سه شنبه, 18 اردیبهشت ماه 1403

کد خبر: 843

تاریخ خبر: 1402/12/07

تحلیل و بررسی تبلیغات طرح پذیرنده ملی بانک ملی: پل ارتباطی خانواده پرداخت الکترونیک: از پذیرندگان تا مشتریان

تبلیغات نیوز - آسیه فروردین: طرح «پذیرنده ملی» بانک ملی با حمایت از پذیرندگان و دارندگان کارت‌های بانکی، پل ارتباطی فعالان بازار شبکه پرداخت الکترونیک است. این طرح در قالب جشنواره، با ایجاد رقابت جذاب و انگیزه‌بخشی بین PSPها و مشتریان، ارتقای فروش و درآمد بیشتر، توسعه کسب‌کارها، افزایش سهم بازار و تقویت برند این بانک را در دستورکار قرار داده است.

شبکه پرداخت الکترونیک و استفاده از کارتخوان‌ها در ایران، طی دهه اخیر، رشد فزاینده‌ای داشته است. این رشد نه تنها فرایند پرداخت و انتقال وجه را بهبود داده، بلکه امنیت بالا، سرعت بیشتر و رصد دقیق‌تر معاملات و سهولت فعالیت کسب‌وکارها را موجب شده است. از سوی دیگر، تعداد کارت‌های بانکی به ازای هریک از شهروندان افزایش قابل توجهی داشته و استفاده از آنها به‌ویژه برای پرداخت‌های خرد به یک عادت رایج تبدیل شده است. 
آمارهای بانک مرکزی نشان می‌دهد:
1.    تعداد کل کارت‌های صادره شبکه بانکی در پایان سال گذشته، بیش از 445 میلیون فقره بوده است. به طور میانگین به ازای هر فرد حداقل 5 کارت بانکی وجود دارد. 
2.    با وجود ساماندهی مالیاتی ابزارهای پذیرش در شبکه پرداخت، بیش از 8 میلیون کارتخوان در ایران، در اسفندماه 1401 گزارش شده است.
فارغ از مزایا و معایب آمار کارت‌های بانکی و کارتخوان‌ها، بانک ملی ایران به عنوان یکی از پیشگامان خدمات بانکی کشور، با بیش از 90 سال سابقه، حدود 80 میلیون مشتری و بالغ بر 2600 شعبه در کشور، طی سال‌های گذشته تا کنون، به منظور پاسخگویی به دغدغه‌ها و رفع نیازهای شبکه بانکی و مشتریان در حوزه پرداخت الکترونیک، گام برداشته است. 
طبق گزارش شاپرک در مهرماه امسال (1402)، بانک ملی، بیشترین تعداد کارت بانکی فعال در شبکه بانکی را دارا بوده و با برخورداری از سهم 20.95 درصدی، رتبه نخست را دارد. ضمنا بر اساس گزارش دی‌ماه 1402 شاپرک، سهم بانک ملی از کل «کارت‌های بانکی تراکنش‌دار»، 20.52 درصد بوده که بالاترین میزان را دارا بوده است. همچنین بیشترین سهم از تعداد تراکنش‌های صادرشده در دی‌ماه به بانک ملی اختصاص داشته است. 
همچنین طبق آخرین گزارش «نیلسون‌ریپورت» درباره رتبه‌بندی شرکت‌های پرداخت الکترونیک در سال 2022، شرکت سداد، متعلق به بانک ملی، رتبه 52 را در بین PSPهای دنیا کسب کرده است. بر اساس گزارش اقتصادی دی‌ماه امسال شاپرک، سداد، با پوشش‌دهی 11.86 درصد در زمینه سهم بازار از نظر مبلغ تراکنش، جایگاه سوم را در بین رقبا به خود اختصاص داده است.
با توجه به سهم بی‌بدیل پذیرندگان بانک ملی و نیز صاحبان کارت‌های بانکی در رونق صنعت پرداخت، بانک ملی ایران اخیرا «طرح پذیرنده ملی» را با شعار «همه برنده‌اید»، راه‌اندازی کرده است. هدف طرح، دریافت نیازمندی‌های متنوعِ خدمات بانکداری و پرداخت توسط کسب‌وکارها به صورت متمرکز و به کمک شبکه گسترده شعب بانک ملی است. 
اجرای این طرح، ضمن جلوگیری از پراکندگی امور بانکی و اتلاف وقت‌ دارندگان کارتخوان‌ بانک ملی، موجب تمرکز پذیرندگان بر فعالیت‌های کسب‌وکاری خود می‌شود. طرح‌ پذیرنده ملی، به عنوان یکی از طرح‌های جدید و ابتکاری بانک ملی، در قالب جشنواره «پذیرنده ملی» از بهمن‌ماه امسال کار خود را آغاز کرده و تا پایان فروردین‌ماه سال آینده، تداوم خواهد داشت.

