تبلیغات نیوز - هفته جهانی ترویج تغدیه با شیر مادر، فرصتی فراهم آورد تا مقامات و صاحبنظران حوزه بهداشت، درمان و سلامت خصوصا در حوزه سلامت نوزادان و کودکان، نسبت به تبلیغات شیر خشک، بار دیگر واکنش نشان دهند؛ اننقاداتی که با تاکید بر تغذیه نوزاد از شیر مادر تا دو سالگی، از سوداگری و منفعت طلبی شرکت های فعال و تبلیغ کننده شیر خشک پرده برمی دارد.
مهرماه 95 بود که با دستور وزارت بهداشت، تبلیغات فروش شیر خشک ممنوع و داروخانه ها موظف به جمع آوری انواع شیر خشک و لوازم تغذیه با شیر خشک از معرض دید مراجعین خود شدند. ابلاغیه ای که با هدف صیانت از اجرای قانون ترویج تغذیه با شیر مادر و حمایت از مادران در دوران شیردهی صادر شده؛ قانونی که تصویب آن به 19سال قبل یعنی سال 74 بر می گردد. در این بخشنامه به صراحت تاکید شده است که هرگونه تبلیغ و حتی در دید مراجعین قرار گرفتن شیر خشک در داروخانه ها ممنوع است.
گزارش خبرگزاری ایرنا از اظهارات جنجالی مرندی، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی و علی بهادر، و گزارش شیرازه از سخنان نکته سنج علی بهادر، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این همایش، بیانگر نکات و قابل تاملی از وضعیت تبلیغات شیر خشک در کشور است؛ نکاتی که قاعدتا فعالان این حوزه نسبت به آن واکنش خواهند داشت.
در همین رابطه وزیر اسبق بهداشت و رئيس فرهنگستان علوم پزشكي روز چهارشنبه، 9 مردادماه 98، در همايش هفته جهاني ترويج تغذيه با شير مادر در مركز طبي اطفال گفت: تبليغ شيرخشك دشمني با نسل آينده است اما برخي ويزيتورهاي كارخانه هاي شيرخشك پزشكان را به مسافرت مي برند و شست و شوي مغزي ميدهند.
عليرضا مرندي افزود: تغذيه با شير مادر تا دوسالگي توصيه قرآن است، كشورهاي غربي در گذشته اين واقعيت را نميپذيرفتند اما بعد از سالها تحقيق اكنون آنها نيز به اين حقيقت رسيدهاند و تغذيه با شير مادر تا بيش از دوسالگي را تجويز مي كنند.
وي گفت: تغذيه با شير مادر جزئي از اقتصاد مقاومتي است و اگر ما بخواهيم تا 50 سال آينده به كشور اول منطقه تبديل شويم يكي از الزامات رسيدن به اين هدف تغذيه كامل همه كودكان با شير مادر تا دوسالگي است.
مرندي افزود: از نطر اقتصادي بسيار بهتر است كه به جاي ساخت بيمارستان با هزينه هاي سرسام آور، از بيماريها پيشگيري كنيم، بهداشت را توسعه دهيم و تغذيه با شير مادر يكي از اركان پيشگيري از بيماري هاست.
رئيس فرهنگستان علوم پزشكي كشور ادامه داد: ترويج تغذيه با شير مادر با آموزش همگاني ميسر است در حالي كه اكنون در فضاي مجازي و سايتهاي اينترنتي خلاف آن را مي بينيم و اين رسانه ها مملو از تبليغ شير خشك هستند.
وي گفت: به بهانههاي واهي مانند زردي كودك يا تناسب اندام مادر، شير خشك را تبليغ مي كنند و ويزيتورهاي كارخانه هاي شيرخشك، پزشكان را به مسافرت مي دهند و آنان را شست و شوي مغزي مي دهند تا سود اين شركتها را تضمين كنند.
وزير اسبق بهداشت اضافه كرد: بر خلاف اين روند در آمريكا شاهد اين هستيم كه به شدت روي تبليغ شير مادر متمركز هستند و شير مادر را بهترين دارو براي نوزادان نارس معرفي مي كنند.
