اظهارات اخیر رئیس سازمان غذا و دارو و معاون وزیر بهداشت، درباره تاثیر تبلیغات منفی صداوسیما و ماجرای شیرهای آلوده به سم آفلاتوکسین در برنامه های این رسانه، که خبر از کاهش بیشتر مصرف شیر طی روزهای اخیر داده است، تاییدکننده گزارش میدانی چند روز گذشته تبلیغات نیوز درباره باد کردن شیر در قفسه های فروشگاه های مواد غذایی به ویژه فروشگاه های زنجیره ای است.
به گزارش تبلیغات نیوز، دکتر محمدرضا شانه ساز با توجه به موضوع ادعای بالا بودن میزان افلاتوکسین در شیر پاستوریزه کشور در یک برنامه تلویزیونی و تکذیب مراجع رسمی از جمله وزارت بهداشت، دو روز پیش در گفتگو با ایرنا این خبر ناگوار را اعلام کرد: «سرانه مصرف شیر تا پیش از این هم در کشور اندک و یک پنجم سرانه جهانی بود و اکنون به میزان بیشتری کاهش یافته است.»
بر اساس اظهارات وی، اطلاعات غلط در باره شیر پاستوریزه و صنعت لبنیات کشور در حالی از طریق یک رسانه رسمی مانند تلویزیون به جامعه داده شد که استانداردهای رایج برای تولید شیر سالم در جمهوری اسلامی ایران از استانداردهای رایج در اروپا و حتی آمریکا نیز سختگیرانه تر است. به گفته شانه ساز، متاسفانه این اطلاعات غلط حتی برای صادرات برخی از برندهای لبنیاتی ما که از جایگاه خوبی در منطقه و جهان برخوردار بودند ، مشکل ایجاد کرد.
شکایت از طرح کننده ادعا
معاون وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت : شکایت از اظهار نظر کننده بالا بودن افلاتوکسین شیر تولیدی در ایران به یک مطالبه عمومی تبدیل شده است و ما دیگر حتی اگر بخواهیم کمک کنیم ، کاری از دست ما ساخته نیست.
شانه ساز افزود: این شکایت از سوی انجمن صنایع لبنی و غذایی کشور در دستگاه قضایی مطرح شده است و به دنبال برخورد قانونی در این ارتباط هستند.
وی گفت : هم اکنون نظارت بر مواد غذایی به خصوص شیر از مبادی تولید ، مسیرهای انتقال به کارخانه و در کارخانه به صورت سخت گیرانه از سوی معاونت غذا و دارو در سراسر کشور به صورت جدی انجام می شود و هیچ گونه اهمالی در این زمینه وجود ندارد.
رئیس سازمان غذا و دارو افزود : ما در سطح کشور ۴۰۰ واحد تولید فراورده های لبنی داریم و ۶۶ دانشگاه علوم پزشکی هم از طریق معاونت های غذا و دارو به طور دقیق بر عملکردشان نظارت دارند.
ادعای عرضه شیرهای پاستوریزه آلوده به سم افلاتوکسین را شخصی که از او به عنوان " بازرس انجمن بهداشت و ایمنی غذایی ایران " یاد شد ، در یک برنامه زنده تلویزیونی مطرح شد. این فرد که نامش " بهادر حاجی محمدی " معرفی شد ، ادعا کرد که شیرهای پاستوریزهای که از سوپرمارکتها تهیه میشود مقدار زیادی آلودگی به سم افلاتوکسین دارند که به منجر به سرطان کبد میشود.
وی تهدید شیرهای پاستوریزه را " فراتر از روغن پالم " برای جامعه توصیف کرد و مدعی شد که جای آن که نگران استفاده از روغن پالم و وایتکس در لبنیات باشیم، افکار عمومی و مسئولان باید به مسائل مهمتری مانند وجود سموم دیگر در لبنیات توجه داشته باشند از جمله افلاتوکسین که با مصرف ذرت های آلوده در دامداری ها وارد شیر می شود.
این فرد حتی آمارهایی در باره میزان آلودگی شیرهای پاستوریزه مناطق مختلف کشور ارائه کرد ، آمارهایی که مرجع مشخص رسمی برای آنها ذکر نکرد و فقط مدعی شد که این آمارها از " پژوهش تعدادی از اساتید دانشگاه استخراج شده " بدون این که حتی عنوان پژوهش یا مرجع درخواست کننده باری چنین پژوهشی را مشخص کند.
بر اساس روال معمول ، مراکز دانشگاهی و علمی پژوهش های میدانی تعریف شده را به درخواست مراجع مشخص و با اهداف مشخص انجام می دهند و نتایج پژوهش خود را هم با عنوان مشخص در اختیار همان مراجع قرار می دهند.
