با اوج گرفتن عصر دیجیتال و بالا رفتن انتظار سفارشی سازی از جانب نسل های جوان تر، صنعت تبلیغات مطمئناً در سال های آینده تغییرات بسیار زیادی خواهد کرد. پلتفرم ها و رسانه های جدید نیازمند خلاق ترین استارتاپ های حوزه تبلیغات هستند تا ضروری ترین تغییرات را برای آنها ایجاد کنند. فقط خلاق ترین شرکت ها می توانند جایی برای خود در جهان تبلیغات مدرن باز کنند.
به گزارش تبلیغات نیوز به نقل از اکوموتیو، در ادامه 10 استارتاپ در این حوزه معرفی می شوند که در سال 2019 باید حواسمان به آنها باشد.
1- AdLyft
ادعای بزرگی میکند «تبلیغات ورشکسته است». البته هر کسی که مشکلات روبه رشد صنعت فنآوری تبلیغات را حس کرده باشد، با این ادعا موافق است. خوشبختانه AdLyft این وضعیت را با شیوههای انقلابی و کاربرپسند، درست میکند.
تبلیغات با وجود این شرکت، واقعیتی کمتر مزاحم در زندگی کاربران هدف بوده و درعوض اوقاتی سرگرمکننده و رضایتبخش از تعامل با برندها برایشان به ارمغان میآورد. AdLyft با تبلیغات تعاملی، که مثلاً از کاربران میخواهد با محصول موردنظر عکس بگیرند، یا با یک آهنگ برقصند، و غیره، مشارکت مصرفکنندگان را برمیانگیزد. این شرکت با ایجاد انگیزه در کاربران، تبلیغات را برای آنها سودمندتر، وکسب درآمد را برای برندها آسانتر میکند.
AdLyft کاری را انجام داده که بسیاری غیرممکن میپندارند؛ آنها تبلیغات را تبدیل به تفریح و سرگرمی کردهاند.
2- Feception
این یکی هم در نوع خود جالب و هم به نوعی ترسناک است. Feception یک نرم افزار ترسیم نیم رخ شخصیت چهرهای است که میتواند در صنعت تبلیغات و فراتر از آن به کار رود. آنها از طبقهبندیهای اختصاصی بهره میبرند تا کاربران را از طریق تحلیل صورتشان براساس ویژگیهای شخصیتی دستهبندی کنند. مثلاً شاید کسی را در دستهی برونگرای باهوش قرار دهند.
آنها ادعا میکنند در خارج از حوزهی تبلیغات هم میتوانند مجرمان و تروریستها را بهمنظور دستگیری زودهنگام آنها شناسایی کنند.
3- Appodeal
در زمانهای که همه سرشان در گوشیهای همراهشان است، تمام هدف Appodeal «واسطهی تبلیغات هوشمندانه» و «کسبدرآمد از تبلیغات هوشمندانه» است. آنچه آنها را متمایز میکند، هدف آنها برای محافظت از ناشران است، درحالیکه بسیاری از شرکتهای تبلیغ موبایلی، عمدتاً در خدمت آگهیدهندگان خود هستند.
آنها مشارکتی یک ساعته و پرداخت فوری را پیشنهاد میکنند، جهشی بزرگ و فراتر از زمان 60 روزهای که اکثر شرکتهای فنآوری تبلیغات موبایلی برای پرداخت صبر میکنند. آنها به تحلیل و تطبیق هم کمک کرده و میگویند کدام نوع از کاربران، درآمد بیشتری نصیب ناشران خواهند نمود. امنیت و حمایتی که آنها به ناشران عرضه میکنند، درکنار پرداختیهای فوری، ضروریترین تغییر در حوزهی تبلیغات موبایل است.
4- HandStack
پیام کوتاه، قابلیت بسیار زیادی برای تبلیغات دارد، اما درحالحاضر هنوز توسعهنیافته است. با علم به اینکه زمان زیادی را به گوشیهایمان نگاه میکنیم، بهخصوص به پیامهای کوتاه، عاقلانه است که این فنآوری را به روشی برای تبلیغات تبدیل کنیم که اسپم نبوده و مردم را به باز کردن پیامکهایشان ترغیب کند. شما به شیوهای برای پاسخدهی هم نیاز دارید. HandStock با خدمات ایمیل خود، تبلیغات پیامکی را آسانتر کرده است. آنها به شما اجازه میدهند پاسخهایتان را طبق کلیدواژهها گروهبندی کرده و همزمان به دهها هزار پیامک پاسخ دهید.
5- Tinysponsor
دقیقاً همانطور که Twitch به یک غول رسانهای از لحاظ بازدید تبدیل شد، پلتفرمهای ویدیویی دیگر مثل یوتیوب هم شدند. طبق آمار Tinysponsor، هر دقیقه 300 ساعت ویدیوی یوتیوب بارگذاری میشود. آنها با اتخاذ «رویکردی برنامهای به حمایت مالی در سطح خُرد»، هم به تولیدکنندگان محتوا و هم به پخشکنندگان کمک کردهاند. بهخصوص در حوزهی ورزش الکترونیک و گروههای تولید محتوا، این خدمات بسیار مورد استقبال قرار گرفته و بسیاری از مسائلی را حل خواهد کرد که حامیان مالی متعهد با آن مواجهند.
