تبلیغات میدانی کاندیداهای ورود به مجلس یازدهم در حالی انجام می شود که " تبلیغات پاک" همچنان روش دلخواه برخی از طرفداران نیست و با بکاربردن " تبلیغات کثیف" و عکسباران شهر میراث ناخوشایند و دردسرسازی برای استقبال از نوروز ۹۹ به جای می گذارند.
به گزارش تبلیغات نیوز، متاسفانه به کار بردن تبلیغات سنتی و چسباندن عکس و پوستر بر هر جای ممکن موجب می شود چهره شهر تا حدودی استرس زا شود و از طرفی عده ای از سکوت قانون استفاده کرده و دیوارهای سخنگوی انتخاباتی را یکی پس از دیگری خلق می کنند.
دیوارهایی که همچنان با دست نوشته های نازیبا و درشت، بار سنگین تبلیغات کثیف را به دوش می گیرند و در برخی مکان ها نیز انواع پوسترهای رنگارنگ تبلیغاتی راه تنفس را بر دیوارهای شهر بسته است.
برخی طرفداران کاندیداها از اموال دولتی و مردمی گرفته تا بناهای تاریخی و مجسمه ها پوستر می چسبانند و انگار که چسباندن پوستر و یافتن مکان های دست نیافتنی تر برای الصاق عکس کاندیدا یک پیروزی تبلیغاتی را رقم می زند که گمان می کنند همین منجر به پیروزی انتخاباتی خواهد شد.
تحریک بصری مردم و ایجاد جلوه های متعدد انتخاباتی در زمان تبلیغات میدانی از اصلی ترین روش های جلب رای و ترقیب رای دهندگان برای کاندیداها به شمار می رفته که امروزه با بکار بردن تبلیغات پاک تا حدودی در برخی استان ها کمرنگ شده اما همچنان طرفداران خود را در انتخابات دارد.
این نوع تبلیغ میدانی در حالی انجام می شود که پس از برگزاری انتخابات کمتر از یک ماه به عید سال نو وقت خواهد بود و بی تردید این زمان برای کارهای آماده سازی و زیباسازی سال نو در حالت عادی اندک است چه رسد به اینکه کار مضاعف پاک سازی تبلیغات محیطی و محوپوسترها هم بر این حجم کار افزوده شود.
دادستان عمومی و انقلاب خرم آباد گفت: متاسفانه در دوره های گذشته با انواع تبلیغات میدانی مواجه بوده ایم که برخی از آنها با توجه به فصل تبلیغات قانون انتخابات، غیرمجاز هستند.
سعید رازانی افزود: در ماده ۵۶ قانون انتخابات باید ها و نبایدهایی ذکر شده که ما به برخی نبایدها از جمله نصب پوستر و عکس به مکان های غیرمجاز و دیوارنویسی مبتلا هستین در حالیکه به صراحت در این ماده قانونی گفته شده تبلیغات وشیوه های تبلیغی مجاز منحصر به موارد این قانون است و نیروهای انتظامی، قضایی و فرمانداری موظف به برخورد با موارد غیرمجاز هستند.
وی تصریح کرد: موردی که به طور معمول با آن مواجه هستیم این است که با شروع زمان تبلیغات، چسباندن پوستر بر هر مکانی از تابلوهای راهنمایی و رانندگی گرفته تا زیرگذرها، جداول کنار خیابان و اطراف میدان های شهر انجام می شود.
وی با بیان اینکه الصاق عکس و پوستر به تاسیسات عمومی، اموال شهرداری و تابلوها ممنوع است ادامه داد: در یک مورد از این تبلیغات، طرفداران با وسیله ای همچون پارو تصاویر کاندیدای خود را به تابلوی یک دبیرستان چسبانده بودند به نحوی که تابلو قابل خواندن نبود.
دادستان عمومی و انقلاب خرم آباد همچنین دیوارنویسی بر موسسات آموزشی و ادارات دولتی و عمومی را ممنوع اعلام کرد و اظهار داشت: تبلیغات تصویری باید در محل هایی که شهرداری مشخص کرده انجام شود اما متاسفانه عده ای حتی به تابلوهای کوچک وسط بلوار که متعلق به راهنمایی و رانندگی و برای حفظ جان مردم است پوسترنصب می کنند که ماموران نیروی انتظامی وشهرداری ها باید این موارد را برابر ماده ۵۶ معدوم کنند.
