تبلیغات نیوز- آسیه فروردین: فصل اول برنامه استعدادیابی «عصر جدید»، با اجرا و تهیه کنندگی احسان علیخانی، بعد از چندین ماه فعالیت با برگزاری فینال بین پنج راه یافته به این مرحله، و جذب مخاطبان گسترده تلویزیون، بالاخره در بامداد جمعه، 1 شهریورماه 98، نفرات برتر خود را شناخت و تکلیف جوایز 50 تا 500 میلیون تومانی به نفرات پنجم تا اول مشخص شد. پایان فصل اول عصر جدید را باید آغاز معرفی «برند عصر جدید» به عنوان یک برنامه تلویزیونی موفق دانست؛ با همه انتقاداتی که به آن وارد است.
به گزارش تبلیغات نیوز، مسابقه بزرگ استعدادیابی عصر جدید پس از گذشت ۲۰۴ روز رقابت بین ۱۰۳۸ نفر، با معرفی فینالیست فینالیستها به کار خود پایان داد و فاطمه عبادی با بیش از 6.5 میلیون رای، قهرمان فصل اول شد. مجموع آرای مردمی، به فینالیست های این مسابقه، 24 میلیون و 405 هزار و 608 رای بوده است. هدف این مسابقه که یک کپی ایرانی از برنامه «آمریکاز گات تلنت» «America's Got Talent» است، شناسایی استعدادهای ایرانی است که تا کنون اصلا شناخته نشده اند یا کمتر فرصت مطرح شدن داشته اند.
اسامی نفرات اول تا پنجم، میزان آرای مردمی کسب شده و مبلغ جوایز اختصاص یافته از سوی اسپانسر این برنامه به شرح زیر است:
1- فاطمه عبادی (نقاشی روی شن) با ۶،۵۴۴،۹۶۴ رای و جایزه ۵۰۰ میلیون تومانی
2- محمد زارع (بدلکار) با ۵،۹۱۶،۳۶۲ رای و جایزه 200 میلیون تومانی
3- پارسا خائف (خواننده) با ۵،۷۱۷،۰۶۴ رای و جایزه 100 میلیون تومانی
4- سعید فتحی روشن (شعبدهباز) با ۳،۱۴۸،۴۳۱ رای، و جایزه 75 میلیون تومانی
5- گروه دختران نینجا (ورزشکار) با ۳،۰۷۸،۷۸۷ رای و جایزه 50 میلیون تومانی
فارغ از تمام تعریف و تمجیدها، انتقادات و حاشیه های مثبت و منفی درباره شرکت کنندگان، داوران و محتوای برنامه ای که برگزاری آن هفت ماه طول کشید و مخاطبان بی شماری را پای تلویزیون نشاند، موضوع تبلیغات، حامیان مالی یا اسپانسرهای عصر جدید و درآمدهای حاصل از این مسابقه با وسعت فراوان آن، از نکاتی است که در هیاهوی برگزاری مسابقه و شرکت کنندگان آن، کمتر مدنظر قرار گرفت. این گزارش، بررسی مسائل مرتبط با تبلیغات و اسپانسرینگ برنامه عصر جدید را مدنظر قرار داده است.
غیر از مجموع جوایز این مسابقه به برندگان نهایی که رقمی حدود یک میلیارد تومان است، برگزاری مسابقه ای با این حجم از مخاطب، شرکت کننده روی سن و افراد حاضر در محل برگزاری برنامه، داوران، دکور، عوامل اجرایی، سفرها و... حکایت از هزینه های ده ها میلیاردی و سرمایه گذاری گسترده بر روی این برنامه دارد.
اواخر سال گذشته که برنامه عصر جدید رونمایی شد، احسان علیخانی درباره نحوه رای دهی و اسپانسرهای این بلرنامه توضیحات مفصلی ارائه کرد. به گفته وی در اسفندماه 97، اسپانسر این برنامه " به پرداخت ملت " است و جایزه نهایی ۵۰۰ میلیون تومان برای نفر اول درنظرگرفته شده است و البته تمام کسانی که در این مسابقه شرکت میکنند دست خالی از این مسابقه بیرون نخواهند رفت.
