سعید میرشاهی- اگر با افرادی از نسل هزاره (ملینیال) یا نسل زد (Z) در ارتباط هستید، احتمالا یک نفر از شما از تیکتاک استفاده میکند. برای بسیاری از ما در روابط عاشقانه، این اپلیکیشن حتی به اتاق خواب نفوذ کرده، جایگزین گفتگوهای میز شام شده و ما و همسرمان را در این فرایند از هم جدا کرده است.
این پلتفرم ویدئوی کوتاه، دنیای دیجیتال را طوفانی و آشفته کرده است. پیشبینی میشود که تعداد کاربران فعال ماهانه آن در سال جاری به 834.3 میلیون نفر برسد؛ پلتفرمی که به سرعت در صحنه رسانههای اجتماعی تسلط پیدا کرده و بین سالهای 2019 تا 2021 تعداد کاربران خود را دوبرابر کرده است. تیکتاک محبوبترین برنامه دانلودشده در سطح جهان است.
رسانههای اجتماعی، بدون شک راه خود را به صمیمانهترین روابط ما گشودهاند. استفاده از رسانههای اجتماعی میتواند موجب شکست بسیاری از ما شود. همچنین میتواند ما را با شرکای بالقوه جدید مرتبط و یا به ما کمک کند روابط قدیمی را دوباره احیا کنیم. با این حال، کاربران غیرمشتاق تیکتاک که واقعا فردی دیگری را دوست دارند، میدانند ماهیت مزاحم آن، به طور فزاینده چالشهایی را در زندگی عاشقانه ایجاد میکند.
• وقتی تیکتاک، مهمانناخوانده زندگی واقعی میشود
ناتالی 22 ساله متوجه شد استفاده از تیکتاک، تاثیر فراوانی بر روابط او و شریک زندگیاش گذاشته است؛ بهویژه وقتی ناامیدیها به درگیری در اتاق خواب تبدیل شد. شریک زندگی ناتالی در حالی که در صفحه For You (FYP) سیر میکرد، ساعتها به تلفن خیره میشد. ناتالی میگوید: «از انجام کارهای روزمره خانه به شدت خسته شده بودم اما تنها چیزی که میشنیدم، صداهای تیکتاک بود. معلوم بود او از انجام کارش خوشحال است اما نمیتواند ناامیدی مرا تشخیص دهد، زیرا حال او خیلی خوب بود؛ غرق در ویدئوهای تیکتاک و ورق زدن مداوم ویدئوها.»
جنبه شنیداری تیکتاک، بخش مهمی از فرایندی است که حواس هرکسی را که میتواند صفحه For You کاربر را بشنود، بسیار پرت میکند. برای برخی از افرادی که مشکلات حسی شنوایی را تجربه میکنند، حلقههای ثابت صداهای تیکتاک میتواند محرکی برای اضطراب یا تحریک بیش از حد آنها باشد.
لوسی که با شریک زندگیاش همراه است، میگوید: «هروقت صدای حلقههای تیک تاک را در پسزمینه میشنوم، احساس تنش و آشفتگی میکنم. آنها واقعا آزاردهنده هستند، مگر اینکه شما کسی باشید که آنها را تماشا میکنید. بنابراین من اغلب از شریک زندگیام میخواهم زمانی که از تیکتاک استفاده میکند، هدفون بزند.»
آنچه مسلما تیکتاک را منحصربهفرد میکند، وسعت و ویژگی محتوایی است که به هر کاربر نشان میدهد. الگوریتم آن یک FYP را تنظیم میکند که کاملا سفارشیشده است و چنانچه هر ویدئویی برای ما مرتبط یا جالب نباشد، شانس دیدن ویدئویی که خیلی زود منتشر میشود، ما را در محیط تیکتاک نگهمیدارد. ماهیت نظارتی FYP درباره توانایی برنامه برای پیشبینی و یادگیری علایق و جنبههای هویت ما قابل توجه است.
