با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور، سودجویان و کلاهبرداران ازناآگاهی مردم و شرایط بحرانی کنونی با استفاده از شگردهای تبلیغاتی مانند ارسال پیامک یا فروش اینترنتی محصولات بهداشتی ویژه، در پی منفعت شخصی و سود سرشار خویش هستند. در همین رابطه رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات تهران در خصوص پیام های تبلیغاتی در زمینه خرید ماسک یا مواد ضد عفونی کننده هشدار داد.
به گزارش تبلیغات نیوز، سرهنگ تورج کاظمی گفت: متاسفانه افراد سودجو اخیراً با توجه به نگرانیها از شیوع ویروس کرونا، تبلیغاتی را در این زمینه آغاز کردهاند که مثلاً برای خرید ماسک یا مواد ضد عفونی کننده به آدرس اینترنتی مراجعه کرده یا عدد فلان را به همین سرشماره پیامک کنید.
وی درباره پیامکها و تبلیغاتی که با موضوع خرید آنلاین ماسک و تجهیزات پزشکی و داروهای ضد عفونی کننده برای برخی از شهروندان ارسال شده است، گفت: همانطور که پلیس در مورد برداشتهای غیرمجاز اینترنتی بارها هشدار داده در این زمینه نیز همین طور است و به شهروندان هشدار میدهیم که فریب این گونه تبلیغات را نخورند.
کاظمی با اشاره به شیوه و شگرد سودجویان گفت: متاسفانه افراد سودجو در شرایط مختلف و به بهانه های گوناگون اقدام به ارسال پیامک یا تبلیغات مختلف در شبکههای اجتماعی میکنند و اخیراً نیز با توجه به نگرانیها از شیوع ویروس کرونا، تبلیغاتی را در این زمینه آغاز کردهاند که مثلا برای خرید ماسک یا مواد ضد عفونی کننده به آدرس اینترنتی مراجعه کرده یا عدد فلان را به همین سرشماره پیامک کنید.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ ادامه دارد: شهروندانی که ممکن است نگرانی بابت بیماری داشته باشند، یا به سایت های مذکور مراجعه کرده و از آن طریق ممکن است به صفحات فیشینگ هدایت شده و اطلاعات کارت بانکی شان به سرقت برود و یا ممکن است افراد سودجو اقدام به اخذ وجه به شیوه های مختلف نظیر تماس تلفنی و اعلام شماره کارت و ... کرده و پس از اخذ پول محصول را به در منزل ارسال نکنند.
کاظمی افزود: همچنین احتمال دیگر این است که ممکن است مواد غیر بهداشتی که برای سلامتی نیز مضر است از سوی این افراد ارسال شود که در تمامی موارد لازم است شهروندان با هوشیاری از وقوع چنین جرائم سودجویان جلوگیری کنند.
رئیس پلیس فتای تهران بزرگ با بیان اینکه پلیس فتا با چنین مواردی برخورد خواهد کرد، گفت: اما لازم است که شهروندان نیز هوشیاری خود را حفظ کرده و به هیچ عنوان فریب چنین تبلیغاتی را نخورند و اگر هم قصد خرید اینترنتی محصول را دارند حتما به سایت های معروف و معتبر اینترنتی مراجعه کرده و از پرداخت وجه به افراد ناشناس و سایتهای نامعتبر خودداری کنند.
در همین رابطه، رئیس پلیس فتا استان گلستان ادامه داد: معاندین نظام با ایجاد کانال و شبکه های تلگرامی تعداد فوت شدگان را بیش از آن چیزی که است اعلام می کنند و یا نسبت به انتشار اخباری در خصوص تعطیلی برخی مراکز می پردازند و با انتشار این اخبار قصد بر هم زدن نظم و اخلال در نظام را دارند.
پرسا تاکید کرد: برخی نیز لوازم بهداشتی و نیازهایی که مردم به آن احتیاج دارند یا سایر موارد دیگر را احتکار می کنند و با قیمت گزاف در فضای مجازی به فروش می رسانند و یا محموله ارسالی به خریدار آن کیفیت لازم را برخوردار نیست.
وی خاطرنشان کرد: برخی از کلاهبرداران نیز افراد را برای خرید این لوازم در فضای مجازی به صف فیشینگ منتقل کرده و به شکل مرحله ای از حساب آنها مبالغی را برداشت می کنند.
