تبلیغات نیوز- با توجه به برگزاری نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در ایران (آذرماه 1402)، آگاهی از هزینهها و گردش مالی تبلیغات در دنیا، با وجود تفاوتهای موجود بین ایران و کشورهای جهان، حائز اهمیت است؛ بهویژه آنکه اکنون رسانههای اجتماعی، خردهفروشی و تبلیغات اینترنتی، سهم بازار ارزشمندی کسب کردهاند و این موضوع به دلیل رشد این رسانهها در ایران نیز صدق میکند.
مرکز تحقیقات تبلیغات جهانی (WARC) میگوید که هزینههای تبلیغات جهانی برای اولین بار به بالای یک تریلیون دلار رسیده است. انتظار نمیرود نگرانیهای اقتصادی کلان طولانیمدت، هزینههای تبلیغاتی را در سال 2024 کاهش دهد. در این میان، خدمات مالی و سپس خدمات فناوری و الکترونیک، سریعترین رشد را در حوزه تبلیغات خواهند داشت.
بر اساس چشمانداز هزینه تبلیغات جهانی WARC در سالهای 2023 و 2024، هزینههای تبلیغات جهانی در سال 2023 به میزان 4.4 درصد و در سال 2024 به میزان 8.2 درصد دیگر رشد خواهد کرد و برای اولین بار، کل هزینهها را به بیش از 1 تریلیون دلار خواهد رساند. این رشد توسط رسانههای اجتماعی، خردهفروشی و تلویزیونهای اینترنتی رهبری خواهد شد.
پنج شرکت علیبابا (Alibaba)، آلفابت (Alphabet)، آمازون (Amazon)، صرافی بایتدنس (ByteDance) و مت (Met)، حدود 50.7 درصدِ هزینه های جهانی را در سال 2023 و 51.9 درصد را در سال 2024 جذب خواهند کرد. انتظار میرود درآمد تبلیغات آنها در سال 2023، حدود 9.1 درصد و در سال 2024 تا 10.7 درصد افزایش یابد، در حالی که بقیه صنعت راکد است.
با پیگیری انتخابات ریاست جمهوری آتی و رویدادهای ورزشی جذاب مانند المپیک، ایالات متحده تقریبا یک سوم از کل هزینه تبلیغات را به خود اختصاص میدهد که با افزایش 2.2 درصدی به 303.6 میلیارد دلار در سال 2023 و 7.6 درصد به 326.7 میلیارد دلار در سال 2024 خواهد رسید.
طبق اعلام WARC، در میان تلاقی رویدادهای جلب توجه، از جمله انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده، المپیک و مسابقات یورو مردان یوفا، دغدغههای اقتصادی کلان طولانیمدت، نمیتوانند هزینه های تبلیغات را در سال 2024 متوقف کنند. همچنین این موضوع را با بهبود شرایط تجاری، بهویژه در چین ترکیب کنید. این صنعت می تواند برای چند سال رکوردشکنی آماده شود.
جیمز مکدونالد میگوید: «نرخهای بهره بالا، تورم مارپیچ، درگیریهای نظامی و بلایای طبیعی در 12 ماه گذشته، یک کوکتل تلخ ایجاد کردهاند اما آخرین فصل درآمد نشان میدهد بازار تبلیغات در برابر این آشفتگی مقاومت کرده و اکنون به گوشه امن تبدیل شده است.»
رسانههای اجتماعی
پیشبینی WARC نشان میدهد که رسانههای اجتماعی 227.2 میلیارد دلار از هزینههای تبلیغاتی در سال 2024 را به خود اختصاص میدهند که بیش از یک پنجم (21.8 درصد) از کل هزینههاست. متا که مالک فیسبوک، اینستاگرام و واتسآپ است و تقریبا دو سوم بازار رسانههای اجتماعی را کنترل میکند، میتواند انتظار داشته باشد که بیش از 146 میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی داشته باشد و پس از آن، مالک تیکتاک و بایت دنس، کمتر از 40 میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی، معادل 17.6 درصد سهم دارد.
