رئیس سازمان صدا و سیما اعلام کرد: صداوسیما آمادگی تبلیغ شرکتهای کوچک را دارد و شبکههای سیما هم میتوانند در قالبهای مختلف و متنوع، فعالیتهای دانشجویی را پوشش دهند.
به گزارش تبلیغات نیوز، عبدالعلی علیعسکری در دیدار رئیس و معاونان جهاد دانشگاهی بر لزوم ایجاد شرکتهای تخصصی تحقیق و توسعه برای ارائه مشاوره به صنایع متوسط و کوچک کشور در زمینههای مختلف تأکید کرد.
رئیس رسانه ملی در این نشست که در آستانه سالروز تأسیس جهاد دانشگاهی برگزار شد با بیان اینکه "کشور ما با شیب مناسب در حال خیزش بهسوی پیشرفته شدن است" از تاریخچه صنعت پیش از انقلاب و عقبماندگیهای کشور تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی یاد کرد و جهاد دانشگاهی را نخستین نهاد بنیانگذاریشده در بعد از انقلاب دانست که تا کنون توانسته فعالیتهای گستردهای در زمینههای مختلف در سطح کشور داشته باشد.
علیعسکری با اشاره به فعالیت 130 گروه ویژه تحقیقاتی در این نهاد دانشگاهی و تنوع فعالیتهای آن گفت: عقبماندگیهای کشور میتواند با اتکا به ظرفیتهای این نهاد انقلابی رفع شود.
رئیس سازمان صداوسیما با یادآوری جایگاه برتر جهاد دانشگاهی میان نهادهای دانشگاهی و نقش این نهاد در پیشرفت کشور تصریح کرد: با توجه به تعدد شرکتهای دانشبنیان و فعالیتهایشان در کشور جهاد دانشگاهی نیازمند نوسازی است و باید در طرازی برتر از این شرکتها به فعالیتهایش ادامه دهد.
وی افزود: جهاد دانشگاهی باید باتوجه به مزیتها و ظرفیتهایش نیازسنجی کند و به عرصههای جدید علم و فنآوری در زمینه صنایع پاییندستی روی آورد.
علیعسکری با توجه به صنایع وابسته در کشور بر ضرورت مطالعه درباره نیازهای کشور در این زمینه و خوداتکایی در این مسیر تأکید کرد.
رئیس رسانه ملی همچنین شرکتهای مشاوره و شرکتهایی را که برای ارائه تحقیق درزمینه توسعه فعالیت میکنند حلقه مفقوده صنعت کشور دانست و گفت: باید شرکتهایی داشته باشیم که بهعنوان مرشد و راهنما بتوانند کنار صنایع متوسط و کوچک برای راهاندازی صنایع مختلف براساس نیاز کشور قرار گیرند.
وی افزود: این طرح میتواند به اصلاح نظام بانکی کشور برای رونق بخشیدن به اقتصاد کشور کمک کند و آنها را از بهرهبرداری یکطرفه از سرمایه بهسمت سرمایهگذاری و مشارکت دوسویه در طرحها پیش ببرد.
رئیس رسانهملی از حمایت همهجانبه سازمان صداوسیما از این شرکتهای مشاوره خبر داد و گفت: اگر جهاد دانشگاهی در زمینه ارائه طرحی برای اصلاح نظام توسعه و اقتصاد کشور به جمعبندی برسد سازمان صداوسیما از هیچ کمکی برای تحقق آن در کشور فروگذار نخواهد کرد و کنار جهاد دانشگاهی خواهد بود.
علیعسکری با ابراز اینکه رسانهملی برای علوم اجتماعی اهمیت زیادی قائل است گفت: در سازمان صداوسیما بخشهای متعددی از جمله معاونت پژوهش برنامهریزی و نظارت و مرکز تحقیقات و دیگر بخشهای تحقیقاتی سازمان وجود دارد که از همه مطالعات اجتماعی کشور استقبال میکند و میتواند همکاری مستمری با بخش پژوهشهای اجتماعی جهاد دانشگاهی داشته باشد.
وی افزود: از همه دستاوردهای مفید جهاد دانشگاهی در زمینه مطالعات اجتماعی در برنامههای رسانه ملی استقبال میشود، با توجه به پیچیدگیهای کار رسانه ما نیاز مبرم به دانش در این زمینه داریم و مشتری آن هستیم.
