هر سال به اواخر بهمن و اوایل اسفند که میرسیدیم، بساط جورواجور دست فروشها، فروشگاهها و مغازهها به راه بود، اما امسال ویروس شیطون کرونا خیابانها را خلوت کرده و بازارها را نیمه تعطیل! با ادامهی حضور کرونا این میهمان بدقلق ناخوانده که معلوم نیست تا کی میخواهد با روح و روان و کسب و کار ما بازی کند زمزمهی اهمیت کمک رسانی به افرادی که از این موضوع آسب دیدهاند مطرح شده است.
به گزارش تبلیغات نیوز، داشتم چرخی در اینستاگرام میزدم که دیدم مژده لواسانی مجری نام آشنای تلویزیون چند استوری در مورد معرفی صفحات کارآفرینان در صفحه خود منتشر کرده است. چه خوب! یک چهره مشهور با استفاده از ظرفیتی که برای خود در شبکههای اجتماعی ساخته به کمک صاحبان کسب و کارهای خانگی آمده. این موضوع بهانهای شد تا در مورد مسئولیت اجتماعی چهرهها گپ و گفتی با او داشته باشم.
لواسانی در گفتگویی صمیمی صحبت را از علت و انگیزهی شروع این پویش جذاب آغاز کرد. دغدغه این چهره این بود که یک شخصیت فعال در حوزهی رسانه و اجتماعی، رسالتی بر گردن دارد و برای کمک به شرایط فعلی باید فعالیتی داشته باشد تا به اندازهی خود بتواند تأثیری مثبت جهت بهبود شرایط داشته باشد.
او با توجه به شرایط اقتصادی مردم و موضوع کرونا که ناجور شده است، تصمیم گرفت از اول اسفند ماه شروع کند به معرفی پیجهای کسب و کار خانگی. در ادامه گفت و گوی خبرگزاری مهر را با او بخوانید:
چه چیزی باعث شد تا روزانه چند استوری را به معرفی صفحات کسب و کار خانگی اختصاص دهید؟
با شروع اسفند ماه به صورت خودجوش و صرفاً به نیت کمک کردن و مؤثر بودن در اوضاع جامعه در صفحهی اینستاگرام فراخوانی دادم تا صفحههای مشاغل خانگی که فالورهای کمی دارند، شناخته شوند.
در کمال تعجب روزانه بالغ بر ۱۰۰۰ پیام دریافت میکردم، بعد از اینکه صفحات را چک میکردم و میدیدم که تعداد دنبال کنندههایشان بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر است و کیفیت محصولاتشان مورد تأیید است، بیشتر مشتاق میشدم که تصمیمم را عملی کنم. من در لابلای گشت و گذار در این صفحات به شناخت تعداد زیادی از بانوان هنرمند سرزمینم پی بردم و معرفی صفحات این عزیزان کمترین کاری بود که میتوانستم انجام دهم.
باز خوردها از انجام این فعالیت جدید چطور بود؟
خیلیها جز دنبال کنندههای من نبودند و بعد از فراخوان به واسطهی دوستانشان با صفحهی من آشنا شدند و به من پیام میدادند برای تبلیغ صفحه شأن.
این استقبال بی نظیر برای من خیلی تحسین برانگیز بود و علی رغم پیشنهادهایی که از قبل درباره تبلیغات بسیاری از صفحات لاکچری داشتم و هزینههای خوبی هم پیشنهاد میدادند و قبول نمیکردم، این پویش را با هدف بهبود شرایط و بدون دریافت حتی یک ریال هزینه انجام میدهم، پویشی که معرفی بانوان توانمند و هنر آفرین سرزمینم است.
چون خودم شخصاً صفحات را دنبال میکردم، حدود یک ساعت بعد از استوری وقتی صفحهی معرفی شده را چک میکردم میدیدم به طور میانگین حدود ۱۰۰ نفر به دنبال کنندههایشان اضافه شده و این استقبال مردم برای من تحسین برانگیز است.