شرکت به پرداخت ملت (سهامی عام) با هدف توسعه ابزارهای پرداخت الکترونیکی فعالیت خود را از سال 1384 بعنوان ارائه دهنده خدمات پرداخت الکترونیکی (PSP(Payment Service Provider با اخذ مجوز رسمی از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران آغاز کرده است، همچنین پس از تشکیل شرکت شاپرک در سال 1391 مجوزهای لازم جهت ادامه فعالیت از شرکت مذکور اخذ شد.
در همین رابطه، اردیبهشت ماه امسال، سایت خبری «نود اقتصادی» درباره شرکت بهپرداخت ملت اسپانسر عصر جدید نوشت: صورت مالی ۱۲ماهه شرکت "بهپرداخت ملت" نشان میدهد هزینه تبلیغات این شرکت در سال ۹۶ حدود 20.8 میلیارد تومان بوده که در سال ۹۷ به 35.9 میلیارد تومان رسیده است. همچنین حسابرسان برآورد کردهاند هزینه تبلیغات شرکت در پایان سال ۹۸ به 66.7 میلیارد تومان خواهد رسید. در این راستا شرکت به پرداخت ملت مسئولیت ایجاد و پشتیبانی شبکه پایانههای فروش و سایر ابزارهای پرداخت با هدف گسترش نظام پرداخت الکترونیک به شبکه بانکی و بازارهای مالی کشور را بر عهده گرفته است.
روبیکا و 780 که طی یکی دو سال اخیر، با حمایت مالی از بسیاری از برنامه های پربیننده صداوسیما از جمله خندوانه، ماه عسل و... درآمدها و سودهای سرشاری را کسب کرده اند، این بار سروکله شان در قامت حامیان عصر جدید ظاهر شد تا رکورد مجموع بیش از 24 میلیون و 500 رای برای انتخاب نفرات برتر فینال این برنامه را به خود اختصاص دهند.
در مجموع برنامه عصر جدید که فصل اول آن از نقطه آغاز تا پایان حدود هفت ماه به طول انجامید، بار دیگر عرصه ای برای قدرت نمایی اپلیکیشن های معروف این سال ها شد و فرصت کم نظیری برای آگهی های میان برنامه صداوسیما و در نهایت درآمدزایی هنگفت حاصل از پخش این پیام های بازرگانی فراهم آورد. البته جزییات سودهای کلان تلویزیون و تقویت برند اپلیکیشن های شناخته شده از زمان پخش عصر جدید تا کنون، نیازمند شفاف سازی در فرصت های بیشتر است.
فراتر از مبالغ ردوبدل شده از حقوق و دستمزدهای عوامل اجرایی برنامه گرفته تا هزینه های تهیه و تولید آن، ساختن برند عصر جدید، و حفظ ارزش برند آن در آینده، نکته مهمی است که نباید به سادگی از کنار آن گذشت. تولید برنامه های پرمخاطب و پربیننده در تلویزیون، خصوصا از جنس سرگرمی، طنز و مسابقه، مانند نود، دورهمی، خندوانه و نظایر آن، اتفاقی است که هر چند سال یک بار ممکن است رخ دهد؛ و شایسته است که درآمدهای تبلیغاتی حاصل از آن، در همین زمینه سرمایه گذاری شود.
می توان گفت پایانعصر جدید، آغاز عصری نو برای تبلیغات و اسپانسرینگ در عرصه برنامه سازی تلویزیونی است؛ برنامه ای که حداقل 10 میلیون نفر به شرکت کنندگان آن، رای داده اند و حتما چند برابر بیننده آن بوده اند؛ سوژه قابل توجهی برای نقد و بررسی صاحبنظران و منتقدان عرصه تبلیغات و خوان گسترده ای برای مشاوران و مدیران موسسات و کانون های تبلیغاتی.
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
نظرات کاربران