یک مقام مسئول از فراهم شدن زیرساخت تولید انبوه برخی لوازم خانگی خبر داد و گفت: علیرغم مشکلات ایجاد شده، تولیدکنندگان ایرانی توانستهاند برخی لوازم خانگی را در داخل کشور تولید کنند.
به گزارش تبلیغات نیوز، امیرعباس کائینی در نشست خبری خود با خبرنگاران، از فراهم شدن زیرساخت تولید انبوه برخی از انواع لوازم خانگی خبر داد و گفت: علیرغم اینکه شرکتهای کرهای، ایران را ترک کرده و برخی مشکلات در این صنعت به وجود آمده است، اما تولیدکنندگان ایرانی توانستهاند قطعات را تولید کرده و برخی از انواع لوازم خانگی را در داخل کشور، تولید کنند. این در شرایطی است که آخرین محصول یک شرکت کرهای صاحبنام، اوایل اسفند ۹۷ به ایران وارد شد و پس از آن، دیگر لوازم خانگی به صورت رسمی وارد کشور نشد اما تمام خطوط تولیدی، مشغول به تولید بوده و عرضه کالا به بازار ادامه دارد.
عضو انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی افزود: این امیدواری وجود دارد که محدودیتهای بیشتری پیشروی صنعت لوازم خانگی ایران قرار نگیرد و بتوان کار را با شرکای خارجی هم به موازات عمقبخشی به ساخت داخل ادامه داد ولی اگر محدودیتهای بیشتری اعمال شود، با توجه به راهاندازی خطوط تولید در داخل کشور، حتماً میتوانیم نیاز بازار را تأمین کنیم.
کائینی تصریح کرد: هماکنون تولید برخی از لوازم خانگی از جمله نسل جدید تلویزیون، ۳۰ درصد پایینتر از همان محصولات خارجی و با کیفیت کاملاً مشابه، قابل تولید بوده و به بازار عرضه خواهد شد.
وی در پاسخ به این سؤال که گروهی با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای واردات لوازم خانگی به صورت SKD وارد مذاکره شدهاند، گفت: با توجه به کمبود لوازم خانگی در بازار، اگر چنانچه این واردات به صورت کاملاً محدود وارد کشور شود، میتواند نیاز فعلی را تأمین کند اما باید برای شرکتها، این محدودیت را قائل شد که حدود ۹ ماه تا یک سال این لوازم خانگی را وارد کرده و پس از آن، تولید داخل انجام دهند.
کائینی معتقد است: تنظیم بازار با استفاده از ابزار واردات، میتواند از هیاهو کاسته و به نفع مصرفکنندگان باشد؛ مشروط بر اینکه تولید داخلی هم حمایت شده و قاچاق و انحصار در بازار شکل نگیرد.
عضو انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با اشاره به آغاز تولید نسل تلویزیون در کشور، خاطرنشان کرد: هماکنون برخی محصولات تولید داخل، کاملاً قابلیت رقابتی با نمونههای مشابه خارجی دارد و حتی چشمانداز ما، صادرات این محصولات است چرا که زیرساختهای آن در کشور وجود دارد اما باید بازیگران اصلی وارد بازار شوند و به بازار داخلی هم توجه کافی صورت گیرد.
وی ادامه داد: شرایط اقتصاد کشور بسیار خاص است و البته امکانات تولیدی ما نیز به موازات آن، از سالهای گذشته فراهم شده است که هماکنون زیرساختهایی در سه حوزه تولید یک میلیون دستگاه تلویزیون، ۶۰۰ هزار دستگاه ماشین لباسشویی و ۱۲۰ هزار دستگاه انواع یخچال و فریزر متمرکز شده است.
کائینی اظهار داشت: به لحاظ تولید، ما سرمایهگذاریهایی با آخرین تکنولوژیهای روز دنیا انجام داده و نسل جدید تلویزیون تولیدی را به بازار عرضه کردهایم ضمن اینکه در برنامه داریم ماشین لباسشویی، یخچال، موبایل و مانیتور را نیز در تولیدات خود وارد نمائیم.
عضو انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه برای تولید این تلویزیونها، قطعات به صورت CKD وارد شده و داخلیسازی بخشی از قطعات نیز صورت گرفته است، گفت: باید در نظر داشت که قطعات مورد استفاده در صنعت لوازم خانگی به دو بخش تقسیم میشود که یک بخش آن قطعات عمومی و بخش دیگر، قطعات هایتک هستند که دارای تکنولوژی خاصی بوده و سرمایهگذاریهای مرتبط با آن به یک تأمینکننده مربوط است.
به گفته وی، برنامهریزی بلندمدت برای داخلیسازی با توجه به شدت گرفتن تحریمها صورت گرفته و قطعات آنالیز شده است ضمن اینکه هم تولیدکنندگان داخلی باید تولیدات خود را ارتقاء دهند و هم برخی قطعات را بتوان از منابع خارجی تأمین کرد بخصوص اینکه برخی از این قطعات، الگوها و تکنولوژیهای خاصی دارند که تولید آنها مقرون به صرفه نیست.
