تبلیغات نیوز- نخستین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی، سه شنبه، ۱۴ آذرماه با حضور مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیران وزارت صمت، فعالان تبلیغات و کسبوکار، پلتفرمها، پیامرسانها، کانونهای تبلیغاتی و فریلنسرها همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران برگزار شد.
عباس محمدیان، مدیرکل تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از این همایش، با بیان اینکه این همایش با مشارکت وزارت صنعت، معدن و تجارت و فعالان حوزه تبلیغات و با همراهی نهادها و موسسات آموزشی و پژوهشیِ کشور برگزار می شود، گفت: هدف همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی، هم افزایی و شبکهسازی در عرصههای جدید، از فعالیتهای تحول آفرین دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی است.
بر اساس گزارش روابط عمومی معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، وی اظهار کرد: دراین همایش، برای اولین بار موضوع تولید محتوا در زمینه هوش مصنوعی و دیگر فناوریهای نوین مرتبط با صنعت تبلیغات و اطلاعرسانی ارائه شده است.
محمدیان با اشاره به برگزاری در چهار میزگرد تخصصی در این همایش تصریح کرد: تبادل و بهروزرسانی اطلاعات پیرامون چالش های توسعه فناوری در صنعت تبلیغات، توسعه کسب و کارها و چالشهای حقوقی انقلاب چهارم صنعتی در صنعت تبلیغات از محورهای اصلی این همایش است که با هدف معرفی، آموزش، ظرفیت سازی و استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی همراستا با تحولات علمی و دیجیتالی تبلیغات در سطح داخلی و بینالمللی صورت گرفته است.
مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی با اشاره به این که توسعه آموزشها و سرمایهگذاریهای بیشتر در انقلاب چهارم صنعتی، مستلزم سیاست گذاریهای هوشمندانه و افزایش همکاریها بین صنایع و دست اندرکاران صنعت تبلیغات کشور است، گفت: «انقلاب چهارم صنعتی با روند پرشتاب و ظهور ابزارهای هوشمند و دیجیتال، بستری تحول آفرین برای صنعت تبلیغات کشور است که بهرهگیری از آن، هم جهت با اقتضائات داخلی و جهانی، بسیار اهمیت دارد.
چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
در پنل «چالشهای توسعه فناوری هوش مصنوعی و صنعت تبلیغات»، جوانمهر، مدیرعامل شرکت تجارت الکترونیک اولین، ضیایی پرور، مدرس دانشگاه، نوید کمالی، پژوهشگر و فعال حوزه تبلیغات و فناوری و شاکری دبیر بنیاد تحول دیجیتال حضور داشتند.
ضیایی پرور: chatGPT بیشترین چالش تبلیغات در آینده
گزارش ایران دکونومی، به عنوان حامی اولین همایش تبلیغات و انقبلاب چهارم صنعتی حاکی است در این پنل، ضیایی پرور با اشاره به چشمانداز تحولات این حوزه گفت: «چیزی که تحت عنوان هوش مصنوعی مولد نامیده میشود شاخهای از هوش مصنوعی است که ماشینها میتوانند در آن محتوای مستقل تولید کنند و گفتار و زبان انسان را تقلید کنند. طی یک سال گذشته تا الان که Chat GPT به عنوان اولین چت بات هوش مصنوعی مولد پا به عرصه وجود گذاشت شاید قریب به ۱۰۰ ابزار هوش مصنوعی مولد به دنیا معرفی شده است.»
وی افزود: «البته ما الان در طلیعه فعالیت هوش مصنوعی مولد قرار داریم، یعنی قطعاً ما در سالهای آینده تحولات وسیعتری را در این حوزه شاهد خواهیم بود. اولین فناوری هوش مصنوعی مولد که در دسترس ما قرار گرفته چت باتها هستند. Open AI به عنوان شرکتی که یه استارتاپ سیلیکون ولی هست که مایکروسافت هم آن را خریداری کرد، پیشگام راهاندازی چت بات بود، به شکلی که هم Open Source هست و هم قابلیت پیادهسازی توسط همه سازمانها، وب سایتها و اشخاص را دارد.
این مدرس دانشگاه در حوزه ارتباطات تصریح کرد: امروزه شما دهها و صدها سایت چت بات میبینید که از Chat GPT قدرت میگیرند که جدیترین چالش در حوزه تبلیغات و بازاریابی مخصوصاً در فضای مجازی چتبات ها و Chat GPT ایجاد خواهند کرد. ما شاهد مرگ سرچ انجینها خواهیم بود، روند جستجوی اینترنتی و روند سئو و دیجیتال مارکتینگ مبتنی بر تبلیغات گوگل به شدت کاهش پیدا خواهد کرد، چون Chat GPT قادر است جواب همه سوالات کاربر را بدهد خیلی دقیقتر از آنچه که تا الان سرچ انجینها انجام میدادند، بنابراین بزرگ ترین تحول را در حوزه تبلیغات و رسانه و بازاریابی را چتباتها ایجاد میکنند.»
