به طور میانگین سالانه پنج تا هفت درصد شکایات پزشکی افزایش پیدا میکند اما نکته قابل توجه، تغییر موضوع شکایات پزشکی است که به سمت جراحیهای زیبایی و ترمیمی تغییر پیدا کرده است. البته به همین میزان نیز شکایت از دندانپزشکان و متخصصان زنان و زایمان در صدر رشتههای پرقصور پزشکی قرار دارند.
به گزارش تبلیغات نیوز، روزنامه ایران نوشت: «سازمان پزشکی قانونی کشور بهتازگی آماری را منتشر کرده که نشان میدهد میزان قصور پزشکی تا پایان آذر ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایشی ۱۱.۸درصدی داشته است. مجموع پروندههای قصور پزشکی که به کمیسیونهای پزشکی قانونی ارجاع شده از ۷۹۱۹ مورد در سال قبل به ۸۸۵۰ مورد در ۹ ماهه امسال رسیده است که از این تعداد ۴۶.۶ درصد پروندهها منجر به صدور حکم محکومیت و ۵۳.۴درصدشان نیز به تبرئه پزشکان ختم شده است. مطابق آن چه معاون انتظامی سازمان نظام پزشکی کشور به روزنامه ایران اعلام میکند، در سالهای اخیر تعداد شکایات از پزشکان و محکومیتها افزایش معناداری پیدا نکرده بلکه با شیب مختصری همراه است. به طور میانگین سالانه پنج تا هفت درصد شکایات پزشکی افزایش پیدا میکند اما نکته قابل توجه، تغییر موضوع شکایات پزشکی است که به سمت جراحیهای زیبایی و ترمیمی شیفت پیدا کرده است. البته به همین میزان نیز شکایت از دندانپزشکان و متخصصان زنان و زایمان در صدر رشتههای پرقصور پزشکی قرار دارند.
صرف نظر از موارد منجر به محکومیت یا تبرئه، به ترتیب رشتههای دندانپزشکی با ۹۲۱ مورد، جراحی عمومی با ۷۷۵ مورد، پرستاری با ۵۷۶ مورد، زنان و زایمان با ۵۲۷ مورد و پزشکی عمومی با ۵۱۷ مورد در صدر شکایات ثبت شده در ۹ ماهه سال ۱۴۰۰ قرار دارند. البته این آمار مربوط به امسال است و الزاماً همین الگو و نسبت در سالهای قبل تکرار نشده است. دکتر محمدرضا خردمند، دلایل افزایش قصور پزشکی در آمارهای امسال را کاهش آمار فوتیهای کرونا و مراجعه مردم برای انجام اقدامات جراحیهای الکتیو میداند. از طرفی به همین دلیل نیز مراجعات مردم برای پیگیریهای مرتبط با عوارض ناشی از امور پزشکی به دادسرای جرایم پزشکی و سازمان پزشکی قانونی زیاد شده است.
دندانپزشکانی که ژل و بوتاکس تزریق میکنند
گر چه به گفته مسئولان نمیتوان آمار دقیق شکایات ثبتشده در حوزه جراحیهای زیبایی را اعلام کرد اما شکایت از جراحی زیبایی در رتبه نخست شکایتهای قصور پزشکی در استان تهران است. البته در کل کشور، شکایت از قصور پزشکان در حوزه جراحیهای عمومی، رتبه نخست را دارد. در این زمینه اختلاف بر سر عملهای جراحی زیبایی و ترمیمی بین جراحان عمومی و پلاستیک سوژه تازهای نیست. جراحان عمومی تأکید دارند که حوزه کاری جراحیهای زیبایی مختص جراحان پلاستیک نیست و نمیتوان تنها به خاطر منافع مالی بین این دو رشته حد و مرزی مشخص کرد. این دسته از جراحان میگویند که چون آنها توانمندیهای زیادی در انجام جراحیهای پیچیده از جمله تومورهای سرطانی و تروماهای شدید دارند همچنین به دلیل آن که کوریکولوم آموزشی اعمال جراحی ترمیمی و زیبایی را دیدهاند، بنابراین میتوانند در جراحیهای زیبایی هم دستبهکار شوند.
