چهارشنبه, 05 اردیبهشت ماه 1403

کد خبر: 427

تاریخ خبر: 1398/06/26

بازی آنلاین غول های نوشابه و تنقلات: یک کمپین تبلیغاتی از جنس هیجان!

شرکت پپسی در زمینه تولید نوشابه سابقه بسیار طولانی دارد. ایجاد تنوع در نوشابه ها به منظور جلب نظر شمار هرچه بیشتری از مشتریان یکی از استراتژی های اصلی این شرکت است. به همین دلیل در سال 1940 برند زیرشاخه پپسی به نام مانتین دیو شروع به فعالیت کرد. از آن زمان تا به حال عرصه فعالیت این برند گسترش زیادی یافته است. نکته قابل توجه در مورد برندهای فعال در حوزه نوشیدنی و خوراکی های میان وعده موفقیت چشمگیر آنها در امر تبلیغات است.

به گزارش تبلیغات نیوز، دوریتوز به عنوان یکی از غول های صنعت تنقلات موفقیت گسترده ای در سال های اخیر کسب کرده است. مانتین دیو و دوریتوز در تازه ترین کمپین خود اقدام به حمایت مالی از مراسم رونمایی از جدیدتری آپدیت بازی استودیو بلیزاد به نام Call Of Duty نسخه Modern Warfare کرده اند. برند پپسی علاوه بر حمایت مالی برنامه رسمی برای برگزاری سری مسابقات آنلاین برای این بازی را نیز تدارک دیده است.

نکته جالب در مورد لیگ مسابقات پپسی امکان مشاهده وضعیت مسابقه از طریق سرویس پخش زنده در Twitch، فیس بوک و توییتر است. به این ترتیب دامنه وسیعی از مخاطب ها به رقابت میان حرفه ای ترین گیمرهای سراسر دنیا جلب خواهند شد. بخش هیجان انگیز مسابقه موردنظر حضور گیمرهای حرفه ای در کنار سلبریتی-های مشهور مانند بازیکنان لیگ حرفه ای NBA است. به این ترتیب جذابیت و هیجان این مسابقات دوچندان خواهد شد.

این مسابقات به صورت گروهی در تیم های دو نفره برگزار می شود. هم تیمی شدن سلبریتی های مشهور با بازیکنان حرفه ای به جذابیت-های این دیدار می افزاید. تیم برنده این مسابقات یک روزه برنده جایزه 25 هزار دلاری برای مشارکت در امور خیریه می شود. تیم دوم نیز بودجه 10 هزار دلاری برای کمک به سازمان های خیریه دریافت خواهد کرد. بدون تردید اختصاص جوایز مسابقه به امور عام المنفعه هیجان زیادی در میان شرکت کنندگان مسابقه و بینندگان ایجاد می-کند. براساس اعلام رسمی مسئولان شرکت پپسی امکان حضور طرفدارها در مرکز برگزاری این مسابقات وجود خواهد داشت.

یکی از اقدامات مشترک دوریتوز و پپسی پس از معرفی نسخه اولیه سری تازه Call Of Duty تعیین کدهای تخفیف برای محصولات شان به منظور تشویق بازیکنان به ثبت رکوردهای بهتر بود. به این ترتیب برندگان فرصت بهره مندی از محصولات متنوع این دو شرکت با تخفیف های گسترده را داشتند.

بدون شک مدیریت مسابقات لیگ بازی های آنلاین دشواری های زیادی دارد. به همین خاطر پپسی در زمینه برگزاری این مسابقه اقدام به همکاری با دوریتوز کرده است. با پخش آنلاین این مسابقات امکان گسترش پیام تبلیغاتی دو برند و تشویق مردم به کمک به سازمان های خیریه وجود خواهد داشت.

هر کسی که با برندهای پپسی و دوریتوز آشنا باشد، الگوهای تبلیغاتی آنها را هماهنگ با برگزاری مسابقات بازی آنلاین نخواهد یافت. این تغییر اساسی در زمینه تبلیغات ناشی از درک عمیق تیم بازاریابی هر دو برند در راستای تغییر دنیای تبلیغات است. بر این اساس دیگر الگوهای سنتی تبلیغات پاسخگوی سطح انتظارات مشتریان نیست. به همین خاطر باید دست به حمایت مالی و برگزاری مراسم های تازه زد.

استفاده از عنوان بازی Call Of Duty به عنوان یکی از پرفروش ترین بازی های دو دهه اخیر اقدامی کاملا منطقی به نظر می رسد. این مجموعه از بازی ها از سال 2006 به طور مداوم در مسابقات بازی آنلاین مختلف در سراسر جهان حضور داشته است. امروزه کمتر کسی نام سری های مختلف این بازی را نشنیده است. به همین خاطر انتخاب این سری از بازی ها اقدام کاملا منطقی در راستای توسعه هرچه بیشتر تبلیغات دوریتوز و پپسی خواهد بود.

پپسی به منظور حمایت هرچه بیشتر از کمپین تازه خود اقدام به تولید تعداد محدودی از نوشیدنی های خود با تصویر اختصاصی بازی Call Of Duty کرده است. این اقدام پیش از این نیز به خوبی مورد استفاده قرار گرفته است. پپسی برای سری تازه مرد عنکبوتی و هر کدام از فصل های بازی تاج و تخت نیز همین استراتژی را پیاده کرده بود.

براساس گزارش انجمن جهانی مسابقات آنلاین درآمد تبلیغاتی این مسابقات در سال جاری با 27 درصد رشد به رقم خیره کننده 1.1 میلیارد دلار رسیده است، با این حساب سرمایه گذاری در حوزه صنعت بازی برای تبلیغات تاثیرگذار استراتژی تازه بسیاری از برندها محسوب می شود. برندهای هوندا، At&t و میلر لایت در میان سایر برندها بیشترین سرمایه گذاری را در حوزه تبلیغات مبتنی بر بازی های آنلاین و تحت شبکه داشته اند. استراتژی پپسی و دوریتوز نیز در راستای الگوبرداری از همین امر محسوب می شود.

منبع: فرصت امروز

نظرات کاربران