سعید میرشاهی - علیرغم تاکید مقامات و حقوقدانان مبنی بر جرم بودن فعالیت در سایت های شرط بندی و قمار و جرم بودن تبلیغات آنها، درآمدهای میلیاردی زیادی از طریق درگاه های پرداخت، کارت به کارت و... جا به جا می شود. علاوه بر سلبریتی های خارج نشین مانند امیر تتلو، ساشا سبحانی، ندا یاسی، پویان مختاری و این روزها، شادمهر عقیلی، خواننده پاپ ایرانی که با سایت قمار، درآمد زایی اینترنتی دارند، اخیرا از دستگیری برخی شاخ های مجازی و سلبریتی های داخلی که در این عرصه فعالیت می کنند، خبر داده شده است. درآمدهای قمار، زیاد است و گاها سلبریتی ها با دعواهای ساختگی و جریان سازی های خاص روی موضوعات مختلف، نگاه ها را به سمت خود جلب می کنند تا کلیک خوری سایت قمار آن ها توسط کاربران افزایش یابد.
در هفته های اخیر بحث برخورد با سایتهای قمار و مقابله با تبلیغات گسترده آن ها در شبکه های اجتماعی از طریق سلبریتی ها و شاخ های مجازی بالا گرفته است. در همین رابطه رئيس مرکز مبارزه با جرايم ملی پليس فتا از دستگیری۱۰ سلبريتی به جرم تبليغ سايتهای شرط بندی خبر داد.
سرهنگ مصطفی نوروزی رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی و سازمان یافته پلیس فتا ناجا با اشاره به اینکه پنج دسته مجرم در حوزه جرم و قمار در سایت های شرط بندی دخیل هستند، گفته است با تبلیغات اغوا کننده متأسفانه قشر جوان و نوجوان در این ورطه گرفتار شده اند، باید با افرادی که کارتهای بانکی خودشان را اجاره می دهند و یا برنامه نویسان و گردانندگان این سایت ها برخورد قطعی و جدی داشت.
مسدود شدن 16 هزار سایت متخلف
رئیس مرکز مبارزه با جرایم ملی پلیس فتا افزود: در سال ۹۹ بیش از ۱۶ هزار فقره سایت و اکانت را مسدود کردیم و بیش از ۴ هزار و ۹۰۰ فقره وب سایت و شبکه اجتماعی در قالب ۱۴۷۰ پرونده ایجاد شد.
دستگیری سلبریتی های ورزشی
به گفته وی، متاسفانه تعداد محدودی از سلبریتیها و بازیکنان حوزه ورزش اقدام به تبلیغ در این حوزه میکنند لذا آنها اقدام به درج تبلیغات و جذب فالوور برای وب سایت های قمار می کنند که قریب به ۱۰ نفر تحویل مراجع قضایی شده است، یعنی ۱۰ نفر از کسانی که ورزشکار و سلبریتی بودند تبلیغ سایت قمار را می کردند که تحویل مراجع قضایی داده شده است و تحت پیگرد قرار می گیرند.
وی افزوده است: کسانی که در حال فعالیت در سایت های قمار و شرط بندی هستند باید بدانند که ما پیگیر هستیم، فرآیند استرداد زمان بر و زمان گیر است اما خوشبختانه تاکنون چندین فقره اعلان قرمز برای متهمین صادر شده است، از اینجا به تمام افراد هشدار میدهیم که این پروسه درست است که زمان بر است ولی مطمئن باشند که در چنگال قانون گرفتار خواهند شد به داخل کشور استرداد میشوند.
ارسال اطلاعات 70 هزار قمارباز فعال به مراجع قضایی
پیش از این نیز معاون فناوریهای نوین بانک مرکزی از ارسال اطلاعات ۷۰هزار قمارباز فعال شناساییشده توسط سامانه هوشمند کشف جرایم مالی شبکه پرداخت، به مرجع قضایی خبر داد.
همچنین طی هفته های اخیر، میلاد حاتمی از مشهورترین شاخ های مجازی که به تبلیغ سایت های شرط بندی می پرداخت در ترکیه دستگیر شد.
