با تکامل تکنولوژی هوش مصنوعی، تکنیک های بازاریابی در سال 2020 تحول جدی را تجربه خواهند کرد. شخصی سازی در فعالیت های بازاریابی با کمک نرم افزار CRM افزایش پیدا می کند و شبکه های اجتماعی همچنان نقش پررنگی در فروش محصولات ایفا خواهند کرد.
به گزارش تبلیغات نیوز، با تکامل تکنولوژی هوش مصنوعی، تکنیک های بازاریابی در سال 2020 تحول جدی را تجربه خواهند کرد. شخصی سازی در فعالیت های بازاریابی با کمک نرم افزار CRM افزایش پیدا می کند و شبکه های اجتماعی همچنان نقش پررنگی در فروش محصولات ایفا خواهند کرد.
تمرکز بر شخصی سازی در بازاریابی و تبلیغات(H2)
تبلیغات شخصی سازی شده یکی از تکنیک های بازاریابی اینترنتی است که در آن بازاریابان ویژگی های کاربر و رفتارهای آنلاین او را ردیابی می کنند تا پیام های تبلیغاتی را شخصی تر و هدفمند تر تولید کنند.
با شخصی سازی در فرایند بازاریابی، یک تبلیغ کننده می کوشد پیام بازاریابی خود را با نیازهای منحصر به فرد یک مشتری خاص تنظیم کند. بازاریابی شخصی سازی شده معمولاً یک بازار هدف گوشه ای پر درآمد را مد نظر قرار می دهد.
استفاده از نرم افزار (CRM (H3
یک راه مناسب برای مطالعه رفتار مشتریان و بکارگیری تکنیک های بازاریابی شخصی سازی شده، استفاده از نرم افزار CRM یا مدیریت ارتباط با مشتریان است.
تعریف نرم افزار CRM
نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) می تواند از روش های مختلفی به شخصی سازی کمپین های بازاریابی کمک نماید. نرم افزار CRM با جمع آوری کامل داده های مشتریان و سطح بندی مشتریان می تواند در زمان مناسب به آن ها پیشنهادات فروش مناسب ارائه دهد و نرخ تبدیل مشتریان را افزایش دهد. پس از مدتی می توان از داده های جمع آوری شده برای پیش بینی فروش و یا طراحی پلن مارکتینگ دقیق تر نیز استفاده نمود که چنین ویژگی هایی در نرم افزار CRM فارسی دانا ایکسارم نیز به خوبی گنجانده شده است.
بازاریابی تجربه مشتری (CX Marketing) (H3)
بازاریابی تجربه مشتری به تکنیک های بازاریابی گفته می شوند که تجربه مشتری را در مرکز روش های بازاریابی و تبلیغات خود قرار می دهند و تلاش می کنند از این طریق تجربه مشتریان را بهبود دهند. هدف اینگونه روش های بازاریابی و تبلیغات برداشتن تمرکز تیم بازاریابی از روی فروش محصولات و شروع به برآورده کردن انتظارات مشتری و اهمیت دادن به تجربیات آنها است.
برخی از مدیران ارشد هنوز هم سوالاتی مانند تجربه مشتری چیست؟ یا CRM چیست؟ را می پرسند و از اهمیت بالای این روش های آگاه نیستند که در واقع وظیفه مدیر بازاریابی است تا آن ها را از اهمیت این روش ها مطلع کند.
قابلیت خرید مستقیم در شبکه های اجتماعی(H2)
بازاریابی در رسانه های اجتماعی در واقع بکارگیری این پلتفرم ها برای ارتباط با مخاطبان، افزایش فروش و ترافیک وب سایت شرکت است. اینگونه تکنیک های بازاریابی شامل انتشار محتوای جذاب در شبکه های اجتماعی، گوش دادن، تجزیه تحلیل نتایج به دست آمده از فعالیت های بازاریابی و تبلیغات در رسانه های اجتماعی مختلف است.
با توجه به اینکه افراد زمان زیادی را در شبکه های اجتماعی می گذارنند، برای خرید محصولات و خدمات مورد نیاز خود نیز صفحات یا هشتگ های مرتبط را بررسی کرده و در صورت مناسب بودن ویژگی های آن خرید خود را انجام می دهند.
در گذشته خرید باید با هماهنگی تلفنی یا پیامکی با فروشنده انجام می شد و کمی پروسه خرید را سخت می کرد. اما امروزه برخی از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و پینترست قابلیت خرید مستقیم را به پست های خود اضافه کرده اند و اینگونه کاربران با کلیک بر روی عکس محصول مورد نظر خود به وب سایت فروشنده روانه شده و خریدشان را براحتی انجام می دهند.
اینفلوئنسر مارکتینگ (H2)
با وجود تغییرات در تکنیک های بازاریابی در سال 2020، روش های بازاریابی ارجاعی همیشه یکی از مؤثرترین استراتژی های بازاریابی باقی خواهند ماند. اگر دوست شما برای رفع نیازتان خرید یک محصول یا خدمات را به شما توصیه کند، به احتمال زیاد به او اعتماد می کنید.