کائینی با بیان اینکه قطعات مورد نیاز برای تولید تلویزیون از چین وارد کشور میشود، افزود: در حال حاضر هاب و بار اصلی تولید قطعات تکنولوژی در لوازم خانگی در کشور چین مستقر است و تأمینکنندگان متنوعی وجود دارد که میتوان از آنها قطعه تأمین کرد کما اینکه شرکتهای کرهای نیز برخی از خطوط مختلف تولید لوازم خانگی خود را در چین بنا کرده و تنها قطعات هایتک را در کره تولید میکنند.
وی گفت: مالکیت برند ملی تولید تلویزیون، مربوط به ایران است و همه باید تلاش کنیم تا این محصول ملی را که با کیفیت کاملاً مشابه نمونههای کرهای در حال تولید است، ارتقا داده و صادرات آن را هم صورت دهیم. این در شرایطی است که تأمین قطعات علیرغم محدودیتها، همچنان در حال انجام است.
عضو انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی بیان کرد: کرهایها هنوز ارتباطات خود با ایران را حفظ کرده و جلسات ماهانه و منظمی را با ما برگزار میکنند به این معنا که شرایط را رصد خواهیم کرد تا در آینده اگر محدودیتها برداشته شود، بتوانیم کار تولید مشترک را از سر بگیریم اما باید توجه داشت که کرهایها مشتاق به کار کردن با بازار ایران هستند و زمانی از بازار ما خارج شدند که مبادلات مالی ما با مشکل مواجه بود و امکان تبادل مالی بین ایران و کره وجود نداشت.
منبع: مهر
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
5 ویژگی ضروری یک اپلیکیشن موبایلی برای موفقیت در تبلیغات و تجارت الکترونیک
فناوری، چگونه به پایداری کسب وکار کمک می کند؟
4 نکته مهم که باید در تجارت بیت کوین بدانید
تبلیغات رمزارزها و سه دلیل برای سرمایه گذاری در زمینه سکه های حریم خصوصی
ادغام شرکتهای موبایل و لوازم الکترونیکی مصرفی سامسونگ
بهترین، جذاب ترین و هیجان انگیزترین لپ تاپ های ۲۰۲۲ کدامند؟
مزایا و دلایل برون سپاری توسعه نرم افزار به شرکت های متخصص فناوری
متن کامل طرح مجلس درباره فضای مجازی و پیام رسان ها: جایگاه و وضعیت تبلیغات در پیام رسان های داخلی و خارجی
چگونه فناوری ها بودجه تبلیغات انتخاباتی را کاهش می دهند؟/ بازاریابی فناورانه در خدمت تبلیغات کاندیداها
تاثیر کرونا بر شاغلان روزنامه نگاری و آگهی رسانه ها/ روش های مقابله با کاهش درآمد آگهی آژانس های خبری در دوران کرونا
بررسی بازار سیاه آگهی های واکسن کرونا در جهان از ابتدا تا کنون + قیمت ها
7 باید و نباید اینستاگرام برای حساب های تجاری
نقدی بر مشتری مداری در شیوه پیگیری اقساط بانک مسکن/ بانک: اخطار است! مشتری: تهدید است! / هیچ وقت یک مشتری را تهدید نکنید!
نارضایتی مشتریان از "امن ترین پیک ایران" / الوپیک گفت پرونده شکایت زیاد است، می توانید به مراجع قضایی مراجعه کنید!
از تبلیغ تا ضدتبلیغ؛ واکسن ایرانی کرونا: بزنیم یا نزنیم؟!/ دوقطبی سازی سلامت در سایه تبلیغات
پرونده تبلیغات سایت های شرط بندی توسط سلبریتی ها: به نام کاربران، به کام قماربازان!
ماجرای شستا و آگهی مزایده 68 میلیارد تومانی ساختمان فدراسیون فوتبال
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا شد/ مقایسه و تحلیل هزینه تبلیغات انتخاباتی بایدن و ترامپ/ تبلیغات بیشتر = رئیس جمهوری؟!
