چهارشنبه, 05 اردیبهشت ماه 1403

کد خبر: 154

تاریخ خبر: 1398/05/03

دو کمپین تبلیغاتی مشاوران املاک در بازار مسکن

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهرستان همدان گفت: اخذ نکردن کمیسیون از مستأجر غیر قانونی است و اگر هم این اتفاق در حال رخ دادن است باید در خفا صورت گیرد و اجازه تبلیغ برای واحد صنفی وجود ندارد.

به گزارش تبلیغات نیوز، این روزها که بازار مسکن در یک شرایط نامتعارف و عجیب قرار دارد، خبری در فضای مجازی دوباره این بازار را بر سر زبان‌ها انداخت. مشاوران املاک که یکی از مهمترین اقشار بازار مسکن هستند، برای ایجاد رونق در بازار اقدام به نصب یک اطلاعیه در واحد صنفی خود مبنی برای اینکه از پذیرش مسکن برای رهن، اجاره و فروش با  قیمت‌های نامتعارف معذور هستند، کرده‌اند.

این اقدام که به صورت خودجوش انجام شده بود، مورد تشویق مسوولان و رئیس اتحادیه مشاوران املاک قرار گرفت. در ادامه یک اتفاق دیگر نیز رخ داد، برخی از مشاوران املاک طبق اطلاعیه‌ای اعلام کردند که این واحد صنفی مبلغ کمیسیون قراردادهای اجاره را به منظور رفاه حال بیشتر مستأجران اخذ نمی‌کنند و یا حداقل حق مستأجر را دریافت نمی‌کنند. این اتفاق باعث شد تا اتحادیه مشاوران املاک طی ارسال پیامکی به اعضای خود اعلام کند که این اقدام غیر قانونی است.

ابراهیم جمالی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک همدان  جزئیات این دو کمپین را تشریح می‌کند.

وی با بیان اینکه مشاوران املاک همدان به صورت خودجوش فایل‌های نامتعارف فروش و یا اجاره مسکن را قبول نمی‌کنند اظهار کرد: این اتفاق یکی از رویدادهای مهم است که بدون دخالت مسؤولان و حتی اتحادیه انجام شده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک همدان با اشاره به اینکه قیمت‌های نامتعارف در مشاوران املاک پذیرفته نمی‌شود افزود: در پخش زنده از شبکه همدان از این اقدام تقدیر شده است.

وی با بیان اینکه رویکرد ما در اتحادیه مشاوران املاک رضایت مردم و خدمت به جامعه است تصریح کرد: ما از هر گونه تسهیل در امر خانه‌دار شدن و اجاره و رهن استقبال می‌کنیم و اقدامات مشاوران املاک را در این حوزه ارج می‌نهیم.

جمالی با اشاره به اینکه پلمب واحد مشاوران املاک عضو کمپین «صاحبخانه خوب» صحت ندارد، ادامه داد: در واقع نصب اطلاعیه مبنی بر نگرفتن سهم مشاور املاک پس از عقد قرارداد اجاره از طرفین  غیر قانونی است.

جمالی با بیان اینکه این خبر بازتابی نامطلوبی در شهر و استان داشته است خاطرنشان کرد: ما همواره کنار مردم هستیم و هرگز در این شرایط اقتصادی حاضر نیستیم فشاری مضاعف بر مردم وارد شود.

وی با اشاره به اینکه طبق قانون نظام صنفی واحدها برای حراج باید از اتحادیه مربوطه مجوز دریافت کنند گفت: برخی از افراد سودجو از کمپین سوء استفاده می‌کنند چراکه مشکل خرید و فروش و رهن و اجاره با سهم مشاور املاک از عقد قراردادها برطرف نمی‌شود و نیاز به همت مسؤولان و سیاستگذاری‌های کلان دارد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهرستان همدان با بیان اینکه اقدامات اتحادیه بر اساس قانون نظام صنفی انجام شده است اظهار کرد: بنده به اعضای صنف خود اخطار قانونی دادم.

وی با اشاره به اینکه نصب اطلاعیه مبنی بر نگرفتن سهم مشاور املاک از عقد قرارداد یک کارشکنی و نقض قانون نظام صنفی به حساب می‌آید افزود: وقتی عده‌ای از مشاوران املاک بخشی از کمیسیون خود را از اجاره‌نامه دریافت نکنند، رونق را از دیگر واحدهای صنفی خواهند گرفت به طوری که زحمات یک مشاور املاک به نتیجه نمی‌رسد و میوه آن را واحد دیگری می‌چیند.

جمالی با بیان اینکه این مسأله باعث می‌شود برخی از مشاوران املاک مشتریان دیگر واحدها را جذب کنند تصریح کرد: این اتفاق یک نوع دزدی به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: این مسأله شاکیانی به همراه داشته است که اتحادیه مجبور به دادن اخطار به واحدهای صنفی متخلف شده است.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک شهرستان همدان خاطرنشان کرد: اخذ نکردن کمیسیون از مستأجر غیر قانونی است و اگر هم این اتفاق در حال رخ دادن است باید در خفا صورت گیرد و اجازه تبلیغ برای واحد صنفی وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این تبلیغ نوعی فریفتن مشتریان است گفت: این نوع تبلیغات باعث می‌شود، مشتریان از یک بنگاه جذب بنگاه دیگری شوند که غیر قانونی است.

جمالی با اشاره به اینکه نگرفتن کمیسیون نیازی به تبلیغ ندارد اظهار کرد: تبلیغاتی که به خیانت به همکار دیگری منجر شود، غیر قانونی است.

منبع: فارس

نظرات کاربران