و حتی اگر یک سفارش هم به سفارشهایشان اضافه شود، برای من ارزشمند است. به دنبال این حرکت، چند تن از دوستان هم این کار را انجام دادند.
خانم لواسانی، پیش از این هم تجربههای مشابه این کار هم داشتید؟
بله! یک ماه پیش درگیر زندگی خانمی بروجردی شدم که سرپرست خانوار بود و به خاطر بیماری سرطان و هزینههای شیمی درمانی از بانکی ۲۰ میلیون تومان وام گرفت، اما چون نتوانست قسط وام را پرداخت کند، حکم جلب برایش صادر شد، همان موقع بود که استوری ای در صفحه اینستاگرام خودم گذاشتم و در آن از مردم درخواست کردم که هرکس هر مبلغی که میتواند از ۱,۰۰۰ تومان کمک کند، و خدا رو شکر دو شب بیشتر طول نکشید که این هزینه جمع شد. این ماجرا حس عجیب و خوبی برای من داشت و خدا را شاکرم که اگر مردم ذرهای اعتماد به من دارند، در این راه خرج شود. تاکید من بر این است که جز این چه رسالتی داریم؟ از شهرت خود خوب استفاده کنیم.
به فکرتان نرسید سراغ تبلیغات کالا و خدمات لاکچری بروید و درآمد بالایی هم کسب کنید؟
خیلیها هستند که در صفحاتشان تبلیغ فلان برند یا فلان رستوران را میکنند، البته اشکالی ندارد و در تمام دنیا اتفاق میافتد اما سلیقه و انتخاب من نیست. به نظرم اگرچه خیلیها این تبلیغات را میپذیرند و با استقبال مردم هم روبرو میشوند، اما چه خوب است در کنار این بخش مادی، جایی برای پویشهای انسان دوستانه اختصاص دهیم و به فکر این مشاغل خانگی هم باشیم. به بنده هم پیشنهادهای وسوسه انگیزی در باب تبلیغات پیشنهاد شده که میتوانست زندگیام را جابجا کند، قراردادهای سالیانه! اما واقعیتش این است که قبول کردن این پیشنهادات به شخصیت فرهنگی من خدشه وارد میکند.
من واقعاً شرم دارم که در چنین شرایطی دم از تبلیغ موردهای لاکچری مثل تور گردشگری کانادا یا چیزهایی از این دست بزنم، خیلی به من پیشنهاد میشود فلان برند معروف ساعت یا کیف و کفش را معرفی بکنم، ممکن است خودم از اینها استفاده بکنم ولی هرگز تبلیغ نمیکنم.
منبع: مهر
سال ۱۴۰۲ مبارک
تاثیر تبلیغات تجارت االکترونیک: از گوگل تا آمازون
عصر جدید تبلیغ فروش اقساطی: BNPL چیست؟
تیک تاک؛ از مهمان ناخوانده تا قدرت تبلیغات؛ کاربران ماهانه: 843 میلیون نفر، استفاده و تماشای روزانه: 46 دقیقه،180 ویدئو
هزینه سالانه جرایم سایبری برای اقتصاد جهانی تا سال 2025: 10.5 تریلیون دلار
بازخوانی یک روایت 30 ساله؛ «زر» از ماکارونی تا «کام»
رفتارشناسی پژوهشگران تحقیقات بازار: ضرورت و نتایج
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
5 ویژگی ضروری یک اپلیکیشن موبایلی برای موفقیت در تبلیغات و تجارت الکترونیک
فناوری، چگونه به پایداری کسب وکار کمک می کند؟
4 نکته مهم که باید در تجارت بیت کوین بدانید
تبلیغات رمزارزها و سه دلیل برای سرمایه گذاری در زمینه سکه های حریم خصوصی
ادغام شرکتهای موبایل و لوازم الکترونیکی مصرفی سامسونگ
بهترین، جذاب ترین و هیجان انگیزترین لپ تاپ های ۲۰۲۲ کدامند؟
مزایا و دلایل برون سپاری توسعه نرم افزار به شرکت های متخصص فناوری
متن کامل طرح مجلس درباره فضای مجازی و پیام رسان ها: جایگاه و وضعیت تبلیغات در پیام رسان های داخلی و خارجی
چگونه فناوری ها بودجه تبلیغات انتخاباتی را کاهش می دهند؟/ بازاریابی فناورانه در خدمت تبلیغات کاندیداها
تاثیر کرونا بر شاغلان روزنامه نگاری و آگهی رسانه ها/ روش های مقابله با کاهش درآمد آگهی آژانس های خبری در دوران کرونا
بررسی بازار سیاه آگهی های واکسن کرونا در جهان از ابتدا تا کنون + قیمت ها
7 باید و نباید اینستاگرام برای حساب های تجاری
نقدی بر مشتری مداری در شیوه پیگیری اقساط بانک مسکن/ بانک: اخطار است! مشتری: تهدید است! / هیچ وقت یک مشتری را تهدید نکنید!
