یک مقام مسئول از فراهم شدن زیرساخت تولید انبوه برخی لوازم خانگی خبر داد و گفت: علیرغم مشکلات ایجاد شده، تولیدکنندگان ایرانی توانستهاند برخی لوازم خانگی را در داخل کشور تولید کنند.
به گزارش تبلیغات نیوز، امیرعباس کائینی در نشست خبری خود با خبرنگاران، از فراهم شدن زیرساخت تولید انبوه برخی از انواع لوازم خانگی خبر داد و گفت: علیرغم اینکه شرکتهای کرهای، ایران را ترک کرده و برخی مشکلات در این صنعت به وجود آمده است، اما تولیدکنندگان ایرانی توانستهاند قطعات را تولید کرده و برخی از انواع لوازم خانگی را در داخل کشور، تولید کنند. این در شرایطی است که آخرین محصول یک شرکت کرهای صاحبنام، اوایل اسفند ۹۷ به ایران وارد شد و پس از آن، دیگر لوازم خانگی به صورت رسمی وارد کشور نشد اما تمام خطوط تولیدی، مشغول به تولید بوده و عرضه کالا به بازار ادامه دارد.
عضو انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی افزود: این امیدواری وجود دارد که محدودیتهای بیشتری پیشروی صنعت لوازم خانگی ایران قرار نگیرد و بتوان کار را با شرکای خارجی هم به موازات عمقبخشی به ساخت داخل ادامه داد ولی اگر محدودیتهای بیشتری اعمال شود، با توجه به راهاندازی خطوط تولید در داخل کشور، حتماً میتوانیم نیاز بازار را تأمین کنیم.
کائینی تصریح کرد: هماکنون تولید برخی از لوازم خانگی از جمله نسل جدید تلویزیون، ۳۰ درصد پایینتر از همان محصولات خارجی و با کیفیت کاملاً مشابه، قابل تولید بوده و به بازار عرضه خواهد شد.
وی در پاسخ به این سؤال که گروهی با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای واردات لوازم خانگی به صورت SKD وارد مذاکره شدهاند، گفت: با توجه به کمبود لوازم خانگی در بازار، اگر چنانچه این واردات به صورت کاملاً محدود وارد کشور شود، میتواند نیاز فعلی را تأمین کند اما باید برای شرکتها، این محدودیت را قائل شد که حدود ۹ ماه تا یک سال این لوازم خانگی را وارد کرده و پس از آن، تولید داخل انجام دهند.
کائینی معتقد است: تنظیم بازار با استفاده از ابزار واردات، میتواند از هیاهو کاسته و به نفع مصرفکنندگان باشد؛ مشروط بر اینکه تولید داخلی هم حمایت شده و قاچاق و انحصار در بازار شکل نگیرد.
عضو انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با اشاره به آغاز تولید نسل تلویزیون در کشور، خاطرنشان کرد: هماکنون برخی محصولات تولید داخل، کاملاً قابلیت رقابتی با نمونههای مشابه خارجی دارد و حتی چشمانداز ما، صادرات این محصولات است چرا که زیرساختهای آن در کشور وجود دارد اما باید بازیگران اصلی وارد بازار شوند و به بازار داخلی هم توجه کافی صورت گیرد.
وی ادامه داد: شرایط اقتصاد کشور بسیار خاص است و البته امکانات تولیدی ما نیز به موازات آن، از سالهای گذشته فراهم شده است که هماکنون زیرساختهایی در سه حوزه تولید یک میلیون دستگاه تلویزیون، ۶۰۰ هزار دستگاه ماشین لباسشویی و ۱۲۰ هزار دستگاه انواع یخچال و فریزر متمرکز شده است.
کائینی اظهار داشت: به لحاظ تولید، ما سرمایهگذاریهایی با آخرین تکنولوژیهای روز دنیا انجام داده و نسل جدید تلویزیون تولیدی را به بازار عرضه کردهایم ضمن اینکه در برنامه داریم ماشین لباسشویی، یخچال، موبایل و مانیتور را نیز در تولیدات خود وارد نمائیم.
عضو انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی با بیان اینکه برای تولید این تلویزیونها، قطعات به صورت CKD وارد شده و داخلیسازی بخشی از قطعات نیز صورت گرفته است، گفت: باید در نظر داشت که قطعات مورد استفاده در صنعت لوازم خانگی به دو بخش تقسیم میشود که یک بخش آن قطعات عمومی و بخش دیگر، قطعات هایتک هستند که دارای تکنولوژی خاصی بوده و سرمایهگذاریهای مرتبط با آن به یک تأمینکننده مربوط است.
به گفته وی، برنامهریزی بلندمدت برای داخلیسازی با توجه به شدت گرفتن تحریمها صورت گرفته و قطعات آنالیز شده است ضمن اینکه هم تولیدکنندگان داخلی باید تولیدات خود را ارتقاء دهند و هم برخی قطعات را بتوان از منابع خارجی تأمین کرد بخصوص اینکه برخی از این قطعات، الگوها و تکنولوژیهای خاصی دارند که تولید آنها مقرون به صرفه نیست.
کائینی با بیان اینکه قطعات مورد نیاز برای تولید تلویزیون از چین وارد کشور میشود، افزود: در حال حاضر هاب و بار اصلی تولید قطعات تکنولوژی در لوازم خانگی در کشور چین مستقر است و تأمینکنندگان متنوعی وجود دارد که میتوان از آنها قطعه تأمین کرد کما اینکه شرکتهای کرهای نیز برخی از خطوط مختلف تولید لوازم خانگی خود را در چین بنا کرده و تنها قطعات هایتک را در کره تولید میکنند.
وی گفت: مالکیت برند ملی تولید تلویزیون، مربوط به ایران است و همه باید تلاش کنیم تا این محصول ملی را که با کیفیت کاملاً مشابه نمونههای کرهای در حال تولید است، ارتقا داده و صادرات آن را هم صورت دهیم. این در شرایطی است که تأمین قطعات علیرغم محدودیتها، همچنان در حال انجام است.
عضو انجمن تولیدکنندگان لوازم خانگی بیان کرد: کرهایها هنوز ارتباطات خود با ایران را حفظ کرده و جلسات ماهانه و منظمی را با ما برگزار میکنند به این معنا که شرایط را رصد خواهیم کرد تا در آینده اگر محدودیتها برداشته شود، بتوانیم کار تولید مشترک را از سر بگیریم اما باید توجه داشت که کرهایها مشتاق به کار کردن با بازار ایران هستند و زمانی از بازار ما خارج شدند که مبادلات مالی ما با مشکل مواجه بود و امکان تبادل مالی بین ایران و کره وجود نداشت.
منبع: مهر
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
نظرات کاربران