سرپرست پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از برخورد با انتشار دهندگان اخبار کذب و شایعات در مورد بیماری کرونا خبر داد.
به گزارش تبلیغات نیوز از پلیس فتا، سرهنگ حسن کیخا در زاهدان اظهار داشت: با شیوع بیماری کرونا ویروس در جهان، اخبار و رویدادهای مربوط به آن در بیشتر مناطق کشورمان از جمله استان سیستان و بلوچستان در بین کاربران فضای مجازی به سرخط تبدیل شد و کاربران در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی از جمله تلگرام، واتساب، اینستاگرام، تویتیر با انتشار جدیدترین اخبار و اتفاقات مربوط به این ویروس سعی در اطلاع رسانی جمعی دارند.
وی افزود: با توجه به این که استان سیستان و بلوچستان یک استان مرزی است و خطر انتقال بیماری کرونا بیش از نقاط دیگر کشور احتمال میرود، به همین علت متاسفانه بازار شایعات و انتشار کلیپهای دروغین در فضای مجازی داغ شده که در همین مورد پلیس فتا با انتشار دهندگان هرگونه کلیپ جعلی یا خبر کذب در مورد این بیماری برخورد قانونی میکند.
سرهنگ کیخا تصریح کرد: در رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا استان در این ایام متاسفانه شاهد انتشار اخبار جعلی و کلیپهای غیر واقعی در خصوص انتشار وسیع بیماری کرونا هستیم که با توجه به گستردگی مخاطبان فضای مجازی و زودباور بودن عدهای از آنها باعث ایجاد نگرانی خانوادهها و تشویش اذهان عمومی در کشور شده است.
سرپرست پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هم اکنون پلیس فتا استان به صورت کاملا تخصصی همه جریانات خبری منتشر شده در فضای مجازی استان و نشانگاه های انتشار اخبار را رصد می کند و در صورت مشاهده هرگونه موارد محتوایی شامل فیلم، خبر، عکس که حاوی مطالب شایعه و کذب به قصد ایجاد تشویش اذهان عمومی و افزایش نگرانی در جامعه را تشدید کند؛ موضوع را به صورت قانونی مورد پیگیری قرار داده و با متخلفان برابر قانون برخورد خواهد کرد که براساس ماده 18 قانون جرایم رایانهای با شایعه پراکنان در فضای مجازی برخورد قانونی خواهد شد.
وی در ادامه از کاربران فضای سایبر خواست به هیچ عنوان مطالب به اشتراک گذاشته شده در فضای مجازی را که از صحت و سقم موضوع و منبع منتشر کننده آن اطمینان ندارند، ملاک قلمداد نکنند و از بازنشر آن خودداری کنند.
وی تصریح کرد: در این خصوص مشخص شده عدهای افراد سودجو و کلاهبردار با دامن زدن به انتشار این گونه اخبار با هدف سود جویی اقدام به ارسال آگهیهای جعلی با هدف تبلیغ و فروش اقلام و تجهیزات دارویی و بهداشتی پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا با قیمتهای گزاف و جعلی در شبکههای اجتماعی و سایتهای واسط فروشگاهی کردهاند.
سرهنگ کیخا گفت: شهروندان هرگز فریب اینگونه آگهیهای جعلی را در فضای مجازی نخورند و اخبار و اطلاعات در این خصوص را از طریق رسانههای معتبر پیگیری کنند و همینطور شهروندان عزیز برای تهیه هرگونه دارو و یا وسایل بهداشتی بهتر است از داروخانهها و یا مراکز مورد تایید وزارت بهداشت اقدام کنند.
سرپرست پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: هموطنان تمامی نیازهای خبری و اطلاع رسانی خود را از منابع معتبر نظیر رسانه ملی، خبرگزاریهای رسمی و سایتهای خبری مرجع تامین کنند و در صورت مواجه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی با مراجعه به بخش مرکز امداد و فوریت های سایبری پلیس فتا از طریق سایت رسمی پلیس فتا به نشانی WWW.CYBERPOLICE.IR از خدمات آنلاین و بر خط این پلیس بهرهمند شوند.
