چهارشنبه, 05 اردیبهشت ماه 1403

کد خبر: 269

تاریخ خبر: 1398/05/17

رسانه ها مردم را به سمت نوشت افزار ایرانی اسلامی هدایت کنند

یک کارشناس فرهنگی با اشاره به نقش مهم رسانه ها در ترویج استفاده از نوشت افزار ایرانی گفت: رسانه های مکتوب و مجازی این  وظیفه را دارند که در حوزه ترویج کالای ایرانی کمک کنند چون اگر کالایی را  با کیفیت عالی تولید ولی مصرف کننده فرهنگ خرید کالای ایرانی را نداشته باشد برای کشورمان فایده ای ندارد.

به گزارش تبلیغات نیوز، محمد جعفر کبریایی با اشاره به مزیت های کالای ایرانی گفت: کالاهایی که در داخل کشور تولید می شوند از این جهت که مواد اولیه آن داخلی و کارگران ایرانی این کالا را تولید می کنند بسیار خوب است.

وی با بیان اینکه  امروز لوازم التحریر در داخل کشور تولید می شود افزود: در حوزه لوازم التحریر پلیمری مثل تراش و خط کش تمامی مواد اولیه از کارخانه ایرانی تامین می شود و هم در کارخانه تولید خط کش کارگر ایرانی بهره مند و هم در تولید پتروشیمی و در نهایت از خروج ارز از کشور هم جلوگیری خواهد شد.

این کارشناس فرهنگی با اشاره به نقش مهم رسانه ها در ترویج استفاده از کالای ایرانی گفت: رسانه های مکتوب و مجازی این  وظیفه را دارند که در حوزه ترویج کالای ایرانی به ما کمک کنند چون اگر کالایی را با کیفیت عالی تولید کنیم  ولی مصرف کننده فرهنگ خرید کالای ایرانی را نداشته باشد برای کشورمان فایده ای ندارد.

وی ادامه داد: متاسفانه سالهای گذشته این فرهنگ وجود نداشت و  مردم ما کالای خارجی را با کیفیت تر از کالای داخلی می دانستند اما در این چند سال به کمک رسانه ها فرهنگ مصرف کالای ایرانی شکل گرفته و به تولید کشور کمک کرده است.

کبریایی اظهار کرد: در حوزه استفاده ازنوشت افزارهای ایرانی همین که ما مردم را ترغیب کنیم که کالای ایرانی با کیفیت است و رسانه ها هم  همزمان یک موج رسانه ای ایجاد کنند  جنبشی در خرید این محصولات خواهیم داشت.

وی تاکید کرد: آنچه که در استقبال از نوشت افزارهای ایرانی تاثیر دارد پویش های رسانه ای است و به عبارتی  یک جوی رسانه  ای شروع شد که مردم متوجه شدند جنس ایرانی هم در این حوزه است.

این کارشناس فرهنگی با اشاره به تولید اولین تراش ایرانی بعد از سالها رکود گفت: امسال اولین تراش ایرانی  در این چند سال اخیر در کشور تولید شد البته گذشته هم تراش ایرانی بوده ولی این چند سال به دلیل واردات این تولید متوقف شده بود و ما توانستیم مجدد احیا کنیم و جهش قیمت دلار هم به این موضوع کمک کرد..

وی در ادامه در خصوص تاثیرات مخرب نوشت افزارهای غربی گفت: نوشت افزار خارجی دو تا ضرر دارد که یکی از حیث ایجاد اشتغال و دیگری هم از حیث محتوا و فرهنگ  برای ما ضرر دارد.

 

نوشت افزار خارجی فرهنگ غرب را تبلیغ می کند

کبریایی ادامه داد: آنچه که نوشت افزار خارجی تبلیغ می کند فرهنگ و ادبیات کارکترهای غربی و فرهنگ غربی را می باشد و ما با تولید نوشت افزار ایرانی کمک می کنیم فرزندان این مرز و بوم با فرهنگ ایرانی اسلامی خودمان بزرگ بشوند.

وی تاکید کرد: به نظز من باید دغدغه پدر و مادرها این باشد که مبادا بچه هایشان با شاخص های فرهنگ غربی بزرگ شوند.

این کارشناس فرهنگی افزود: وقتی تولیدکنندگان  غربی کالایی تولید می کنند تلاش کنند فرهنگ خودشان را غالب یا ترویج کنند و یقینا برای فرهنگ ایرانی اسلامی تلاش نمی کنند.

وی در خصوص حمایت دستگاه ها از نوشت افزاهای ایرانی اسلامی گفت:  مقام معظم رهبری در در دیدار سال گذشته با هیات دولت در این خصوص گفتند اگر کمکشان نمی کنید چوپ لای چرخشان نگذارند و دولت باید جلوی واردات بی رویه را بگیرد و نقش تسهیل کنندگی را داشته باشد .

کبریایی خاطر نشان کرد: اگر اتفاقی در حوزه نوشت افزار ایرانی افتاده بخاطر این است که رسانه ها کمک کردند و رسانه ملی  اگر پای کار بیاید تغییر فرهنگ ایجاد می شود و تلویزیون بسیار اثرگذار است.

وی به بیان راهکارهای موثرب رای ترویج نوشت افزارهای ایرانی پرداخت و گفت: در این خصوص ابتدا باید یک ساختار به سمت تقاضا وارد شود و دیگری به سمت عرضه یعنی جنس را به سمت بازار بدهیم  بنک داران بازار به خرده فروش ها بدهند و  مردم بروند از خرده فروش ها تهیه کنند.

کبریایی ادامه داد: متاسفانه بازار اعتقادی به این موضوع  ندارد و به خرده فروش می گوید مگر کسی نوشت افزار ایرانی می خرد و ما بخاطر اینکه این مشکل را حل کنیم از سمت تقاضا مشکل را  به کمک رسانه ها حل کردیم.

وی افزود: به کمک رسانه ها این تقاضا در مردم ایجاد شده  و فهمیدند چنین کالایی است به آن خرده فروش می گوید من خودکار ایرانی می خواهم  و آن هم می رود بازار دنبال خودکار ایرانی می گردد .

این کارشناس فرهنگی اظهار کرد: متاسفانه فرهنگ بازار به این سمت تغییر نکرده و  بنک دارها  و تولیدکنندگان بزرگ احساس نکردند که مردم جنس ایرانی نیاز دارند و البته این چند ساله اتفاقاتی افتاده است.

 

اگر کیفیت نوشت افزارایرانی بالا رود مردم از آن استقبال می کنند

وی ادامه داد: یک زمانی بازار باور نمی کردد با کارکتر ایرانی کالایی فروش برود اما الان خیلی از تولیدکنندگان بزرگ بازار دارند دفترهایی با تصاویرشهید تولید می کنند و رفتار تولید کننده بزرگ بازار هم تغییر کرده که به دلیل تقاضا است.

این کارشناس فرهنگی عنوان کرد: تولید کننده  متوجه شده که عکس شهید هم  فروش می رود برای اینکه بازارش را از دست ندهد کارکتر ایرانی طراحی کرده و این از طریق تقاضا و ایجاد نیاز در مردم بوده و این ایجاد نیاز از طریق هوشیاری مردم است .

وی در پایان تاکید کرد: اگر رسانه ها وظایف خودشان و تولید کننده هم کالای با کیفیت هم از حیث محتوا و  مواد اولیه ارائه دهد، مردم خواه ناخواه به سمت استفاده از نوشت افزار ایرانی اسلامی می روند.

منبع: راه دانا

نظرات کاربران