رسانههای خردهفروشی
به طور مشابه، رسانههای خردهفروشی به گسترش خود ادامه میدهند و انتظار میرود هزینههای کانالهای اجتماعی 10.2 درصد در سال 2023 و 10.5 درصد در سال 2024 افزایش یابد. جای تعجب نیست که انتظار میرود آمازون بر این کانال تسلط داشته باشد و 37.2 درصد از کل هزینههای رسانههای خردهفروشی (حدود 52.7 میلیارد دلار) را به خود اختصاص دهد. در همین حال، علیبابا جایگاه خود را در بازار رقابتی فزاینده چین از دست خواهد داد که این امر شامل Pindoudou (14.4 درصد از هزینههای رسانههای خردهفروشی جهانی در سال 2024)، JD.com (9.9 درصد) و Meitaun (3.7 درصد) میشود.
تلویزیونهای اینترنتی
انتظار میرود تلویزیون متصل (CTV) در سال 2024، رشد 11.4 درصدی و در سال 2024 رشد 12.1 درصدی داشته باشد و در مجموع به 33 میلیارد دلار برسد. در حالی که این تنها 3.2 درصد از کل هزینههاست و 16.2 درصد از هزینههای CTV و تلویزیون خطی را تشکیل میدهد. دادهها نشان میدهد صاحبان رسانههای تلویزیونی خطی و متصل به جای گرفتن سهم از کانالهای دیگر، برای بودجه تلویزیون های موجود با یکدیگر رقابت میکنند. در نتیجه، مخارج تلویزیون خطی در سال 2023 حدود 5.4 درصد کاهش مییابد. البته رویدادهای سیاسی و ورزشی این گروه را تقویت میکنند تا در سال 2024 رشد 3.5 درصدی داشته باشد.
موتورهای جستجو
موتورهای جستجو همچنان دومین کانال تبلیغاتی بزرگ خواهد بود که به 229.2 میلیارد دلار در سال 2024، معادل 22 درصد از کل هزینههای تبلیغاتی افزایش مییابد. علیرغم نشانههایی مبنی بر از دست دادن جایگاه خود، گوگل 83.1 درصد از بازار جستجو را در سال 2024 در اختیار دارد که معادل 190.5 میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی است. بایدو در چین، شاهد کاهش سهم به 6.5 درصد خواهد بود، در حالی که سهم بینگ از بازار جستجو به حدود 6 درصد میرسد.
در میان این دستهبندیها، خدمات مالی با 11.5 درصد افزایش، سریعترین بخش رشد را خواهد داشت و پس از آن فناوری و الکترونیک (+11.3 درصد) و داروسازی و مراقبتهای بهداشتی (+11 درصد) قرار دارند. دستههای CPG - از جمله مواد غذایی، خانگی و خانگی، نیکوتین و نوشابهها - با تمرکز بیشتر بر پلتفرمهای رسانهای خردهفروشی، تا سال 2024 رشد خواهند کرد.
گفتنی است نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات، به مدت چهار روز (13 تا 16 آذرماه 1402)، از ساعت 8 تا 15 در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران به همت شرکت آوینافراز برگزار میشود.
لینک کوتاه خبر:
B2n.ir/x21042
سامانه یکپارچه بیمه ملت، نماد یوز ایران در عرصه بیمه درمان!
واتس اپ چگونه درآمدزایی می کند؟
آمارها و حقایقی درباره پیام رسانهای موبایلی: از فیس بوک و تلگرام تا واتس اپ با 2.8 میلیارد کاربر
میزان تاثیر افراد مشهور بر فروش از نگاه صاحبنظران تبلیغات
اهداف تبلیغات از نظر مدل داگمار
دیدگاه ساختگرایانه اجتماعی درباره تبلیغات
نسخه جدید همراه بانک تجارت در عصر پادشاهی اپلیکیشن ها
بیمه تجارت نو: حال خوب بیماران با حذف نسخه کاغذی دارویی
آینده تبلیغات فناوری پرداخت بدون کار بانکی: بیمها و امیدهای استفاده از NFC
نقد تبلیغات اسپانسری بیمه البرز در «شب خوش»: پازل ناتمام
تحلیل و بررسی تبلیغات طرح پذیرنده ملی بانک ملی: پل ارتباطی خانواده پرداخت الکترونیک: از پذیرندگان تا مشتریان
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات/ سعید میرشاهی عضو هیئت داوران قند پارسی شد
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
نظرات کاربران