تئاتر در کشور ما هر روز با مشکلات بسیاری دست و پنجه نرم میکند و نبود امکانات تبلیغات نیز یکی و البته از مهمترین آنهاست.
به گزارش تبلیغات نیوز، هر روز طرفداران و هنرمندان تئاتر در فضای مجازی و غیر مجازی، رسانه ها و هر فضای دیگری که مجالی برای سخن گفتن دارند دغدغه های حتی ابتدایی که برای عرصه هنرهای نمایشی بر آورده نمی شود را فریاد می زنند اما این مباحث به قدری تکراری شده که انگار گوش را پر کردهاند گویی کسانی که می توانند گره ای را باز کنند هم دیگر چیزی نمی شنود.
تاکنون گزارش، مصاحبه و خبرهای بسیاری در مورد مشکلات سالن های نمایش، تماشاخانه های خصوصی، کمبود بودجه، توجه نشدن به حوزه تئاتر کودک و نوجوان، بی توجهی به تئاتر خیابانی، نبود امکانات و تجهیزات مورد نیاز روز، نبود فضای کافی برای رشد گروه های دانشجویی و جوان و بسیاری از این دست در رسانه های مختلف و یا فضای مجازی منتشر شده است اما هر بار تکرار مکررات بوده و تحولی را در هیچ بخشی رقم نزده است.
حال اگر از همه شرایط حاکم بر این حوزه بگذریم این روزها مشکل دیگری خود را نشان داده است؛ در اصل، حواشی اصلاح قیمت بنزین و قطع اینترنت، توجه هنرمندان و رسانه های فعال در هنر تئاتر را به مسالهای به نام جای خالی تبلیغات برای نمایش جلب کرد.
طی سال های اخیر با رشد و فراگیر شدن فضای مجازی، گروه های نمایشی که تاکنون فرصتی برای اطلاع رسانی کافی، تبلیغات و اعلام جزییات اجرای خود نداشتند فضایی را برای ظهور و بروز پیدا کردند و هنرمندان نیز با انتشار عکس و اطلاعات نمایش ها در صفحات شخصی خود در فضای مجازی این مسیر را هموارتر کردند و به همین ترتیب مخاطبان نیز اجراهای بیشتری را برای انتخاب داشتند و میتوانستند با موضوع مورد نظر خود به سراغ اجرایی مناسب گروه تماشایی خود بروند.
هر چند که این شرایط حاصل محدود بودن و در اختیار نداشتن امکانات تبلیغ در فضاهایی بود که باید تا امروز به مقر اصلی برای معرفی هنرهای نمایشی تبدیل می شد اما با این وجود به عرصه کمک های فراوانی کرده است؛ حال بعد از پشت سر گذاشتن شرایط قطعی اینترنت موضوع نبود فضای تبلیغی مناسب بیش از هر زمانی دیگری به چشم می آید زیرا حتی علاقه مندان به تئاتر نیز دیگر توجهی به تبلیغات کاغذی ندارند و با کوچکترین اختلالی در فضای مجازی ارتباطشان با گروه های نمایشی قطع میشود که این امر همانطور که در روزهای گذشته شاهد آن بودیم موجب ضرری بزرگ به خانواده هنرهای نمایشی تحمیل میکند.
جایگاه های اصلی تبلیغات تئاتر
دو جایگاه اصلی تبلیغاتی برای تبلیغات تئاتر وجود دارد؛ نخست صدا و سیما که طی دهه های متمادی، تئاتر تنها هنری است که جایی در آن ندارد. این در حالی است که یکی از مهم ترین راه هایی که هنرمندان هنرهای نمایشی می توانند خود را به مخاطبان معرفی کنند رسانه بزرگی مانند صدا و سیما است که تاکنون هیچ تعاملی جدی با این زمینه هنری نداشته است.
صدا و سیما می تواند با تعامل با بخش هنرهای نمایشی، تئاتر را به سبد خانوار اضافه کند و جامعه را به سمت فرهنگ تماشای تئاتر و آشتی با هنرهای نمایشی سوق دهد که این مهم را تا به امروز از خانواده تئاتر دریغ کرده است.
از سوی دیگر شهرداری و بیلبوردهای سطح شهر از مهم ترین فضاهای تبلیغات برای تئاتر محسوب می شود البته در این بخش وضعیت معرفی نمایش بهتر است زیرا حداقل اندک تابلوهایی در سطح شهر دیده می شود که نمایشی را به مردم معرفی می کند اما بیشتر این تبلیغات به نمایش هایی تعلق می گیرد که به دلیل بهره مندی از بازیگران مشهور بی نیاز از تبلیغات هستند و بلیت هایشان را از مدتها قبل از اجرا پیش فروش کردهاند.
