بر اساس نتایج آماری ارائه شده در همایش بازاریابی دیجیتال که توسط یکی از سخنرانان ارائه شد، تاثیر تبلیغات تلویزیونی که در گذشته ۵۰ درصد بوده با کاهش روبرو شده و در حال حاضر به ۳۰ درصد رسیده، این در حالی است که رسانه های دیجیتال ضریب نفوذشان از ۱۰ به ۳۰ درصد افزایش یافته است. همین مسئله تاکیدی است بر اینکه صاحبان کسب و کار بهتر است برای رونق کارشان از بستر چند رسانه ای استفاده کنند تا بین دو روش بازاریابی، هم افزایی ایجاد شود.
به گزارش تبلیغات نیوز، در همایش بازاریابی دیجیتال که روز پنجشنبه، 17 مردادماه 98 در سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد، سخنرانان در خصوص این که بازاریابی سنتی بهتر است یا دیجیتال به بحث و تبادل نظر پرداختند. پس از رد و بدل شدن اطلاعات هر کدام از این دو طیف، نتیجه بر این شد که هر دو شکل از تبلیغات باید در کنار یکدیگر پیش بروند تا نتیجه بهتری حاصل شود.
بر اساس چالش ها تصمیم بگیرید
در این سمینار که با حضور ۲۵۰ نفر از فعالان این حوزه برگزار شد، علی منافی رئیس شورای سیاستگذاری مراسم را با دعوت از سید جواد حکیم زاده عضو هیات عملی سازمان مدیریت صنعتی و مشاور ارشد بازاریابی برای سخنرانی رسما آغاز کرد. او پس از توضیحاتی در خصوص شیوه بازاریابی شرکت های بزرگ گفت: همایش امروز متمرکز بر بازاریابی دیجیتال نیست. مدیران سازمان ها باید درباره چالش های بازاریابی خود تصمیم بگیرند که در تقابل مدرنیته و سنتی در اوج بمانند.
وی افزود: از نظر من باید به شکست ها و موفقیت هایی که شرکت های بزرگ داشته اند نیز نگاه کرد و از آنها مطالب بسیار زیادی آموخت. ما جمعیت جوانی داریم که به خاطر تحریم ها در حق مان بی انصافی شده است، باید با روش های نوین به دنیا بگوییم که استارتاپ های ما عقب نمانده اند و می توانند پیشرفت کنند.
افزایش بهره وری سازمانی
بهداد نامور یکتا مدرس و مشاور ارتباطات در ادامه گفت: در دنیا منابع رو به کاهش هستند و همین مسئله تامین منابع را برای همه سخت کرده است. در دنیا خردگرایی سازمانی در بهرهوری خلاصه شده، اما چرا به آن در کشور کم توجه کردهایم؟ چون کار سختی است، نیاز به تحقیقات، آمار و اطلاعات دارد. ضمن این که پورسانت مدیران بازاریابی بر اساس فروش داده میشود.
وی ادامه داد: در حال حاضر استارتاپ ها در کشور ما رو به رشد هستند. برندهای ملی به برندهای جهانی تبدیل میشوند. اگر تحریم ها پایان بگیرند و درهای مملکت باز شود، باید خیلی دقت کنیم چرا که دنیا دیگر شرایط گذشته را ندارد. اهداف شرکتها درآمد و سودآوری است. تقویت برند هم در نهایت به این اهداف میرسد.
نامور یکتا افزود: چهار دسته KPI (شاخص کلیدی عملکرد روشی برای سنجش میزان خوب بودن عملکرد افراد) داریم. دسته اول مارکتینگ یا حوزه مالی، دسته بعدی در حوزه مشتریان و مخاطبین هستند، سومین دسته به عملکرد در حوزه ارتباطی برمی گردد و دسته چهارم در نهایت حوزه رضایت مشتری است. باید تمام این مدل ها را مد نظر قرار داد. اگر میخواهید در سازمان بهرهوری ایجاد کنید، با انتخاب اهداف هوشمندانه مسیر مشتری را درست ترسیم کرده و برای رسیدن به اهداف، زمانبندی و بودجهبندی دقیق در نظر بگیرید. بهرهوری باعث شکوفایی همه سازمان هاست.