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
5 ویژگی ضروری یک اپلیکیشن موبایلی برای موفقیت در تبلیغات و تجارت الکترونیک
فناوری، چگونه به پایداری کسب وکار کمک می کند؟
4 نکته مهم که باید در تجارت بیت کوین بدانید
تبلیغات رمزارزها و سه دلیل برای سرمایه گذاری در زمینه سکه های حریم خصوصی
ادغام شرکتهای موبایل و لوازم الکترونیکی مصرفی سامسونگ
بهترین، جذاب ترین و هیجان انگیزترین لپ تاپ های ۲۰۲۲ کدامند؟
مزایا و دلایل برون سپاری توسعه نرم افزار به شرکت های متخصص فناوری
متن کامل طرح مجلس درباره فضای مجازی و پیام رسان ها: جایگاه و وضعیت تبلیغات در پیام رسان های داخلی و خارجی
چگونه فناوری ها بودجه تبلیغات انتخاباتی را کاهش می دهند؟/ بازاریابی فناورانه در خدمت تبلیغات کاندیداها
تاثیر کرونا بر شاغلان روزنامه نگاری و آگهی رسانه ها/ روش های مقابله با کاهش درآمد آگهی آژانس های خبری در دوران کرونا
بررسی بازار سیاه آگهی های واکسن کرونا در جهان از ابتدا تا کنون + قیمت ها
7 باید و نباید اینستاگرام برای حساب های تجاری
نقدی بر مشتری مداری در شیوه پیگیری اقساط بانک مسکن/ بانک: اخطار است! مشتری: تهدید است! / هیچ وقت یک مشتری را تهدید نکنید!
نارضایتی مشتریان از "امن ترین پیک ایران" / الوپیک گفت پرونده شکایت زیاد است، می توانید به مراجع قضایی مراجعه کنید!
از تبلیغ تا ضدتبلیغ؛ واکسن ایرانی کرونا: بزنیم یا نزنیم؟!/ دوقطبی سازی سلامت در سایه تبلیغات
پرونده تبلیغات سایت های شرط بندی توسط سلبریتی ها: به نام کاربران، به کام قماربازان!
ماجرای شستا و آگهی مزایده 68 میلیارد تومانی ساختمان فدراسیون فوتبال
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا شد/ مقایسه و تحلیل هزینه تبلیغات انتخاباتی بایدن و ترامپ/ تبلیغات بیشتر = رئیس جمهوری؟!
تبلیغات ثبت نام و فروش واکسن «آنفلوآنزا» در فضای مجازی ممنوع است
تبلیغات رسانه ای و مدعیان طب سنتی، متهمان اصلی کاهش مصرف لبنیات در کشور! / تبلیغاتی که درباره روغن پالم شده، درست نیست
احراز هویت کاربران و کالاهای ارائه شده در حوزه خودرو و مسکن الزامی شد
کاهش حقوق بازیکنان بارسلونا به خاطر قطع درآمدهای ناشی از تبلیغات
16 پیشنهاد برای افزایش درآمد در دوران رکود با استفاده از تبلیغات
دستبند هوشمند شرکت «ردمی» وارد بازار شد
دستگیری کلاهبردار میلیاردی فروش داروی ضدکرونا
کمک مالی فیسبوک به رسانههای جهان در دوران «کرونا»
ماجرای تبلیغات گسترده ثبت نام یارانه کرونا و تسهیلات چهار درصدی: از شایعه تا واقعیت
فروش اینترنتی دارو ممنوع است
دستگیری عاملان انتشار اخبار و تبلیغات کذب کرونایی
گوگل: حذف میلیون ها تبلیغ ماسک و مواد ضدعفونی برای مبارزه با سودجویان کرونا
برخورد قاطع با منتشرکنندگان آگهیهای جعلی فروش اقلام دارویی و بهداشتی مرتبط با کرونا
از ادعا تا واقعیت: درآمد 285 میلیاردی تلویزیون از آگهی های سریال پایتخت/ هر قسمت 19 میلیارد
هزینههای تبلیغات ارزش افزوده چه زمانی به مشترکان برمیگردد؟
دستگیری فروشنده مواد ضدعفونی در سایت دیوار
وضعیت تبلیغات گردشگری و تورگردان ها در ایام کرونا/ وام ۱۲ درصدی کرونا حکم جریمه را دارد
صفر تا صد پنل نمایندگی پیامک
از "طبیعت" تا تراریخته: تیزری که صدای موافقان را درآورد/ واکنش شدید مرجع ملی ایمنی زیستی به تبلیغ روغن غیرتراریخته: تشویش اذهان عمومی است
مسابقه کرونایی «جان من ایران من»: از حمایت تا مبارزه
یک بام و دوهوای تبلیغات در ایام کرونا: حراجستون مرگ!/ الان بساط تان را جمع کنید/ رفاه در کرونا نیست
انواع شگردهای دروغین تبلیغات کرونایی: از ماسک تا محصولات ضدعفونی/ با 124 تماس بگیرید
فیس بوک، نمایش تبلیغات مرتبط با کرونا را ممنوع کرد
تبلیغات گسترده سایت های شرط بندی و تجربیات تلخ کاربران
پویش اینستاگرامی مجری مشهور برای رونق کارآفرینی زنان در عصر کرونا
داستان زندگی خلافکاری که صاحب برند شد!
تبلیغات گمراه کننده تویوتا علیه خودروهای برقی
چیزی به نام سلول بنیادی تخمک نداریم؛ تبلیغات آن، کذب است
تبلیغات ویروسی بدتر از ویروس کرونا
از اسنپ تا پارس آنلاین: جزییات تبلیغ برندهای محبوب ایرانی در ال کلاسیکوی محبوب دنیا
کرونا، نوروز و تبلیغات موسسات کنکور برای اردوی مطالعاتی!