تبلیغات فردی تئاتر
شهرام کرمی مدیرکل هنرهای نمایشی نیز با بیان اینکه عمده تئاترها از تبلیغات شهری بهرهای ندارند و سالهاست صداوسیما از هنرهای نمایشی حمایت نمیکند خاطرنشان کرد: اتفاقی که هفته گذشته بعد از قطع اینترنت برای تئاتر افتاد ضرورت توجه به تبلیغات از سوی فضاهای دیگر را یادآوری کرد که تئاتر نیز باید از امکانات بهرهمند شود.
وی با تاکید بر ضرورت رفع شدن ضعف در حوزه تبلیغات تئاتر تصریح کرد: تبلیغات به صورت فردی و در فضای مجازی انجام میشود؛ اما باید تئاتر پا به بیلبوردهای (آگهینما) شهری بگذارد و به آنتن صداوسیما راه پیدا کند تا هم بیشتر معرفی شود و هم در صورت محدودیت اینترنت آسیب کمتری ببیند.
همچنین شاهین چگینی رییس هیات مدیره انجمن صنفی تماشاخانههای تهران با بیان اینکه پیش از این تراکت ابزار انتشار اطلاعات یک نمایش بود خاطرنشان کرد: امروزه برای صرفه جویی در مصرف کاغذ و سهولت دسترسی به فضای مجازی، تبلیغات اجراها به صورت اینترنتی صورت می گیرد.
به گفته وی، قطع اینترنت موجب آسیب به تبلیغات گروه های نمایشی شد زیرا این تنها راه انتشار اطلاعات و اخبار نمایشها بود.
چگینی با بیان اینکه کسی از هنر تئاتر دفاع و حمایت نمی کند عنوان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی هنرهای نمایشی است که البته با توجه به شرایط بحرانی مالی که اکنون با آن دست و پنجه نرم می کند نمی تواند حمایت مالی لازم را داشته باشد به همین دلیل در یک دور باطل قرار گرفته ایم و کسی پاسخگو نیست، تئاتر برای کسی مهم نیست تا خسارت این بخش را جبران کند.
این روزها هنرمندان و طرفداران تئاتر، با اتکا به خود از این بخش حمایت می کنند و در تلاش هستند تا باری را از دوش نحیف شده هنرهای نمایشی بردارند اما تصور نمی کردند که همین محدودیت اینترنت بتواند ضربه دیگری به پیکر بی جان تئاتر وارد کند.
فضای مجازی جایگاه مناسب و پر طرفداری برای تبلیغات محسوب می شود اما این فضا بیشتر در کنار تبلیغات اصلی قرار می گیرد و می تواند به آن کمک کند اما این روزها این فضای مجازی بهعنوان مکمل و حاشیهای بر تبلبغات اصلی تئاتر خود به رکن اصلی تبلیغات تبدیل شده که خود می تواند آسیب رسان باشد.
شاید امروز اهمیت مذاکره مسئولان امر در مورد تبلیغات هنرهای نمایشی بیش از هر زمان دیگری آشکار شده است که بتواند مسیر را برای حضور تئاتر در بیلبوردهای سطح شهر و تصاویر شبکه های مختلف صدا و سیما هموار کند تا گروه های حرفه ای و جوان نیز در فضایی عادلانه بتوانند اجراهای خود را به مخاطبان و اقشار مختلف جامعه معرفی و صندلی های سالن اجرای خود را پر کنند.
تئاتر، هنری قدرتمند و تاثیرگذار در بهبود وضعیت یک جامعه محسوب میشود که میتوان با حمایت نه صرفا مالی که با هموار کردن مسیر تبلیغ آن، گامی بلند را در مسیر شکوفایی آن و آشتی جامعه با آن برداشت.
منبع: ایرنا
سامانه یکپارچه بیمه ملت، نماد یوز ایران در عرصه بیمه درمان!
واتس اپ چگونه درآمدزایی می کند؟
آمارها و حقایقی درباره پیام رسانهای موبایلی: از فیس بوک و تلگرام تا واتس اپ با 2.8 میلیارد کاربر
میزان تاثیر افراد مشهور بر فروش از نگاه صاحبنظران تبلیغات
اهداف تبلیغات از نظر مدل داگمار
دیدگاه ساختگرایانه اجتماعی درباره تبلیغات
نسخه جدید همراه بانک تجارت در عصر پادشاهی اپلیکیشن ها
بیمه تجارت نو: حال خوب بیماران با حذف نسخه کاغذی دارویی
آینده تبلیغات فناوری پرداخت بدون کار بانکی: بیمها و امیدهای استفاده از NFC
نقد تبلیغات اسپانسری بیمه البرز در «شب خوش»: پازل ناتمام
تحلیل و بررسی تبلیغات طرح پذیرنده ملی بانک ملی: پل ارتباطی خانواده پرداخت الکترونیک: از پذیرندگان تا مشتریان
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات/ سعید میرشاهی عضو هیئت داوران قند پارسی شد
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها د
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
نظرات کاربران