البته Tinysponsor تنها محدود به تولیدکنندگان محتوای بازی نیست، بلکه به هر کسی که روی انواع پلتفرمهای رسانهی ویدیویی تأثیرگذار است، مربوط میشود. آنها به ناشران اجازه میدهند برندهایشان را در مقابل دیدگان کاربران درستی قرار دهند که بهترین تولیدکنندگان آنها را هدف گرفتهاند. آنها حتی بخشی از سرمایه را بهعنوان وجهالضمان پیش خود نگه میدارند تا طرفین صداقتشان را حفظ کنند. بدینترتیب همه برنده میشوند.
بیشتر بدانیم: فهرست استارتاپ های ایرانی حوزه تبلیغات
6- Ader
آمار غولآسای تعداد بازدیدهای Twitch را در نظر بگیرید 140.1 میلیون بازدید جهانی در عرض یک ماه! Ader روی این بازدید عظیم سرمایه گذاری میکند، و به پخشکنندگان هم کمک میکند روی آن سرمایه گذاری کنند. Ader برندها را به پخشکنندگان وصل میکند تا برندها شناخته شده و محتوایشان به میلیونها بیننده عرضه شود، و از سوی دیگر به پخشکنندگان پول میدهد تا اطلاعات را به مخاطبانی که جمع کردهاند ارائه دهند.
Ader در آستانهی شکوفایی اما نوپاست که با رسمیت دادن به ورزشهای الکترونیک و تولید محتوا بهعنوان شغلهایی که با برقراری ارتباط میان پخشکنندگان و برندهایی که پول میدهند، درآمدزایی میکنند، به شرکتی تبدیل شده که معادلات آیندهی بازیسازی، رسانه، و فریلنس (کار آزاد) را برهم خواهد زد.
7- Verticly
Verticly شکاف میان تبلیغات آفلاین و آنلاین را با پویشهای بازاریابی مؤثرتر پر میکند. آنها از فنآوریای موسوم به «VID» جهت ردیابی افراد، مثلاً مسیر آنها برای خرید شامل نقاط تماس بازاریابی استفاده کرده، و این دادهها را یکپارچه میکنند تا شما بتوانید برای مشتریان موجود به نحو مؤثری دوباره بازاریابی کنید.
آنها با تکمیل پویشهای قبلی خود به حمایت از برندها در جهان فیزیکی کمک میکنند. با کمک آنها، هدفگیری مؤثرتر به افزایش مشارکت و ارزش طول عمر مشتری میانجامد.
8- Crystal Hawk Technologies
تکنولوژی کریستال هاوک هنوز دنیای تبلیغات را زیرورو نکرده است. آنها فعلاً مردی کوچک با اطلاعاتی اندک برای ارائه هستند.
پس چرا آنها را معرفی میکنیم؟ آنها تصمیم دارند SaaS، موبایل، و صنعت تبلیغات را ترکیب کنند. بهعلاوه، از یک برنامهی کدنویسی قدیمی به نام «فنآوری خالص» دست کشیده و فراتر رفتهاند. ما هنوز چیز زیادی در اینباره نمیدانیم، اما این یک تلاقی کنجکاویبرانگیز است که توجه ما را به خود جلب کرده. البته هیچ تضمینی وجود ندارد، اما اگر آنها در حدی که ما امیدواریم رشد کنند، میخواهیم شما اولین کسی باشید که خبردار میشود. بههرحال، تحولآفرینی بیش از هر چیز دربارهی قابلیت تغییر است. به زودی خواهیم فهمید، پس گوش به زنگ باشید!
9- MetaData
آیا تا به حال در مقام بازاریاب، توانستهاید یک مشتری بالقوه را جذب کرده و فکر کنید، «وای! آنها خیلی جورند! کاش میتوانستم افراد بیشتری مثل اینها پیدا کنم!»؟ MetaData این کار را انجام میدهد. ثبتنامهای داخلی شما به جذب مشتری بالقوه خودکار تبدیل میشوند چون تبلیغاتتان مخاطبان مشابهی را هدف میگیرند. این بهینهسازیِ تحولآفرین است.
10- AdCoin
AdCoin از microtransactionهای غیرنقدی استفاده کرده و به ناشرین اجازه میدهد به شیوهای از محتوای خود درآمدزایی کنند که نیازی به دادههای شخصی ندارد، معتبر و قابل اندازهگیری است، و هیچ هزینهای از کاربران نهایی نمیگیرد.
آنها ادعا میکنند 54 درصد از کاربران پول محتوا را نخواهند داد، اما با AdCoin دیگر مجبور نیستند اصلاً پولی بدهند. ناشران میتوانند پول دربیاورند، تبلیغاتچیها برند موردنظرشان را میشناسانند، و مشتریان بهترین محتوا را میگیرند بدون اینکه مجبور به پرداخت حتی یک ریال باشند. این واقعاً یک فنآوری انقلابی تبلیغات است که مسئلهای دیرپا را برای ناشران حل میکند.
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
نظرات کاربران