پنجشنبه, 09 فروردین ماه 1403

کد خبر: 125

تاریخ خبر: 1398/04/29

دستگیری شش مفسد اقتصادی به خاطر تبلیغات کاذب درباره وام کم بهره و بدون ضامن

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه ۶ مفسد اقتصادی توسط کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر و به مراجع قضائی تحویل داده شدند، اظهار داشت: به شهروندان توصیه می کنیم فریب تبلیغات کاذب با هدف پرداخت وام کم بهره که توسط اشخاص و یا مراکز و مؤسسات بدون مجوز که در هیچ جایی ثبت رسمی نشدند و فعالیت آن ها نیز قانونی نیست را نخورده و در صورت هرگونه برخورد با این گونه فعالیت های اقتصادی غیر قانونی موضوع را سریعاً از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به اطلاع پلیس برسانند تا برابر قانون با آنان برخورد شود.

به گزارش تبلیغات نیوز، سردار مهدی معصوم بیگی گفت: این روزها با توجه به شرایط اقتصادی و بروز مشکلاتی در زندگی مردم عده ای سودجو و فرصت طلب اقدام به تبلیغات درخصوص پرداخت وام بدون ضامن می کنند و برخی هم تصور می کنند از این طریق می توانند بدون مراجعه به بانک مشکل خود را حل کنند که در خصوص این گونه فعالیت های غیر قانونی هشدار می دهیم و از مردم می خواهیم که به تبلیغات کاذب در خصوص پرداخت وام اعتماد نکنند.

فرمانده انتظامی استان از دستگیری ۶ مفسد اقتصادی که با ترغیب مردم به پرداخت وام بدون ضامن توانسته بودند رقمی بالغ بر ۹۲۷ میلیارد ریال کلاهبرداری کنند، خبر داد.

وی با اعلام این خبر گفت: برخورد با مفسدان اقتصادی یکی از ماموریت های ویژه نیروی انتظامی است و این نیرو قاطعانه با کسانی که دارای فعالیت اقتصادی خارج از چارچوب و موازین قانونی باشند، برخورد می کند.

وی افزود: در همین رابطه کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی استان اصفهان در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر کلاهبرداری از آنان در قالب پرداخت وام کم بهره و بدون ضامن، موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: در تحقیقات وسیعی که توسط کارآگاهان صورت گرفت مشخص شد، شاکیان اقدام به دریافت وام کم بهره کرده و در قبال آن چکی با رقم بالاتر از مبلغ وام به عنوان ضمانت در اختیار افراد وام دهنده قرار دادند.

وی افزود: در ادامه متهمان علاوه بر دریافت اصل مبلغ بدهی و سود آن با تغییر در مفاد قرار داد فی ما بین اقدام به دریافت سودی بیش از مبلغ مورد توافق کرده و برای قانونی جلوه دادن کار خود چک ضمانت را به مرجع قضائی ارجاع و براساس آن حکم توقیف اموال شاکیان را می گیرند.

سردار معصوم بیگی عنوان کرد: با تکمیل شدن تحقیقات توسط کارآگاهان، پرونده این افراد توسط کارشناسان به صورت دقیق مورد بررسی و محاسبه قرار گرفت که در نهایت کذب بودن ادعای متهمان تائید و مشخص شد افراد مذکور با این شیوه توانسته اند رقمی بالغ بر ۹۲۷ میلیارد ریال را به صورت غیر قانونی دریافت کنند.

 

منبع: سایت پلیس

نظرات کاربران