جوانمهر: محتوای تبلیغاتی ما ضعیف است
در ادامه این پنل، جوانمهر گفت: مدیریت خطا یکی از بحثهای بسیار مهم در توسعه هوش مصنوعی و دیگر بخش های تکنولوژی در توسعه مدیریت تبلیغات یا هر نوع مدیریت دیگری است.
وی افزود: من مدیریت تبلیغات را جدا از سایر مدیریتها نمیدانم حس میکنم تمام اینها دچار همبستگی شدیدی هستند. تبلیغات یعنی تغییر نگاه مخاطب به سمتی که ما خودمان دوست داریم. یعنی در واقع کسی که تبلیغ میکند، میخواهد مخاطبین و مشتریان را به سمت آن هدفی که خودش دارد، تمایل بدهد.
جوانمهر ادامه داد: با چه ابزاری، با چه روشهایی، با چه کانسپتهایی و چه مفاهیمی این کار را انجام میدهد، هنری است که یک مدیر و یک کارشناس تبلیغاتی در یک سازمانی در مقابل دستمزدی که به او پرداخت میشود انجام میدهد. محتوای تبلیغاتی ما خیلی ضعیف است به عبارتی سیستم ارزشگذاری ما در کشور سیستم آجری (سیستم متریالی) است و به داراییهای معنوی یعنی آن ارزشهای انسانی که وابسته به سرمایههای انسانی ماست، کمترین توجهی نمیشود.
کمالی: تبلیغات شخصی سازی شده، تاثیر آینده هوش مصنوعی بر تبلیغات
در بخش دیگری از این پنل، کمالی، کارشناس حوزه فناوری و تبلیغات تاکید کرد: افزایش فناوریهای هوشمند، تکنولوژیهای بر مبنای هوش مصنوعی مولد که هوش انسانی را شبیهسازی میکند. هوش مصنوعی در سالهای اخیر در اختیار ما قرار گرفته و در حال یادگیری است و باعث افزایش بهرهوری در بخشهای مختلف اقتصادی میشود. شما امروزه برای طراحی تبلیغاتی خود با چند پرامپت ساده ایدههایتان را از هوش مصنوعی بگیرید.
او به توسعه نوآوری در محصولات و خدمات اشاره کرد و افزود: چون حجم قابل توجهی از اطلاعت در دسترس هوش مصنوعی مولد است و توان پردازشی بالایی دارد میتواند با خلاقیت خود منجر به تولید محصولات جدید بشود.
کمالی خاطرنشان کرد: در خصوص دسترسی به بازارهای جدید نیز، زمانی تبلیغات به صورت بیلبورد بود که از فرد عامی تا نخبه دانشگاهی مخاطب آن بود. اما امروزه به واسطه هوش مصنوعی و با کمک بیگ دیتا ما شاهد تبلیغات شخصیسازی شده هستیم. برآوردها نشان میدهد طی چند سال آینده به واسطه چت باتها و ابزارهای هوش مصنوعی بخش عمده بازار تبلیغات دست کسانی خواهد بود که تبلیغات شخصی سازی شده کار خواهند کرد.
وی تصریح کرد: درمورد چالشها، مهمترین آن تغییرات شغلی است که به صنعت تبلیغات تحمیل میشود. در عصر هوش مصنوعی شما دیگر نیاز به طراح ندارید. اگر توانایی نیروی انسانی ما بهروز نشود و متکی بر دانش گذشته باشد، در بازار حضور پیدا کند محکوم به حذف است.
لینک کوتاه:
B2n.ir/h43050
سامانه یکپارچه بیمه ملت، نماد یوز ایران در عرصه بیمه درمان!
واتس اپ چگونه درآمدزایی می کند؟
آمارها و حقایقی درباره پیام رسانهای موبایلی: از فیس بوک و تلگرام تا واتس اپ با 2.8 میلیارد کاربر
میزان تاثیر افراد مشهور بر فروش از نگاه صاحبنظران تبلیغات
اهداف تبلیغات از نظر مدل داگمار
دیدگاه ساختگرایانه اجتماعی درباره تبلیغات
نسخه جدید همراه بانک تجارت در عصر پادشاهی اپلیکیشن ها
بیمه تجارت نو: حال خوب بیماران با حذف نسخه کاغذی دارویی
آینده تبلیغات فناوری پرداخت بدون کار بانکی: بیمها و امیدهای استفاده از NFC
نقد تبلیغات اسپانسری بیمه البرز در «شب خوش»: پازل ناتمام
تحلیل و بررسی تبلیغات طرح پذیرنده ملی بانک ملی: پل ارتباطی خانواده پرداخت الکترونیک: از پذیرندگان تا مشتریان
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات/ سعید میرشاهی عضو هیئت داوران قند پارسی شد
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
نظرات کاربران