• وقتی تیکتاک، علایق و رازهای ما را فاش میکند
کیتی وینکز، نویسنده The Little Book of Ickزمانی که شریک زندگیاش از تیکتاک استفاده کرد، به این رابطه پایان داد. وی میگوید: «یک شب، او در حالی که کنارش نشسته بودم، تیکتاک خود را باز کرد. تمام ویدئوهای FYP او، که دیوانهوار سعی میکرد از کنارش بگذرد، مربوط به زنان بسیار جوانی بود که لباس شنا پوشیده بودند. وقتی او متوجه شد که من آن را دیدم، درباره اینکه احتمالا چگونه میخواهد تیکتاک را حذف کند، اشاره کرد، زیرا فقط ویدئوهایی از این قبیل را به او نشان میدهد. او به وضوح نمیداند که الگوریتم چقدر متناسب است یا چگونه کار میکند.» به هر حال این دو نفر، از هم جدا شدند.
استفاده از تیکتاک حتی میتواند یک خط قرمز باشد که مسائل عمیقتری را که ممکن است در یک رابطه عاشقانه ایجاد شود، نشان دهد. لوسی ماسیرا، وبلاگنویس حوزه ارتباطات در لندن، احساس میکند استفاده بیش از حد از تیکتاک، یک خط قرمز برای شریک زندگی است. او میگوید: «اگر شریک زندگیام یا شخصی که با او صمیمی بودم، از تیکتاک به عنوان یک منبع خبری یا رسانه سرگرمی استفاده میکرد، برای من این موضوع، فقط تاییدکننده ناتوانی او در مطالعه کتاب و گسترش آگاهی است. البته نگرانکنندهتر، این است که کسی را دنبال کنم که معتاد تیکتاک است. من میترسم که مغز آنها، به سختی انتظار تجربههای فوری و دوپامین را داشته باشد. چگونه می توانم به کسی که چنین بینظمی ذهنی دارد، با ارزشمندترین بخش من، یعنی قلبم، اعتماد کنم؟»
البته لزوما همه با این دیدگاه موافق نیستند. به گفته لوسی، «مواقعی وجود دارد که او میتواند صدای من را در حال انجام کاری در خانه بشنود و به جای اینکه کمک کند، فقط صدای تیکتاک را میشنود یا زمانی که کاری باید انجام شود، میگوید فقط پنج تیکتاک دیگر وجود دارد! آنوقت بلند میشوم و میتوانیم با همدیگر آن کار را انجام دهیم. با این حال، بیش از ۲۰ ویدئو تیکتاک را میبیند و بیشتر هم میشود. آنوقت دیگر کار تمام شده و من خودم انجام دادهام.»
برای زوجهایی که با هم زندگی میکنند، استفاده بیش از حد از تیکتاک میتواند منجر به شرایط نابرابر در کارهای خانه شود که توسط یک نفر انجام میشود. هری یک جوان 26 ساله است که به مدت سه سال با شریک زندگی خود بوده و احساسات مشابهی از عدم تعادل در روابط داشته که استفاده بیش از اندازه از تیکتاک، عامل اصلی آن است.
• سازگاری با عادات تیکتاک
با همه اینها، مقصر شریک زندگی ما نیست! این اتفاقات، لزوما به این معنا نیست که آنها خودخواه، تنبل یا بیادب هستند. آنها به سادگی قربانی طراحی هوشمندانه و عمدی یک برنامه میشوند. این پلتفرم بر اساس تقویت تصادفی کار میکند، بسیار شبیه به یک دستگاه بازی قمار با ارائه هرچند وقت یکبار ویدئوی پاداش به کاربر. این، موضوعی است که ما را در این فضا نگه میدارد و هیپنوتیزمکننده، ضربه بعدی را پیشبینی میکند.
تحقیقات اخیر دیجیدی (Digiday)، نشان میدهد کاربران به طور متوسط، روزانه 46 دقیقه در این اپلیکیشن میگذرانند، هر روز، هشتبار آن را باز میکنند و بیش از 180 ویدئو در روز تماشا مینمایند. برای زوج ها، این حالت خلسهمانند باعث میشود که شریک زندگی ما به طور فزاینده غیبت کنند و ما را در یک مبارزه ناامیدکننده برای جلب توجه قرار دهد.
