تبلیغات نیوز- مدیر کل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: تعداد 2124 اثر به همایش ملی قند پارسی با هدف ترویج و پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات، که قرار است دوم بهمن ماه امسال (1402) برگزار شود، ارسال شده است.
عباس محمدیان در نشست خبری همایش ملی «قند پارسی» ظهر شنبه، 30 دی ماه، با اشاره به آثار ارسال شده توضیح داد: تا کنون ۲۱۲۴ اثر به دبیرخانه ارسال شده است که ۱۸۳ اثر از سوی کانون های برخط، ۱۱۹ اثر از سوی حقیقی ها، ۳۲ اثر از سوی شرکت های حقیقی بوده است.
مظلومیت زبان فارسی باید تیتر رسانه های کشور و جهان اسلام باشد
وی گفت: زبان فارسی، زبان مادری و ملی سرزمین کهن پرافتخار و با تمدن ایران است. تمدنی که دو قرن بر مبنای هویت فرهنگی کشور و هویت ملی برگرفته از زبان فارسی بوده است، در ادوار گذشته و دوره های نه چندان دور، زبان فارسی اش دستخوش تغییرات و تحولات شده است.
او ادامه داد: با توجه به چنین تغییراتی، به این باور رسیدیم که باید نسبت به آینده زبان فارسی نگران شد. امروزه مظلومیت زبان فارسی باید تیتر رسانههای کشورهای جهان اسلام و ایران باشد. ما باید نگران این مساله باشیم که در در این سال ها در پاسداشت و فرهنگسازی زبان فارسی بسیار کوتاهی کردیم. طی دو دهه اخیر شاهد تغییراتی در حوزه کاربری زبان فارسی در جغرافیای کهن سرزمین خود هستیم.
محمدیان بیان کرد: زبان قند پارسی امروزه کمرنگ شده و دغدغه تمام فعالان فرهنگی و فعالان اقتصادی و سیاسی و اجتماعی در دوران گذشته این بوده که زبان فارسی نمی تواند زبان معیار و اصلی باشد. در روزگاری که می خواهیم به دهکده جهانی دنیامتصل شویم، ادله ها و دلیل مختلفی را به فرهنگ ما تزریق کردند که از زبان فارسی فاصله گرفتیم.
او گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با توجه به تاکیدات رهبری در خصوص پاسداشت زبان فارسی، بیشترین دغدغه و احساس نیاز را برای اهمیت دادن به زبان فارسی داشته است و تلاش می کند با احساس مسئولیت بتواند عقب ماندگی های این حوزه را جبران کند.
زبان فارسی، زبان معیار
محمدیان بیان کرد: برای فرهنگ سازی مجدد زبان فارسی نیاز به سلایق و گویش های متعدد در کشور داریم که بار دیگر در تاریخ، این مهم ثبت شود که زبان فارسی می تواند زبان معیار باشد. باید تلاش ها را در این حوزه بیشتر کنیم تا بتوانیم فرایندی که در گذشته دچار خسران شدیم، جبران کنیم. برای این امر، همایش قند پارسی را در نظر گرفتیم که در اردیبهشت امسال فضا را آماده کردیم و مراسم نشان قند پارسی را برگزار کردیم و تلاش کردیم تا این دغدغه را در باور مدیران ایجاد کنیم و به سمت الگوی واحد و متحد برویم.
او ادامه داد: نزدیک یکسال است دبیرخانه پاسداشت زبان فارسی فعالیت خود را شروع کرده است که یکی از برنامه های دبیرخانه همایش بین المللی خواهد بود که در سال آینده برگزار خواهد شد و مروجین زبان فارسی گرد هم جمع می شوند و برای حفظ و صیانت از زبان فارسی بحث و گفتگو خواهند کرد.
برگزاری همایش قند پارسی با حضور وزیر ارشاد
وی اظهار داشت: در همایش پیش رو که در ۲ بهمن ماه با حضور وزیر ارشاد در تالار رودکی برگزار خواهد شد، هدف اصلی صیانت از زبان فارسی و ادبیات فارسی در عرصه تبلیغات و رسانه هاست که این دو مهم امروزه از بازوهای مهم و اثرگذار در جامعه است و می تواند به عنوان یک پیشگام و ظرفیت از آن برای ترویج و فرهنگسازی زبان فارسی بسیار بهره برد.
