تبلیغات نیوز- آسیه فروردین: قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا (EU DSA) از سپتامبر 2023 رسما اجرایی شد. بر اساس این قانون، اروپاییها با ورود به حسابهای رسانههای اجتماعی خود، متوجه پنج تغییر میشوند و شاهد تغییر زندگی آنلاین خود خواهند بود.
شهروندان 27 کشور عضو اتحادیه اروپا اکنون میتوانند برخی از مواردی که هنگام جستجو، پیمایش و اشتراکگذاری در بزرگترین پلتفرمهای رسانههای اجتماعی مانند تیکتاک، اینستاگرام، فیسبوک و سایر غولهای فناوری مانند گوگل و آمازون نشان داده میشود، تغییر دهند. دلیل این امر، این است که شرکتهای فناوری بزرگ، که مقر بیشتر آنها در ایالات متحده است، اکنون مشمول مجموعهای از مقررات دیجیتال اتحادیه اروپا شدهاند.
قانون خدمات دیجیتال اتحادیه اروپا، با هدف محافظت از کاربران اروپایی در زمینه حریم خصوصی، شفافیت و حذف محتوای مضر یا غیرقانونی تدوین شده است. در ادامه، پنج تغییر بعد از ورود به اکانت رسانههای اجتماعی توسط کاربران تشریح شده است:
1. میتوانید ویدئوهای توصیهشده توسط هوش مصنوعی را خاموش کنید
سیستمهای توصیه خودکار، بر اساس نمایههای افراد، تصمیم میگیرند که در فیدهای خود چه بینند. آنها را میتوان خاموش کرد. متا، مالک فیسبوک و اینستاگرام، گفت که کاربران میتوانند از سیستمهای رتبهبندی و توصیههای تعیینشده توسط هوش مصنوعی که reels اینستاگرام، استوریهای فیسبوک و نتایج جستجو را نشان میدهند، انصراف دهند. در مقابل، کاربران میتوانند انتخاب کنند که محتوا را فقط از افرادی که دنبال میکنند، مشاهده کنند و از جدیدترین پستها شروع شود.
نیک کلگ، رئیس امور جهانی متا در یک پست وبلاگی گفت: نتایج جستجو فقط بر اساس کلماتی است که آنها تایپ میکنند، نه بر اساس فعالیت و علایق قبلی کاربر. همچنین تیکتاک، بهجای نمایش ویدئوها، بر اساس آنچه کاربران قبلا مشاهده کردهاند، فید «For You» ویدئوهای محبوب منطقه خود و سراسر جهان را ارائه میکند.
خاموش کردن سیستمهای توصیهگر به این معناست که فیدهای «دنبال کردن» و «دوستان» پلتفرمهای اشتراکگذاری ویدئو، پستهای حسابهایی را که کاربران دنبال میکنند، به ترتیب زمانی نشان میدهند. همچنین کسانی که در اسنپ چت هستند، میتوانند از تجربه محتوای شخصیسازیشده انصراف دهند.
سیستمهای توصیه الگوریتمی مبتنی بر نمایههای کاربر به دلیل ایجاد به اصطلاح حبابهای فیلتر و سوق دادن کاربران رسانههای اجتماعی به سمت پستهای شدیدتر، با سرزنش مواجه شدهاند. کمیسیون اروپا از کاربران میخواهد حداقل یک گزینه دیگر برای توصیههای محتوایی داشته باشند که بر اساس پروفایل نباشد.
2. پرچمگذاری محتوای مضر آسانتر است
کاربران باید به راحتی بتوانند پست، ویدئو یا دیدگاهی که قوانین یک پلتفرم را نقض میکند، گزارش دهند تا در صورت لزوم، آن را بررسی و حذف کنند.
در این رابطه، تیکتاک شروع به ارائه «گزینه گزارش اضافی» به کاربران برای محتوا، از جمله تبلیغات کرده که آنها معتقدند غیرقانونی است. برای تعیین مشکل، افراد میتوانند از بین دستههایی مانند سخنان مشوق عداوت و آزار، خودکشی و خودآزاری، اطلاعات نادرست و کلاهبرداری، گزینه موردنظر را انتخاب کنند.
برنامه توسط شرکت مادر چینی یعنی بایتدنس (ByteDance)، تیم جدیدی از ناظران و متخصصان حقوقی را برای بررسی ویدئوهای پرچمگذاریشده توسط کاربران، در کنار سیستمهای خودکار و تیمهای نظارتی موجود که قبلا برای شناسایی چنین مطالبی کار میکنند، اضافه کرده است.
کلگ از متا نیز بدون ارائه جزییات بیشتر گفت: ابزارهای موجود فیسبوک و اینستاگرام برای گزارش محتوا دسترسی را برای مردم آسانتر کرده است.
3. اکنون میدانید چرا پست شما حذف شده است
اتحادیه اروپا میخواهد پلتفرمها درباره نحوه عملکردشان شفافتر باشند.بنابراین تیکتاک میگوید که کاربران اروپایی اطلاعات بیشتری «درباره طیف وسیعتری از تصمیمهای تعدیل محتوا» دریافت خواهند کرد. تیکتاک اعلام کرد: «به عنوان مثال، اگر تصمیم بگیریم ویدئویی برای توصیه مناسب نیست و حاوی ادعاهای تاییدنشده درباره انتخاباتی است که هنوز در حال اجراست، به کاربران اطلاع خواهیم داد. ما همچنین جزییات بیشتری درباره این تصمیمات به اشتراک خواهیم گذاشت، از جمله اینکه آیا این اقدام توسط فناوری خودکار انجام شده یا خیر و توضیح خواهیم داد چگونه سازندگان محتوا و کسانی که گزارشی را ارائه میدهند، میتوانند به یک تصمیم اعتراض کنند.»