وي ادامه داد: متاسفانه در برخي بيمارستانها آموزش هاي لازم براي تغذيه نوزادان با شير مادر داده نمي شود و از دكتر سياري معاون وزارت بهداشت خواسته ام كه همان طور كه زايمان طبيعي را گسترش مي دهند،مكانهايي را براي شيردهي مادران در بيمارستانها ايجاد كنند و حتي اميدوارم كه در اماكن عمومي نيز مكانهايي براي شيردهي مادران ايجاد شود.
مرندي گفت: ترويج تغذيه با شير مادر تكنولوژي پيچيده اي نمي خواهد، كافي است از زمان تولد نوزاد در آغوش مادر قرار گيرد و از آغوز تغذيه كند و بعد از آن نيز روزي چند بار مادر كودك را در آغوش بگيرد و به او شير دهد.
وي افزود: حتي اگر مادران شاغل باشند نيز مي توانند شيرشان را بدوشند تا در فاصله زماني مناسب به نوزادشان داده شود و اين كار انجام شود، ميزان شير مادران براي تغذيه نوزادشان كم نمي شود.
رئيس فرهنگستان علوم پزشكي اضافه كرد: از اقدام وزارت بهداشت براي ايجاد بانك شير مادر در برخي شهرها بايد قدرداني كرد، اين كار قدم مهمي است كه از ترويج شيرهاي صنعتي كشنده حلوگيري مي كند.
وي گفت: اين شيرهاي خشكي كه با شماره هاي يك، دو ؛سه براي سنين مختلف كودكان در داروخانه ها وجود دارد، سمي است كه سلامت نسل آينده كشور را به خطر مي اندازد و وزارت بهداشت بايد اين شيرها را از داروخانه ها جمع كند.
مرندي افزود: برنامه تكاملي كودك (child development) كه وزارت بهداشت تدوين كرده و در حال اجراست. برنامه بسيار مهمي است كه براي داشتن نسلي سالم مداخلات آموزشي را از قبل از لقاح شروع ميكند و اميدوارم براي اجراي اين برنامه دستگاههاي ديگر نيز به كمك وزارت بهداشت بيايند.
وي گفت: تغذيه سالم و آموزش مهارتهاي فرزندپروري در خانواده ها مي تواند متضمين سلامت آينده و ايراني پيشرفته باشد.
همچنین رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این همایش که با حضور معاون بهداشت وزیر بهداشت و نمایندگان دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کلان منطقه پنج کشور برگزار شد، گفت: در دهه هفتاد شرکتهای اقتصادی تبلیغ شیر خشک میکردند و برای سوداگری اقتصادی بیتوجهی به شیر مادر را ترویج دادند.
علی بهادر گفت: در دهه هفتاد شرکتهای اقتصادی تبلیغ شیر خشک میکردند و برای سوادگری اقتصادی بیتوجهی به شیر مادر را ترویج دادند.
علی بهادر با اعتقاد به اینکه منافع اقتصادی برخی انسانها را به کجراهه میبرد، تصریح کرد: باید دوباره اهمیت تغذیه با شیر مادر را به مادران جامعه گوشزد کنیم زیرا ارتباط عاطفی مادر و فرزند نیز در همین راستا شکل میگیرد و نمیتوان این دو را از هم جدا کرد.
وی با اشاره به آیات قرآنی که می فرماید حداقل 2 سال نوزاد باید از شیر مادر تغذیه کند، گفت: محرومیت از تغذیه با شیر مادر خطر بسیاری از بیماری ها را برای نوزاد به دنبال دارد.
بهادر به نقش رسانه ها در فرهنگ سازی ترویج تغذیه با شیر مادر اشاره و اظهار کرد: کارکنان بیمارستان ها، ماماها، پرستاران و پزشکان افرادی هستند که می توانند در این زمینه ایفای نقش کنند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از افتتاح بانک شیر در شیراز خبر داد و افزود: این خدمت تکمیل کننده اقدامات آموزشی مانند همایش ترویج تغذیه با شیر مادر است. بانک شیری که امروز در بیمارستان حضرت زینب (س) شیراز افتتاح شد، کمکی است به مادرانی که نمیتوانند به هر دلیلی به فرزند خود شیر دهند تا نوزادان آنها نیز از تغذیه با شیر مادر محروم نشوند.
