تبلیغات استارتاپ شناخته شده حوزه حمل و نقل یعنی اسنپ در ال کلاسیکوی مشهور دنیا بین رئال مادرید و بارسلونا، موج تبلیغاتی و خبری ویژه ای را برای این شرکت ایجاد کرده و بسیاری از رسانه ها با پوشش رسانه ای گسترده، از آن به عنوان یک اتفاق مهم در عرصه بین المللی کردن برندهای ایرانی یاد کردند. با همه اینها تبلیغات برندهای ایرانی در فوتبال های معروف دنیا، برای اولین بار صورت نمی گیرد و چندین سال قبل نیز تبلیغ شرکت پارس آنلاین، در بازی دو تیم آتلتیکو مادرید و رنال مادرید، بازتاب وسیعی پیدا کرده بود.
به گزارش تبلیغات نیوز، زمانی که هم وطنان ما در کشور نام «اسنپ» در بازی ال کلاسیکو را در تبلیغات دور زمین با چشمان خود دیدند، علامت سوالی بالای سر آنها نقش بست که «تبلیغ یک برند ایرانی چگونه در محبوب ترین بازی اروپایی انجام شده است؟»
اگر شما هم مانند ما تماشاگر بازی شب یکشنبه رقابت دو تیم بارسلونا و رئالمادرید در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو بوده باشید قطعا چشم هایتان زمان تماشای بازی با دیدن نام «اسنپ» گرد شده است.
چنین تبلیغی زمانی جذاب تر می شود که بدانیم تنها ما در داخل مرزهای کشور این تبلیغ را می دیدیم و ساکنان کشورهای دیگر تبلیغات مربوط به برندهای خود را. برای تماشاگرانی که از ایران الکلاسیکو را دنبال میکردند، این بازی یک تفاوت مهم با بازیهای قبل داشت. در تبلیغات دور زمین لوگوی اسنپ به چشم میآمد. در چنین عصری که عصر تبلیغات هوشمند و هدفمند است، چنین تبلیغاتی هنوز به تعداد انگشتان درست می رسد ولی برای شرکت های ایرانی که نیاز به حضور بین المللی دارند شاید راهکار جدیدی به نظر برسد. این تبلیغات مجازی کار شرکت «ISG» است که حق تبلیغ دور زمین بازی های لالیگا را خریده و برای هر کشوری که تصویر را می فرستد متناسب با آن، تبلیغات دور زمین را تغییر می دهد. برای اطلاع بیشتر از چنین تبلیغاتی پای صحبت های مدیر ارشد بازاریابی «اسنپ» نشستیم. گفتگوی «کسب و کار» با میثم ملاشریفی را در ادامه می خوانید.
با توجه به اینکه چنین تبلیغاتی برای مخاطبان جدید و جذاب است، چه شد به فکر شما رسید که چنین تبلیغی را انجام دهید؟
واقعیت این است که ماهیت برند «اسنپ» اساسا خلق اتفاقات تازه است و همواره تلاش میکند در هر حوزهای اولین و خلاقترین باشد. این موضوع نه تنها در مورد محور اصلی فعالیت «اسنپ» یعنی همان حملونقل هوشمند صدق میکند بلکه در راهاندازی سوپراپلیکیشن و ارائه دیگر خدمات هم کاملا به چشم میآید. در مورد تبلیغ الکلاسیکو هم دقیقا به همین صورت بود. ما میخواستیم از تبلیغات خلاقانهای استفاده کنیم که همسو با ماهیت برند «اسنپ» باشد. این شد که تصمیم گرفتیم در یکی از مهمترین بازیهای فوتبال دنیا که برای تماشاگران ایرانی هم محبوبیت زیادی دارد، حضور داشته باشیم.
در مورد هزینه و مالیاتی که بابت چنین تبلیغی باید پرداخت شود، توضیح دهید.
اساسا هزینه چنین تبلیغاتی در مقایسه با میزان بازخوردی که از مخاطب گرفته میشود و همچنین تاثیری که در ذهن آنها میگذارد، منطقی است؛ چراکه فوتبال یکی از ورزشهای مورد علاقه ایرانیهاست و مخصوصا الکلاسیکو هم که تماشاگران زیادی دارد، بنابراین هزینه چنین تبلیغی در مقیاس جامعه هدفش همخوانی دارد.