کشمکش بین جراحان عمومی و پلاستیک بر سر انجام جراحیهای زیبایی محور بحث ما در این گزارش نیست اما گفته میشود یکی از دلایل مربوط به این که جراحان عمومی در رتبههای نخست شکایات پزشکان قرار دارند، علاوه بر گستردگی انواع خدمات جراحی، افزایش مراجعه برای عملهای جراحی زیبایی است. از سوی دیگر تبلیغات بسیار اغواکننده تزریق ژل و بوتاکس، پروتز سینه، تزریق چربی و کشیدن پلک پای پزشکنماها را هم به این تجارت سودآور باز کرده است؛ به طوری که این روزها پای مداخلههای غیرپزشکها و برخی آرایشگاهها نیز از طریق ایجاد کلینیکهای زیرزمینی و گاهی با اجاره مدرک پزشکان عمومی و راهاندازی کلینیکهای سرپایی جراحی زیبایی، آمار شکایات جراحیهای زیبایی را به رتبه نخست جدول قصور پزشکی هدایت کرده است.
برخی خبرهای منتشرشده از سوی دادسرای جرایم پزشکی نشان میدهد مراجعهکنندگانی که با تبلیغات فریبنده کلینیک زیبایی زیر تیغ جراحی میروند پس از چند ماه با عوارض جبرانناپذیری مانند چسبندگی، ایجاد زخم و سوراخ روی تیغه بینی، کجشدن بینی، بدشکلی آن و همچنین عفونت شدید ناشی ار تزریق چربی و پروتز سینه روبهرو میشوند. با این حال نایبرئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران به خبرنگار «ایران »میگوید: «وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی کشور باید با استفاده از ظرفیت انجمنهای علمی مرتبط با اعمال جراحی زیبایی، مردم را به سمت زیباییهای حقیقی بر پایه اصول زیباشناسی و طبیعی سوق دهند.»
به گفته بابک نیکومرام تغییر چهره به صورت غیرمتعارف در جامعه زیاد شده و از این رو لازم است بسیاری از اقدامات زیبایی تحت کنترل درآمده و افرادی که مجاز به انجام این نوع جراحیها هستند به صورت حرفهای دورههای آموزشی را سپری کنند. این کار هم از دخالت دیگر رشتههای پزشکی در جراحیهای زیبایی جلوگیری میکند و از طرفی با این مکانیسم برای مثال تعداد انجام پروتز سینه در جامعه کنترل و آمار جراحیهای زیبایی به شکل دقیق رصد میشود.
اگر پای صحبتهای شاکیان پروندههای قصور پزشکی مرتبط با جراحیهای زیبایی بنشینید متوجه این نکته خواهید شد که یکی از دلایل بالارفتن افزایش شکایتها از جراحی پلاستیک این است که بسیاری از افرادی که عمل جراحی زیبایی انجام میدهند، مجوز و تخصص این کار را ندارند. برای مثال به دلیل تجارت و سودآوری بالا گاهی میبینیم دندانپزشک، تخصص اصلیاش را رها کرده و بوتاکس یا ژل تزریق میکند یا پزشک عمومی با راهاندازی کلینیکهایی با شهرت دهانپرکن روزانه تعداد زیادی جراحی پروتز سینه انجام میدهد. در چنین شرایطی واضح است که آمار شکایتها باید بالا برود.