بارسنگین تبلیغات غیرمجاز بر دوش دیوارهای شهر
وی همچنین از دیوارنویسی طرفداران کاندیداها به شدت انتقاد کرد و گفت: در حالیکه یک ماه به سال جدید و ورود مسافران و گردشگران فرصت باقی است اما برخی هواداران به بدترین شیوه که دیوار نویسی است روی می آورند.
وی تصریح کرد: متاسفانه در این روش دیوارهای مناطق و مکان های پربازدید مورد تهاجم تبلیغات غیرمجاز واقع شده و حتی برخی در پایه و دیواره پل های شهر نیز تبلیغ می کنند در حالیکه قانون به صراحت مشخص کرده هرگونه دیوار نویسی ممنوع است.
دادستان عمومی و انقلاب خرم آباد گفت: برخی از کاندیداها اعلام می کنند دیوارنویسی ها اقدام رقبا است که قصد تخریب آنها را از نظر قانونی دارند اما باید گفت به طور معمول مخالفان در این مدت کم تبلیغات، وقت آنچنانی برای این امر ندارند و از طرفی کمتر راضی می شوند نام رقیب را ذهن مردم شهر تداعی کنند.
رازانی تاکید کرد: با توجه به کمبود امکانات و اعتبار شهرداری ها نباید منظر شهری را خراب کنیم چراکه در آستانه سال نو، پاکسازی این حجم از تبلیغات محیطی، کار ساده ای نیست و نیازمند هزینه و افزایش حجم کاری نیروهای این نهاد است.
وی یادآور شد: دیوارنویسی علاوه بر ممنوعیت در قانون انتخابات، طبق قانون مجازات اسلامی جرم و در صورت شکایت مردم و شهرداری قابل تعقیب است چراکه آسیب رساندن به اموال عمومی محسوب می شود.
وی افزود: امروزه آگاهی مردم افزایش یافته و دیگر با این تبلیغات جذب نمی شوند بنابراین کاندیداها و طرفداران آنان باید با استفاده درست از فضای مجازی، کارت ویزیت و معرفی سوابق و برنامه های خود در قالب بروشور نسبت به جلب آرای مردم تلاش کنند چراکه تجربه ثابت کرده افرادی دیوار نویسی نداشتند و رای آنها بهتر بود.
رازانی تاکید کرد: شهرداری از تلویزیون های شهری و تابلوهای گردان استفاده کند و به کاندیداها اجازه دهد درزمان های معین از این موقعیت استفاده کنند نه اینکه هر کاندیدایی که مبلغ بیشتری داد این امکان تنها به او اختصاص یابد.
وی ادامه داد: باید استفاده از تبلیغات پاک را در دستور کار قرار دهیم تا مبلمان شهری از مشکلات پس از تبلیغات محیطی غیرمجاز در امان بماند.
رازانی تاکید کرد : همچنین کاندیداها و طرفداران آنها مجاز به تبلیغ علیه دیگری نبوده و تنها باید شایستگی های خود را بیان کنند و همچنین راه انداختن کاروان تبلیغاتی بنابر ماده ۶۵ ممنوع است.
تبیلغات محیطی غیرمجاز و تحمیل هزینه های مازاد به شهرداری
شهردار خرم آباد نیز گفت: تبلیغات تلویزیون های شهری سال های گذشته به بخش خصوصی واگذار می شد اما امسال به دستور فرماندار، این امر توسط شهرداری صورت می گیرد.
محمد شریفی مقدم افزود: تا ۲۳ بهمن ماه، ۱۹ نفر برای تبلیغات شهری به سازمان میادین مراجعه کرده اند و مابقی کاندیداها نیز باید برای استفاده از این امکان به این سازمان مراجعه کنند.
وی ادامه داد: همچنین در سه منطقه شهری ۹ مکان انتخاب شده و در اختیار نامزدها قرار گرفته تا نسبت به تبلیغات محیطی مجاز اقدام نمایند چراکه با توجه به ایام نوروز و نبود اعتبارات دولتی در شهرداری ها، منابع داخلی برای پاکسازی شهر کافی نیست.
وی گفت: از کاندیداها و طرفداران انان درخواست می شود در تبلیغات خود به فضای سبز و مبلمان شهری آسیب نرسانند تا هزینه های سرسام آور به شهرداری تحمیل نشود.
ماده ۶۵ قانون انتخابات کدام اقدامات را در تبلیغات جرم می داند؟
مطابق ماده ۶۵ قانون انتخابات مصادیق زیر در فعالیتهای تبلیغاتی انتخابات توسط نامزدها، احزاب و گروهها و اشخاص حقیقی و حقوقی جرم است و متخلفان علاوه بر مجازاتهای مقرر در قوانین مربوطه به مجازات درجه ۶ قانون مجازات اسلامی به استثنای حبس نیز محکوم میشوند:
1- اقدامات مغایر امنیت ملی نظیر تفرقه قومی و مذهبی.