با توجه به اینکه «اسنپ» همیشه پیشتاز تبلیغات و راهکارهای جدید است این تبلیغ با چه هدفی انجام شد و آیا در برندینگ شما هم تاثیر خواهد داشت؟
این تبلیغ در راستای ماهیت برند «اسنپ» انجام شد؛ یعنی همان خلاقیت و تلاش برای ارائه خدمات به تازهترین شیوه ممکن. این اولین باری نیست که «اسنپ» در یک رویداد ورزشی و به خصوص فوتبالی دور زمین تبلیغ داشته است. پیش از این سال ۹۶ در بازی منچستریونایتد و لسترسیتی و همچنین چند ماه پیش در بازی رئالمادرید و سویا در لالیگا تبلیغ «اسنپ» دور زمین بوده است. ما علاوه بر الکلاسیکو، در لیگ برتر استقلال و پرسپولیس هم دور زمین تبلیغ داریم و به این ترتیب میتوانیم مقایسه کنیم که کدام مدل تبلیغاتی تاثیرگذاری بهتری دارد.
برای چنین تبلیغی چه ارتباطاتی لازم بود صورت بگیرد؟ با چه شرکتی ارتباط گرفتید و آیا با توجه به تحریم ها با مشکلی مواجه نشدید؟
سازوکار تبلیغات دور زمین در هر باشگاهی معمولا متفاوت است و سیاستهای تصمیمگیری آن به آژانس تبلیغاتی برمیگردد که مسئولیت آن را بر عهده دارد. ما هم برای تبلیغ در این بازی به آژانسی که مسئول تصمیمگیری بود ایمیل زدیم و درخواست همکاریمان را ارسال کردیم. بعد از اینکه مذاکراتمان به نتیجه رسید هم راهی برای پرداخت هزینه پیدا کردیم و توانستیم این کار را انجام دهیم.
در مورد اینکه این تبلیغات در چه کشوری پخش شد توضیح دهید.
تبلیغاتی که ما در الکلاسیکو داشتیم Digital replacement technology بود که ویژگی مهم این مدل تبلیغات این است که میتوان آن را به صورت هدفمند برای مناطق مختلف تغییر داد. مثلا در همین بازی الکلاسیکو تبلیغات «اسنپ» دور زمین را تنها مخاطبانی که از ایران بازی را دنبال میکردند، میدیدند و تماشاچیهای ساکن بقیه کشورها، هر کدام تبلیغ دیگری را میدیدند.
پنج سال قبل و یک برند ایرانی دیگر
به گزارش تبلیغات نیوز، دی ماه 93 نیز در جریان پخش بازی دو تیم اتلتیکو مادرید و رئال مادرید، تبلیغات شرکت پارس آنلاین دور زمین بازی توجه مخاطبان ایرانی برنامه تلویزیونی را برانگیخت. شرکت آویسی فوتبال ابتکار جدیدی برای تبلیغات دور زمین به کار برده که تبلیغات را هدفمند میکند و برای هر نقطه تبلیغات مرتبط را نشان میدهد. این نکتهای است که از نگاه مخاطبان تلویزیونی دور مانده است.
به نظر میرسد ترفند هدفمندسازی تبلیغات در بهترین حالت به اینجا میرسد که شرکتهای ایرانی نیز میتوانند برای بازیهای مهمی نظیر آرژانتین و برزیل تبلیغات دهند و از مجری پخش تبلیغات بخواهند که آن را تنها برای منطقه خاورمیانه به نمایش درآورد.
"آویسی فوتبال" در معرفی خود آورده است که یکی از معدود آژانسهای تبلیغاتی هستیم که قادر به انجام چنین کاری بوده و میتوانیم تبلیغات دیجیتال را جایگزین یکدیگر کنیم.
این شرکت قادر است به عنوان مثال پخش تبلیغات کنار زمین بازی بارسلونا و رئال مادرید در لالیگا را برای کشورهای مختلف، به شکلی متفاوت نمایش دهد.
این شرکت روش خود را نوعی ساختارشکنی در ارائه تبلیغات دانسته که هزینه انجام تبلیغات را نیز نسبت کمپینها بسیار کاهش داده و به هیچ عنوان قابل قیاس با تعرفه تبلیغات تلویزیونهای سراسری نیست.
"کسبنو"؛ کمیپن تبلیغاتی جذاب بانک تجارت از پشتیبانی مالی فروشگاههای تندمصرف
سامانه یکپارچه بیمه ملت، نماد یوز ایران در عرصه بیمه درمان!