شرط بندی چیست؟ قمارباز کیست؟
شرط بندی، به عملی گفته میشود که در آن اشخاصی شرط میکنند که در صورت رخ دادن اتفاق یا عدم اتفاقی که بروز آن غیر ارادی و احتمالی میباشد، مبلغ و یا مالی، در صورت تحقق شرط، از سوی یکی از طرفین به دیگری پرداخت شود.مثلا شرط میکنند در صورتی که فلان تیم فوتبال برنده شد یکی از طرفین مبلغی را مثلا ده میلیون تومان به دیگری بدهد.
قمار بازی، عملی است که اشخاص با استفاده از وسایلی، که آلات قمار نامیده میشود، اقدام به بازی میکنند؛ ولی با این شرط که هر کدام پول و یا مبلغی را به میان بگذارند، چنانچه هر کدام از آنها بازنده شد، پول خود را به دیگری که برنده شده است، پرداخت کند.
قانون مجازات اسلامی قماربازی با هر وسیله و ابزاری، نگهداری، خرید، فروش، ورود و ساخت آلات قمار را تحت هر شرایط در زمره جرایم قرار داده و برای مرتکبین آن مجازات تعیین نموده است.
بر اساس قانون، در صورتی که اشخاص به هر وسیله اقدام به قماربازی و گرو بندی کنند، مجرم شناخته میشوند و به مجازات قماربازی محکوم خواهند شد.
حال فرقی نمیکند که قماربازی، در سایتهای شرط بندی و قماربازی باشد؛ لذا اعضای سایتهای قماربازی و گرو بندی، هم مرتکب جرم شده و قابل مجازات میباشند.
تبلیغ سایت های قمار و شرط بندی جرم است
در همین رابطه، حجت الاسلام والمسلمین حسن غریب با اشاره به احضار مدیران برخی صفحات تلگرامی به دلیل تبلیغ سایت های قمار و شرط بندی گفت: کاربران توجه داشته باشند، هرگونه تبلیغ و فعالیت در حوزه قمار و شرطبندی اینترنتی و کسب درآمد از این طریق، جرم محسوب شده و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.
وی با اشاره به اینکه سایتهای شرط بندی و قمار در خارج از ایران راه اندازی و هدایت میشوند بیان کرد: این سایتها با تبلیغات خود با عناوین پیش بینی مسابقات ورزشی و کازینو آنلاین مخاطبان را به کسب درآمدهای کلان و سریع ترغیب میکنند.
دادستان قم در خصوص درج تبلیغات این سایتها در صفحات و سایتهای داخلی هشدار داد و اظهار کرد: با وصول گزارش پلیس فتای استان و گزارشهای مردمی در این خصوص، احضار مدیران صفحات مجازی و مسدودی حسابهای آنان صورت میگیرد و برای آنها پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.
درگاه های پرداخت جعلی و خالی کردن حساب بانکی
وی به هدایت برخی از این سایتها به درگاه پرداخت جعلی و خالی کردن حسابهای بانکی اشاره و تأکید کرد: ضروری است والدین در مورد ناآگاهی فرزندان و اغفال آنها برای سوء استفاده از کارتهای بانکی خانواده برای تبلیغات و همکاری با سایتهای شرط بندی توجه کافی داشته باشند.
سایت های شرط بندی یکی از درآمدهای جذاب اینترنتی است که روزانه میلیون ها نفر را به سمت این درگاه ها می کشاند تا شانس خود را روی بازی های اینترنتی و پیش بینی های آنلاین مسابقات ورزشی، بیازمایند.
درآمد قمار، محصول ضرر اکثریت و سود اقلیت است. در قمار، اکثریت بازنده هستند و این اکثریت بازنده، سود سرشاری را نصیب صاحب قمارخانه اینترنتی می کند. برای اینکه سایت قمار، مطرح و معروف شود، باید کاری کرد و این کار، در فضای مجازی، بسیار آسان تر و کم هزینه تر از روش های سنتی تبلیغاتی است.
در بسیاری از رقابت های ورزشی دنیا، اطراف زمین فوتبال یا بسکتبال یا دیگر ورزش ها،تبلیغ سایت های شرط بندی دیده می شود. حتی حضور این برندهای شرط بندی روی پیراهن غول های فوتبال جهان نیز دیده می شود که رئال مادرید اسپانیا، صرفا مشتی نمونه خروار است. سایت های شرط بندی و تولید کنندگان مشروبات الکلی، دو اسپانسر قوی و فعال مسابقات ورزشی در سراسر جهان هستند.
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
نظرات کاربران