رئیس پلیس فتا استان گلستان تاکید کرد: در برخی موارد کلاهبرداران با پیامک و یا دعوت به صف اینترنتی از مردم درخواست می کنند که رمز پویا دریافت کنند و از شهروندان درخواست داریم به این صفحات مجازی مراجعه نکنند.
پرسا بیان کرد: افرادی که قصد خرید اینترنتی دارند درخواست داریم که به شرکت های معتبر مراجعه کنند.
وی بیان کرد: عده ای افراد کلاهبردار با نامه بهداشت و عنوان ماسک ها به درب منازل مردم مراجعه می کنند و با آلوده کردن این ماسک ها به مواد بیهوش کننده به سرقت منزل اقدام می کنند.
رئیس پلیس فتا استان گلستان ادامه داد: وزارت بهداشت عنوان کرده که هیچ گروه و یا فردی برای انجام آزمایش و تست کرونا به درب منزل مراجعه نمی کند و یا به صورت حضوری ماسک و اقلام بهداشتی را تحویل نمی دهد.
روزنامه شهروند نیز در این زمینه نوشت: ماجرای ویروس مرموز در کشور به کلاهبرداری و سرقت افراد سودجو کشیده شد. توییت یک روزنامهنگار خبر از دست به کارشدن تبهکاران برای دزدی به بهانه تست کرونا میداد. «متأسفانه عدهای شیاد و کلاهبردار به اتفاق چند خانم مجهز به ماسک و دستکش به بهانه تست کرونا با نامه جعلی از وزارت بهداشت به ساختمانهای مسکونی مراجعه میکنند و به شکل غافلگیرانه با مواد بیهوشی ساکنان را بیهوش و اقلام ارزنده را به سرقت میبرند.» موضوعی که بلافاصله واکنش وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی را به همراه داشت و آنها اعلام کردند که چیزی به نام تست کرونا جلوی درِ منازل وجود ندارد. در ابتدا علیرضا وهابزاده، مشاور مطبوعاتی وزیر بهداشت در توییتر خود نوشت: «به هیچوجه تیمی برای تست کرونا به درِ منازل اعزام نمیشود و هرگونه مراجعات تحت این عنوان کلاهبرداری است.» دانشگاه علوم پزشکی البرز نیز، نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و در اطلاعیهای مهم با اشاره به اینکه وزارت بهداشت به هیچوجه تیمی برای تست کرونا درِ منزل اعزام نمیکند، از مردم خواست فریب افراد سودجو و کلاهبردار را نخورند.
در این اطلاعیه آمده است: «وزارت بهداشت درکشور و دانشگاه علوم پزشکی البرز در استان به هیچوجه اقدام به اعزام تیمهای بهداشتی و درمانی جهت تست کرونا در منزل نکرده است و متأسفانه عدهای افراد سودجو و کلاهبردار با ماسک و دستکش به بهانه تست کرونا با نامه جعلی از وزارت بهداشت به ساختمانهای مسکونی مراجعه میکنند که از مردم هوشیار استان البرز درخواست میکنیم هیچگونه همکاری با این افراد سودجو نداشته باشند.»
خبرگزاری پانا نیز در این باره آورده است: با افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا عدهای با تبلیغ ماسکهای آنتی باکتریال برای مقابله با کرونا، اقدام به فروش این ماسکها در فضای مجازی کردهاند، این در حالی است که به گفته کارشناسان حوزه سلامت، پیشگیری از ویروس کرونا که انتقال آن با غلتک تنفسی انجام میشود از طریق ماسک نیست بلکه با شستوشوی دستهاست.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز به ایسنا گفت: مردم می توانند در صورت مشاهده قیمت های غیرمنطقی با سامانه ۱۲۴ تماس گرفته و موارد را اطلاع دهند تا از طریق بازرسان بررسی ها و برخوردهای لازم انجام شود. ایرج موفق با اشاره به شیوع ویروس کرونا و افزایش تقاضا به خصوص برای مواد ضدعفونی کننده، توضیح داد: در موضوع شوینده ها و ماسک جلساتی با واحدهای تولید کننده برگزار کرده ایم و خوشبختانه آنها در حال تولید با بیشترین ظرفیت هستند.