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
5 ویژگی ضروری یک اپلیکیشن موبایلی برای موفقیت در تبلیغات و تجارت الکترونیک
فناوری، چگونه به پایداری کسب وکار کمک می کند؟
4 نکته مهم که باید در تجارت بیت کوین بدانید
تبلیغات رمزارزها و سه دلیل برای سرمایه گذاری در زمینه سکه های حریم خصوصی
ادغام شرکتهای موبایل و لوازم الکترونیکی مصرفی سامسونگ
بهترین، جذاب ترین و هیجان انگیزترین لپ تاپ های ۲۰۲۲ کدامند؟
مزایا و دلایل برون سپاری توسعه نرم افزار به شرکت های متخصص فناوری
متن کامل طرح مجلس درباره فضای مجازی و پیام رسان ها: جایگاه و وضعیت تبلیغات در پیام رسان های داخلی و خارجی
چگونه فناوری ها بودجه تبلیغات انتخاباتی را کاهش می دهند؟/ بازاریابی فناورانه در خدمت تبلیغات کاندیداها
تاثیر کرونا بر شاغلان روزنامه نگاری و آگهی رسانه ها/ روش های مقابله با کاهش درآمد آگهی آژانس های خبری در دوران کرونا
بررسی بازار سیاه آگهی های واکسن کرونا در جهان از ابتدا تا کنون + قیمت ها
7 باید و نباید اینستاگرام برای حساب های تجاری
نقدی بر مشتری مداری در شیوه پیگیری اقساط بانک مسکن/ بانک: اخطار است! مشتری: تهدید است! / هیچ وقت یک مشتری را تهدید نکنید!
نارضایتی مشتریان از "امن ترین پیک ایران" / الوپیک گفت پرونده شکایت زیاد است، می توانید به مراجع قضایی مراجعه کنید!
از تبلیغ تا ضدتبلیغ؛ واکسن ایرانی کرونا: بزنیم یا نزنیم؟!/ دوقطبی سازی سلامت در سایه تبلیغات
پرونده تبلیغات سایت های شرط بندی توسط سلبریتی ها: به نام کاربران، به کام قماربازان!
ماجرای شستا و آگهی مزایده 68 میلیارد تومانی ساختمان فدراسیون فوتبال
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا شد/ مقایسه و تحلیل هزینه تبلیغات انتخاباتی بایدن و ترامپ/ تبلیغات بیشتر = رئیس جمهوری؟!
تبلیغات ثبت نام و فروش واکسن «آنفلوآنزا» در فضای مجازی ممنوع است
تبلیغات رسانه ای و مدعیان طب سنتی، متهمان اصلی کاهش مصرف لبنیات در کشور! / تبلیغاتی که درباره روغن پالم شده، درست نیست
احراز هویت کاربران و کالاهای ارائه شده در حوزه خودرو و مسکن الزامی شد
کاهش حقوق بازیکنان بارسلونا به خاطر قطع درآمدهای ناشی از تبلیغات
16 پیشنهاد برای افزایش درآمد در دوران رکود با استفاده از تبلیغات
دستبند هوشمند شرکت «ردمی» وارد بازار شد
دستگیری کلاهبردار میلیاردی فروش داروی ضدکرونا
کمک مالی فیسبوک به رسانههای جهان در دوران «کرونا»
ماجرای تبلیغات گسترده ثبت نام یارانه کرونا و تسهیلات چهار درصدی: از شایعه تا واقعیت
فروش اینترنتی دارو ممنوع است
دستگیری عاملان انتشار اخبار و تبلیغات کذب کرونایی
گوگل: حذف میلیون ها تبلیغ ماسک و مواد ضدعفونی برای مبارزه با سودجویان کرونا
برخورد قاطع با منتشرکنندگان آگهیهای جعلی فروش اقلام دارویی و بهداشتی مرتبط با کرونا
از ادعا تا واقعیت: درآمد 285 میلیاردی تلویزیون از آگهی های سریال پایتخت/ هر قسمت 19 میلیارد
هزینههای تبلیغات ارزش افزوده چه زمانی به مشترکان برمیگردد؟
دستگیری فروشنده مواد ضدعفونی در سایت دیوار
وضعیت تبلیغات گردشگری و تورگردان ها در ایام کرونا/ وام ۱۲ درصدی کرونا حکم جریمه را دارد
صفر تا صد پنل نمایندگی پیامک
از "طبیعت" تا تراریخته: تیزری که صدای موافقان را درآورد/ واکنش شدید مرجع ملی ایمنی زیستی به تبلیغ روغن غیرتراریخته: تشویش اذهان عمومی است
مسابقه کرونایی «جان من ایران من»: از حمایت تا مبارزه
یک بام و دوهوای تبلیغات در ایام کرونا: حراجستون مرگ!/ الان بساط تان را جمع کنید/ رفاه در کرونا نیست
انواع شگردهای دروغین تبلیغات کرونایی: از ماسک تا محصولات ضدعفونی/ با 124 تماس بگیرید
فیس بوک، نمایش تبلیغات مرتبط با کرونا را ممنوع کرد
تبلیغات گسترده سایت های شرط بندی و تجربیات تلخ کاربران
پویش اینستاگرامی مجری مشهور برای رونق کارآفرینی زنان در عصر کرونا
داستان زندگی خلافکاری که صاحب برند شد!
