تبلیغات نیوز- سعید میرشاهی: با رشد اینترنت موبایل و گوشیهای هوشمند، اپلیکیشنهای پیامرسان و ارتباطات موبایلی به نیرویی قوی در این عرصه تبدیل شدهاند.
طبق گزارش استاتیستا (statista)، هنگامی که خدمات پیامرسانی OTT در اوایل دهه 2010 به شهرت رسیدند، جذابیت اولیه آنها مبتنی بر این واقعیت بود که پیامرسانی رایگان است، در حالی که پیامکها چنین نبودند. اکنون اپلیکیشنهای پیامرسان نیز دامنه خدماتی را که ارائه میدهند، افزایش دادهاند. آنها علاوه بر اینکه جایگزینی راحتتر برای ارسال پیام از طریق پیامک هستند، ویژگیهای پیشرفتهتری مانند چتهای گروهی، اشتراکگذاری عکس، تماسهای صوتی و تماسهای ویدئویی را نیز ارائه میکنند.
از آوریل 2022، بیش از دو میلیون پیام اسنپچت و تقریبا 105 هزار ساعت جلسه در زوم در یک دقیقه آنلاین، اشتراکگذاری شده است. در سال 2020، شیوع جهانی همهگیری کووید19، کاربران را به سمت تعامل بیشتر با تماسهای صوتی و تصویری، با افزایش استفاده از کنفرانس ویدئویی و برنامههای تماس ویدئویی، برای اهداف خصوصی و حرفهای سوق داد. با این حال، از سه ماهه اول سال 2023، دانلود برنامههای کنفرانس ویدئویی زوم و Microsoft Teams کاهش یافته است.
• برنامههای پیامرسان متا
متا در حال حاضر، دارای دو محصول پیشرو در برنامه پیامرسان شامل واتسآپ و فیسبوکمسنجر است. این غول رسانههای اجتماعی، اوایل سال 2014، واتسآپ را به مبلغ چشمگیر 19 میلیارد دلار خریداری کرد؛ یعنی زمانی که این سرویس پیامرسان حدود 465 میلیون کاربر فعال ماهانه داشت. در ژوئن 2023 تخمین زده شد که واتسآپ، بیش از 2.8 میلیارد کاربر منحصربهفرد در سراسر جهان داشته باشد که در مقایسه با ژوئن 2022 بیش از 12 درصد افزایش داشته است. فیسبوکمسنجر متعلق به متا نیز با حدود 931 میلیون کاربر فعال ماهانه از ژانویه 2023، در رتبهبندی محبوبترین برنامه پیامرسان تلفن همراه در سراسر جهان قرار گرفت.
فیسبوک مسنجر در ابتدا در سال 2011 منتشر شد. این برنامه که صرفا به چت اختصاص داده شده بود، برای کنترل عملکرد پیامرسان فوری که قبلا به برنامه اصلی فیسبوک متصل شده بود، توسعه یافت. در سال 2022، این برنامه، تقریبا 337.5 میلیون دانلود در سراسر جهان گزارش کرد که در مقایسه با سال قبلتر، بیش از 33 درصد کاهش داشت. از آن زمان تا کنون، مسنجر، قابلیتهای اجتماعی مانند استیکرها، پیامهای ویدئویی کوتاه، و داستانها، که از ویژگیهای برنده اسنپچت و اینستاگرام بودهاند و نیز تماسهای ویدئویی و صوتی را افزایش داده است. بهبود تجربه کاربری در برنامه و افزودن قابلیتها ممکن است به متا در رقابت با iMessage سرویس اصلی iOS اپل، بهویژه در بازار ایالات متحده که مخاطبان آن کمتر از 50 درصد است، کمک کند.
• برنامههای متمرکز بر حریم خصوصی
تلگرام که در سال 2013 توسط سازندگان شبکه اجتماعی روسی VKontakte راهاندازی شد، در آگوست 2021 به نقطه عطف یک میلیارد دانلود رسید. برنامه چت که به طور فزایندهای محبوب شد، اولین برنامههای درآمدزایی مستقیم خود را در ژوئن 2022 با Telegram Premium (یک سرویس اشتراکی که چندین بهبود را به کاربران ارائه میدهد)، با ویژگیهایی مانند دانلود سریعتر تا 4 گیگابایت برای آپلود، راهاندازی کرد. در دسامبر 2022، Telegram Premium یک میلیون مشترک پولی داشت که در مقایسه با 260 میلیون کاربر پولی که در آگوست 2022 ثبت کرد، بیش از 250 درصد افزایش داشت.
