پدر است دیگر. قلبش می تپد برای همسر و فرزند و زندگی اش. هم به دنبال خواسته های آنهاست و هم به دنبال تامین سلامتی خانواده خود. حالا اگر صداوسیما نمی خواهد از خیر سود تبلیغ محصولاتی که به سلامت آسیب می رسانند بگذرد، پدر خانواده چه گناهی کرده است. آن هم وقتی وزارت بهداشت می گوید تبلیغ نکنید و صداوسیما راه خودش را می رود.
به گزارش تبلیغات نیوز، کنترل تلویزیون را گرفته توی دستش و شبکه ها را بالا و پایین می کند. یک شبکه هنوز سریال شبانه اش شروع نشده و دارد تبلیغ چیپس و پفک می کند. پسر کوچکش دلش می خواهد. پدر شبکه را عوض می کند. یک جای دیگر تیتراژ پایانی اخبار شبانه را نشان می دهد و بلافاصله بعدش آگهی های بازرگانی شروع می شود. این بار تبلیغ فلان روغن بدون پالم است. پالم هم داستانی شده آن هم از وقتی وزیر سابق بهداشت موضوع پالم را مطرح کرد. شبکه را عوض می کند، شبکه دیگری می خواهد مسابقه والیبال نشان دهد، قبل از شروع مسابقه بلیغ پودر قهوه فوری معروفی را پخش می کند. باز هم پدر شبکه را عوض می کند.
همه شبکه های صداوسیما تقریبا همین حال و هوا را دارد. از انواع آب میوه ها و نوشیدنی های گازدار تا چیپس و انواع روغن هایی که به شکل های نوین و عجیب و جذاب تبلیغش می کنند. همه این ها در حالی است که تبلیغ بسیاری از این کالاها ممنوع است. حالا بگذریم از بهترین ساعت های پخش و ساعت هایی که تقریبا همه خانواده دور تلویزیون جمع شدند. کودک دلش فلان نوشیدنی یا خوردنی آسیب رسان به سلامت را می خواهد و پدر مجبور است آن محصول را بخرد یا اگر از میزان آسیب آن محصول اطلاع داشته باشد، شبکه را عوض کند.
فهرستی که توجهی به آن نشد
۲۵ اردیبهشت امسال بود که وزارت بهداشت فهرست کالاها و اقدامات آسیب رسان به سلامت جهت منع تبلیغات را اعلام کرد. وزارت بهداشت در این فهرست بسیاری از محصولاتی که از صداوسیما به صورت مستقیم تبلیغ می شود را در فهرست ممنوعه قرار داد. بسیاری از محصولات در گروه فرآورده های گوشتی و غذاهای آماده مصرف، انواع نوشیدنی های گازدار با قند یا بدون قند، نوشابه های گازدار یا بدون طعم، نوشیدنی های مالت، سس پرچرب، فرآورده های حجیم شده بر پایه بلغور و آرد غلات از جمله این موارد بود. فهرستی که صداوسیما تقریبا توجهی به ممنوعیت تبلیغ آن نکرده و تاکنون و با وجود پیگیری رسانه ها همچنان به تبلیغ آنها ادامه می دهد.
پدر همه این ها را شنیده و خوانده بود. برای همین هر شبکه ای که تبلیغ پخش می کرد را عوض می کرد تا فرزندش نبیند و دلش نخواهد. پدر است دیگر.
تولید ممنوع نیست، تبلیغ ممنوع است
سابقه قانون ممنوعیت تبلیغ کالاهای آسیب رسان به سلامت به برنامه پنجم توسعه بر می گردد که بند قانونی درباره منع تبلیغ مواد غذایی آسیب رسان به سلامت در آن قید شده، اما ابزارهای نوین مثل فضای مجازی در آن در نظر گرفته نشده بود و به همین دلیل قانون را اصلاح کردند.
هرچند صنعت تولید مواد غذایی توجهی به این قانون ندارد و اصولا نمی توان تولید محصول را ممنوع کرد، اما وظیفه وزارت بهداشت به عنوان تولیت سلامت این است که میزان آگاهی جامعه از آسیب رسان بودن برخی محصولات را بالا ببرد و از آن طرف با توجه به ابزارهای قانونی از تبلیغ و ترویج مصرف آنها جلوگیری کند.