واتس اپ چگونه درآمدزایی می کند؟
آمارها و حقایقی درباره پیام رسانهای موبایلی: از فیس بوک و تلگرام تا واتس اپ با 2.8 میلیارد کاربر
میزان تاثیر افراد مشهور بر فروش از نگاه صاحبنظران تبلیغات
اهداف تبلیغات از نظر مدل داگمار
دیدگاه ساختگرایانه اجتماعی درباره تبلیغات
نسخه جدید همراه بانک تجارت در عصر پادشاهی اپلیکیشن ها
بیمه تجارت نو: حال خوب بیماران با حذف نسخه کاغذی دارویی
آینده تبلیغات فناوری پرداخت بدون کار بانکی: بیمها و امیدهای استفاده از NFC
نقد تبلیغات اسپانسری بیمه البرز در «شب خوش»: پازل ناتمام
تحلیل و بررسی تبلیغات طرح پذیرنده ملی بانک ملی: پل ارتباطی خانواده پرداخت الکترونیک: از پذیرندگان تا مشتریان
نخستین همایش قند پارسی با محوریت پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات برگزار شد/ برگزیدگان همایش قند پارسی تقدیر شدند
قند پارسی؛ گذار از طفولیت و مظلومیت به رشد و بلوغ زبان فارسی در تبلیغات
برگزیدگان پاسداشت زبان فارسی در تبلیغات همزمان با برگزاری نخستین همایش «قند پارسی» تقدیر میشوند
جزییات برگزاری نخستین همایش ملی قند پارسی / اجرای طرح دیده بان زبان فارسی از اول بهمن 1402/مظلومیت زبان فارسی، تیتر رسانه ها باشد
ترکیب هیئت داوران همایش ملی "قند پارسی" اعلام شد/ جشنواره ای برای ترویج زبان فارسی در تبلیغات/ سعید میرشاهی عضو هیئت داوران قند پارسی شد
کتابی که فعالان تبلیغات هم باید بخوانند:"اسناد مرجع روابطعمومی"
ضعف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی در بعد بین المللی/ اولین ها و دستاوردهای نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی/ سهم تبلیغات در بازار ایران/ رشد 20 درصدی پلتفرم ها و دانش بنیان ها
تاثیرات نامگذاری جدید "معاونت" بر توسعه تبلیغات در ایران/ دلایل تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی به معاونت امور رسانه ای و تبلیغات
گزارش تصویری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی و اولین همایش فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی
با تغییر عنوان معاونت امور مطبوعاتی به «معاونت امور رسانهای و تبلیغات» صورت گرفت: تقدیر فعالان تبلیغات از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی
در اولین همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی مطرح شد: چالش های هوش مصنوعی در تبلیغات
جزییات و ریز برنامه همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی همزمان با نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات
افتتاح نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی: آغاز رقابت جذاب و همزیستی ناب برندهای تبلیغات در ایران
برگزاری همایش ملی فناوری، تبلیغات و انقلاب چهارم صنعتی و پنج کارگاه آموزشی در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات ایران: از هوش مصنوعی تا ویدئومارکتینگ
۱۰ ویژگی نمایشگاه های تبلیغات دنیا + ۱۰ نکته در جذب مشتری برای نمایشگاه های تبلیغات و بازاریابی
برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات با حضور 150 شرکت داخلی و خارجی/ تدوین سند ساماندهی تبلیغات در فضای مجازی/ سهم ناچیز تبلیغات ایران در بازارهای جهانی
جشنواره بینالمللی خلاقیت Cannes Lions: پرچمدار ابتکار در صنعت تبلیغات و بازاریابی
تبلیغات نگیرید، تعطیل می شوید: پایان کار شبکه ماهواره ای «من و تو»، بعد از 14 سال!
فهرست 28 شرکت تبلیغاتی برتر ایران 2023 / 1402 از نگاه کاربرپسندترین پلتفرم جهان در حوزه فناوری اطلاعات
گزارش تصویری تبلیغات نیوز از نشست مدیران پلتفرم ها و پیام رسان های داخلی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی درباره نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
کانونهای تبلیغاتی چگونه در نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی شرکت میکنند؟ + عکس های نشست مدیران آژانس های تبلیغاتی با مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاع رسانی وزارت ارشاد
برنامههای جدید و سورپرایزهای نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
برندینگ نمایشگاهی چیست: 6 نکته مهم درباره مراحل و عناصر برندینگ نمایشگاهی/ چگونه نمایشگاه فرصت برندسازی می شود؟