وی اضافه کرد: در مرحله نخست این محصولات از طریق معاونت غذا و دارو و براساس سهم بندی های انجام شده میان داروخانه ها، مردم می توانند نیاز ژل و مواد ضدعفونی کننده را از این طریق برطرف کنند.
موفق همچنین خاطرنشان کرد: در زمینه تولید ماسک چندین واحد در سطح استان اصفهان با حداکثر توان خود در حال تولید هستند، از سوی دیگر ژل و مواد ضدعفونی کننده نیز در حال تولید است.
وی در خصوص نحوه قیمت گذاری این محصولات نیز، گفت: قیمت ها تحت نظارت و بازرسی سازمان غذا و دارو و همچنین صنعت، معدن و تجارت است.
رئیس سازمان صنعت استان اصفهان یادآور شد: مردم می توانند در صورت مشاهده قیمت های غیرمنطقی با سامانه ۱۲۴ تماس گرفته و موارد را اطلاع دهند تا از طریق بازرسان بررسی ها و برخوردهای لازم انجام شود.
سال ۱۴۰۲ مبارک
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
5 ویژگی ضروری یک اپلیکیشن موبایلی برای موفقیت در تبلیغات و تجارت الکترونیک
فناوری، چگونه به پایداری کسب وکار کمک می کند؟
4 نکته مهم که باید در تجارت بیت کوین بدانید
تبلیغات رمزارزها و سه دلیل برای سرمایه گذاری در زمینه سکه های حریم خصوصی
ادغام شرکتهای موبایل و لوازم الکترونیکی مصرفی سامسونگ
بهترین، جذاب ترین و هیجان انگیزترین لپ تاپ های ۲۰۲۲ کدامند؟
مزایا و دلایل برون سپاری توسعه نرم افزار به شرکت های متخصص فناوری
متن کامل طرح مجلس درباره فضای مجازی و پیام رسان ها: جایگاه و وضعیت تبلیغات در پیام رسان های داخلی و خارجی
چگونه فناوری ها بودجه تبلیغات انتخاباتی را کاهش می دهند؟/ بازاریابی فناورانه در خدمت تبلیغات کاندیداها
تاثیر کرونا بر شاغلان روزنامه نگاری و آگهی رسانه ها/ روش های مقابله با کاهش درآمد آگهی آژانس های خبری در دوران کرونا
بررسی بازار سیاه آگهی های واکسن کرونا در جهان از ابتدا تا کنون + قیمت ها
7 باید و نباید اینستاگرام برای حساب های تجاری
نقدی بر مشتری مداری در شیوه پیگیری اقساط بانک مسکن/ بانک: اخطار است! مشتری: تهدید است! / هیچ وقت یک مشتری را تهدید نکنید!
نارضایتی مشتریان از "امن ترین پیک ایران" / الوپیک گفت پرونده شکایت زیاد است، می توانید به مراجع قضایی مراجعه کنید!
از تبلیغ تا ضدتبلیغ؛ واکسن ایرانی کرونا: بزنیم یا نزنیم؟!/ دوقطبی سازی سلامت در سایه تبلیغات
پرونده تبلیغات سایت های شرط بندی توسط سلبریتی ها: به نام کاربران، به کام قماربازان!
ماجرای شستا و آگهی مزایده 68 میلیارد تومانی ساختمان فدراسیون فوتبال
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا شد/ مقایسه و تحلیل هزینه تبلیغات انتخاباتی بایدن و ترامپ/ تبلیغات بیشتر = رئیس جمهوری؟!