ایرج حریرچی، معاون وزیر بهداشت سال گذشته در این رابطه به خبرنگار سلامت ایرنا گفته بود: هرچند وزارت بهداشت معتقد است که مصرف غذاهای شیرین و پرنمک ضرر دارد، اما این به معنی ممنوعیت تولید نیست، بلکه تبلیغ این کالاها ممنوع است. یعنی نمی توان گفت کسی شیرینی تولید نکند، اما بر اساس قانون، وزارت بهداشت مکلف است کالاهای آسیب رسان به سلامت را مشخص کرده و برای آن عوارض وضع کند.
کیانوش جهانپور، رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت نیز در همین رابطه به خبرنگار سلامت ایرنا گفته بود: تبلیغ این کالاها باعث میشود که برنامههای نظام سلامت خنثی شود. ما نمیگوییم این کالاها تولید نشوند، بلکه میگوییم در راستای عدم مصرف بیشتر این کالاها، تبلیغ این کالاها انجام نشود تا از ابتلا به بیماریهای غیرواگیر جلوگیری شود.
ضمانت اجرایی فهرست کالاهای آسیب رسان به سلامت
نکته عجیب و قابل تامل در تهیه و تدوین فهرست کالاهای آسیب رسان به سلامت، ضمانت اجرایی آن است. موضوعی که توسط شورای عالی سلامت و امنیت غذایی به ریاست رئیس جمهوری مصوب شده، اما صداوسیما از اجرای آن تاکنون سرباز زده است.
۳۰ اردیبهشت ۹۸ بود که علی رضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت درباره ضمانت اجرایی این فهرست به خبرنگار سلامت ایرنا گفت: فهرست کالاهای آسیب رسان به سلامت برای منع تبلیغات در شورای عالی امنیت غذایی به ریاست رئیس جمهوری و چند وزارتخانه عضو این شورا، مصوب شده است و همین مصوبه ضمانت اجرایی برای این موضوع محسوب می شود. در سطح استان ها نیز این موضوع پیگیری می شود و ریاست کارگروه سلامت و امنیت غذایی با استانداران و دبیری آن با دانشگاه های علوم پزشکی است.
۲۶ خرداد ۹۸ بود که پریسا ترابی، مسئول تغذیه بالینی و بزرگسالان دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت نیز در همین رابطه به خبرنگار سلامت ایرنا گفت: ضمانت اجرایی عدم تبلیغ فهرست کالاهای آسیب رسان به سلامت را باید قانون گذار تعیین کند، زیرا در قانونهای چهارم، پنجم و ششم توسعه تاکید فراوانی در زمینه عدم تبلیغ این کالاها انجام شده و از طرفی مجازاتهایی برای جلوگیری از پخش آن درخواست شده است.
این در شرایطی است که به نظر می رسد سازوکار لازم برای اجرای این ممنوعیت وجود ندارد و همچنان خانواده ها با انبوهی از تبلیغات مواجه هستند که با محتوای جذاب خود می توانند ایجاد نیاز و مطالبه کنند و سپس به سفره های خانواده سرازیر شوند.
وزارت بهداشت هم مشکل دارد
وزارت بهداشت به عنوان تولیت نظام سلامت مسئول تهیه و تدوین فهرست کالاهای آسیب رسان به سلامت جهت ممنوعیت تبلیغ است، اما از آن طرف باید این فهرست اجرایی شود. ترابی در این باره گفته بود: همچنان در مواردی مانند تبلیغ کالاهای تغذیه ای آسیب رسان به سلامت با صداوسیما مشکل داریم، اما به طور مثال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می گوید فیلتر لازم در این زمینه وجود دارد، ولی مشاهده می کنیم که از آن طرف کالاهای تغذیه ای آسیب رسان به سلامت تبلیغ می شوند.
وی بیان کرد: در زمینه جلوگیری از پخش تبلیغ کالاهای آسیب رسان به سلامت مثل چیپس و غیره از صداوسیما، اقدامی انجام نشده است. باید اقدامات قانونی در سطوح بالاتر انجام شود، زیرا وزارت بهداشت فقط میتواند سیاستها را در زمینه کالاهای تغذیهای تعیین و تعریف کند.
تامین بودجه به قیمت جان مردم
نکته جالب تر این است که صداوسیما کم پیش می آید که استعلامی از سازمان غذا و دارو یا وزارت بهداشت برای انجام تبلیغات بگیرد. وحید مفید، مدیرکل فرآورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در این رابطه می گوید: معرفی محصولات غذایی باید در چهارچوب و ضوابطی انجام گیرد. تبلیغات صداوسیما تقریبا از کانال اداره غذا و دارو نمی گذرد و در دو سالی که من در این جا سمت داشتم، اداره بازرگانی صداوسیما مجموعا سه یا چهار بار در خصوص سلامت تبلیغات مواد غذایی از ما استعلام گرفت.