گوگل نیز اعلام کرد که با ارائه اطلاعات بیشتر درباره نحوه مدیریت محتوا برای خدمات گستردهتر از جمله جستجو، نقشهها، خرید و پلیاستور، دامنه گزارشهای شفافیت خود را گسترش میدهد. البته گوگل جزییات بیشتری ارائه نکرده است.
4. شما میتوانید محصولات تقلبی را گزارش دهید
قانون خدمات دیجیتال (DSA)، فقط مربوط به نظارت بر محتوا نیست، بلکه هدف آن، متوقف کردن جریان کیفهای دستی تقلبی گوچی، کفشهای کتانی نایک، دزدی دریایی و سایر کالاهای نامناسب است. آمازون اعلام کرده یک کانال جدید برای گزارش محصولات و محتوای مشکوک غیرقانونی راهاندازی کرده و در حال ارائه اطلاعات عمومی بیشتر درباره بازرگانان شخص ثالث است.
بنا به اعلام این غول خردهفروشی آنلاین، این مجموعه «به طور قابل توجهی در جهت مراقبت از فروشگاه در برابر بازیگران بد و محتوای غیرقانونی و برای ایجاد یک تجربه خرید قابل اعتماد سرمایهگذاری میکنیم. ما بر اساس این پایه قوی برای انطباق با DSA ساخته شدهایم.»
بازار آنلاین مد Zalando نیز در حال راهاندازی سیستمهای پرچمگذاری است، اگرچه تهدید ناشی از مجموعه مدیریتشده لباسها، کیفها و کفشهای طراحان را کماهمیت جلوه میدهد. این شرکت آلمانی اعلام کرد: «مشتریان فقط محتوای تولیدشده یا نمایش دادهشده توسط Zalando را میبینند. در نتیجه، خطر محتوای غیرقانونی تقریبا صفر است و در اجرای تغییرات قانون خدمات دیجیتال نسبت به بسیاری از شرکتهای دیگر، در موقعیت بهتری قرار داریم.»
5. فرزندان شما هدف تبلیغات دیجیتالی قرار نمیگیرند
بروکسل قصد دارد تبلیغات دیجیتالی که کودکان را به دلیل نگرانی درباره حفظ حریم خصوصی و دستکاری آنها هدف قرار میدهند، سرکوب کند. برخی پلتفرمها، پیش از موعد مقرر، حتی فراتر از اتحادیه اروپا، شروع به اعمال مقررات سختگیرانه در این زمینه کردهاند.
تیکتاک در ماه جولای اعلام کرد که انواع دادههای مورد استفاده برای نمایش تبلیغات به نوجوانان را محدود میکند. کاربران 13 تا 17 ساله در اتحادیه اروپا، به علاوه بریتانیا، سوئیس، ایسلند، نروژ و لیختن اشتاین، دیگر تبلیغاتی «بر اساس فعالیتهای خود در تیکتاک» یا خارج از آن نمیبینند. همین موضوع در ایالات متحده برای افراد 13 تا 15 ساله صدق میکند. اسنپچت نیز تبلیغات شخصی و هدفمند را به کاربران زیر 18 سال محدود میکند.
متا در فوریه، نشان دادنِ کاربران فیسبوک و اینستاگرام را که 13 تا 17 آگهی دارند، بر اساس فعالیت آنها، مانند دنبال کردن پست اینستاگرام خاص یا صفحات فیسبوک متوقف کرد. اکنون، سن و مکان، تنها نقاط دادهای هستند و تبلیغکنندگان میتوانند از آن برای نمایش تبلیغات به نوجوانان استفاده کنند.
سامانه یکپارچه بیمه ملت، نماد یوز ایران در عرصه بیمه درمان!
واتس اپ چگونه درآمدزایی می کند؟
آمارها و حقایقی درباره پیام رسانهای موبایلی: از فیس بوک و تلگرام تا واتس اپ با 2.8 میلیارد کاربر
میزان تاثیر افراد مشهور بر فروش از نگاه صاحبنظران تبلیغات
اهداف تبلیغات از نظر مدل داگمار
دیدگاه ساختگرایانه اجتماعی درباره تبلیغات
نسخه جدید همراه بانک تجارت در عصر پادشاهی اپلیکیشن ها
بیمه تجارت نو: حال خوب بیماران با حذف نسخه کاغذی دارویی
آینده تبلیغات فناوری پرداخت بدون کار بانکی: بیمها و امیدهای استفاده از NFC
نقد تبلیغات اسپانسری بیمه البرز در «شب خوش»: پازل ناتمام
تحلیل و بررسی تبلیغات طرح پذیرنده ملی بانک ملی: پل ارتباطی خانواده پرداخت الکترونیک: از پذیرندگان تا مشتریان
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات/ سعید میرشاهی عضو هیئت داوران قند پارسی شد
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
نظرات کاربران