اینفلوئنسر مارکتینگ هم دقیقا به همین شکل کار می کند، البته مقیاس آن بسیار بزرگتر است. اینفلوئنسرها یا افراد تاثیر گذار در شبکه های اجتماعی مجموعه ای از فالوورها یا دنبال کنندگانی دارند که به آنها اعتماد می کنند. بنابراین وقتی آنها به طرفداران خود می گویند که محصولات شما عالی است، احتمال اینکه مخاطبانشان به خریداران شما تبدیل شوند بسیار بالا می رود.
افزایش استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی (H2)
"هوش مصنوعی" به قابلیت و تکنولوژی گفته می شود که به روبات ها یا ماشین ها توانایی بالایی در انجام کارهای محاسباتی پیچیده یا اتوماسیون برخی از فعالیت های انسان را می دهد. هوش مصنوعی برای یافتن سریع پاسخ ها از ترکیبی از ویژگیهای مختلف مانند روبات های گفتگو و کمک صوتی استفاده می کند. نمونه های رایج و تجاری اینگونه هوش مصنوعی را می توان در محصولاتی همچون Alexa و Siri یافت.
سرمایه گذاری در تکنیک های بازاریابی با کمک هوش مصنوعی دارای توجیه اقتصادی است و معمولا میزان بازگشت سرمایه قابل قبولی دارد. در شبکه های تبلیغات آنلاین ایرانی نیز امروز هوش مصنوعی کاربرد پیدا کرده و موجب افزایش کارایی تبلیغات بنری و همسان شده است.
تکنولوژی هوش مصنوعی به برندها امکان می دهد داده های کاربران خود را در حوزه های مختلف مانند بازاریابی پردازش کنند و از تحلیل آن ها راه حل های جالبی بدست آورند.
آیا محتوا هنوز در سال 2020 پادشاه است؟ بله همینطور است!
محتوا نه تنها دانش و تخصص شما را به مشتریان بالقوه ای که مقاله یا صفحات شما را می خوانند نشان می دهد؛ بلکه باعث می شود موتورهای جستجو وب سایت شما را در رتبه بالاتری نگه دارند. بنابراین بهتر است هرگز از ایجاد محتوا دست بر ندارید.
البته باید توجه داشته باشید که داشتن یک استراتژی محتوایی مناسب و رعایت اصول سئو (بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو) نیز در موفقیت شما نقش زیادی دارند و تولید محتوا بدون توجه به موارد فوق نمی تواند بر روی بازاریابی و فروش محصولات شما تاثیر چندانی بگذارد.
محتوا و جستجوی صوتی (H3)
در سال 2020 بازاریابان دیجیتال دیگر نمی توانند جستجوی صوتی را نادیده بگیرند. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای بهینه سازی سایت خود برای جستجوی صوتی انجام دهید، اما شاید مهمترین تغییر شامل استفاده از کلید واژه های بلند مانند "نحوه درست کردن قهوه ترک" به جای کلمه کلیدی کوتاهی مانند "قهوه ترک" باشد.
محتوای صوتی هر نوع مطلب منتشر شده یا اطلاعاتی است که از طریق گوش دادن مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع محتوا شامل هر نوع سرگرمی شنوایی یا روش های بازاریابی و تبلیغات مانند پادکست ها و کتابهای صوتی است.
بر خلاف قالب های محتوایی ویدیویی یا متنی، از محتوای صوتی می توان به صورت منفعلانه نیز استفاده نمود، یعنی به راحتی در حین انجام کارهای دیگر مانند پیاده روی، رانندگی و ... قابل استفاده است.
بازاریابی ویدیویی (H3)
اگر ارزش یک عکس هزار کلمه باشد، یک فیلم چقدر با ارزش است؟ این اساس و منطق بازاریابی ویدیویی است، یکی از مهمترین تکنیک های بازاریابی در سال 2020 استفاده از ویدیو مارکتینگ در برنامه بازاریابی شرکت است.
بازاریابی ویدیویی را می توان برای مقاصد مختلف از ایجاد گزارش مشتری، تبلیغ برند، خدمات یا محصولات خود استفاده کرد. علاوه بر این، بازاریابی ویدیویی می تواند به عنوان واسطه ای برای آموزش نحوه استفاده، ترویج توصیفات مشتری و ارائه محتوای ویروسی نیز مورد استفاده قرار گیرد.
جمع بندی (H2)
تکنیک های بازاریابی در سال 2020 تغییر زیادی نسبت به سال های گذشته خواهد داشت و با تکامل تکنولوژی هوش مصنوعی بسیاری از فعالیت های دستی و تکراری گذشته خودکار خواهد شد.
برندها به محتوای صوتی توجه بیشتری خواهند کرد و توجه به تجربه مشتریان در بازاریابی افزایش خواهد یافت. البته برخی از روندهای مهم بازاریابی مانند اینفلوئنسر مارکتینگ و بازاریابی در شبکه های اجتماعی همچنان به قوت خود باقی خواهند ماند.
منبع: افکار نیوز
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
نظرات کاربران