شنبه, 01 اردیبهشت ماه 1403

کد خبر: 462

تاریخ خبر: 1398/07/09

تکنیک های نوین بازاریابی و تبلیغات در سال 2020

با تکامل تکنولوژی هوش مصنوعی، تکنیک های بازاریابی در سال 2020 تحول جدی را تجربه خواهند کرد. شخصی سازی در فعالیت های بازاریابی با کمک نرم افزار CRM افزایش پیدا می کند و شبکه های اجتماعی همچنان نقش پررنگی در فروش محصولات ایفا خواهند کرد.

به گزارش تبلیغات نیوز، با تکامل تکنولوژی هوش مصنوعی، تکنیک های بازاریابی در سال 2020 تحول جدی را تجربه خواهند کرد. شخصی سازی در فعالیت های بازاریابی با کمک نرم افزار CRM افزایش پیدا می کند و شبکه های اجتماعی همچنان نقش پررنگی در فروش محصولات ایفا خواهند کرد.

تمرکز بر شخصی سازی در بازاریابی و تبلیغات(H2)

تبلیغات شخصی سازی شده یکی از تکنیک های بازاریابی اینترنتی است که در آن بازاریابان ویژگی های کاربر و رفتارهای آنلاین او را ردیابی می کنند تا پیام های تبلیغاتی را شخصی تر و هدفمند تر تولید کنند.

با شخصی سازی در فرایند بازاریابی، یک تبلیغ کننده می کوشد پیام بازاریابی خود را با نیازهای منحصر به فرد یک مشتری خاص تنظیم کند. بازاریابی شخصی سازی شده معمولاً یک بازار هدف گوشه ای پر درآمد را مد نظر قرار می دهد.

استفاده از نرم افزار (CRM (H3

یک راه مناسب برای مطالعه رفتار مشتریان و بکارگیری تکنیک های بازاریابی شخصی سازی شده، استفاده از نرم افزار CRM یا مدیریت ارتباط با مشتریان است.

تعریف نرم افزار CRM

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتریان (CRM) می تواند از روش های مختلفی به شخصی سازی کمپین های بازاریابی کمک نماید. نرم افزار CRM با جمع آوری کامل داده های مشتریان و سطح بندی مشتریان می تواند در زمان مناسب به آن ها پیشنهادات فروش مناسب ارائه دهد و نرخ تبدیل مشتریان را افزایش دهد. پس از مدتی می توان از داده های جمع آوری شده برای پیش بینی فروش و یا طراحی پلن مارکتینگ دقیق تر نیز استفاده نمود که چنین ویژگی هایی در نرم افزار CRM فارسی دانا ایکسارم نیز به خوبی گنجانده شده است.

بازاریابی تجربه مشتری (CX Marketing) (H3)

بازاریابی تجربه مشتری به تکنیک های بازاریابی گفته می شوند که تجربه مشتری را در مرکز روش های بازاریابی و تبلیغات خود قرار می دهند و تلاش می کنند از این طریق تجربه مشتریان را بهبود دهند. هدف اینگونه روش های بازاریابی و تبلیغات برداشتن تمرکز تیم بازاریابی از روی فروش محصولات و شروع به برآورده کردن انتظارات مشتری و اهمیت دادن به تجربیات آنها است.

برخی از مدیران ارشد هنوز هم سوالاتی مانند تجربه مشتری چیست؟ یا CRM چیست؟ را می پرسند و از اهمیت بالای این روش های آگاه نیستند که در واقع وظیفه مدیر بازاریابی است تا آن ها را از اهمیت این روش ها مطلع کند.

قابلیت خرید مستقیم در شبکه های اجتماعی(H2)

بازاریابی در رسانه های اجتماعی در واقع بکارگیری این پلتفرم ها برای ارتباط با مخاطبان،  افزایش فروش و ترافیک وب سایت شرکت است. اینگونه تکنیک های بازاریابی شامل انتشار محتوای جذاب در شبکه های اجتماعی، گوش دادن، تجزیه تحلیل نتایج به دست آمده از فعالیت های بازاریابی و تبلیغات در رسانه های اجتماعی مختلف است.

با توجه به اینکه افراد زمان زیادی را در شبکه های اجتماعی می گذارنند، برای خرید محصولات و خدمات مورد نیاز خود نیز صفحات یا هشتگ های مرتبط را بررسی کرده و در صورت مناسب بودن ویژگی های آن خرید خود را انجام می دهند.

در گذشته خرید باید با هماهنگی تلفنی یا پیامکی با فروشنده انجام می شد و کمی پروسه خرید را سخت می کرد. اما امروزه برخی از شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و پینترست قابلیت خرید مستقیم را به پست های خود اضافه کرده اند و اینگونه کاربران با کلیک بر روی عکس محصول مورد نظر خود به وب سایت فروشنده روانه شده و خریدشان را براحتی انجام می دهند.

اینفلوئنسر مارکتینگ (H2)

با وجود تغییرات در تکنیک های بازاریابی در سال 2020، روش های بازاریابی ارجاعی همیشه یکی از مؤثرترین استراتژی های بازاریابی باقی خواهند ماند. اگر دوست شما برای رفع نیازتان خرید یک محصول یا خدمات را به شما توصیه کند، به احتمال زیاد به او اعتماد می کنید.

