شنبه, 08 اردیبهشت ماه 1403

کد خبر: 768

تاریخ خبر: 1401/06/23

دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران

دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی ایران، یکی از چهره های ماندگار و ارزشمند بازاریابی و تبلیغات ایران است که در طول 73 سال عمر پربرکت خود خدمات زیادی به جامعه علمی، دانشگاهی، تحقیقاتی و حوزه اجرایی و شرکتی ارائه کرد.

دکتر احمد روستا، ملقب به پدر علم بازازیابی نوین ایران، ۱۷ فروردین ۱۳۲۷ در یزد به دنیا آمد. این مدرس، محقق و مشاور مدیریت در امور بازاریابی، صادرات و واردات اهل ایران تحصیلات دکتری خود را در دانشگاه برادفورد انگلیس در سال ۱۹۷۹ میلادی در رشته مدیریت به پایان رساند و در همان سال به ایران برگشت.احمد روستا عضو رسمی هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی؛ دانشکده مدیریت و حسابداری بود. 

سوابق اجرایی:

مؤسس و مدیر عامل اولین شرکت تحقیقات و مشاوره بازاریابی به نام راستابین
مدیر عامل و رئیس هیئت مدیره شرکتهای دولتی و خصوصی
مؤسس اولین سایت جامع مدیریت به نام باشگاه مدیریت
مشاور پروژه‌های مختلف برای وزارتخانه‌ها نهادها و شرکتهای دولتی و خصوصی

سوابق دانشگاهی:

هیئت علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه شهید بهشتی
عضو هیئت علمی مدرسه عالی بازرگانی و عضو مدعو دانشگاه‌های مختلف کشور: صنعتی شریف، علامه طبابائی، دانشگاه تهران، دانشگاه علم و صنعت، دانشگاه امیرکبیر و…
عضو انجمن علوم مدیریت ایران

آثار (تالیف و ترجمه)

شکست نام‌های تجاری
مدیریت بازاریابی
تحقیقات بازاریابی
رفتار مصرف‌کننده
با بزرگان بازاریابی
فروش در دوران بحران
کسب و کار سبز
از رؤیا تا واقعیت
مدیریت استراتژیک بازار دیوید آکر
کتاب بازاریابی پایداری یک دیدگاه جهانی فرانک مارتین بلز
مشتریان سودآور

وی بیش از 40 سال سابقه تدریس، تحقیق و مشاوره در امور مدیریت، بازاریابی، صادرات و مدیریت استراتژیک به عنوان یکی از برترین اساتید بازاریابی کشور داشت. وی پس از ابتلا به سرطان پانکراس (لوزالمعده) در ۲۰ آذر ۱۴۰۰ دار فانی را وداع گفت.

نظرات کاربران