پنجشنبه, 09 فروردین ماه 1403

کد خبر: 517

تاریخ خبر: 1398/09/07

حذف حساب های کاربری غیر فعال در توییتر / توقف تبلیغات سیاسی پولی

توییتر اعلام کرده از ماه دسامبر فرایند پاکسازی آن حساب های کاربری را آغاز می کند که طی شش ماه از آنها استفاده نشده باشد. در واقع به منظور توقف تبلیغات سیاسی پولی در اینترنت، حساب های کاربری غیرفعال از توییتر حذف می‌شوند.

به گزارش تبلیغات نیوز به نقل از اسپوتنیک، توییتر اعلام کرد: حساب های کاربری افرادی که شش ماه از آن استفاده نکرده اند، حذف خواهد شد. این روند از ۱۱ دسامبر آغاز می شود. این در حالی است که سخنگوی توییتر اشاره کرده عملیات پاکسازی حساب های کاربری استفاده نشده احتمالا چند ماه طول می کشد.

توییتر توضیح داده روند پاکسازی حساب های کاربری غیرفعال بخشی از تلاش این شرکت برای ارائه‌ی اطلاعات معتبری است که افراد بتوانند به صحت آنها اعتماد کنند.

چندی پیش جک دورسی، بنیانگذار و مدیرعامل توییتر در حساب شخصی توییتر خودش نوشت که این شرکت تصمیم گرفته است که از این پس تمامی تبلیغات سیاسی پولی را در سراسر جهان از طریق این شبکه اجتماعی متوقف کند.

به گفته مدیرعامل توییتر، در حال حاضر تبلیغات در اینترنت برای محصولات تجاری بسیار تاثیرگذار و مهم است، اما در سیاست، ممکن است بر روی رای و زندگی میلیون‌ها نفر اثر گذار باشد.

جک دورسی، بنیانگذار و مدیر عامل شبکه اجتماعی توییتر پیش از این در صفحه اش نوشته بود: "ما تصمیم گرفتیم تا تمام تبلیغات سیاسی در توییتر در سراسر جهان را توقف دهیم. ما به این باوریم که پوشش اظهارات سیاسی باید حاصل شود، نه خریداری".

بحث تبلیغات سیاسی در اینترنت پس از انتخابات سال ۲۰۱۷ در آمریکا و نقش آن در پیروزی دونالد ترامپ بسیار گسترده شد.

نظرات کاربران