اینفلوئنسر مارکتینگ هم دقیقا به همین شکل کار می کند، البته مقیاس آن بسیار بزرگتر است. اینفلوئنسرها یا افراد تاثیر گذار در شبکه های اجتماعی مجموعه ای از فالوورها یا دنبال کنندگانی دارند که به آنها اعتماد می کنند. بنابراین وقتی آنها به طرفداران خود می گویند که محصولات شما عالی است، احتمال اینکه مخاطبانشان به خریداران شما تبدیل شوند بسیار بالا می رود.

افزایش استفاده از هوش مصنوعی در بازاریابی   (H2)
"هوش مصنوعی" به قابلیت و تکنولوژی گفته می شود که به روبات ها یا ماشین ها توانایی بالایی در انجام کارهای محاسباتی پیچیده یا اتوماسیون برخی از فعالیت های انسان را می دهد. هوش مصنوعی برای یافتن سریع پاسخ ها از ترکیبی از ویژگیهای مختلف مانند روبات های گفتگو و کمک صوتی استفاده می کند. نمونه های رایج و تجاری اینگونه هوش مصنوعی را می توان در محصولاتی همچون Alexa و Siri یافت.

سرمایه گذاری در تکنیک های بازاریابی با کمک هوش مصنوعی دارای توجیه اقتصادی است و معمولا میزان بازگشت سرمایه قابل قبولی دارد. در شبکه های تبلیغات آنلاین ایرانی نیز امروز هوش مصنوعی کاربرد پیدا کرده و موجب افزایش کارایی تبلیغات بنری و همسان شده است.

تکنولوژی هوش مصنوعی به برندها امکان می دهد داده های کاربران خود را در حوزه های مختلف مانند بازاریابی پردازش کنند و از تحلیل آن ها راه حل های جالبی بدست آورند.

آیا محتوا هنوز در سال 2020 پادشاه است؟ بله همینطور است!

محتوا نه تنها دانش و تخصص شما را به مشتریان بالقوه ای که مقاله یا صفحات شما را می خوانند نشان می دهد؛ بلکه باعث می شود موتورهای جستجو وب سایت شما را در رتبه بالاتری نگه دارند. بنابراین بهتر است هرگز از ایجاد محتوا دست بر ندارید.

البته باید توجه داشته باشید که داشتن یک استراتژی محتوایی مناسب و رعایت اصول سئو (بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو) نیز در موفقیت شما نقش زیادی دارند و تولید محتوا بدون توجه به موارد فوق نمی تواند بر روی بازاریابی و فروش محصولات شما تاثیر چندانی بگذارد.

محتوا و جستجوی صوتی (H3)

در سال 2020 بازاریابان دیجیتال دیگر نمی توانند جستجوی صوتی را نادیده بگیرند. کارهای زیادی وجود دارد که می توانید برای بهینه سازی سایت خود برای جستجوی صوتی انجام دهید، اما شاید مهمترین تغییر شامل استفاده از کلید واژه های  بلند مانند "نحوه درست کردن قهوه ترک" به جای کلمه کلیدی کوتاهی مانند "قهوه  ترک" باشد.

محتوای صوتی هر نوع مطلب منتشر شده یا اطلاعاتی است که از طریق گوش دادن مورد استفاده قرار می گیرد. این نوع محتوا شامل هر نوع سرگرمی شنوایی یا روش های بازاریابی و تبلیغات مانند پادکست ها و کتابهای صوتی است.

بر خلاف قالب های محتوایی ویدیویی یا متنی، از محتوای صوتی می توان به صورت منفعلانه نیز استفاده نمود، یعنی به راحتی در حین انجام کارهای دیگر مانند پیاده روی، رانندگی و ... قابل استفاده است.

بازاریابی ویدیویی (H3)

اگر ارزش یک عکس هزار کلمه باشد، یک فیلم چقدر با ارزش است؟ این اساس و منطق بازاریابی ویدیویی است، یکی از مهمترین تکنیک های بازاریابی در سال 2020 استفاده از ویدیو مارکتینگ در برنامه بازاریابی شرکت است.

بازاریابی ویدیویی را می توان برای مقاصد مختلف از ایجاد گزارش مشتری، تبلیغ برند، خدمات یا محصولات خود استفاده کرد. علاوه بر این، بازاریابی ویدیویی می تواند به عنوان واسطه ای برای آموزش نحوه استفاده، ترویج توصیفات مشتری و ارائه محتوای ویروسی نیز مورد استفاده قرار گیرد.

جمع بندی (H2)

تکنیک های بازاریابی در سال 2020 تغییر زیادی نسبت به سال های گذشته خواهد داشت و با تکامل تکنولوژی هوش مصنوعی بسیاری از فعالیت های دستی و تکراری گذشته خودکار خواهد شد.

برندها به محتوای صوتی توجه بیشتری خواهند کرد و توجه به تجربه مشتریان در بازاریابی افزایش خواهد یافت. البته برخی از روندهای مهم بازاریابی مانند اینفلوئنسر مارکتینگ و بازاریابی در شبکه های اجتماعی همچنان به قوت خود باقی خواهند ماند.

منبع: افکار نیوز

نظرات کاربران