2- دادن وعدههای خارج از اختیارات قانونی توسط نامزدها.
3- هرگونه تخریب، هتک حرمت و حیثیت نهادها، افراد و یا نامزدها از سوی نامزدهای انتخاباتی.
4- نوشتن، اظهار و انتشار مطالبی که در قوانین مربوطه جرم شناخته شده است.
5- دیوارنویسی.
6- تخریب یا پاره کردن عکس و دیگر آثار تبلیغاتی نامزدها در مهلت قانونی تبلیغات که در محلهای مجاز الصاق شده و یا قرار گرفته باشد.
7- نصب یا توزیع کلیه اقلام و آثار تبلیغات انتخاباتی تهیه شده بدون رعایت مفاد این قانون و فاقد نام و هویت تهیهکننده.
8- استفاده از آثار تبلیغاتی متضمن موارد مغایر عفت عمومی و یا موازین شرع.
9- اخلال و برهم زدن اجتماعات و سخنرانیهای قانونی و تعرض به ستادهای انتخاباتی نامزدها.
10- استفاده از کاروانهای تبلیغاتی و استفاده از بلندگو در خارج از محیط سخنرانی.
11- استفاده از حمایت و امکانات بیگانگان اعم از مالی و غیرمالی در تبلیغات و فعالیتهای انتخاباتی.
منبع: ایرنا
سال ۱۴۰۲ مبارک
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
5 ویژگی ضروری یک اپلیکیشن موبایلی برای موفقیت در تبلیغات و تجارت الکترونیک
فناوری، چگونه به پایداری کسب وکار کمک می کند؟
4 نکته مهم که باید در تجارت بیت کوین بدانید
تبلیغات رمزارزها و سه دلیل برای سرمایه گذاری در زمینه سکه های حریم خصوصی
ادغام شرکتهای موبایل و لوازم الکترونیکی مصرفی سامسونگ
بهترین، جذاب ترین و هیجان انگیزترین لپ تاپ های ۲۰۲۲ کدامند؟
مزایا و دلایل برون سپاری توسعه نرم افزار به شرکت های متخصص فناوری
متن کامل طرح مجلس درباره فضای مجازی و پیام رسان ها: جایگاه و وضعیت تبلیغات در پیام رسان های داخلی و خارجی
چگونه فناوری ها بودجه تبلیغات انتخاباتی را کاهش می دهند؟/ بازاریابی فناورانه در خدمت تبلیغات کاندیداها
تاثیر کرونا بر شاغلان روزنامه نگاری و آگهی رسانه ها/ روش های مقابله با کاهش درآمد آگهی آژانس های خبری در دوران کرونا
بررسی بازار سیاه آگهی های واکسن کرونا در جهان از ابتدا تا کنون + قیمت ها
7 باید و نباید اینستاگرام برای حساب های تجاری
نقدی بر مشتری مداری در شیوه پیگیری اقساط بانک مسکن/ بانک: اخطار است! مشتری: تهدید است! / هیچ وقت یک مشتری را تهدید نکنید!
نارضایتی مشتریان از "امن ترین پیک ایران" / الوپیک گفت پرونده شکایت زیاد است، می توانید به مراجع قضایی مراجعه کنید!
از تبلیغ تا ضدتبلیغ؛ واکسن ایرانی کرونا: بزنیم یا نزنیم؟!/ دوقطبی سازی سلامت در سایه تبلیغات
پرونده تبلیغات سایت های شرط بندی توسط سلبریتی ها: به نام کاربران، به کام قماربازان!
ماجرای شستا و آگهی مزایده 68 میلیارد تومانی ساختمان فدراسیون فوتبال
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا شد/ مقایسه و تحلیل هزینه تبلیغات انتخاباتی بایدن و ترامپ/ تبلیغات بیشتر = رئیس جمهوری؟!