تبلیغات ثبت نام و فروش واکسن «آنفلوآنزا» در فضای مجازی ممنوع است
تبلیغات رسانه ای و مدعیان طب سنتی، متهمان اصلی کاهش مصرف لبنیات در کشور! / تبلیغاتی که درباره روغن پالم شده، درست نیست
احراز هویت کاربران و کالاهای ارائه شده در حوزه خودرو و مسکن الزامی شد
کاهش حقوق بازیکنان بارسلونا به خاطر قطع درآمدهای ناشی از تبلیغات
16 پیشنهاد برای افزایش درآمد در دوران رکود با استفاده از تبلیغات
دستبند هوشمند شرکت «ردمی» وارد بازار شد
دستگیری کلاهبردار میلیاردی فروش داروی ضدکرونا
کمک مالی فیسبوک به رسانههای جهان در دوران «کرونا»
ماجرای تبلیغات گسترده ثبت نام یارانه کرونا و تسهیلات چهار درصدی: از شایعه تا واقعیت
فروش اینترنتی دارو ممنوع است
دستگیری عاملان انتشار اخبار و تبلیغات کذب کرونایی
گوگل: حذف میلیون ها تبلیغ ماسک و مواد ضدعفونی برای مبارزه با سودجویان کرونا
برخورد قاطع با منتشرکنندگان آگهیهای جعلی فروش اقلام دارویی و بهداشتی مرتبط با کرونا
از ادعا تا واقعیت: درآمد 285 میلیاردی تلویزیون از آگهی های سریال پایتخت/ هر قسمت 19 میلیارد
هزینههای تبلیغات ارزش افزوده چه زمانی به مشترکان برمیگردد؟
دستگیری فروشنده مواد ضدعفونی در سایت دیوار
وضعیت تبلیغات گردشگری و تورگردان ها در ایام کرونا/ وام ۱۲ درصدی کرونا حکم جریمه را دارد
صفر تا صد پنل نمایندگی پیامک
از "طبیعت" تا تراریخته: تیزری که صدای موافقان را درآورد/ واکنش شدید مرجع ملی ایمنی زیستی به تبلیغ روغن غیرتراریخته: تشویش اذهان عمومی است
مسابقه کرونایی «جان من ایران من»: از حمایت تا مبارزه
یک بام و دوهوای تبلیغات در ایام کرونا: حراجستون مرگ!/ الان بساط تان را جمع کنید/ رفاه در کرونا نیست
انواع شگردهای دروغین تبلیغات کرونایی: از ماسک تا محصولات ضدعفونی/ با 124 تماس بگیرید
فیس بوک، نمایش تبلیغات مرتبط با کرونا را ممنوع کرد
تبلیغات گسترده سایت های شرط بندی و تجربیات تلخ کاربران
پویش اینستاگرامی مجری مشهور برای رونق کارآفرینی زنان در عصر کرونا
داستان زندگی خلافکاری که صاحب برند شد!
تبلیغات گمراه کننده تویوتا علیه خودروهای برقی
چیزی به نام سلول بنیادی تخمک نداریم؛ تبلیغات آن، کذب است
تبلیغات ویروسی بدتر از ویروس کرونا
از اسنپ تا پارس آنلاین: جزییات تبلیغ برندهای محبوب ایرانی در ال کلاسیکوی محبوب دنیا
کرونا، نوروز و تبلیغات موسسات کنکور برای اردوی مطالعاتی!
تبلیغات و کرونا: از بهنوش بختیاری و تبلیغ شربت ضدکرونا تا بازار سوداگران ماسک و اقلام بهداشتی
انتقاد یونیسف و سازمان بهداشت جهانی از تبلیغات مضر صداوسیمای ایران برای سلامت کودکان
آگهی 18 + در مترو: رحم اجاره ای با 3 میلیون درآمد! +عکس
پرونده تبلیغات ال جی و سامسونگ در ایران: خداحافظی با تابلوهای تبلیغاتی شهری و فروشگاه ها
تبلیغات کثیف؛ سلام به بهار! / 11 جرم تبلیغاتی کدامند؟
تبلیغات حلوایی!
همیشه حال خوب: از توهم تبلیغاتی تا واقعیت؟/ چهار توصیه کاربردی برای زمانی که حال مان واقعا بد است
اظهارات دادکان درباره تبایغات دور زمین، جذب اسپانسر و درآمدزایی در آستانه انتخابات رئیس جدید فدراسیون فوتبال
تبلیغات انتخاباتی، کاغذ را گران کرد/ نمایندگانی که قرار است مشکل گرانی را حل کنند، خودشان عامل تورم شدند!
نصب تبلیغات کاندیداها بر روی علائم راهنمایی و رانندگی ممنوع است
تبلیغ یک کاندیدای مجلس: بفرمایید سوپ!
برگزیدگان دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران معرفی شدند/ اسامی بهترین وب سایت های تبلیغات و بازاریابی دیجیتال
مروری بر پوسترهای تبلیغاتی فیلمهای سینمایی معروف ایران در 70 سال گذشته
نظرات کاربران