فضای سوم تلفیقی از فضای واقعی و مجازی
مرتضی بهنام عضو هیات مدیره انجمن روابط عمومی ایران به عنوان سخنران بعدی با اشاره به این که در ایران روابط عمومی سنتی و ناکارآمد است، گفت: ما در جهان یک فضای واقعی و یک فضای مجازی داریم. اما در حال حاضر یک فضای سوم نیز به آن اضافه شده است که از تعامل و تقابل فضای مجازی و فضای فیزیکی شکل میگیرد.
مثلا اسپایدرمن یک مثال هالیوودی برای استفاده از فضای سوم است. اتاق فکر سعی کرده مخاطب را ببرد در فضای سوم. هر کسی از اسپایدرمن یک برداشتی دارد. این فرصت مهمی است. در ایران روابط عمومی «گماشته رئیس سازمان» تلقی میشود که اصلا درست نیست. گاهی باید یک سال قبل و یک سال بعد از یک دوره مدیریت، روابط عمومی فعال عمل کند.
وی تاکید کرد: باید باور کنیم تاثیر واقعی بر تعداد فالورها پیروز خواهد شد. ما با تعداد فالور برند نمیسازیم. برند خروجی نگاه بلندمدت است، ما متاسفانه در این زمینه شکاف زیادی با بقیه دنیا داریم. روابط عمومی یک کار مدیریتی است و همکاری و مقبولیت و تفاهم پذیری سازمان با دیگر سازمان ها را امکان پذیر میکند.
رشد ده برابری سامسونگ در هشت سال
بیتا فتحعلی یکی مدیر ارشد بازاریابی بخش موبایل سامسونگ در ادامه گفت: سامسونگ از سال ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸ تغییرات زیادی را تجربه کرده است. ارزش برند این برند از ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۸ ده برابر شده و به عدد ۵۰ میلیارد دلار رسیده است و بخش موبایل این برند توانسته ۶۰ تا ۷۰درصد سود سامسونگ را در اختیار داشته باشد.
وی خاطرنشان کرد: سامسونگ در حال حاضر همزمان با ارزیابی برند، مخاطب برند را هم شناسایی میکنند. الان سه نسل اکس، وای و زد را داریم. در سالهای قبلی، پدران تصمیم میگرفتند که کدام تلویزیون را بخرند. در نسل وای، این روند تغییر کرده و این نسل زد خریدار لوازم الکترونیک هستند. مثلا بچهها به عمو و خاله میگویند این چه گوشیای است که دست گرفتهاید؟ این نسل، تکنولوژی را در دست خود گرفتهاند. مثلا رفتار مصرف آنها هم فرق دارد. بیشتر از موبایل استفاده میکنند تا لپتاپ. نسل زد علاقه به خرید آنلاین ندارند. دوست دارند تجربه کنند. بازاریابی باید به «حس» ختم شود.
در سامسونگ، بازاریابی پایه از طریق وبسایت انجام میشود، seo و تبلیغ در گوگل بیش از هر چیزی نقش دارد. در مرحله بعدی نوبت به شبکههای اجتماعی مانند فیسبوک، توئیتر، اینستاگرام، لینکدین می رسد. مسئله بعدی، تاکید بر digital touchpoints و اعضای این شرکت است.
وی افزود: مسئله دیگر کارگاههای آموزشی درباره برند و امکانات گوشی است. اگر مشتری بیشتر از محصول استفاده کند، بهتر درگیر میشود.
هدایت توسط بازاریابان
سید فرشاد فاطمی اردستانی استادیار دانشکده مدیریت اقتصاد نیز از دیگر سخنرانان این همایش بود. او صحبت هایش را با رویکرد کاربرد علوم رفتاری در بازاریابی و ملاحظاتی که در آن وجود دارد آغاز کرد و گفت: بخش عمده مغز ما برای دیدن طراحی شده، از کجا باید مطمئن باشیم مغز ما برای تصمیم گیریهای که برای آن طراحی نشده – مانند مسائل مالی- عقلانی عمل میکند؟ او افزود: دو سیستم تفکر داریم. یکی به شکل خودکار که تصمیمات روزمره را اتخاذ می کند و دیگری تفکر پرزحمت، پیچیده و آهستهای که هدایت آن به دست بازاریابان است. باید به این دو بخش توجه ویژه کرد. هر کدام از آن ها به نوعی می تواند بازاریابی را تحت تاثیر خودش قرار بدهد.
این همایش با سخنرانی افراد دیگر و برگزاری یک پنل با موضوع سنت و مدرنیته، ۲ دیدگاه بازاریابی راس ساعت ۵ عصر به کار خود پایان داد.
منبع: ایرنا
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
نظرات کاربران