تبلیغات ثبت نام و فروش واکسن «آنفلوآنزا» در فضای مجازی ممنوع است
تبلیغات رسانه ای و مدعیان طب سنتی، متهمان اصلی کاهش مصرف لبنیات در کشور! / تبلیغاتی که درباره روغن پالم شده، درست نیست
احراز هویت کاربران و کالاهای ارائه شده در حوزه خودرو و مسکن الزامی شد
کاهش حقوق بازیکنان بارسلونا به خاطر قطع درآمدهای ناشی از تبلیغات
16 پیشنهاد برای افزایش درآمد در دوران رکود با استفاده از تبلیغات
دستبند هوشمند شرکت «ردمی» وارد بازار شد
دستگیری کلاهبردار میلیاردی فروش داروی ضدکرونا
کمک مالی فیسبوک به رسانههای جهان در دوران «کرونا»
ماجرای تبلیغات گسترده ثبت نام یارانه کرونا و تسهیلات چهار درصدی: از شایعه تا واقعیت
فروش اینترنتی دارو ممنوع است
دستگیری عاملان انتشار اخبار و تبلیغات کذب کرونایی
گوگل: حذف میلیون ها تبلیغ ماسک و مواد ضدعفونی برای مبارزه با سودجویان کرونا
برخورد قاطع با منتشرکنندگان آگهیهای جعلی فروش اقلام دارویی و بهداشتی مرتبط با کرونا
از ادعا تا واقعیت: درآمد 285 میلیاردی تلویزیون از آگهی های سریال پایتخت/ هر قسمت 19 میلیارد
هزینههای تبلیغات ارزش افزوده چه زمانی به مشترکان برمیگردد؟
دستگیری فروشنده مواد ضدعفونی در سایت دیوار
وضعیت تبلیغات گردشگری و تورگردان ها در ایام کرونا/ وام ۱۲ درصدی کرونا حکم جریمه را دارد
صفر تا صد پنل نمایندگی پیامک
از "طبیعت" تا تراریخته: تیزری که صدای موافقان را درآورد/ واکنش شدید مرجع ملی ایمنی زیستی به تبلیغ روغن غیرتراریخته: تشویش اذهان عمومی است
مسابقه کرونایی «جان من ایران من»: از حمایت تا مبارزه
یک بام و دوهوای تبلیغات در ایام کرونا: حراجستون مرگ!/ الان بساط تان را جمع کنید/ رفاه در کرونا نیست
انواع شگردهای دروغین تبلیغات کرونایی: از ماسک تا محصولات ضدعفونی/ با 124 تماس بگیرید
فیس بوک، نمایش تبلیغات مرتبط با کرونا را ممنوع کرد
تبلیغات گسترده سایت های شرط بندی و تجربیات تلخ کاربران
پویش اینستاگرامی مجری مشهور برای رونق کارآفرینی زنان در عصر کرونا
داستان زندگی خلافکاری که صاحب برند شد!
تبلیغات گمراه کننده تویوتا علیه خودروهای برقی
چیزی به نام سلول بنیادی تخمک نداریم؛ تبلیغات آن، کذب است
تبلیغات ویروسی بدتر از ویروس کرونا
از اسنپ تا پارس آنلاین: جزییات تبلیغ برندهای محبوب ایرانی در ال کلاسیکوی محبوب دنیا
کرونا، نوروز و تبلیغات موسسات کنکور برای اردوی مطالعاتی!
تبلیغات و کرونا: از بهنوش بختیاری و تبلیغ شربت ضدکرونا تا بازار سوداگران ماسک و اقلام بهداشتی
انتقاد یونیسف و سازمان بهداشت جهانی از تبلیغات مضر صداوسیمای ایران برای سلامت کودکان
آگهی 18 + در مترو: رحم اجاره ای با 3 میلیون درآمد! +عکس
پرونده تبلیغات ال جی و سامسونگ در ایران: خداحافظی با تابلوهای تبلیغاتی شهری و فروشگاه ها
تبلیغات کثیف؛ سلام به بهار! / 11 جرم تبلیغاتی کدامند؟
تبلیغات حلوایی!
همیشه حال خوب: از توهم تبلیغاتی تا واقعیت؟/ چهار توصیه کاربردی برای زمانی که حال مان واقعا بد است
اظهارات دادکان درباره تبایغات دور زمین، جذب اسپانسر و درآمدزایی در آستانه انتخابات رئیس جدید فدراسیون فوتبال
تبلیغات انتخاباتی، کاغذ را گران کرد/ نمایندگانی که قرار است مشکل گرانی را حل کنند، خودشان عامل تورم شدند!
نصب تبلیغات کاندیداها بر روی علائم راهنمایی و رانندگی ممنوع است
تبلیغ یک کاندیدای مجلس: بفرمایید سوپ!
برگزیدگان دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران معرفی شدند/ اسامی بهترین وب سایت های تبلیغات و بازاریابی دیجیتال
مروری بر پوسترهای تبلیغاتی فیلمهای سینمایی معروف ایران در 70 سال گذشته
نظرات کاربران