: «بزرگ ترین قرارداد تبلیغاتی صداوسیما در سال جاری با یک هُلدینگ ایرانی است که این هلدینگ حدود ۱۷ برند مختلف دارد و کل مبلغ قرارداد برای یک سال، حدود هزار میلیارد تومان است». به گفته وی، تمام برندهای این هلدینگ توسط صداوسیما در طول سال تبلیغ میشوند و برآوردِ مبلغ ۱,۸۶۳ میلیارد تومان بابت تبلیغات عالیس در یک ماه، برآوردی نادرست است.
انحصار تبلیغاتی عالیس و ایرادهای آن
این پدیدهای بیسابقه است که صداوسیما با یک قرارداد تبلیغاتی در سود یک شرکت تولیدی شریک شود. در واقع، با شریک شدن صداوسیما در سود شرکت عالیس، این رسانه مستقیماً وارد فعالیتهای تولیدی میشود که این موضوع، هیچ سنخیتی با رسالت آن ندارد. ادغام قدرت رسانهای با فعالیت اقتصادی، به هیچ وجه درست نیست چرا که باعث ایجاد تبعیض بین بنگاه های اقتصادی مختلف میشود و به بنگاهی که قدرت رسانهای دارد، به راحتی این اجازه را میدهد تا سهمِ بازارِ سایر رقبا را به تصرف خود درآورد. در این مورد خاص، انحصار تبلیغاتی عالیس در صدا و سیما و تبلیغات پرفشار این شرکت ممکن است باعث شود تا فروش شرکتهای رقیبِ عالیس، به نحو قابل توجهی کاهش یابد. در واقع، انحصار تبلیغاتی، شرایط رقابت آزاد بین شرکت های فعال در یک حوزه اقتصادی را از بین میبرد. علاوه بر این، صدا و سیما یک رسانه خصوصی که از محل درآمدهای خصوصی اداره شود، نیست.
صدا و سیما با منابع مالی عمومی اداره میشود و خطمشی آن نیز باید در راستای منافع عمومی باشد. این رسانه حق ندارد با تبلیغات پرفشار، به بیان صحیحتر با بمباران تبلیغاتی محصولات یک شرکت خاص، بخش قابل توجهی از مخاطبان بزرگسال را آزرده خاطر سازد. به همین ترتیب، صداوسیما بهعنوان یک نهاد متعلق به عموم مردم، حق ندارد با شریک شدن در سود یک شرکت خصوصی، منافع آن را بر منافع سایر شرکت ها ترجیح دهد و با ایجاد نوعی انحصار تبلیغاتی، عدالت اقتصادی را تضعیف کند. در کنار همه اینها، خوب است یکبار و برای همیشه، قراردادهای تبلیغاتی صدا و سیما، به طور شفاف در معرض دید عموم مردم قرار گیرد تا افکار عمومی به قضاوت در مورد عملکرد «رسانه ملی» در حوزه پیام های بازرگانی بپردازد. این شفافیت، علاوه بر اینکه حق مردم و وظیفه صداوسیما است باعث میشود تا در میان مدت، اعتماد عمومی به صدا و سیما افزایش یابد.
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
نظرات کاربران