رئیس سازمان صداوسیما همچنین از آمادگی این سازمان برای معرفی دستاوردهای جهاد دانشگاهی در زمینه فناوری رسانه در سطح منطقه و کشورهای همسایه خبر داد و اعلام کرد: همه بخشهای صداوسیما از جمله رادیو، تلویزیون و خصوصاً شبکههای استانی، میتوانند با جهاد دانشگاهی همکاری کنند و با توجه به نقش شبکههای استانی در توسعه استانها اگر رابطه معناداری میان جهاد دانشگاهی و شبکههای استانی برقرار شود کمک شایانی به توسعه استانها خواهد شد.
وی همچنین از جهاد دانشگاهی خواست فهرست کاملی از کارشناسان خود در حوزههای مختلف در اختیار رسانه ملی قرار دهد تا بهتفکیک توانمندیهایشان و با توجه به مأموریتهای شبکههای رسانه ملی در هیئتهای اندیشهورز شبکهها و اتاقهای فکر برنامهها از آنها استفاده شود.
علیعسکری همچنین در پاسخ به درخواست جهاد دانشگاهی برای تخصیص شبکه، گروه یا برنامهای به این نهاد گفت: رسانه ملی میتواند در عرصه شبکههای مجازی درصورتی که این نهاد توانمندی اداره شبکه را داشته باشد در زمینه ارائه مجوز با این نهاد همکاری کند.
رئیس سازمان صداوسیما همچنین از آمادگی معاونت سیاسی رسانه ملی برای اطلاعرسانی از دستاوردهای جهاد دانشگاهی سخن گفت و افزود: این دستاوردها هم در قالب اطلاعرسانی خبری، هم در قالب بستههای خبری و هم برای دستاوردهایی که ظرفیت مستندسازی دارند در قالب مستند بنا به درخواست جهاد دانشگاهی معرفی خواهند شد.
وی افزود: فعالیتهای دانشجویی نظیر مناظرههای علمی نیز هم در بخشهای خبری معاونت سیاسی و شبکه خبر قابلیت پوشش دارند و هم ظرفیت شبکه سه و مخاطب جوان آن میتواند در قالبهایی جدید این فعالیتها را پوشش دهد.
علیعسکری با اشاره به رویکرد شبکههای برونمرزی رسانه ملی برای معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: انعکاس پیشرفتهای کشور در سطح بینالمللی برای رسانهملی اهمیت زیادی دارد و صداوسیما میتواند در این عرصه دستاوردهای جهاد دانشگاهی را معرفی و برای محصولات آن تبلیغ کند.
رئیس رسانه ملی با اشاره به معرفی 7هزار شرکت کوچک و متوسط در شبکه ایران کالا و تبلیغ محصولات آنها گفت: در شبکه ایران کالا آمادگی داریم دستاوردهای جهاد دانشگاهی را معرفی و محصولات آن را تبلیغ کنیم.
وی از شبکه 4 سیما بهعنوان شبکه دانش و دانایی نام برد که مخاطبان نخبه دارد و میتواند بهطور ویژه چه در زمینه علوم اجتماعی چه بیان دستاوردها با جهاد دانشگاهی همکاری کند.
علیعسکری همچنین اعلام کرد که رسانه ملی در فضای مجازی در زمینههای مختلف از جمله ارائه اپلیکیشنها یا محتوا و دستاوردهای دیگر میتواند همکاری خوبی با جهاد دانشگاهی داشته باشد.
وی در پایان از اهمیت تربیت نیروی انسانی در جهاد دانشگاهی سخن گفت و تأکید کرد: تربیت نیروی انسانی نخبه و کارآمد گام بزرگی است و این نیروی انسانی میتواند سالیان متمادی به کشور خدمت کند و رسانه ملی نیز از این نیروها استقبال میکند.
حمید طیبی نیز در این نشست با بیان دستاوردهای جهاددانشگاهی از زمان تأسیس تاکنون از توجه ویژه مقام معظم رهبری به این نهاد بهعنوان مولود مبارک انقلاب اسلامی یاد کرد.
وی در این نشست با معرفی زمینههایی که جهاد دانشگاهی میتواند به رسانه ملی کمک کند گفت: جهاد دانشگاهی با توجه به اهتمام رسانهملی در زمینه رونق تولید میتواند با حضور مستمر در برنامهها به این مهم و راههای تحقق آن بپردازد و با تولید محتوا چه در قالب برنامه چه در قالب شبکههای مستقل به توسعه کشور با ارائه راهکار کمک کند.
در این نشست معاونان صداوسیما و استانها در خصوص درخواستهای رئیس و معاونان جهاد دانشگاهی پیشنهاداتی ارائه کردند.
منبع: تسنیم
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
نظرات کاربران