یک کارشناس فرهنگی با اشاره به نقش مهم رسانه ها در ترویج استفاده از نوشت افزار ایرانی گفت: رسانه های مکتوب و مجازی این وظیفه را دارند که در حوزه ترویج کالای ایرانی کمک کنند چون اگر کالایی را با کیفیت عالی تولید ولی مصرف کننده فرهنگ خرید کالای ایرانی را نداشته باشد برای کشورمان فایده ای ندارد.
به گزارش تبلیغات نیوز، محمد جعفر کبریایی با اشاره به مزیت های کالای ایرانی گفت: کالاهایی که در داخل کشور تولید می شوند از این جهت که مواد اولیه آن داخلی و کارگران ایرانی این کالا را تولید می کنند بسیار خوب است.
وی با بیان اینکه امروز لوازم التحریر در داخل کشور تولید می شود افزود: در حوزه لوازم التحریر پلیمری مثل تراش و خط کش تمامی مواد اولیه از کارخانه ایرانی تامین می شود و هم در کارخانه تولید خط کش کارگر ایرانی بهره مند و هم در تولید پتروشیمی و در نهایت از خروج ارز از کشور هم جلوگیری خواهد شد.
این کارشناس فرهنگی با اشاره به نقش مهم رسانه ها در ترویج استفاده از کالای ایرانی گفت: رسانه های مکتوب و مجازی این وظیفه را دارند که در حوزه ترویج کالای ایرانی به ما کمک کنند چون اگر کالایی را با کیفیت عالی تولید کنیم ولی مصرف کننده فرهنگ خرید کالای ایرانی را نداشته باشد برای کشورمان فایده ای ندارد.
وی ادامه داد: متاسفانه سالهای گذشته این فرهنگ وجود نداشت و مردم ما کالای خارجی را با کیفیت تر از کالای داخلی می دانستند اما در این چند سال به کمک رسانه ها فرهنگ مصرف کالای ایرانی شکل گرفته و به تولید کشور کمک کرده است.
کبریایی اظهار کرد: در حوزه استفاده ازنوشت افزارهای ایرانی همین که ما مردم را ترغیب کنیم که کالای ایرانی با کیفیت است و رسانه ها هم همزمان یک موج رسانه ای ایجاد کنند جنبشی در خرید این محصولات خواهیم داشت.
وی تاکید کرد: آنچه که در استقبال از نوشت افزارهای ایرانی تاثیر دارد پویش های رسانه ای است و به عبارتی یک جوی رسانه ای شروع شد که مردم متوجه شدند جنس ایرانی هم در این حوزه است.
این کارشناس فرهنگی با اشاره به تولید اولین تراش ایرانی بعد از سالها رکود گفت: امسال اولین تراش ایرانی در این چند سال اخیر در کشور تولید شد البته گذشته هم تراش ایرانی بوده ولی این چند سال به دلیل واردات این تولید متوقف شده بود و ما توانستیم مجدد احیا کنیم و جهش قیمت دلار هم به این موضوع کمک کرد..
وی در ادامه در خصوص تاثیرات مخرب نوشت افزارهای غربی گفت: نوشت افزار خارجی دو تا ضرر دارد که یکی از حیث ایجاد اشتغال و دیگری هم از حیث محتوا و فرهنگ برای ما ضرر دارد.
نوشت افزار خارجی فرهنگ غرب را تبلیغ می کند
کبریایی ادامه داد: آنچه که نوشت افزار خارجی تبلیغ می کند فرهنگ و ادبیات کارکترهای غربی و فرهنگ غربی را می باشد و ما با تولید نوشت افزار ایرانی کمک می کنیم فرزندان این مرز و بوم با فرهنگ ایرانی اسلامی خودمان بزرگ بشوند.
وی تاکید کرد: به نظز من باید دغدغه پدر و مادرها این باشد که مبادا بچه هایشان با شاخص های فرهنگ غربی بزرگ شوند.
این کارشناس فرهنگی افزود: وقتی تولیدکنندگان غربی کالایی تولید می کنند تلاش کنند فرهنگ خودشان را غالب یا ترویج کنند و یقینا برای فرهنگ ایرانی اسلامی تلاش نمی کنند.
وی در خصوص حمایت دستگاه ها از نوشت افزاهای ایرانی اسلامی گفت: مقام معظم رهبری در در دیدار سال گذشته با هیات دولت در این خصوص گفتند اگر کمکشان نمی کنید چوپ لای چرخشان نگذارند و دولت باید جلوی واردات بی رویه را بگیرد و نقش تسهیل کنندگی را داشته باشد .
کبریایی خاطر نشان کرد: اگر اتفاقی در حوزه نوشت افزار ایرانی افتاده بخاطر این است که رسانه ها کمک کردند و رسانه ملی اگر پای کار بیاید تغییر فرهنگ ایجاد می شود و تلویزیون بسیار اثرگذار است.
وی به بیان راهکارهای موثرب رای ترویج نوشت افزارهای ایرانی پرداخت و گفت: در این خصوص ابتدا باید یک ساختار به سمت تقاضا وارد شود و دیگری به سمت عرضه یعنی جنس را به سمت بازار بدهیم بنک داران بازار به خرده فروش ها بدهند و مردم بروند از خرده فروش ها تهیه کنند.
کبریایی ادامه داد: متاسفانه بازار اعتقادی به این موضوع ندارد و به خرده فروش می گوید مگر کسی نوشت افزار ایرانی می خرد و ما بخاطر اینکه این مشکل را حل کنیم از سمت تقاضا مشکل را به کمک رسانه ها حل کردیم.
وی افزود: به کمک رسانه ها این تقاضا در مردم ایجاد شده و فهمیدند چنین کالایی است به آن خرده فروش می گوید من خودکار ایرانی می خواهم و آن هم می رود بازار دنبال خودکار ایرانی می گردد .
این کارشناس فرهنگی اظهار کرد: متاسفانه فرهنگ بازار به این سمت تغییر نکرده و بنک دارها و تولیدکنندگان بزرگ احساس نکردند که مردم جنس ایرانی نیاز دارند و البته این چند ساله اتفاقاتی افتاده است.
اگر کیفیت نوشت افزارایرانی بالا رود مردم از آن استقبال می کنند
وی ادامه داد: یک زمانی بازار باور نمی کردد با کارکتر ایرانی کالایی فروش برود اما الان خیلی از تولیدکنندگان بزرگ بازار دارند دفترهایی با تصاویرشهید تولید می کنند و رفتار تولید کننده بزرگ بازار هم تغییر کرده که به دلیل تقاضا است.
این کارشناس فرهنگی عنوان کرد: تولید کننده متوجه شده که عکس شهید هم فروش می رود برای اینکه بازارش را از دست ندهد کارکتر ایرانی طراحی کرده و این از طریق تقاضا و ایجاد نیاز در مردم بوده و این ایجاد نیاز از طریق هوشیاری مردم است .
وی در پایان تاکید کرد: اگر رسانه ها وظایف خودشان و تولید کننده هم کالای با کیفیت هم از حیث محتوا و مواد اولیه ارائه دهد، مردم خواه ناخواه به سمت استفاده از نوشت افزار ایرانی اسلامی می روند.
منبع: راه دانا
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
نظرات کاربران