شنبه, 22 اردیبهشت ماه 1403

کد خبر: 854

تاریخ خبر: 1402/12/11

روایتی از آغاز تحول در بازار تندمصرف ها

"کسب‌نو"؛ کمیپن تبلیغاتی جذاب بانک تجارت از پشتیبانی مالی فروشگاه‌های تندمصرف

تبلیغات نیوز- سعید میرشاهی: با گسترش روزافزون تکنولوژی و تحول در بازارهای مختلف، نیاز به راهکارهای نوآورانه برای تسهیل و تسریع فرایندهای تجاری، اهمیت دوجندان پیدا کرده است. بانک تجارت با معرفی «کسب‌نو»، با تمرکز بر تامین مالی فروشگاه‌ها در حوزه کالاهای تندمصرف، گام موثری در این مسیر نوآورانه و فناورانه برداشته است. این محصول جدید، نه تنها به عرصه‌های گوناگون تجارت فروشگاهی کمک می‌کند، بلکه از طریق ارائه امکانات ویژه‌، موجب رشد و پیشرفت فعالیت‌های تجاری در بازار می‌شود.

چرا فروشگاه‌ها و کالاهای تندمصرف؟
کالاهای تندمصرف (FMCG) مخفف عبارتFast Moving Consumer Goods ، محصولاتی هستند که سریع و در مقیاس بالا به صورت مکرر و دوره‌ای مصرف می‌شوند و اغلب نیازهای روزمره مصرف‌کنندگان را تامین می‌کنند. مواد غذایی آماده، محصولات لبنی، بهداشتی و-آرایشی، دارویی بدون نسخه پزشک، پروتئین‌ها، نوشیدنی‌ها‌ و... مثال‌هایی از FMCG هستند. 
به دلیل گستردگی و تنوع این محصولات، آمارهای مرتبط با این بازار، بسیار پیچیده است و متغیرهای زیادی از جمله نوع محصول، جغرافیا و زمان موردنظر در تحلیل آنها دخیل هستند. با این حال، بازار کالاهای تندمصرف، از بخش‌های حیاتی در اقتصاد جهانی است و سهم قابل توجهی از فعالیت‌های تجاری دنیا را شامل می‌شود. 

طبق آمارهای جهانی، صنعت کالاهای تندمصرف (FMCG)، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین بخش‌های اقتصاد جهان، سالانه بیش از ۸ تریلیون دلار از درآمدهای جهانی را تشکیل می‌دهد و بازار این کالاها تا سال ۲۰۲۵ با نرخ ۳ تا ۴ درصد رشد پیدا می‌کند. در برخی کشورهای توسعه‌یافته، سهم این محصولات در بازار مصرف، بیش از ۵۰ درصد گزارش شده است.

مشغله‌های زندگی مدرن و رواج فرهنگ فست‌فودی در خانواده‌ها، تبلیغات گسترده کالاهای تندمصرف و گسترش فروشگاه‌های زنجیره‌ای و هایپرمارکت‌ها در کشور برای توزیع این محصولات، بر رشد فزاینده استفاده این کالاها تاثیرگذار بوده است؛ به‌گونه‌ای که کالاهای تندمصرف یکی از عوامل محرک بازار شناخته می‌شوند و سهم بسزایی در ایجاد اشتغال و تحرک اقتصادی دارند.

چرا بانک تجارت؟
بانک تچارت با رونمایی از محصول جدید خود به نام «کسب‌نو» به این حوزه ورود کرده است. طبق اعلام مسئولان این بانک، این محصول، ویژه کالاهای «تندمصرف»، به‌ویژه اقلام سوپرمارکتی و کالاهای اساسی از طریق ایجاد اعتبار با مکانیزم متناسب با فعالیت این صنف طراحی شده است. فروشگاه‌ها با استفاده از این خدمت، قادرند از تامین‌کنندگانی که محصولات‌شان بخش عمده‌ نیاز خریدار را برآورده می‌کند، راحت‌تر خرید کنند. 