تبلیغات و کرونا: از بهنوش بختیاری و تبلیغ شربت ضدکرونا تا بازار سوداگران ماسک و اقلام بهداشتی
انتقاد یونیسف و سازمان بهداشت جهانی از تبلیغات مضر صداوسیمای ایران برای سلامت کودکان
آگهی 18 + در مترو: رحم اجاره ای با 3 میلیون درآمد! +عکس
پرونده تبلیغات ال جی و سامسونگ در ایران: خداحافظی با تابلوهای تبلیغاتی شهری و فروشگاه ها
تبلیغات کثیف؛ سلام به بهار! / 11 جرم تبلیغاتی کدامند؟
تبلیغات حلوایی!
همیشه حال خوب: از توهم تبلیغاتی تا واقعیت؟/ چهار توصیه کاربردی برای زمانی که حال مان واقعا بد است
اظهارات دادکان درباره تبایغات دور زمین، جذب اسپانسر و درآمدزایی در آستانه انتخابات رئیس جدید فدراسیون فوتبال
تبلیغات انتخاباتی، کاغذ را گران کرد/ نمایندگانی که قرار است مشکل گرانی را حل کنند، خودشان عامل تورم شدند!
نصب تبلیغات کاندیداها بر روی علائم راهنمایی و رانندگی ممنوع است
تبلیغ یک کاندیدای مجلس: بفرمایید سوپ!
برگزیدگان دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران معرفی شدند/ اسامی بهترین وب سایت های تبلیغات و بازاریابی دیجیتال
مروری بر پوسترهای تبلیغاتی فیلمهای سینمایی معروف ایران در 70 سال گذشته
تایید گزارش "تبلیغات نیوز" توسط معاون وزیر بهداشت: سرانه مصرف شیر باز هم کاهش یافت/ مشکلات صادرات برندهای لبنیاتی بعد از اطلاع رسانی غلط تلویزیون
حضور زنان در تبلیغات از نگاه استاد زن حوزه علمیه: ممنوع! / چه اصراری است زن، ماکارونی تبلیغ کند؟ توهین است/ زن، اصلا جلوه تبلیغاتی ندارد
"برند ایران" در حال تخریب است
تصویر رهبری و روحانی روی جزوه تبلیغاتی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
شرایط درج تبلیغات انتخاباتی: تبلیغ روی وسایل حمل و نقل عمومی ممنوع است
فروش تعدادی از املاک دیپلماتیک ایران در سه کشور
بازخوانی پرونده تبلیغاتی چهارساله کیمیا علیزاده: از تبلیغ نوشیدنی انرژی زا در ایران تا عضویت تیم ملی تکواندوی آلمان/ از ریو 2016 تا توکیو 2020/ وداع سلبریتی برندینگ ها؟!
سوءاستفاده تبلیغاتی یک سایت آموزشی از "دکتر شفیعی کدکنی"
ماجرای یک اسپانسر پرحرف و حدیث؛ شهرداری: 8 میلیارد تقدیم تو باد! دولت در 2190 روز: پول یک اتوبوس هم نداریم!
یک کلاهبرداری مجازی: دوستان را اد کنید و پول بگیرید!
تبلیغ زودهنگام به سبک پشمک حاج عبدالله!
اغلب تبلیغات وب سایت های برتر مواد غذایی درباره پروبیوتیک ها، گمراه کننده است
نتیجه "شیرهراسی" صداوسیما: شیرهای پاستوریزه در فروشگاه ها باد کرد!/ واکنش مدیرعامل عالیس: این کار، تشویق اذهان عمومی است
آگهی عجیب والدین برای راحت طلب ترین کنکوری دنیا!
ترویج تصویر اعدام و اسلحه در کتاب مترو و توزیع در مهدکودک ها! + واکنش شهرداری
نقد تیزر "توی بورس باشیم": تراریخته بخوریم یا نخوریم؟!
شگرد تبلیغاتی سایت های درج آگهی مسکن برای خانه دار شدن شما با وام 240 میلیونی
هشدار درباره داروهای گیاهی که پای ثابت آگهی های بازرگانی هستند
مزیت های تبلیغات پیامکی در بازاریابی محصولات و خدمات
معافیت مالیاتی تبلیغات در روزنامهها و نشریات منتظر تصمیم مجلس
نکاتی که هنگام خرید از سایت های درج آگهی باید رعایت کنید
عملکرد مشکوک برنامههای بلوکه کننده تبلیغات آنلاین
فروشگاههای زنجیرهای تبلیغات غیر واقعی زیادی دارند/ چگونه رب 20 هزار تومانی، 9 هزار تومان فروخته می شود؟!
نظرات کاربران