وی با اشاره به اهمیت بالای بانک شیر نیز گفت: در سالهای اخیر نزدیک به 2 هزار پروژه در کشور افتتاح کردیم اما به نظر میرسد افتتاح این بانک شیر بهعنوان دومین بانک شیر در کشور پس از تبریز در شیراز جزو پروژههای بسیار خوب و شاخص بود.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این همایش بر نقش حمایتی خانواده، محیط کار و جامعه در موفقیت مادران در امر شیردهی تاکید و اظهار کرد: تا کنون ۱۲ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت نوزادان و کودکان اجرا شده است از جمله طرح هایی با موضوعاتی نظیر بررسی الگوی تغذیه با شیر مادر در ۲۴ ساعت اول تولد و عوامل موثر بر آن، بررسی الگوی تغذیه با شیر مادر در کودکان ۶ ماهه، بررسی الگوی تغذیه با شیر مادر در کودکان ۶ تا ۲۴ ماهه، بررسی شاخص های آنتروپومتریک بدو تولد و عوامل زمینه ای مرتبط با آن، بررسی وضعیت شیوه زندگی کودکان ۳ تا ۶ سال و بررسی وضعیت بهداشت دهان و دندان در کودکان زیر ۶ که در همگی تاثیرات مثب تغذیه با شیر مادر اثبات شده است.
عبدالرسول همتی گفت: افتتاح اتاق شیر مادر در فرودگاه بین المللی شهید آیت الله دستغیب، طراحی دوره آموزشی ۱۰۸ ساعته تئوری و عملی برای تربیت مشاوران ارشد در دانشگاه به عنوان هسته آموزشی شیر مادر، تربیت ۲۲ مشاور ارشد شیر مادر دانشگاهی، کسب موفقیت دو نفر از مشاوران شیردهی دانشگاه به عنوان مدرس ارشد کشوری و راه اندازی اتاق مشاوره شیر مادر در بانک اهدای شیر بیمارستان حضرت زینب(س)، از جمله دستاورد های ویژه در برنامه ترویج تغذیه با شیر مادر در مجموعه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز است.
وی به برگزاری ۱۱ نشست هماهنگی مشترک با معاونت درمان برای راه اندازی بانک شیر، تامین نیروی انسانی در اتاق مشاوره مستقر در مجاورت بانک شیر بیمارستان حضرت زینب (س)، تجهیز اتاق شیردهی بیمارستان حضرت زینب(س)، بسترسازی در جامعه با تبلیغات گسترده در سطح شهر اشاره و اظهار کرد: 50مرکز مشاوره شیردهی در سال 96 به 60 مرکز در سال 97 افزایش یافته است.
محمدباقر حسینی، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز به عنوان دیگر سخنران این همایش با اشاره به راه اندازی نخستین بانک شیر مادر کشور در تبریز، تشکیلات این مرکز را معرفی کرد و گفت: پس از اهدای شیر، ضمن انجام آزمایش سلامت، کارهای اسکرین، جمع آوری و آماده سازی شیرهای اهدایی در این بانک شیر مادر انجام می شود.
بنابراین گزارش، بانک شیر مادر ابتدا در تبریز و اکنون در شیراز به عنوان دومین بانک شیر کشور در بیمارستان حضرت زینب(س) جهت اهدای شیر به نوزادانی افتتاح شده است که به هر دلیلی از تغذیه با شیر مادر محروم هستند.
گفتنی است همایش ترویج تغذیه با شیر مادر نهم مرداد، در سالن سعدی مجتمع ولایت با حضور دانشگاه ها و دانشکده های علوم پزشکی کلان منطقه پنج کشور، برگزار شد. تقدیر از فعالان عرصه سلامت شیر مادر و رونمایی نمادین از بانک شیر مادر بیمارستان حضرت زینب (س) از دیگر برنامههای این همایش بود.
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
نظرات کاربران
جمالی
خیلی از این حرفها درسته و بین دکترها و داروخانه ها ساخت و پاخت میشه و مضرات اون رو توضیح نمی دن. ظاهرا دست شون توی کاسه است. اما خب یک سوال اونهایی که مشکل دارند و فرزندشون باید از شیر خشک تغذیه بشه و مادر شیر نداره، باید چیکار کنند؟ اصلا چرا قیمت ها این قدر بالاست.