همه جشنوارههای ریشهدار، نیازمند برنامهریزی بلندمدت، تبلیغات و فضاسازیهای بهموقع و مناسب هستند و ضرورت توجه جدی به این مؤلفهها، برای جشنوارهای بینالمللی، مانند جشنواره فیلم کودک و نوجوان که بنا به گفته شهردار اصفهان، قرار است در توسعه گردشگری این استان و حتی کشور، نقش بسزایی داشته باشد، بسیار احساس میشود اما مشاهدات خبرنگار ایسنا از مسیر پرتردد و منتهی به محور برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان، کمتر از بیست روز مانده به برگزاری این رویداد بینالمللی، نمایانگر این است که هنوز، آنطور که بایدوشاید توجهی به این مهم نشده است.
به گزارش تبلیغات نیوز، ایستگاه اتوبوس سهراه ملک شهر نقطه شروع این بررسی است و در این ایستگاه شلوغ، بهجز یک بنر پاره و کمرنگ که متعلق به سی و یکمین دوره جشنواره است، هیچ پوستر یا اطلاعیهای که از برگزاری دوره جدید این جشنواره خبر بدهد به چشم نمیخورد. از تعدادی از عابران، مسئولان باجه بلیتفروشی و رانندگان اتوبوس درباره جشنواره فیلم کودک و نوجوان و تاریخ برگزاری آن میپرسم اما هیچیک اطلاع ندارند که شهرشان بهزودی و برای بیستمین بار قرار است میزبان این جشنواره بینالمللی باشد.
در خط اتوبوس صفه-ملک شهر که بیشترین مسافت و مسافر را در روز، طی و جابهجا میکند، فقط چند پوستر از طرحهای تابستانه و کلاسها و دورههای آموزشی مؤسسات خصوصی دیده میشود و از سهراه ملک شهر تا میدان امام حسین (ع) هیچ نشانهای از جشنواره نیست. دیوار متحرک ارگ جهاننما نیز هنوز مزین به تصاویری است که مربوط به میلاد امام رضا (ع) است.در گذر فرهنگی چهارباغ که قرار است کمتر از بیست روز دیگر، محور اصلی برگزاری این جشنواره باشد نیز خبری نیست و تا چشم کار میکند، میز و صندلی فست فودهاست.
سینما ساحل و چهارباغ نیز که میزبانی آنها از اکران فیلمهای جشنواره قطعی شده، عاری از پروانهها، بهعنوان نماد شناختهشده این جشنواره هستند.پایگاههای الکترونیکی هتلهایی مثل پیروزی، عالیقاپو و هتل عباسی که گردشگران عمدتاً برای رزرو بلیت به آن مراجعه میکنند، به برگزاری این رویدادِ بینالمللی اصفهان اشارهای نکردهاند.
سعید هراتیان، مدیر داخلی هتل پیروزی دراینباره میگوید: بحث اطلاعرسانی رویدادهای مهم در پایگاههای الکترونیکی هتلها مهم است اما این زمانی میسر میشود که متولیان آن رویداد با ما تعامل داشته باشند و در بحث تبلیغات و اطلاعرسانی باب گفتگو را باز کنند. امسال، مثل سال گذشته هیچ صحبت رسمیای در خصوص همکاری ما با جشنواره نشده و به همین دلیل اطلاعرسانیای نیز انجامنشده است.
هراتیان تأکید میکند که تعرفههای این هتل بر اساس نرخ مصوب هتل داری در کشور است و هزینه بیشتری بابت میزبانی از مهمانان جشنواره فیلم کودک یا اطلاعرسانی درباره آن، از متولیان برگزاری این جشنواره مطالبه نشده است.
احسان عباسی، مدیر داخلی هتل عالیقاپو نیز میگوید که تا کنون هیچ صحبت رسمیای با آنها در خصوص میزبانی از مهمانان این جشنواره نشده. او هتلها را یکی از زیرساختهای مهم توسعه گردشگری میداند و با گلایه از اینکه چرا تنها یک هتل، مورد توجه مسئولان برگزاری این جشنواره بینالمللی است، اظهار میکند: نرخ هتل ما از نرخ هتلی که میزبانی از مهمانهای جشنواره به آن سپرده میشود کمتر است و اگر قرار است توجهی به توسعه گردشگری از طریق این جشنواره شود، باید تمام هتلهای با کیفیت و شاخص شهر مورد توجه متولیان برگزاری این جشنواره بینالمللی باشد.
لابی، فضای داخلی و پایگاه الکترونیکی هتل عباسی اصفهان نیز نشانهای از جشنواره بینالمللی فیلم کودک و نوجوان را با خود حمل نمیکند. درست، روبروی هتل عباسی، ساختمان سوره قرارگرفته؛ ساختمانی که دارای گالری، سالن تئاتر، سینما و محل برگزاری کلاسهای متعدد هنری و لاجرم محل رفتوآمد هنرجویان و هنرمندان است.
در این ساختمان نیز رنگی از جشنواره دیده نمیشود و مهدی جبار زارع، مدیر این مرکز با بیان اینکه این مجتمع سالیانه 1300 تا 1400 مخاطب کودک و نوجوان دارد میگوید: مرکز اطلاعرسانی جشنواره فیلم کودک و نوجوان به ما نزدیک است اما تابهحال صحبتی درباره اطلاعرسانی و تبلیغات با ما نشده و ظرفیت این مکان فرهنگی نادیده گرفتهشده است.
مسیر برگشت را با مترو طی میکنم. ایستگاههای مترو واقع در میدان انقلاب، میدان امام حسین (ع)، میدان تختی و میدان شهدا فقط عکسهایی از سیوسهپل، میدان نقشجهان و سایر بناهای تاریخی شهر را در معرض دید عموم قرار دادهاند و از جشنوارهای که قرار است آنهم یک جاذبه باشد، اثری نیست.
نمایشگر مترو نیز به پخش کلیپهایی درباره احترام به سالمندان و رعایت قوانین عبور و مرور بسنده کرده، درحالیکه میتواند نقش بسیاری در جلبتوجه همگان به این جشنواره داشته باشد.
بر اساس آنچه در گزارش مالی سی و یکمین دوره جشنواره بینالمللی کودک و نوجوان آمده، سال گذشته مبلغی حدود 160 میلیون تومان در بخش مکان، تجهیز و فضاسازی و مبلغی حدود 359 میلیون تومان برای اطلاعرسانی و تبلیغات این جشنواره هزینه شده است.
اهمیت تبلیغات و فضاسازی بر هیچ کس پوشیده نیست اما اینکه چنین مبلغی فقط چند روزمانده به برگزاری جشنواره و چند روز بعدازآن، اطلاع رسانی این رویداد را پوشش بدهد، شایسته نیست و بهتر است چند ماه قبل از برگزاری این جشنواره بینالمللی درباره آن آگاهیرسانی شود تا هم اصفهانیها، هم ایرانیها و هم مردم کشورهای دیگر، از این رویداد و تاریخ برگزاری آن مطلع شوند و احیاناً بتوانند برای حضور در آن، برنامهریزی کنند.
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
نظرات کاربران