شارلوت آرمیتاژ، روانشناس و خالق کمپین «روز بدون تلفن در خانه»، معتقد است استفاده بیش از حد از تیکتاک، نشانههای خاموشی است که در روابطمان برای نشان دادن نیازهای خود به شریک زندگی استفاده میکنیم اما این موضوع، کار را برای زوجها سختتر میکند و باعث ایجاد تنش در روند زندگی میشود. همه ما نیازهای خود را در سطوح مختلف بیان میکنیم، بدون اینکه آگاهانه از آن مطلع باشیم، سپس دیگران به طور طبیعی به این نیازها پاسخ میدهند. آرمیتاژ میگوید: ما باید درباره ارتباط با شریک زندگی یا دوستانمان بیاموزیم و تیکتاک، ویژه یک رابطه ناسالم است. تیکتاک به عنوان یک عامل اصلی در شکل دادن به لحظات فرهنگ عمومی که زمانه ما را تعریف میکند، تبدیل شده اما برای شرکایی که کاربران بزرگی نیستند، این امر، میتواند به احساس طرد شدن منجر شود.
برای هری، تیکتاک، شکاف گستردهتری بین او و شریک زندگیاش ایجاد کرده است. او میگوید: «احساس میکنم بهطور باورنکردنی از زنجیره فرهنگی خارج شدهام، زیرا تمام صداها و میمهای کوتاهمدت وجود دارد که آن را کامل یا نیمهکامل، هنگام مرور آن توسط شریک زندگیام میشنوم.»
یاسمین، 22 ساله، از سال 2017 با همسرش زندگی میکند. وی میگوید: «گاهی اوقات ما به طور جداگانه روی تخت مینشینیم و گاهی اوقات هر دو فقط به یکی از تلفنهای خود نگاه میکنیم. مثلا وقتی من کتاب میخوانم و او جدول کلمات متقاطع حل میکند. با این حال، همه زوجها بر سر تیکتاک دعوا نمیکنند. برای برخی، تیکتاک راه جدیدی برای برقراری ارتباط و گذراندن وقت با همدیگر است که نیاز به صرف هزینه ندارد. بنابراین تیکتاک به نوعی برای این افراد مناسب است.
• ترمیم آسیبهای ارتباطی امکانپذیر است؟
با وجود همه این موارد، میتوان آسیبهای ناشی از استفاده بیش از حد از رسانههای اجتماعی را ترمیم کرد. تعیین مرزها و محدودیتها برای استفاده از دستگاه تلفن، گفتگوهای باز و صادقانه درباره آن و تشویق عزیزان به شرکت در سایر فعالیتها و سرگرمیهایی که از آنها لذت میبرند، همگی در حمایت از اعضای خانواده که ممکن است از اعتیاد به رسانههای اجتماعی و تلفن رنج میبرند، مفید باشد.
عبدالله بولاد، کارشناس رفتارشناسی و مدیرعامل مرکز ترک اعتیاد The Balance میگوید: «اگر مشکل، ادامه پیدا کند، ممکن است به دنبال کمک متخصصان باشید.» کریس پلینز، کارشناس دوستیابی از سایت datingscout.com، داشتن یک «سبد دستگاه» را توصیه میکند. وی میگوید: «یک سبد تهیه کنید و آن را در گوشه اتاق نشیمن خود قرار دهید. از شریک زندگی خود یا اعضای خانواده بخواهید دستگاه تلفنهای خود را در حالی که شام میخورید، فیلم تماشا میکنید یا هر فعالیت خانوادگی یا زناشویی انجام میدهید، در سبد قرار دهند. به این ترتیب، این عادت را ایجاد میکنید که به ابزارهای خود وابسته نباشید و در عین حال، بیشتر در بین خانواده خود حضور داشته باشید.»
او میافزاید: «قبل از اتخاذ این نکته عملی، مطمئن شوید که اهمیت حضور و مشارکت در لحظه را به طور موثر بیان کردهاید. این کار، پیوند شما را عمیقتر میکند و ارتباط شما را حتی بیشتر تقویت مینماید.» وقتی در یک رابطه، صحبت از هر موضوعی میشود، یک ارتباط کلیدی است. بیان نگرانیها، میتواند تضمین کند ما بین حضور کامل آفلاین و لذت بردن از زندگی دیجیتال خود، تعادل برقرار میکنیم.»
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
نظرات کاربران