به تعبیر دیگر، اکنون با ابتکار بانک تجارت، امکان خرید اعتباری برای فروشگاه‌ها فراهم شده و این بانک با راهکار اعتباری، درصدی از خریدها را به ‌عنوان پرداخت نقدی در اختیار فروشگاه‌ها قرار می‌دهد تا آن را به تامین‌کنندگان پرداخت نمایند.

 7 دستاورد کسب‌نو 
در حال حاضر، پرسش این است که چرا ورود بانک تجارت به این حوزه اساسی زنجیره تامین، مهم است و این اقدام چه تاثیری بر عرصه کسب‌وکار فروشگاهی، به‌ویژه در زمینه کالاهای تندمصرف خواهد داشت؟ در این رابطه، 7 نکته زیر قابل توجه است:

- تسهیل دسترسی به منابع مالی: کسب‌نو، با ارائه امکانات مالی و اعتباری، به صاحبان کسب‌وکار کمک می‌کند تا راحت‌تر و سریع‌تر به منابع مالی موردنیاز برای تامین کالاهای تندمصرف دسترسی داشته باشند و فعالیت تجاری خود را گسترش دهند.

- توسعه بازار، اشتغال و صنایع محلی: این محصول از طریق تشویق به همکاری با تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان داخلی، به توسعه بازارهای محلی و تقویت صنایع داخلی و در نتیجه، به گسترش اشتغال و توسعه اقتصادی کشور کمک می‌کند.

- افزایش رقابت‌پذیری و کیفیت خدمات: حضور بانک تجارت با کسب‌نو در این حوزه، باعث افزایش رقابت در بازار و بهبود کیفیت خدمات مالی مرتبط با تامین کالاهای تندمصرف می‌شود.

- کاهش هزینه‌های مالی: این محصول با ارائه شرایط ویژه مانند سودهای پایین و شرایط بازپرداخت ملایم، به کاهش هزینه‌های مالی صاحبان کسب‌وکار و فروشگاه‌ها کمک می‌کند.

- ترغیب نوآوری و توسعه تجارت الکترونیک: با ارائه امکانات مالی و اعتباری مناسب از طریق تجارت الکترونیک، کسب‌نو به فعالان بازار در حوزه سوپرمارکت‌ها و کالاهای تندمصرف، این امکان را می‌دهد تا نسبت به روند نوآوری و استفاده از فناوری‌ در تجارت تحریک شوند و با این کار، رقابت‌پذیری و سودآوری کسب‌وکارهای خود را افزایش دهند.

- ارتقای اعتبار و برند بانک تجارت: معرفی محصول کسب‌نو و ارائه خدمات مالی ویژه به فروشگاه‌ها و صاحبان کسب‌وکار، به ارتقای برند بانک تجارت به‌ویژه در شرایط دشوار کنونی برای تامین کالاهای اساسی نزد تولیدکنندگان، تامین‌کنندگان، فروشندگان و مصرف‌کنندگان کمک می‌کند و جایگاه رقابتی این بانک را نسبت به سایر رقبای بانکی در بازار مالی فزونی می‌بخشد.

- تحول در الگوی تجارت و توزیع کالاها: با فراهم‌سازی امکانات مالی و اعتباری مناسب، کسب‌نو به تغییر الگوی تجارت و توزیع کالاها در بازار کمک می‌کند و با تسهیل در فرایندهای کسب‌وکار، موجب بهره‌وری و کاهش هدررفت کالاها می‌شود.

در مجموع، کسب‌نو به عنوان یک محصول نوآورانه از بانک تجارت، با ارائه خدمات ویژه در حوزه تامین مالی کالاهای تندمصرف، نه تنها به رشد و پیشرفت کسب‌وکارها، بلکه با تشویق به همکاری با تولیدکنندگان محلی، به توسعه بازارهای داخلی و افزایش تولید ملی کمک می‌کند.

با توجه به مزایای بی‌شمار و دستاوردهای مثبت این محصول، کسب‌نو، یک راهکار فناورانه و نوآورانه بانکی در مسیر افزایش رقابت‌پذیری کسب‌وکار فروشگاهی به منظور تحقق اهداف توسعه اقتصادی کشور است. روایت جذاب و جدید بانک تجارت در حوزه فروشگاهی و کالاهای تندمصرف، تازه آغاز شده است.

نظرات کاربران