وجود قرص در کیک و کلوچه ، توطئه بود
رییس سازمان غذا و دارو همچنین در مورد مشاهده قرص داخل کیک ، کلوچه و بیسکوییت در مناطقی از کشور هم توضیح داد : متاسفانه این کار یک توطئه بود که مشکلات زیادی را در بازار فروش برای صنعتت کیک و کلوچه کشور ایجاد کرده است.
شانه ساز افزود: در صنعت کیک و کلوچه کشور به طور مستقیم حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر شاغلند که با احتساب افراد تحت پوشش این شاغلین ، معیشت حدود ۱۲ میلیون نفر از قبل این صنعت در کشور تامین می شود.
وی گفت: علاوه بر این ، در سال گذشته حدود یک میلیارد دلار از محل صادرات کیک و کلوچه ارز وارد کشور شد و در سال جاری این واحدها هدفگذاریشان برای صادرات حدود یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون دلاری بود که تا پایان آذر ماه وضعیتشان از لحاظ فروش به خصوص صادرات خوب بود، ولی پس از آن با توطئه وجود قرص با مشکل مواجه شدند.
معاون وزیر بهداشت گفت: این کار به نظر می رسد یک توطئه خارجی برای ضربه زدن به امنیت غذایی و اقتصاد کشور بود ، چون پیش از این که گذاشتن قرص داخل کیک و کلوچه در ایران رخ بدهد، در ترکیه اتفاق افتاد و ضربه زیادی به صادرات کیک و کلوچه آن کشور زدند.
شانه ساز افزود : نظارت ما بر صنعت غذایی به عنوان متولیان سلامت مردم بسیار دقیق است و براساس استانداردهای رایج پیش بینی برای صنایع غذایی صورت می گیرد.
وی که برای شرکت در همایش روسا و معاونان آموزشی و غذا و داروی دانشگاه های علوم پزشکی کلان منطقه یک کشور به مازندران سفر کرد ، به معاونان غذا و دارو دانشگاه های این منطقه شامل دانشگاههای علوم پزشکی شاهرود، بابل، مازندران، سمنان، گیلان و گرگان توصیه کرد تا در شرایط جنگ اقتصادی ضمن نظارت دقیق بر تولید مواد غذایی از برخی نظارت های غیر ضرور و بهانه تراشی ها پرهیز کنند.
سال ۱۴۰۲ مبارک
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
5 ویژگی ضروری یک اپلیکیشن موبایلی برای موفقیت در تبلیغات و تجارت الکترونیک
فناوری، چگونه به پایداری کسب وکار کمک می کند؟
4 نکته مهم که باید در تجارت بیت کوین بدانید
تبلیغات رمزارزها و سه دلیل برای سرمایه گذاری در زمینه سکه های حریم خصوصی
ادغام شرکتهای موبایل و لوازم الکترونیکی مصرفی سامسونگ
بهترین، جذاب ترین و هیجان انگیزترین لپ تاپ های ۲۰۲۲ کدامند؟
مزایا و دلایل برون سپاری توسعه نرم افزار به شرکت های متخصص فناوری
متن کامل طرح مجلس درباره فضای مجازی و پیام رسان ها: جایگاه و وضعیت تبلیغات در پیام رسان های داخلی و خارجی
چگونه فناوری ها بودجه تبلیغات انتخاباتی را کاهش می دهند؟/ بازاریابی فناورانه در خدمت تبلیغات کاندیداها
تاثیر کرونا بر شاغلان روزنامه نگاری و آگهی رسانه ها/ روش های مقابله با کاهش درآمد آگهی آژانس های خبری در دوران کرونا
بررسی بازار سیاه آگهی های واکسن کرونا در جهان از ابتدا تا کنون + قیمت ها
7 باید و نباید اینستاگرام برای حساب های تجاری
نقدی بر مشتری مداری در شیوه پیگیری اقساط بانک مسکن/ بانک: اخطار است! مشتری: تهدید است! / هیچ وقت یک مشتری را تهدید نکنید!
نارضایتی مشتریان از "امن ترین پیک ایران" / الوپیک گفت پرونده شکایت زیاد است، می توانید به مراجع قضایی مراجعه کنید!
از تبلیغ تا ضدتبلیغ؛ واکسن ایرانی کرونا: بزنیم یا نزنیم؟!/ دوقطبی سازی سلامت در سایه تبلیغات
پرونده تبلیغات سایت های شرط بندی توسط سلبریتی ها: به نام کاربران، به کام قماربازان!
ماجرای شستا و آگهی مزایده 68 میلیارد تومانی ساختمان فدراسیون فوتبال
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا شد/ مقایسه و تحلیل هزینه تبلیغات انتخاباتی بایدن و ترامپ/ تبلیغات بیشتر = رئیس جمهوری؟!