تبلیغات گمراه کننده تویوتا علیه خودروهای برقی
چیزی به نام سلول بنیادی تخمک نداریم؛ تبلیغات آن، کذب است
تبلیغات ویروسی بدتر از ویروس کرونا
از اسنپ تا پارس آنلاین: جزییات تبلیغ برندهای محبوب ایرانی در ال کلاسیکوی محبوب دنیا
کرونا، نوروز و تبلیغات موسسات کنکور برای اردوی مطالعاتی!
تبلیغات و کرونا: از بهنوش بختیاری و تبلیغ شربت ضدکرونا تا بازار سوداگران ماسک و اقلام بهداشتی
انتقاد یونیسف و سازمان بهداشت جهانی از تبلیغات مضر صداوسیمای ایران برای سلامت کودکان
آگهی 18 + در مترو: رحم اجاره ای با 3 میلیون درآمد! +عکس
پرونده تبلیغات ال جی و سامسونگ در ایران: خداحافظی با تابلوهای تبلیغاتی شهری و فروشگاه ها
تبلیغات کثیف؛ سلام به بهار! / 11 جرم تبلیغاتی کدامند؟
تبلیغات حلوایی!
همیشه حال خوب: از توهم تبلیغاتی تا واقعیت؟/ چهار توصیه کاربردی برای زمانی که حال مان واقعا بد است
اظهارات دادکان درباره تبایغات دور زمین، جذب اسپانسر و درآمدزایی در آستانه انتخابات رئیس جدید فدراسیون فوتبال
تبلیغات انتخاباتی، کاغذ را گران کرد/ نمایندگانی که قرار است مشکل گرانی را حل کنند، خودشان عامل تورم شدند!
نصب تبلیغات کاندیداها بر روی علائم راهنمایی و رانندگی ممنوع است
تبلیغ یک کاندیدای مجلس: بفرمایید سوپ!
برگزیدگان دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران معرفی شدند/ اسامی بهترین وب سایت های تبلیغات و بازاریابی دیجیتال
مروری بر پوسترهای تبلیغاتی فیلمهای سینمایی معروف ایران در 70 سال گذشته
تایید گزارش "تبلیغات نیوز" توسط معاون وزیر بهداشت: سرانه مصرف شیر باز هم کاهش یافت/ مشکلات صادرات برندهای لبنیاتی بعد از اطلاع رسانی غلط تلویزیون
حضور زنان در تبلیغات از نگاه استاد زن حوزه علمیه: ممنوع! / چه اصراری است زن، ماکارونی تبلیغ کند؟ توهین است/ زن، اصلا جلوه تبلیغاتی ندارد
"برند ایران" در حال تخریب است
تصویر رهبری و روحانی روی جزوه تبلیغاتی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
شرایط درج تبلیغات انتخاباتی: تبلیغ روی وسایل حمل و نقل عمومی ممنوع است
فروش تعدادی از املاک دیپلماتیک ایران در سه کشور
بازخوانی پرونده تبلیغاتی چهارساله کیمیا علیزاده: از تبلیغ نوشیدنی انرژی زا در ایران تا عضویت تیم ملی تکواندوی آلمان/ از ریو 2016 تا توکیو 2020/ وداع سلبریتی برندینگ ها؟!
نظرات کاربران