تبلیغات ثبت نام و فروش واکسن «آنفلوآنزا» در فضای مجازی ممنوع است
تبلیغات رسانه ای و مدعیان طب سنتی، متهمان اصلی کاهش مصرف لبنیات در کشور! / تبلیغاتی که درباره روغن پالم شده، درست نیست
احراز هویت کاربران و کالاهای ارائه شده در حوزه خودرو و مسکن الزامی شد
کاهش حقوق بازیکنان بارسلونا به خاطر قطع درآمدهای ناشی از تبلیغات
16 پیشنهاد برای افزایش درآمد در دوران رکود با استفاده از تبلیغات
دستبند هوشمند شرکت «ردمی» وارد بازار شد
دستگیری کلاهبردار میلیاردی فروش داروی ضدکرونا
کمک مالی فیسبوک به رسانههای جهان در دوران «کرونا»
ماجرای تبلیغات گسترده ثبت نام یارانه کرونا و تسهیلات چهار درصدی: از شایعه تا واقعیت
فروش اینترنتی دارو ممنوع است
دستگیری عاملان انتشار اخبار و تبلیغات کذب کرونایی
گوگل: حذف میلیون ها تبلیغ ماسک و مواد ضدعفونی برای مبارزه با سودجویان کرونا
برخورد قاطع با منتشرکنندگان آگهیهای جعلی فروش اقلام دارویی و بهداشتی مرتبط با کرونا
از ادعا تا واقعیت: درآمد 285 میلیاردی تلویزیون از آگهی های سریال پایتخت/ هر قسمت 19 میلیارد
هزینههای تبلیغات ارزش افزوده چه زمانی به مشترکان برمیگردد؟
دستگیری فروشنده مواد ضدعفونی در سایت دیوار
وضعیت تبلیغات گردشگری و تورگردان ها در ایام کرونا/ وام ۱۲ درصدی کرونا حکم جریمه را دارد
صفر تا صد پنل نمایندگی پیامک
از "طبیعت" تا تراریخته: تیزری که صدای موافقان را درآورد/ واکنش شدید مرجع ملی ایمنی زیستی به تبلیغ روغن غیرتراریخته: تشویش اذهان عمومی است
مسابقه کرونایی «جان من ایران من»: از حمایت تا مبارزه
یک بام و دوهوای تبلیغات در ایام کرونا: حراجستون مرگ!/ الان بساط تان را جمع کنید/ رفاه در کرونا نیست
انواع شگردهای دروغین تبلیغات کرونایی: از ماسک تا محصولات ضدعفونی/ با 124 تماس بگیرید
فیس بوک، نمایش تبلیغات مرتبط با کرونا را ممنوع کرد
تبلیغات گسترده سایت های شرط بندی و تجربیات تلخ کاربران
پویش اینستاگرامی مجری مشهور برای رونق کارآفرینی زنان در عصر کرونا
داستان زندگی خلافکاری که صاحب برند شد!
تبلیغات گمراه کننده تویوتا علیه خودروهای برقی
چیزی به نام سلول بنیادی تخمک نداریم؛ تبلیغات آن، کذب است
تبلیغات ویروسی بدتر از ویروس کرونا
از اسنپ تا پارس آنلاین: جزییات تبلیغ برندهای محبوب ایرانی در ال کلاسیکوی محبوب دنیا
کرونا، نوروز و تبلیغات موسسات کنکور برای اردوی مطالعاتی!
تبلیغات و کرونا: از بهنوش بختیاری و تبلیغ شربت ضدکرونا تا بازار سوداگران ماسک و اقلام بهداشتی
انتقاد یونیسف و سازمان بهداشت جهانی از تبلیغات مضر صداوسیمای ایران برای سلامت کودکان
آگهی 18 + در مترو: رحم اجاره ای با 3 میلیون درآمد! +عکس
پرونده تبلیغات ال جی و سامسونگ در ایران: خداحافظی با تابلوهای تبلیغاتی شهری و فروشگاه ها
تبلیغات کثیف؛ سلام به بهار! / 11 جرم تبلیغاتی کدامند؟
تبلیغات حلوایی!
همیشه حال خوب: از توهم تبلیغاتی تا واقعیت؟/ چهار توصیه کاربردی برای زمانی که حال مان واقعا بد است
اظهارات دادکان درباره تبایغات دور زمین، جذب اسپانسر و درآمدزایی در آستانه انتخابات رئیس جدید فدراسیون فوتبال
تبلیغات انتخاباتی، کاغذ را گران کرد/ نمایندگانی که قرار است مشکل گرانی را حل کنند، خودشان عامل تورم شدند!
نصب تبلیغات کاندیداها بر روی علائم راهنمایی و رانندگی ممنوع است
تبلیغ یک کاندیدای مجلس: بفرمایید سوپ!
برگزیدگان دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران معرفی شدند/ اسامی بهترین وب سایت های تبلیغات و بازاریابی دیجیتال
مروری بر پوسترهای تبلیغاتی فیلمهای سینمایی معروف ایران در 70 سال گذشته
تایید گزارش "تبلیغات نیوز" توسط معاون وزیر بهداشت: سرانه مصرف شیر باز هم کاهش یافت/ مشکلات صادرات برندهای لبنیاتی بعد از اطلاع رسانی غلط تلویزیون
حضور زنان در تبلیغات از نگاه استاد زن حوزه علمیه: ممنوع! / چه اصراری است زن، ماکارونی تبلیغ کند؟ توهین است/ زن، اصلا جلوه تبلیغاتی ندارد
"برند ایران" در حال تخریب است
تصویر رهبری و روحانی روی جزوه تبلیغاتی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
شرایط درج تبلیغات انتخاباتی: تبلیغ روی وسایل حمل و نقل عمومی ممنوع است
فروش تعدادی از املاک دیپلماتیک ایران در سه کشور
بازخوانی پرونده تبلیغاتی چهارساله کیمیا علیزاده: از تبلیغ نوشیدنی انرژی زا در ایران تا عضویت تیم ملی تکواندوی آلمان/ از ریو 2016 تا توکیو 2020/ وداع سلبریتی برندینگ ها؟!
نظرات کاربران