تبلیغات ثبت نام و فروش واکسن «آنفلوآنزا» در فضای مجازی ممنوع است
تبلیغات رسانه ای و مدعیان طب سنتی، متهمان اصلی کاهش مصرف لبنیات در کشور! / تبلیغاتی که درباره روغن پالم شده، درست نیست
احراز هویت کاربران و کالاهای ارائه شده در حوزه خودرو و مسکن الزامی شد
کاهش حقوق بازیکنان بارسلونا به خاطر قطع درآمدهای ناشی از تبلیغات
16 پیشنهاد برای افزایش درآمد در دوران رکود با استفاده از تبلیغات
دستبند هوشمند شرکت «ردمی» وارد بازار شد
دستگیری کلاهبردار میلیاردی فروش داروی ضدکرونا
کمک مالی فیسبوک به رسانههای جهان در دوران «کرونا»
ماجرای تبلیغات گسترده ثبت نام یارانه کرونا و تسهیلات چهار درصدی: از شایعه تا واقعیت
فروش اینترنتی دارو ممنوع است
دستگیری عاملان انتشار اخبار و تبلیغات کذب کرونایی
گوگل: حذف میلیون ها تبلیغ ماسک و مواد ضدعفونی برای مبارزه با سودجویان کرونا
برخورد قاطع با منتشرکنندگان آگهیهای جعلی فروش اقلام دارویی و بهداشتی مرتبط با کرونا
از ادعا تا واقعیت: درآمد 285 میلیاردی تلویزیون از آگهی های سریال پایتخت/ هر قسمت 19 میلیارد
هزینههای تبلیغات ارزش افزوده چه زمانی به مشترکان برمیگردد؟
دستگیری فروشنده مواد ضدعفونی در سایت دیوار
وضعیت تبلیغات گردشگری و تورگردان ها در ایام کرونا/ وام ۱۲ درصدی کرونا حکم جریمه را دارد
صفر تا صد پنل نمایندگی پیامک
از "طبیعت" تا تراریخته: تیزری که صدای موافقان را درآورد/ واکنش شدید مرجع ملی ایمنی زیستی به تبلیغ روغن غیرتراریخته: تشویش اذهان عمومی است
مسابقه کرونایی «جان من ایران من»: از حمایت تا مبارزه
یک بام و دوهوای تبلیغات در ایام کرونا: حراجستون مرگ!/ الان بساط تان را جمع کنید/ رفاه در کرونا نیست
انواع شگردهای دروغین تبلیغات کرونایی: از ماسک تا محصولات ضدعفونی/ با 124 تماس بگیرید
فیس بوک، نمایش تبلیغات مرتبط با کرونا را ممنوع کرد
تبلیغات گسترده سایت های شرط بندی و تجربیات تلخ کاربران
پویش اینستاگرامی مجری مشهور برای رونق کارآفرینی زنان در عصر کرونا
داستان زندگی خلافکاری که صاحب برند شد!
تبلیغات گمراه کننده تویوتا علیه خودروهای برقی
چیزی به نام سلول بنیادی تخمک نداریم؛ تبلیغات آن، کذب است
تبلیغات ویروسی بدتر از ویروس کرونا
از اسنپ تا پارس آنلاین: جزییات تبلیغ برندهای محبوب ایرانی در ال کلاسیکوی محبوب دنیا
کرونا، نوروز و تبلیغات موسسات کنکور برای اردوی مطالعاتی!
تبلیغات و کرونا: از بهنوش بختیاری و تبلیغ شربت ضدکرونا تا بازار سوداگران ماسک و اقلام بهداشتی
انتقاد یونیسف و سازمان بهداشت جهانی از تبلیغات مضر صداوسیمای ایران برای سلامت کودکان
آگهی 18 + در مترو: رحم اجاره ای با 3 میلیون درآمد! +عکس
پرونده تبلیغات ال جی و سامسونگ در ایران: خداحافظی با تابلوهای تبلیغاتی شهری و فروشگاه ها
تبلیغات کثیف؛ سلام به بهار! / 11 جرم تبلیغاتی کدامند؟
تبلیغات حلوایی!
همیشه حال خوب: از توهم تبلیغاتی تا واقعیت؟/ چهار توصیه کاربردی برای زمانی که حال مان واقعا بد است
اظهارات دادکان درباره تبایغات دور زمین، جذب اسپانسر و درآمدزایی در آستانه انتخابات رئیس جدید فدراسیون فوتبال
تبلیغات انتخاباتی، کاغذ را گران کرد/ نمایندگانی که قرار است مشکل گرانی را حل کنند، خودشان عامل تورم شدند!
نصب تبلیغات کاندیداها بر روی علائم راهنمایی و رانندگی ممنوع است
تبلیغ یک کاندیدای مجلس: بفرمایید سوپ!
برگزیدگان دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران معرفی شدند/ اسامی بهترین وب سایت های تبلیغات و بازاریابی دیجیتال
مروری بر پوسترهای تبلیغاتی فیلمهای سینمایی معروف ایران در 70 سال گذشته
نظرات کاربران