آسیه فروردین- اینستاگرام یک شبکه اجتماعی عالی برای افزایش دید و آگاهی از برندتان است. با این حال، ایجاد یک فید منسجم و معتبر اینستاگرام که همچنان توجه مردم را به خود جلب و به طور ارگانیک رشد کند، کار آسانی نیست. در این مطلب، هفت باید و نباید اینستاگرام را برای کسبوکارها بررسی میکنیم.
این بایدها و نبایدها به شما کمک میکنند بیشترین بهره را از این شبکه اجتماعی ببرید.
1. از یک سرویس رشد خوب اینستاگرام استفاده کنید
یک سرویس خوب رشد اینستاگرام به شما کمک می¬کند تعداد فالوورهای واقعی را افزایش دهید و تعامل بیشتری را جلب کنید. با این حال، همه ابزارها، یکسان ساخته نمی شوند، بنابراین در انتخاب یکی از ابزارهایی که قرار است استفاده کنید، مراقب باشید. به عنوان مثال، سرویس رشد Ingramer از اتوماسیون برای صرفه جویی در زمان، در حین رشد حساب شما استفاده می کند که خطرناک است زیرا ممکن است از پلتفرم محروم شوید. کمی تحقیق کنید و به دنبال سرویسی با استراتژی رشد قابل اعتماد بگردید که به شما کمک کند تعداد فالوورهای خود را به صورت ایمن و صددرصد به صورت ارگانیک افزایش دهید.
2. با فالوورهای خود در تعامل باشید
تعامل با فالوورها و ایجاد مکالمه، بسیار مهم است. از فالوورهای خود سوال بپرسید و اجازه دهید آنها در مورد رنگ های محصول جدید، تصمیم بگیرند یا به شما بگویند کتاب الکترونیکی بعدی شما باید در مورد چه چیزی باشد. در مورد محتوای دیگران نظر بدهید و لایک کنید، در گفتگوها شرکت کنید، به نظرات پستهای¬تان پاسخ دهید و مردم را تشویق کنید محتوای شما را به اشتراک بگذارند. همچنین به مکالمات مربوط به برند خود و دنبال کردن هشتگ های مرتبط با چت صنعت بپیوندید.
3. یک دید امضایی ایجاد کنید
ایجاد یک ظاهر امضا برای حساب اینستاگرام شما زمان می¬برد اما در مورد جذب افراد به پست¬های شما و افزایش سطح تعامل، عالی، عمل می¬کند. عکس¬ها و رنگ¬آمیزی اینستاگرام شما، باید منعکس¬کننده لحن کلی برند شما باشد. به این موضوع فکر کنید که می¬خواهید صفحه شما از نظر بصری، چگونه به نظر برسد. از یک طرح رنگ ثابت استفاده کنید تا مردم بتوانند بلافاصله پس از ورود به نمایه شما، احساس برند شما را پیدا کنند. در نهایت، فراموش نکنید که به طور مداوم از فیلترها و از پیش¬تنظیم¬هایی که نشان¬دهنده برند شماست، استفاده کنید.
4. به بیوگرافی خود توجه کنید
بیوگرافی شما اولین چیزی است که افراد هنگام ورود به پروفایل اینستاگرام¬تان می¬بینند اما همچنین تنها مکان برای پیوندهاست. به همین دلیل، باید از آن به خوبی استفاده کنید. وقتی محصول یا خدمات، صفحه فرود یا پست وبلاگ جدیدی برای تبلیغ دارید، پیوند را در بیوگرافی خود قرار دهید تا افراد را مستقیما به آنجا بفرستید. علاوه بر این، زمانی که پستهایی را در فید خود به اشتراک میگذارید، از یک CTA استفاده کنید تا به دنبالکنندگان خود اطلاع دهید که چه چیزی را در بیوگرافی خود تبلیغ میکنید. این کار، می¬تواند یک راه عالی برای جذب ترافیک بیشتر به وب¬سایت شما باشد.
5. فقط به خاطر پست، پست نگذارید
درست مانند سایر شبکه های اجتماعی، ارسال بیش از حد پست، فقط فالوورهای شما را آزار می دهد. آن را تا سه پست در روز نگه دارید، مگر اینکه به نظر برسد فالوورهای شما نسبت به تعداد بیشتری از پست ها، واکنش بهتری نشان می دهند. همچنین، هرگز محتوایی را که نامربوط است، فقط به خاطر داشتن پست، ارسال نکنید. این، یک زمینه کلیدی است، بنابراین مطمئن شوید پست های شما با علایق مخاطبان و همچنین با هدف برند شما مرتبط است. اگر با تولید محتوا مشکل دارید، سرعت پست خود را طوری تنظیم کنید که متناسب با کسب وکار شما باشد.
6. استفاده از استوری های اینستاگرام را فراموش نکنید
استوری های اینستاگرام نه تنها سرگرم¬کننده هستند، بلکه بخش مهمی از برنامه محتوای IG شما هستند. در حالی که فید شما باید بیشتر تنظیم شود، میتوانید به خودتان اجازه دهید در استوریهای¬تان کمی تهاجمی رفتار کنید. علاوه بر این، استوری های اینستاگرام، فرصت های بسیار زیادی را برای ساده¬سازی فروش شما فراهم می کند. به عنوان مثال، گزینه Swipe-up به شما این امکان را می دهد که دنبال کنندگان خود را از یک استوری، مستقیما به صفحه محصول خاصی در سایت تجارت الکترونیک خود هدایت کنید.
