چهارشنبه, 05 اردیبهشت ماه 1403

کد خبر: 220

تاریخ خبر: 1398/05/12

فیس بوک پاسخ تخلفات مقامات سعودی را داد

بنا به اعلام الجزیره، شبکه اجتماعی فیس بوک بیش از 350 حساب کاربری و صفحه شخصی مقامات و چهره های برجسته عربستان سعودی را مسدود کرده است. گفته می شود این اقدام به خاطر مبارزه با کمپین و تبلیغات دولتی علیه رقبای منطقه ای صورت گرفته است.

فیس بوک در واکنش به این اقدام خود گفته است دولت عربستان به صورت سیستماتیک علیه دشمنان خود اقدام به تبلیغ می کند و بسیاری از مخالفان خود در خارج از کشور را با این صفحات تهدید می کند

مسئولان این شبکه اجتماعی می گویند دولت عربستان با استفاده از فیس بوک اطلاعات غلطی درباره مسائل سیاسی از جمله قتل جمال خاشقچی به کاربران این شبکه ارائه می کند. ریاض با استفاده فیس بوک سعی کرده از مقامات این کشور درباره قتل این خبرنگار سعودی رفع اتهام کند.

مقامات عربستان سعودی بارها اعلام کرده اند که در قتل خاشقچی نقشی نداشته ولی شواهد و مدارک موجود نشان از دخالت مستقیم خاندان آل سعود در قتل این خبرنگار دارد.

دولت های عربستان، بحرین و امارات هزاران صفحه فیس بوک برای اتهام زنی به کشور قطر راه اندازی کرده اند. در بسیاری از این صفحات علیه سیاست های قطر و به انزوا کشیدن این کشور تلاش می شود.

مسئولان فیس بوک ادعا می کنند دولت عربستان در سال گذشته صدها هزار دلار برای این تبلیغات هزینه کرده است.

نظرات کاربران