تبلیغات نیوز- سعید میرشاهی: ظاهرا وقت آن رسیده که رویای اینترنت جهانی را رها کنیم. پرسشها درباره نحوه جلوگیری از تکهتکه شدن اینترنت، این واقعیت را نادیده میگیرند که رویای یک «وب واقعا جهانی» در اطراف ما، در حال انشعاب است. سانسور، حمله به زیرساختهای دیجیتال و رقابت ژئوپلیتیکی بین مدلهای حکمرانی آنلاین، همگی این ایدهآل دیرینه را درهم میشکنند. اکنون این رویاها نه تنها غیرواقعی نیستند، بلکه در حال تبدیل به انفعال آسیبزا هستند.
وقتی ایده اینترنت آزاد، برای اولین بار به طور عمومی مطرح شد، نیروبخش بود: این زیرساخت غیرمتمرکز به مردم اجازه میدهد بدون کنترل سیاسی، به اطلاعات دسترسی داشته باشند و افکار خود را به اشتراک بگذارند. به این ترتیب، انحصار قدرت، توسط دولتها، شرکتها یا گروههای رسانهای را به چالش میکشد.
بنابراین حمایت از اینترنت آزاد به یک اصل پذیرفتهشده توسط دولتهای دموکراتیک در سراسر جهان تبدیل شد. بیانیه آینده اینترنت که توسط کاخ سفید در سال 2022 منتشر شد، توسط بیش از 60 دولت تایید شده و «فعالانه از آینده اینترنت به عنوان یک آینده آزاد، رایگان، جهانی، قابل همکاری، قابل اعتماد و امن حمایت میکند.» با این حال، حتی چنین بیانیهای با نیت خوب نیز نتوانسته از شکاف ایجادشده در قالب مقررات ملی مختلف و غالب شرکتها مانند متا و گوگل، از سانسور آشکار جلوگیری کند.
• آینده اینترنت آزاد در آسیا
کشورهایی مانند ایران، روسیه و چین، با ممنوعیت برخی وبسایتها و نظارت بر ورود اطلاعات از منابع غربی، اینترنت را دوباره تحت کنترل دولت درآوردهاند. این کشورها، اطلاعات شهروندان را با پروپاگاندا پر میکنند و سیستمهای نظارتی پیچیدهای به کار میگیرند. آنها هرچند در محدودیتهای آنلاین برتری دارند اما تنها کشورهایی نیستند که جریان اینترنت آزاد را مختل میکنند.
هند برای پنج سال متوالی، پیشتاز جهانی در زمینه قطعی اینترنت بوده است. تونس که زمانی لیبرالترین کشور از نظر دیجیتالی در جهان عرب بود، سال گذشته قانون جرایم سایبری گستردهای تصویب کرد که به دولت اجازه میدهد دسترسی به وبسایتهای کلیدی را محدود کند.
• آینده اینترنت آزاد در آمریکا و اروپا
در همین حال، در کشورهای دموکراتیک، سیاستهای دولت به طور فزاینده، رفتار آنلاین شرکتها و افراد را تنظیم میکند. چندین ایالت و دانشگاه در ایالات متحده استفاده از تیکتاک را در نهادهای رسمی به دلیل نگرانی درباره جاسوسی و دستکاری ممنوع کردهاند. اتحادیه اروپا نیز قوانین و مقررات سختگیرانه حفاظت از دادهها را اتخاذ کرده که بیطرفی شبکه را تضمین میکند. مداخلات موقت به دلایل امنیت ملی، سیاستهای اقتصادی داخلی یا تصویب قوانینی برای حفاظت از آزادیهای مدنی که بدون هماهنگی تصمیمگیری میشوند، مجموعهای از قواعد را تشدید و انواع تجربیات آنلاین را ایجاد میکنند.