مفید ادامه می دهد: سعی کردیم توقف تبلیغات کالاهای مضر را پیگیری کنیم، اما بهانه هایی مثل تامین بودجه از تبلیغات وجود دارد. اگر بودجه صداوسیما به قیمت به خطر انداختن سلامت مردم تامین می شود، باید این موضوع گفته شود.
آخرین گام، شکایت است
با این وضعیت به نظر می رسد شکایت آخرین گزینه روی میز است. اینکه وزارت بهداشت به عنوان تولیت سلامت و در مقام دفاع از حقوق مردم دست به اقدامی عملی بزند، خیلی دور از ذهن نیست و اصلا تاخیر در انجام آن جای تعجب و سوال دارد.
علی رضا رئیسی، معاون بهداشت وزارت بهداشت در پاسخ به این سوال که آیا به صداوسیما برای ممنوعیت این تبلیغات تذکر داده اید، به خبرنگار سلامت ایرنا می گوید: ما این کار را انجام دادیم و هم در قالب تذکر و نامههای مختلف مبنی بر پایبندی به قانون بوده و از طرفی رایزنیهای مختلف هم انجام شده است، اما اگر به نتیجه نرسیم میتوانیم اقدام بعدی را انجام دهیم.
معاون وزیر بهداشت درباره احتمال شکایت وزارت بهداشت به عنوان تولیت سلامت از صداوسیما برای ممنوعیت تبلیغ کالاهای آسیب رسان به سلامت می گوید: اگر توجه نشود، این اتفاق صورت میگیرد، اما در حال حاضر نامههای مختلفی ارسال شده و در عمل واکنشی مشاهده نکردیم و هیچ پاسخی از صداوسیما داده نشده است.
این در شرایطی است که به گفته رئیسی، همه تخلفهای صداوسیما در زمینه منع تبلیغ کالاهای آسیب رسان به سلامت فهرست شده و بارها به صداوسیما در این زمینه تذکر داده شده است.
رئیسی می گوید: آخرین گام برای اقدام در این زمینه، مراجعه به قوه قضاییه است، اما در حال حاضر به دنبال این هستیم که خود صداوسیما رعایت کند. به هر حال موضوع تبلیغ کالاهای آسیب رسان به سلامت به ضرر مردم است و وزارت بهداشت وظیفه دارد در این زمینه مداخله کند.
پدر دستش می رود روی دکمه خاموش و تلویزیون را خاموش می کند. کودکش نگاه می کند و می گوید: «بابا می شه فردا بخری برام؟» مدت هاست که قول داده روزی از آن چیپس ها برایش بخرد که وقتی درب پاکت را باز می کنند، همه چیز به سرعت زیبا می شود. کودک به مادرش نگاه ملتمسانه می کند و مادر به همسرش. داستانی ادامه دار که در دور باطل افتاده و انتهایی ندارد، چون کسی زورش به صنعت ثروتمند مواد غذایی نمی رسد و نمی تواند کرکره این تبلیغات را پایین بکشد، حتی تولیت سلامت.
منبع: ایرنا
سامانه یکپارچه بیمه ملت، نماد یوز ایران در عرصه بیمه درمان!
واتس اپ چگونه درآمدزایی می کند؟
آمارها و حقایقی درباره پیام رسانهای موبایلی: از فیس بوک و تلگرام تا واتس اپ با 2.8 میلیارد کاربر
میزان تاثیر افراد مشهور بر فروش از نگاه صاحبنظران تبلیغات
اهداف تبلیغات از نظر مدل داگمار
دیدگاه ساختگرایانه اجتماعی درباره تبلیغات
نسخه جدید همراه بانک تجارت در عصر پادشاهی اپلیکیشن ها
بیمه تجارت نو: حال خوب بیماران با حذف نسخه کاغذی دارویی
آینده تبلیغات فناوری پرداخت بدون کار بانکی: بیمها و امیدهای استفاده از NFC
نقد تبلیغات اسپانسری بیمه البرز در «شب خوش»: پازل ناتمام
تحلیل و بررسی تبلیغات طرح پذیرنده ملی بانک ملی: پل ارتباطی خانواده پرداخت الکترونیک: از پذیرندگان تا مشتریان
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات/ سعید میرشاهی عضو هیئت داوران قند پارسی شد
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
نظرات کاربران