خلاصه طرح پذیرنده ملی در قالب زیر فهرست شده است:

 

    نام: «طرح‌ پذیرنده ملی» در قالب جشنواره «پذیرنده ملی»
    هدف: حمایت از کسب‌وکارها با ارائه خدمات بانکداری به طور متمرکز (پاسخ به نیازهای دارندگان کارتخوان بانک ملی از طریق بسته‌های تشویقی و خدماتی و نیز اهدای جوایز ویژه به صاحبان کارت‌های بانکی)
    مخاطبان هدف: 
الف- پذیرندگانی که دستگاه کارتخوان و یا درگاه پرداخت خود را به حساب‌های بانک ملی ایران متصل کرده‌اند 
ب- تمام دارندگان کارت‌های فعال در شبکه بانکی 
    مدت زمان اجرا: 3 ماه (اول بهمن 1402 تا پایان فروردین 1403)
    شرایط ورود به جشنواره: 
الف- برای دارندگان کارتخوان بانک ملی:
    داشتن حداقل ۳۰ میلیون تومان تراکنش ماهانه (پوز) توسط دارندگان کارتخوان بانک ملی
ب- برای دارندگان تمام کارت‌های بانکی
    انجام پرداخت‌های بالای 200 هزار تومان از طریق ابزارهای مختلف پذیرش پرداخت الکترونیک سداد (شامل کارتخوان، درگاه پرداخت و اپلیکیشن‌های پرداخت) 
    جوایز: 
الف- برای دارندگان کارتخوان بانک ملی: 
    تسهیلات ویژه تا سقف 50 میلیارد ریال با نرخ مصوب
    تسهیلات 2 میلیارد ریالی بدون سود و کارمزد
    ماهانه۱۰ کمک ‌هزینه 10 میلیارد ‌ریالی خرید خودرو به قید قرعه (هر ۱ میلیون تومان، ۱ امتیاز)
ب- برای دارندگان کارت‌های تمام بانک‌ها:
    برنده شدن ۹۵ جایزه 100 میلیون ریالی در صورت خرید از طریق کارت‌خوان بانک‌ملی (سداد) با کسب حداقل ۲ امتیاز، (هر ۱۰۰ هزار تومان، یک امتیاز) به طور ماهانه

    بخش‌های مسابقه
الف- ویژه دارندگان کارت‌های شبکه بانکی کشور
ب- ویژه دارندگان دستگاه‌های کارتخوان بانک ملی ایران

 

همان‌گونه که اهداف، مخاطبان، شرایط شرکت و جوایز آن نشان می‌دهد این جشنواره، تنها یک رویداد معمولی نیست، بلکه فرصتی برای رقابت جذاب و توسعه کسب‌وکارها و نیز ایجاد انگیزه و تحول در صنعت بانکداری و پرداخت است. ماموریت اصلی این جشنواره، حمایت از پذیرندگان و دارندگان کارت‌های بانکی، در قالب اعطای تسهیلات و جوایز ویژه است که آن را به یک زنجیره ارتباطی بین بانک ملی، کسب‌وکارها و افراد تبدیل می‌کند. 
نکته قابل توجه، امکان شرکت تمام دارندگان کارت‌های بانکی فعال در شبکه بانکی در این طرح است که یک فرصت کم‌نظیر برای رفاقت در کنار رقابت مسالمت‌آمیز به منظور بهبود شاخص‌های اقتصادی در حوزه پرداخت الکترونیک است. در واقع، بانک ملی ایران با معرفی طرح پذیرنده ملی و برگزاری این جشنواره، یک چالش جذاب در زمینه ارتقای توانمندی‌ پذیرندگان در حوزه پرداخت‌ الکترونیک و تسهیل فعالیت کسب‌وکارهای دارنده کارتخوان بانک ملی ایجاد کرده و با پرداخت جوایز، اعطای تسهیلات ویژه و کمک هزینه، گام ارزشمندی در این مسیر برداشته است.
•    چهار ضلعی نتایج طرح پذیرنده ملی
طرح پذیرنده ملی و جشنواره آن، حداقل چهار نتیجه زیر را به دنبال دارد:
اول- ایجاد انگیزه برای ارتقای فروش از طریق کارتخوان بانک ملی: با این کار، کسب‌وکارهای فروشگاهی یا تمام کسانی که از دستگاه‌های پوز (POS) برای انجام فعالیت تجاری استفاده می‌کنند، طی یک رقابت جذاب، دسترسی مشتریان به محصولات و خدمات‌ را افزایش داده و در نتیجه درآمد خود را ارتقا می‌دهند.
دوم- رشد و توسعه کسب‌وکارها: بانک ملی ایران با ارائه تسهیلات مالی ویژه به پذیرندگان فعال و خلاق، زمینه‌ را برای رشد کسب‌وکارهای فعال در حوزه پرداخت الکترونیک فراهم می‌کند و یک محیط پویا و خلاق برای تداوم فعالیت آنها ایجاد می‌نماید.
سوم- افزایش سهم بازار با ایجاد پل ارتباطی مشتریان و PSPها: بانک ملی از طریق اعطای جوایز به دارندگان سایر کارت‌های بانکی که از طریق کارتخوان شرکت سداد به عنوان تابعه این بانک خریداری کنند، علاوه بر ترغیب و رضایت مشتریان، با پشتوانه آنها، عملا در مسیر توسعه سهم بازار در حوزه تعداد و مبلغ تراکنش‌ها گام برمی‌دارد.
چهارم- تقویت اعتبار بانک ملی در رقابت با سایر بانک‌ها: طرح و جشنواره پذیرنده ملی، بار دیگر جایگاه و سهم ارزشمند بانک ملی را از نظر تعداد مشتریان، تنوع خدمات و گستردگی شعب بانکی در فضای جامعه یادآوری می‌کند و به تقویت برند این بنگاه اقتصادی بزرگ کشور می‌انجامد تا شعار «اعتماد می‌ماند»، همچنان در اذهان پذیرندگان و مشتریان ماندگار بماند.

 

 

نظرات کاربران