جمعه, 31 فروردین ماه 1403

کد خبر: 502

تاریخ خبر: 1398/08/29

ماجرای یک آگهی عجیب: گرانی بنزین = گرانی ملک!

در یک مورد عجیب نیازمندی‌های روزنامه همشهری، ارگان مطبوعاتی شهرداری تهران، آگهی‌های املاک را طوری منتشر می‌کند که در آن صراحتاً نوشته است: گرانی بنزین = گرانی ملک! پس‌ ای مردم بشتابید و ملک بخرید تا بیش از این از کف‌تان نرود!

به گزارش تبلیغات نیوز، روزنامه اصولگرای جوان درباره این آگهی نوشت: وضع موجود در حوزه شهری نتیجه مدیریت یک‌پارچه اصلاح‌طلبی است، چه در شورای شهر و چه در شهرداری. گرانی‌های سطح کشور هم برآمده از مدیریت با شیوه اصلاح‌طلبی است. گاهی اوقات این موضوع به ذهن متبادر می‌شود که انگار برخی مسئولان در گرانی بیشتر عمدی در کار دارند، حالا یا با تصمیمات اشتباه یا با رهاکردن نظارت و آزادکردن همه‌چیز یا به هر طریق دیگر.

یک نمونه جالب که مؤید این ادعاست، آگهی‌های منتشر شده در نیازمندی‌های روزنامه همشهری است. پیش‌تر از این موارد تعجب‌انگیزی از این آگهی‌ها منتشر شده بود که نشان می‌داد نظارتی بر این مجموعه چاپی صورت نمی‌گیرد، اما حالا و در شرایطی که مردم نسبت به وضع معیشتی خود نگرانند و به برخی تصمیمات معترض هستند، می‌طلبد نظارت‌ها در مجموعه‌های دولتی و شبه دولتی بیشتر از پیش صورت پذیرد، نه اینکه برعکس و با رهاکردن نظارت بر تنور گرانی‌ها بدمند و مردم را با اکاذیبی که منطبق با واقعیت نیست بیش از پیش نگران کنند.

روزنامه همشهری در ضمیمه نیازمندی‌های روز گذشته خود یک آگهی عجیب را با این متن منتشر کرده است: «گرانی بنزین = گرانی ملک. ۶۰ متر دو خواب هشت ساله با امکانات. فقط امروز ۵۵۰ میلیون!»

جای جای این آگهی اضطراب و تشویش است و القای کاذب و دمیدن بیش از پیش بر تنور گرانی؛ گرانی بنزین باعث می‌شود ملک هم حتماً گران شود؛ یا به عبارت دیگر، نتیجه حتمی گران‌تر شدن بنزین، گران‌تر شدن قیمت مسکن است. قیمت ملک آگهی شده هم «فقط امروز» ۵۵۰ میلیون تومان است و اگر فردا بخواهید همین ملک را بخرید، چون بنزین گران شده است، احیاناً باید ۶۰۰ یا ۷۰۰ میلیون یا یک میلیارد تومان پول بدهید! بیچاره خواننده مستأجری که پس‌انداز چندین ساله‌اش به حدی رسیده است که به خودش اجازه می‌دهد در نیازمندی‌های همشهری دنبال یک خانه ۴۰، ۵۰ متری بگردد، وقتی با این چنین متن‌هایی مواجه می‌شود، چه حالی می‌شود؟ جز تشویش، آه، حسرت و ناامیدی؟

از بی‌وجدانی آگهی‌دهنده که بگذریم، ظاهراً نظارت بر مجموعه نیازمندی‌های همشهری یا به قدری ضعیف است که انگار نظارتی وجود ندارد و هر متنی را می‌توان به عنوان آگهی منتشر کرد، یا اینکه ناظران این روزنامه خوششان می‌آید که با چاپ و درج چنین مطالبی خودشان باعث و بانی گران‌تر شدن گرانی‌های موجود شوند. انگار نان‌شان در گران‌تر شدن است!

باید به شماره چاپ شده ذیل این آگهی زنگ زد و از وجدانش جویا شد که در شرایط فعلی حاضر است به قیمت خون به دل مردم کردن، احیاناً بر ذخایرش بیفزاید و هم پیش از آن باید به مدیران روزنامه همشهری این ان قلت جدی را وارد کرد که چرا با درج چنین مطالبی اضطراب مردم را بیشتر می‌کنید؟ اضطراب معیشتی که نتیجه عملکرد خود شما و همسو‌ها با شماست، روا نیست بیشتر از این شود. اگر جاهل قاصر باشید، اقلا مستحق عذرخواهی و تجدیدنظر در رویه‌اید و اگر هم مقصرید که مستوجب بازخواست و مجازات.

نظرات کاربران