حمایت از اینترنت آزاد بدون سیاستهای منطبق اجرایی، مفید نیست و سدراه حکومتداری بسیار موردنیاز دولتهای دموکراتیک است. به عنوان مثال، قبل از بشارت درباره آزادی اینترنت در صحنه جهانی، دولتهای دموکراتیک باید اطمینان یابند مقرراتی که خودشان وضع میکنند کاملا مستدل و اجرایی هستند. همچنین باید روشن باشد چه زمانی و به چه دلیل اقداماتی انجام دادهاند که اینترنت را کمتر آزاد کرده است.
تعهد بینالمللی به حصول اطمینان از حفاظت از حقوق بشر در حوزه بینالملل در عرصه دیجیتال، راه درازی را در پیش دارد. دولتهایی که بر اساس حاکمیت قانون تنظیمگری میکنند، این کار را با مشروعیت دموکراتیک انجام میدهند. این اقدام، اساسا با آن دسته از سازمانهای دولتی که از قوانین و فناوریها برای سرکوب استفاده میکنند، متفاوت است. این تفاوت، باید روشن شود.
دولتهای دموکراتیک باید بر سر برخی از قوانین جهانی به توافق برسند. اینها باید شامل تعهداتی مبنی بر عدم مسدودسازی دسترسی به اینترنت و سرمایهگذاری در زیرساختهای دیجیتال عمومی برای محدودیت وابستگی بیش از حد به شرکتهای خصوصی قدرتمند باشد. این توافقها باید بسیار محکم باشند و نقضکنندگان باید با تحریم مواجه شوند.
در نهایت، باید از زیرساختهای فیزیکی ظریف اینترنت، مانند کابلهای زیر دریا، محافظت بهتری صورت گیرد. پشت اینترنت شبیه برج هیجان (jenga) است و کابلهای زیر دریا در پایین آن قرار دارند. یک حمله موفق میتواند آن را به پایین بکشاند. دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو دریافت حدود یکچهارم جمعیت جهان به آن دسته از اتصالات اینترنتی متکی هستند که در برابر حملات، آسیبپذیرند. دموکراسیها باید چارچوب روشنی برای اداره کابلهای زیردریایی ایجاد و ابزار دفاع قویتر در اطراف آنها نصب کنند.
به هر حال، ژئوپلیتیک، امروز ما را از رویای اینترنت آزاد و جهانی دور کرده است. اکنون کشورهای دموکراتیک، به جای افراط در نوستالژی یا تسلیم در برابر این واقعیت جدید، باید چشمانداز خود را برای جایگزین امنتر و بهتر، تعیین کنند و گامهایی برای التیام شکاف ایدئولوژیکی که مانع از آن میشود، بردارند.
سامانه یکپارچه بیمه ملت، نماد یوز ایران در عرصه بیمه درمان!
واتس اپ چگونه درآمدزایی می کند؟
آمارها و حقایقی درباره پیام رسانهای موبایلی: از فیس بوک و تلگرام تا واتس اپ با 2.8 میلیارد کاربر
میزان تاثیر افراد مشهور بر فروش از نگاه صاحبنظران تبلیغات
اهداف تبلیغات از نظر مدل داگمار
دیدگاه ساختگرایانه اجتماعی درباره تبلیغات
نسخه جدید همراه بانک تجارت در عصر پادشاهی اپلیکیشن ها
بیمه تجارت نو: حال خوب بیماران با حذف نسخه کاغذی دارویی
آینده تبلیغات فناوری پرداخت بدون کار بانکی: بیمها و امیدهای استفاده از NFC
نقد تبلیغات اسپانسری بیمه البرز در «شب خوش»: پازل ناتمام
تحلیل و بررسی تبلیغات طرح پذیرنده ملی بانک ملی: پل ارتباطی خانواده پرداخت الکترونیک: از پذیرندگان تا مشتریان
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات/ سعید میرشاهی عضو هیئت داوران قند پارسی شد
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
نظرات کاربران