• برنامههای پیامرسان در چین و آسیای جنوب شرقی
علیرغم رهبری جهانی واتسآپ و فیسبوک مسنجر، بازارهای منطقهای با اشاره به بازار برنامههای پیامرسان تلفن همراه چین، بسیار متفاوت هستند. برنامههای پیامرسان محلی مانند WeChat، QQ و نیز برنامههای دوستیابی MoMo و Tan Tan به طور مداوم در حال گسترش هستند و برای رهبری بازار، رقابت میکنند.
در پایان سال 2022، پلتفرم پیامرسان و رسانههای اجتماعی محبوب ویچت، حدود یک میلیارد کاربر فعال ماهانه داشت، در حالی که طبق گزارشها، پیامرسان QQ بیش از 750 میلیون کاربر فعال را به خود اختصاص داد. حضور سایر برنامههای ارتباطی برجسته در منطقه با بومیسازی قوی مشخص میشود؛ به طوری که LINE مستقر در ژاپن تقریبا 500 هزار دانلود در دسامبر 2022 در این کشور دارد. طبق نظرسنجی دسامبر 2022، پیامرسان KakaoTalk در کره، محبوبترین برنامه پیامرسان در بین کاربران بود و 97 درصد پاسخدهندگان اعلام کردند که از طریق این برنامه، ارتباط برقرار میکنند.
• برنامههای چت موبایل برای محیط کار
برنامههای چت موبایل، با یک محیط کاری غیرمتمرکز فزاینده، جایگاهی در ارتباطات حرفهای کسب کردهاند. از سه ماهه سوم سال 2022، تقریبا 70 درصد متخصصان جهانی موردبررسی اعلام کردند که از خدمات پیامرسان و برنامههای چت روزانه برای انجام کار خود استفاده میکنند. با این حال، به نظر میرسد مشتریان فرمهای تماس سنتیتر را به برنامههای تلفن همراه ترجیح میدهند؛ به طوری که از هر 10 پاسخگوی آمریکایی، سه نفر ترجیح میدهند با نمایندگان خدمات مشتریان، از طریق پیام متنی چت کنند، در حالی که از هر 10 نفر، چهار نفر ایمیل را به عنوان کانال ارتباطی ترجیح میدهند.
در حالی که به نظر میرسد بازار مصرفکننده ایالات متحده، روشهای ارتباطی رایجتری را ترجیح میدهد، تخمین زده میشود که واتسآپ Business به بالاترین میانگین درآمد هر کاربر (ARPU) در سال 2022 در بین مصرفکنندگان اروپایی رسیده است. واتسآپ Business که در ژانویه 2018 راهاندازی شد و تا ژوئن 2023 بیش از 200 میلیون کاربر ماهانه کسب کرد، به مشاغل کوچک اجازه میدهد با مشتریان، ارتباط برقرار کنند.
"کسبنو"؛ کمیپن تبلیغاتی جذاب بانک تجارت از پشتیبانی مالی فروشگاههای تندمصرف
سامانه یکپارچه بیمه ملت، نماد یوز ایران در عرصه بیمه درمان!
واتس اپ چگونه درآمدزایی می کند؟
آمارها و حقایقی درباره پیام رسانهای موبایلی: از فیس بوک و تلگرام تا واتس اپ با 2.8 میلیارد کاربر
میزان تاثیر افراد مشهور بر فروش از نگاه صاحبنظران تبلیغات
اهداف تبلیغات از نظر مدل داگمار
دیدگاه ساختگرایانه اجتماعی درباره تبلیغات
نسخه جدید همراه بانک تجارت در عصر پادشاهی اپلیکیشن ها
بیمه تجارت نو: حال خوب بیماران با حذف نسخه کاغذی دارویی
آینده تبلیغات فناوری پرداخت بدون کار بانکی: بیمها و امیدهای استفاده از NFC
نقد تبلیغات اسپانسری بیمه البرز در «شب خوش»: پازل ناتمام
تحلیل و بررسی تبلیغات طرح پذیرنده ملی بانک ملی: پل ارتباطی خانواده پرداخت الکترونیک: از پذیرندگان تا مشتریان
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات/ سعید میرشاهی عضو هیئت داوران قند پارسی شد
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
نظرات کاربران