محمدیان بیان کرد: سیاست هایی که دبیرخانه مورد آرای جمع قرار گرفت بدین منوال است، شناسایی، معرفی و تجلیل از پدیدآورندگان، پژوهشگران و تولیدکنندگان آثار ارزشمند با الگوهای فرهنگی ایرانی، ایجاد مشوق های سالم و سازنده بین پژوهشگران و پدیدآورندگان برای ارتقای کیفیت و تقویت فرهنگ، ترویج استفاده از مؤلفه ها، نمادها، نشانه ها، نامها و طرحهای منطبق با هنجارهای فرهنگی در تألیف و نشر آثار، تجلیل از خدمات فعالان، پیشکسوتان و نوآوران حوزه زبان و ادبیات فارسی، معرفی و ارائه الگوی مناسب برای طراحی و بازآفرینی خط و نوشتار براساس فرهنگ ایرانی.
برنامه های همایش
او با اشاره به برنامه های همایش توضیح داد: برجستهسازی نمادهای وحدتبخش ملی در فرایند اجرای رویداد به عنوان کار ویژه کانونهای تبلیغاتی و اصناف، تجلیل از گروههای مختلف در حوزه پاسداشت زبان و ادب فارسی در سطح ملی و فراملی (نخبگان علمی – پژوهشی زبان و ادب فارسی، فعالان رسانهای در فضای حقیقی رسانهای و فضای مجازی و نخبگان زبان فارسی در حوزه کودک و نوجوان)، اجراهای فرهنگی، هنری و ادبی قوی و خلاق در زمینه پاسداشت و ترویج زبان و ادبیات فارسی و انواع هنر وابسته به آن (شاهنامهخوانی و نقالی، مشاعره، تئاتر و گروههای موسیقی سنتی و کلاسیک و اجرای ورزش زورخانهای با تکیه بر فرهنگ بومی و ادبیات شاهنامه و برگزاری پنل تخصصی است.
اعضای شورای سیاستگذاری همایش قند پارسی
محمدیان توضیح داد: به منظور هماهنگی فرآیندهای اجرایی و عملی همایش این شورا مرکب از پژوهشگران و صاحبنظران علمی و آموزشی در حوزه فرهنگ و زبان فارسی تشکیل و اعضای آن (۱۰ نفر) با حکم معاون امور رسانهای و تبلیغات منصوب شدند.
او با اشاره به اعضای شورای سیاستگذاری گفت: در این شورا بنده محمدیان (مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی و رئیس همایش)- قهرشی، (دبیر همایش- قره داغی، دبیر هیأت داوران)- اسعدی، (دبیر شورای سیاستگذاری و مسئول کمیته تولید محتوا)- مالمیر، (دبیر اجرایی)- کمالی، (عضو شورای سیاستگذاری)- علی پناه، (عضو شورای سیاستگذاری)- جعفری، (دبیر کمیته روابطعمومی )- عطارزاده، (دبیر علمی کارگروه مجازی)- جلوداریان، (دبیرکمیته علمی) و خانم گلستانی، (عضو شورای سیاستگذاری)
مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی در ادامه با اشاره به اهم مصوبات شورای سیاست گذاری توضیح داد: بررسی و انتخاب آثار برگزیده بر اساس موضوعبندی و قالب محتوایی و رعایت شاخصهای زبان و هویت فرهنگی، مکاتبه با شورای شهر تهران برای نامگذاری میدان یا معابر با عنوان قند پارسی و ذکر در متن بیانیه کمیته داوران، قدردانی از برندها و شعارهایی که جهانی شده و نیز توجه خاص و تقدیر از رسانه ها و خبرگزاری ها، برگزاری آیین رونمایی از تمبر قند پارسی.
جزییات آثار ارسالی
او با توضیح درباره بخش مسابقه همایش گفت: دبیرخانه همایش در بخش مسابقه و تجلیل از آثار برتر طی فراخوانی از تمامی فعالان و هنرمندان خلاق و نوآور حوزه تبلیغات، دعوت کرد تا آثار و طرحهای تبلیغاتی خود شامل تهیه و تولید نماد، نشان، نشانواره (لوگو) و سایر عناوین مشابه در سه بخش تبلیغات تجاری، تبلیغات مسئولیت اجتماعی و تبلیغات فرهنگی با رعایت جنبههای خلاق و نوآورانه و در خور فرهنگ غنی پارسی، به دبیرخانه همایش ارسال نمایند. تا کنون ۱۲۰ طرح محیطی و چاپی و۲۰۰ طرح در بخش آثار برخط توسط هیات داوران بررسی شد که از این تعداد ۱۷ طرح محیطی و ۱۰ طرح در آثار برخط، کاندید دریافت لوح تقدیر شده اند.