7. پیشرفت خود را پیگیری کنید
درست مانند هر جنبه دیگری از بازاریابی دیجیتال، شما باید نتایج برنامه بازاریابی اینستاگرام خود را اندازه¬گیری کنید. هنگام توسعه استراتژی خود، اولین مورد باید تعیین اهداف روشن و معیارهایی باشد که به شما امکان می¬دهد پیشرفت خود را دنبال کنید. دانستن اینکه چه مناطقی را ردیابی کنید، می تواند مشکل باشد. به عنوان مثال، اگر هدف شما افزایش فالوور و آگاهی از برند است، باید روی اندازه¬گیری تعداد فالوورها، منشن ها و اشتراک گذاری های روزانه تمرکز کنید. از طرف دیگر، اگر هدف شما بهبود تعامل است، باید نظرات و لایک ها را دنبال نمایید.
در مجموع، وقتی صحبت از اینستاگرام برای حساب های تجاری می شود، بایدها و نبایدهای زیادی وجود دارد. امیدواریم این مطلب، به رفع برخی از مهم ترین معضلات کمک کرده باشد. مسیر نهایی برای موفقیت این است که در استراتژی اینستاگرام خود، ثابت قدم و همیشه به دنبال راه های جدید بهبود باشید.
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
5 ویژگی ضروری یک اپلیکیشن موبایلی برای موفقیت در تبلیغات و تجارت الکترونیک
فناوری، چگونه به پایداری کسب وکار کمک می کند؟
4 نکته مهم که باید در تجارت بیت کوین بدانید
تبلیغات رمزارزها و سه دلیل برای سرمایه گذاری در زمینه سکه های حریم خصوصی
ادغام شرکتهای موبایل و لوازم الکترونیکی مصرفی سامسونگ
بهترین، جذاب ترین و هیجان انگیزترین لپ تاپ های ۲۰۲۲ کدامند؟
مزایا و دلایل برون سپاری توسعه نرم افزار به شرکت های متخصص فناوری
متن کامل طرح مجلس درباره فضای مجازی و پیام رسان ها: جایگاه و وضعیت تبلیغات در پیام رسان های داخلی و خارجی
چگونه فناوری ها بودجه تبلیغات انتخاباتی را کاهش می دهند؟/ بازاریابی فناورانه در خدمت تبلیغات کاندیداها
تاثیر کرونا بر شاغلان روزنامه نگاری و آگهی رسانه ها/ روش های مقابله با کاهش درآمد آگهی آژانس های خبری در دوران کرونا
بررسی بازار سیاه آگهی های واکسن کرونا در جهان از ابتدا تا کنون + قیمت ها
7 باید و نباید اینستاگرام برای حساب های تجاری
نقدی بر مشتری مداری در شیوه پیگیری اقساط بانک مسکن/ بانک: اخطار است! مشتری: تهدید است! / هیچ وقت یک مشتری را تهدید نکنید!
نارضایتی مشتریان از "امن ترین پیک ایران" / الوپیک گفت پرونده شکایت زیاد است، می توانید به مراجع قضایی مراجعه کنید!
از تبلیغ تا ضدتبلیغ؛ واکسن ایرانی کرونا: بزنیم یا نزنیم؟!/ دوقطبی سازی سلامت در سایه تبلیغات
پرونده تبلیغات سایت های شرط بندی توسط سلبریتی ها: به نام کاربران، به کام قماربازان!
ماجرای شستا و آگهی مزایده 68 میلیارد تومانی ساختمان فدراسیون فوتبال
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا شد/ مقایسه و تحلیل هزینه تبلیغات انتخاباتی بایدن و ترامپ/ تبلیغات بیشتر = رئیس جمهوری؟!