چرا نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی، معیار رتبهبندی کانونهای تبلیغاتی است؟ / نمره منفی صدها آژانس تبلیغاتی غیرفعال در کشور / فهرست آژانسهای تبلیغاتی برتر در پاییز 1402
5 مزیت اینفلوئنسر مارکتینگ در نمایشگاهها و رویدادهای تبلیغاتی/ فهرست پرمخاطبترین اینفلوئنسرهای 1402
تبلیغات چقدر و چگونه در زنجیره صادرات کشورها موثر است: 7 عامل تاثیرگذار کدامند؟
طیف وسیع شرکتکنندگان نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی کدامند؟
چهار رونمایی و انتشار فراخوان شعار نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی 1402
چرا آوین افراز رکورددار و مجری "انحصاری" نمایشگاه تبلیغات است؟ / دلایل بدنامی آوین افراز و برگزاری ضعیف نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی
نتایج تبلیغات غیرواقعی درباره "گل" و روانگردان در ایران : 52 درصد مصرفکنندگان، ۱۵ تا ۲۹ ساله هستند
تبلیغات VPN و فروش میلیاردی فیلترشکن توسط دو نفر در قم
جایگاه ده ها استارتاپ تبلیغاتی کشور در نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران کجاست؟ + فهرست استارتاپ ها
خلاصه گزارش گردش مالی تبلیغات در سال های 2023 و 2024: سهم شرکتهای برتر، رسانههای اجتماعی و خردهفروشی، تلویزیونهای اینترنتی و موتورهای جستجو
20 واقعیت مهم: شرکتکنندگان نمایشگاهها در 2023 درباره نمایشگاهها چگونه فکر میکنند؟
بازتاب برگزاری نوزدهمین نمایشگاه تبلیغات و بازاریابی ایران در وبسایت معتبر جهانی نمایشگاهی
آغاز به کار شورای سیاستگذاری نوزدهمین نمایشگاه «تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات»
پنج کاربرد مهم هوش مصنوعی در دیجیتال مارکتینگ در ۲۰۲۳
تاثیر هوش مصنوعی بر رپرتاژ آگهی در رسانه ها
نوزدهمین نمایشگاه بین المللی تبلیغات، بازاریابی، برندسازی و زنجیره صادرات برگزار می شود
منفعت 186 میلیون دلاری ایران از استخراج بیتکوین طی شش سال
5 تغییر جدید که اروپاییان با ورود به اکانت رسانههای اجتماعی احساس میکنند
مرگ تدریجی یک رویا اینترنت جهانی: خداحافظ!
پدر ایرانی مودم کابلی چگونه برند شد؟/ سرگذشت یک ایرانی که اینترنت را جهانی شد
اینترنت جهانی: خداحافظ / سرنوشت تبلیغات با اینترنت تکه تکه
گزارش سی ان ان: خسارات اقتصادی قطعی اینترنت در سال 2022: 25 میلیارد دلار و 114 خاموشی / اینترنت حق است نه امتیاز
رسانههای اجتماعی: حال و آینده روزنامهنگاری و تبلیغات
راهکارهای اساسی برای نظافت محوطه با استفاده از دستگاههای صنعتی (رپرتاژ آگهی)
پر فروش ترین مدل جاروبرقی (رپرتاژ آگهی)
اولتیماتوم ماسک به تایوان
دروغ فروشندگان و بازاریابان دستگاه کش لس:: معافیت یا فرار مالیاتی با خودپردازهای غیرنقدی 70 میلیون تومانی
داروگر، 95 ساله از تولد تا آستانه مرگ: چه کسی داروگر را نابود کرد؟!
ضرورت بازنگری امنیت سایبری در بانکهای بزرگ/ 74 درصدِ مدیران بانکی: حملات سایبری، بزرگترین تهدید بانکهاست
7 توصیه روان شناسان امریکایی به والدین: نوجوانان چگونه با رسانه های اجتماعی تعامل کنند؟
جنگ برندهای اینترنت ماهواره ای: غول اروپایی یوتل ست و وان وب، رقیب جدی استارلینک
رسانه های اجتماعی و آزادی بیان: محدودیت ها کدامند؟
اسپلینترنت یا اینترنت تکه تکه و چیرگی تبلیغات سیاسی: کدام کشورها و چرا به دنبال شبکه ملی اینترنت هستند؟
تبلیغات و رسانه های اجتماعی: کاهش استرس یا افزایش اضطراب؟/ بازنمایی اینستاگرام در زندگی روزمره
خوش قیافه های خوش فروش: تاثیر تبلیغات توسط چهره های زیبا بر فروش/ چرا اینفلوئنسرها به دنبال استفاده از تصاویر دستکاریشده دیجیتال هستند؟
آسیا با 14 کشور و 71.6 درصد بدترین قاره جهان: تاثیر محدودیتهای VPN بر 47.3 درصد جمعیت جهان
هر انچه باید درباره ممنوعیت تبلیغات تیک تاک در آمریکا بدانید
جنگ هوش مصنوعی بین گوگل و بینگ: ChatGPT چگونه بر ارزش سهام آلفابت تاثیر میگذارد؟
تاثیر منفی رسانه های اجتماعی بر سلامت روان / ممنوعیت تیک تاک، تبلیغات رسانه های اجتماعی و اختلال ذهن
بهترین ایده های تبلیغاتی برای سال 1402
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
نظرات کاربران