چهارشنبه, 05 اردیبهشت ماه 1403

کد خبر: 379

تاریخ خبر: 1398/06/05

بیش از 130 هزار سیم‌کارت به دلیل تبلیغات پیامکی مسدود شدند!

دو سال پیش زمانی که وزیر جوان ارتباطات و اطلاعات چند ماهی بود که سمت جدید خود را بر عهده گرفته بود، در اولین اقدامات خود به جنگ پیامک‌های تبلیغاتی رفت و عنوان کرد که سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تمام سعی خود را می‌کند تا جلوی مزاحمت برای مردم از این طریق گرفته شود. در همین راستا سامانه‌ای هم برای دریافت گزارش‌های آنلاین شکایت از مزاحمین پیامکی راه‌اندازی شد.

به گزارش تبلیغات نیوز، با گذشت دو سال از آغاز این حرکت، حالا هر چند که تعداد پیامک‌های تبلیغاتی به صفر نرسیده، اما تعداد آن به کاهش بسیار چشمگیری همراه بوده است. در اردیبهشت ماه سال جاری، سازمان تنظیم مقررات اعلام کرد که بیش از 121 هزار سیم‌کارت مزاحم ارسال کننده پیامک‌های تبلیغاتی شناسایی و مسدود شدند. اما با وجود روند آسان تهیه سیم‌کارت، پیامک‌های تبلیغاتی با سرشماره شخصی ارسال می‌شوند. این سازمان حالا در جدیدترین آماری که ارائه کرده است، عنوان کرده که تا پایان مرداد ماه امسال، در حدود 135 هزار و 145 خط شخصی و سیم‌کارت که به عنوان عنوان سیم‌کارت‌های مزاحم ارسال‌کننده‌ی پیامک تبلیغاتی شناسایی شدند، مسدود شدند.

پس از آنکه محدودیت‌هایی در سرشماره‌های پیامکی برای تبلیغات کسب و کارها ایجاد شد، آنها روی ارسال پیامک با خطور شخصی آوردند. اما سازمان تنظیم مقررات راهی برای مقابله این تبلیغات پیش روی کاربران گذاشته است.

در صورت مواجه با پیامک تبلیغاتی چه کنیم؟
برای جلوگیری از ارسال پیامک‌های تبلیغاتی چند راه حل درنظر گرفته شده است که  از جمله آنها استفاده از سامانه ستاره 800 مربع است. از طریق سامانه *800# کاربران می‌توانند دریافت پیامک‌های تبلیغاتی خود را غیرفعال کنند.

سازمان تنظیم مقررات برای جلوگیری از تبلیغات با سرشماره‌های شخصی نیز راهکاری اندیشیده است. این رگولاتوری سامانه 195 را برای ساماندهی پیامک‌های تبلیغاتی با شماره‌های شخصی راه اندازی کرده است. البته به غیر از این‌ها، نوع دیگری از نظارت بدون شکایت کاربران نیز وجود دارد، که از طریق شناسایی رفتار سیم‌کارت‌هایی که تنها اقدام به ارسال پیامک انبوه می‌کنند، سوءاستفاده از سیم‌کارت محرز می‌شود.

منبع: سخت افزار

نظرات کاربران