ویژگی آثار ارسالی
محمدیان در ادامه به ویژگیهای آثار ارسالی پرداخت و گفت: استفاده از زبان فارسی سلیس و روان و نام ایرانی در نام گذاری محصول یا (نشان)، تناسب آثار با موضوع تبلیغ ، استفاده از عناصر گرافیکی مرتبط با فرهنگ و زبان فارسی، زیبایی و خلاقیت طراحی، آثار باید در قالبهای چاپی، دیجیتالی یا ترکیبی از این دو باشند (مانند طرحهای بستهبندی، طرحهای تبلیغات محیطی، تبلیغات پخشی و دیگر اشکال تبلیغاتی)، آثار ارسالی باید توسط خالق اثر، صاحب نشان تجاری یا کانون آگهی و تبلیغاتی ارسال شود.
ترکیب هیئت داوران
او گفت: ترکیب اعضای هیأت داوران در دو بخش شامل گروه داوران آثار برخط (آنلاین) در حوزه تبلیغات برخط و غیر برخط در حوزه تبلیغات دیداری و شنیداری، محیطی و چاپی است که اعضای هر دو گروه از اساتید دانشگاه و پیشکسوتان در حوزه زبان و ادبیات فارسی، ارتباطات تصویری، تبلیغات و بازاریابی انتخاب شده اند. دبیر هیات داوران جناب آقای قره داغی معاون دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی هستند.
محمدیان گفت: در این رویداد سعی کردیم در گام اول دغدغه های فراموش شده را احیا کنیم و برای عرصه صنعت تبلیغات کشور و عرصه رسانه های نوین از همه پتانسیل ها استفاده کنیم و تمام تلاش مان بر این است که از گویش های مختلف و با توجه به قومیت ها در پاسداشت زبان فارسی بکوشیم. ما به عنوان مروجان چهره های شاخص فرهنگ و زبان و ادبیات باید بتوانیم زبان فارسی را در صدر اخبار و رسانه ها دنبال کنیم.
محمدیان بیان کرد: امروزه می توانیم از ظرفیت کهن زبان فارسی برای استفاده در طرح های خلاقانه در عرصه های اقتصادی مانند نامگذاری صنایع در تمام سطوح به نام فارسی و از کلمه ساخت ایران استفاده کنیم همچنین باید در حوزه هنر، موسیقی، هنرهای نمایشی و فیلم سینمایی و همچنین در عرصه ورزش و ادبیات شاهنامه خوانی زبان فارسی را احیا کنیم.
او گفت: ما می توانیم با ۳۲ سرباز که الفبای فارسی هستند برای دفاع از هویت ایرانی استفاده کنیم که در ظرفیت های مختلف می توان به آنها نگاه ویژه ای داشت. زندگانی که دیگران الفبایش را بنویسند یک مرگ تلخ است. ما خودمان باید الفبای زندگی را از الفبای فارسی کهن استخراج کنیم و بتوانیم در تاریخ حرکت جدیدی در پاسداشت زبان فارسی داشته باشیم.
رونمایی از تمبر قند پارسی و اجرایی شدن طرح دیده بان زبان فارسی
محمدیان رونمایی از تمبر قند فارسی و دائمی شدن دبیرخانه را از برنامه های همایش عنوان کرد و گفت: در راستای حمایت از زبان فارسی و پاسداشت آن همچنین طرح «دیدهبان زبان فارسی» (طرح ملی نظارت بر محتوای تبلیغات واحدهای صنفی، مراکز و اماکن تجاری، شرکتها و موسسات تولیدی و خدماتی) با تاکید بر رعایت قانون ممنوعیت بکارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات بیگانه» ابلاغ شده که از اول بهمن ماه اجرایی می شود.
سامانه یکپارچه بیمه ملت، نماد یوز ایران در عرصه بیمه درمان!
واتس اپ چگونه درآمدزایی می کند؟
آمارها و حقایقی درباره پیام رسانهای موبایلی: از فیس بوک و تلگرام تا واتس اپ با 2.8 میلیارد کاربر
میزان تاثیر افراد مشهور بر فروش از نگاه صاحبنظران تبلیغات
اهداف تبلیغات از نظر مدل داگمار
دیدگاه ساختگرایانه اجتماعی درباره تبلیغات
نسخه جدید همراه بانک تجارت در عصر پادشاهی اپلیکیشن ها
بیمه تجارت نو: حال خوب بیماران با حذف نسخه کاغذی دارویی
آینده تبلیغات فناوری پرداخت بدون کار بانکی: بیمها و امیدهای استفاده از NFC
نقد تبلیغات اسپانسری بیمه البرز در «شب خوش»: پازل ناتمام
تحلیل و بررسی تبلیغات طرح پذیرنده ملی بانک ملی: پل ارتباطی خانواده پرداخت الکترونیک: از پذیرندگان تا مشتریان
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات/ سعید میرشاهی عضو هیئت داوران قند پارسی شد
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
نظرات کاربران