تبلیغات ثبت نام و فروش واکسن «آنفلوآنزا» در فضای مجازی ممنوع است
تبلیغات رسانه ای و مدعیان طب سنتی، متهمان اصلی کاهش مصرف لبنیات در کشور! / تبلیغاتی که درباره روغن پالم شده، درست نیست
احراز هویت کاربران و کالاهای ارائه شده در حوزه خودرو و مسکن الزامی شد
کاهش حقوق بازیکنان بارسلونا به خاطر قطع درآمدهای ناشی از تبلیغات
16 پیشنهاد برای افزایش درآمد در دوران رکود با استفاده از تبلیغات
دستبند هوشمند شرکت «ردمی» وارد بازار شد
دستگیری کلاهبردار میلیاردی فروش داروی ضدکرونا
کمک مالی فیسبوک به رسانههای جهان در دوران «کرونا»
ماجرای تبلیغات گسترده ثبت نام یارانه کرونا و تسهیلات چهار درصدی: از شایعه تا واقعیت
فروش اینترنتی دارو ممنوع است
دستگیری عاملان انتشار اخبار و تبلیغات کذب کرونایی
گوگل: حذف میلیون ها تبلیغ ماسک و مواد ضدعفونی برای مبارزه با سودجویان کرونا
برخورد قاطع با منتشرکنندگان آگهیهای جعلی فروش اقلام دارویی و بهداشتی مرتبط با کرونا
از ادعا تا واقعیت: درآمد 285 میلیاردی تلویزیون از آگهی های سریال پایتخت/ هر قسمت 19 میلیارد
هزینههای تبلیغات ارزش افزوده چه زمانی به مشترکان برمیگردد؟
دستگیری فروشنده مواد ضدعفونی در سایت دیوار
وضعیت تبلیغات گردشگری و تورگردان ها در ایام کرونا/ وام ۱۲ درصدی کرونا حکم جریمه را دارد
صفر تا صد پنل نمایندگی پیامک
از "طبیعت" تا تراریخته: تیزری که صدای موافقان را درآورد/ واکنش شدید مرجع ملی ایمنی زیستی به تبلیغ روغن غیرتراریخته: تشویش اذهان عمومی است
مسابقه کرونایی «جان من ایران من»: از حمایت تا مبارزه
یک بام و دوهوای تبلیغات در ایام کرونا: حراجستون مرگ!/ الان بساط تان را جمع کنید/ رفاه در کرونا نیست
انواع شگردهای دروغین تبلیغات کرونایی: از ماسک تا محصولات ضدعفونی/ با 124 تماس بگیرید
فیس بوک، نمایش تبلیغات مرتبط با کرونا را ممنوع کرد
تبلیغات گسترده سایت های شرط بندی و تجربیات تلخ کاربران
پویش اینستاگرامی مجری مشهور برای رونق کارآفرینی زنان در عصر کرونا
داستان زندگی خلافکاری که صاحب برند شد!
تبلیغات گمراه کننده تویوتا علیه خودروهای برقی
چیزی به نام سلول بنیادی تخمک نداریم؛ تبلیغات آن، کذب است
تبلیغات ویروسی بدتر از ویروس کرونا
از اسنپ تا پارس آنلاین: جزییات تبلیغ برندهای محبوب ایرانی در ال کلاسیکوی محبوب دنیا
کرونا، نوروز و تبلیغات موسسات کنکور برای اردوی مطالعاتی!
تبلیغات و کرونا: از بهنوش بختیاری و تبلیغ شربت ضدکرونا تا بازار سوداگران ماسک و اقلام بهداشتی
انتقاد یونیسف و سازمان بهداشت جهانی از تبلیغات مضر صداوسیمای ایران برای سلامت کودکان
آگهی 18 + در مترو: رحم اجاره ای با 3 میلیون درآمد! +عکس
پرونده تبلیغات ال جی و سامسونگ در ایران: خداحافظی با تابلوهای تبلیغاتی شهری و فروشگاه ها
تبلیغات کثیف؛ سلام به بهار! / 11 جرم تبلیغاتی کدامند؟
تبلیغات حلوایی!
همیشه حال خوب: از توهم تبلیغاتی تا واقعیت؟/ چهار توصیه کاربردی برای زمانی که حال مان واقعا بد است
اظهارات دادکان درباره تبایغات دور زمین، جذب اسپانسر و درآمدزایی در آستانه انتخابات رئیس جدید فدراسیون فوتبال
تبلیغات انتخاباتی، کاغذ را گران کرد/ نمایندگانی که قرار است مشکل گرانی را حل کنند، خودشان عامل تورم شدند!
نصب تبلیغات کاندیداها بر روی علائم راهنمایی و رانندگی ممنوع است
تبلیغ یک کاندیدای مجلس: بفرمایید سوپ!
برگزیدگان دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران معرفی شدند/ اسامی بهترین وب سایت های تبلیغات و بازاریابی دیجیتال
مروری بر پوسترهای تبلیغاتی فیلمهای سینمایی معروف ایران در 70 سال گذشته
تایید گزارش "تبلیغات نیوز" توسط معاون وزیر بهداشت: سرانه مصرف شیر باز هم کاهش یافت/ مشکلات صادرات برندهای لبنیاتی بعد از اطلاع رسانی غلط تلویزیون
حضور زنان در تبلیغات از نگاه استاد زن حوزه علمیه: ممنوع! / چه اصراری است زن، ماکارونی تبلیغ کند؟ توهین است/ زن، اصلا جلوه تبلیغاتی ندارد
"برند ایران" در حال تخریب است
تصویر رهبری و روحانی روی جزوه تبلیغاتی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
شرایط درج تبلیغات انتخاباتی: تبلیغ روی وسایل حمل و نقل عمومی ممنوع است
فروش تعدادی از املاک دیپلماتیک ایران در سه کشور
بازخوانی پرونده تبلیغاتی چهارساله کیمیا علیزاده: از تبلیغ نوشیدنی انرژی زا در ایران تا عضویت تیم ملی تکواندوی آلمان/ از ریو 2016 تا توکیو 2020/ وداع سلبریتی برندینگ ها؟!
نظرات کاربران