ویروس کووید-۱۹ این روزها همهی جزئیات زندگیمان را تحت تاثیر خود قرار داده است. دانشگاهها و مدارس تعطیل است. ساعت کاری ادارات دولتی کاهش یافته و مسئولان وزارت بهداشت مدام برعدم اجتماع و رعایت موارد بهداشتی تاکید میکنند. کنکوریها هم از این قاعده مستثنی نیستند، هر چند که کنکور چند سالی است که برای برخی مرگ و زندگی شده و برای برخی دیگر کسبوکار پُر سود! شیوع کرونا حالا روی دیگری از سوداگری این موسسات را نشان داده است. موسساتی که اردوهای مطالعاتی نوروزی خود را هنوز لغو نکردهاند و در حال ثبتنام داوطلبان کنکور هستند.
به گزارش تبلیغات نیوز، تعطیلات نوروز زمان مهمی برای داوطلبان کنکور است، اگر در سالهای اخیر کنکور داده باشید یا برنامههای تلویزیونی مشاوران کنکور را دیده باشید میدانید چقدر بر استفاده از این دوران به اصطلاح طلایی تاکید شده است. این مشاوران در برنامهها و جلسات خود مدام مثال داوطلبانی را میزنند که در طول سال تحصیلی هیچ نخواندهاند و وقتی اردوهای مطالعاتی را شرکت کردهاند یا در دوران نوروز خوب درسخواندهاند به رتبهی دلخواه خود دست یافتهاند!
داوطلبان کنکور سراسری در ایام تعطیلات نوروز، یا اردوهای مطالعاتی مدرسه را انتخاب میکنند یا تصمیم میگیرند برنامهریزی برای این دوره را به موسسات مشاوره کنکور بسپارند. دستهی سومی هم وجود دارند که در خانه یا کتابخانه درس میخوانند. در اردوهای مطالعاتی نوروز، دانش آموزان از صبح تا شب با یک برنامه درسی مشخص درسهای خود را مرور و جمعبندی میکنند.
کرونا، موسسات مشاوره کنکوری را از خواب ژاپنی بیدار میکند؟
در سایت یکی از همین موسسات مشاوره کنکور که مدعی است متفاوتترین و بزرگترین اردوی مطالعاتی کشور را برگزار میکند گفته شده که قرار است در این اردو که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار میشود صبحها پیلاتس گروهی برگزار شود و آرکوتایپهای یونگ به شرکتکنندگان آموزش داده شود تا داوطلبان به مراحل عمیقتری از خودشناسی دست یابند.
در برنامه نوروزی این موسسه آمده که ثبتنام کنندگان قرار است روزانه ۱۱ ساعت درس بخوانند و صبحانه، ناهار و عصرانه هم به آنها داده میشود. بعد از این که دهها و یا شاید صدها داوطلب در کنار یکدیگر ناهار را صرف کردند باید ۱۵ دقیقه بنا بر فرهنگ ژاپنی در کنار یکدیگر با موسیقی مخصوص خواب کوتاه ظهرگاهی داشته باشند!
تماس ما با این موسسه کنکوری گویای این است که این اردو با وجود شیوع کووید-۱۹ لغو نشده و به گفتهی آنها، همچنان قرار است در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شود. این در حالی است که کلاسهای آموزشی حضوری این دانشگاهها و بقیه دانشگاههای تهران و برخی دیگر از شهرستانها به دلیل شیوع کرونا لغو شده است.
پزشک و پرستار در اردوهای مطالعاتی نوروزی
یک موسسهی دیگر مدعی است در اردوهای مطالعاتی نوروز ۹۹ قرار است با توجه به شیوع کووید-۱۹ پزشک و پرستار در اردو مستقر باشند و چینش داوطلبان با فاصلهی مناسب باشد. آنها میگویند در این اردوی چند روزه برنامه غذایی داوطلبان جوری اصلاح میشود که ایمنی بدن شرکتکنندگان بالا رود.
در اطلاعیهای که در وبسایت این موسسه آمده گفته شده همه ملزم به استفاده از دستکش، مایع ضدعفونیکننده و ماسک هستند و محیط اردو پس از هر واحد مطالعاتی استریل میشود. در پایان این اطلاعیه نوشتهاند که خودشان هم نگران این موضوع هستند اما چون ظرفیت ثبتنام محدود است داوطلبان ثبتنام را انجام دهند. شهریه پیش آنها محفوظ میماند و متناسب با شرایط و زمان تصمیمات اخذ میشود.
با شمارهی یکی دیگر از این موسسات تماس میگیرم و جزئیات برگزاری اردوی نوروزی را میپرسم. میگویند فعلا که قرار نیست لغو شود اما اگر "ماجرای کرونا" ادامه داشته باشد و این اردو لغو شود هزینهای که بابت پیشثبتنام پرداخت کردهاید را باز میگردانیم. این اردو قرار است در دانشگاه تهران برگزار شود و هزینهی شرکت در آن، در صورتی که از پکیجهای غذایی آنها استفاده کنیم یک میلیون و نهصد و پنجاه هزار تومان است البته میتوانیم ناهار و میان وعده و شام را از خانه بیاوریم و ۴۵۰ هزار تومان از مبلغ مذکور کم میشود.
اپراتور یکی دیگر از موسسات مطرح کنکور که آزمونهای آزمایشی هم برگزار میکند درباره اردوهای مطالعاتی نوروز امسال میگوید هنوز مشخص نیست که این اردو برگزار شود. برخی را ثبتنام کردهایم و اگر شما هم بخواهید ثبتنام میشوید تا ببینیم شرایط چه میشود.
در این که کنکور در سالهای اخیر تبدیل به تجارت پُر سود همین موسسات کنکوری و برخی دبیران و مشاوران کنکوری شده است هیچ شکی نیست، اما در شرایط فعلی که کسبوکارهای بسیاری تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفتهاند و در آستانه سال نو معیشت بخش قابل توجهی از مردم و به خصوص طبقه متوسط و پایین جامعه متاثر از کووید-۱۹ است برگزاری اردوهای مطالعاتی نوروزی که در آنها تعداد زیادی از افراد ساعتهای طولانی قرار است کنار یکدیگر باشند جای تعجب است.
نکته قابل توجه در این میان، مشارکت برخی دانشگاهها در این بازار است. دانشگاههایی که با دریافت مبالغی محیط آموزشی خود را در اختیار این موسسات میگذارند، در حالی که اعلام کردهاند کلاسهای آموزشی حضوری دانشگاه را به دلیل شیوع کرونا تا نیمه فروردین لغو کردهاند.
منبع: ایسنا
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
نظرات کاربران