نارضایتی مشتریان از "امن ترین پیک ایران" / الوپیک گفت پرونده شکایت زیاد است، می توانید به مراجع قضایی مراجعه کنید!
از تبلیغ تا ضدتبلیغ؛ واکسن ایرانی کرونا: بزنیم یا نزنیم؟!/ دوقطبی سازی سلامت در سایه تبلیغات
پرونده تبلیغات سایت های شرط بندی توسط سلبریتی ها: به نام کاربران، به کام قماربازان!
ماجرای شستا و آگهی مزایده 68 میلیارد تومانی ساختمان فدراسیون فوتبال
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا شد/ مقایسه و تحلیل هزینه تبلیغات انتخاباتی بایدن و ترامپ/ تبلیغات بیشتر = رئیس جمهوری؟!
تبلیغات ثبت نام و فروش واکسن «آنفلوآنزا» در فضای مجازی ممنوع است
تبلیغات رسانه ای و مدعیان طب سنتی، متهمان اصلی کاهش مصرف لبنیات در کشور! / تبلیغاتی که درباره روغن پالم شده، درست نیست
احراز هویت کاربران و کالاهای ارائه شده در حوزه خودرو و مسکن الزامی شد
کاهش حقوق بازیکنان بارسلونا به خاطر قطع درآمدهای ناشی از تبلیغات
16 پیشنهاد برای افزایش درآمد در دوران رکود با استفاده از تبلیغات
دستبند هوشمند شرکت «ردمی» وارد بازار شد
دستگیری کلاهبردار میلیاردی فروش داروی ضدکرونا
کمک مالی فیسبوک به رسانههای جهان در دوران «کرونا»
ماجرای تبلیغات گسترده ثبت نام یارانه کرونا و تسهیلات چهار درصدی: از شایعه تا واقعیت
فروش اینترنتی دارو ممنوع است
دستگیری عاملان انتشار اخبار و تبلیغات کذب کرونایی
گوگل: حذف میلیون ها تبلیغ ماسک و مواد ضدعفونی برای مبارزه با سودجویان کرونا
برخورد قاطع با منتشرکنندگان آگهیهای جعلی فروش اقلام دارویی و بهداشتی مرتبط با کرونا
از ادعا تا واقعیت: درآمد 285 میلیاردی تلویزیون از آگهی های سریال پایتخت/ هر قسمت 19 میلیارد
هزینههای تبلیغات ارزش افزوده چه زمانی به مشترکان برمیگردد؟
دستگیری فروشنده مواد ضدعفونی در سایت دیوار
وضعیت تبلیغات گردشگری و تورگردان ها در ایام کرونا/ وام ۱۲ درصدی کرونا حکم جریمه را دارد
صفر تا صد پنل نمایندگی پیامک
از "طبیعت" تا تراریخته: تیزری که صدای موافقان را درآورد/ واکنش شدید مرجع ملی ایمنی زیستی به تبلیغ روغن غیرتراریخته: تشویش اذهان عمومی است
مسابقه کرونایی «جان من ایران من»: از حمایت تا مبارزه
یک بام و دوهوای تبلیغات در ایام کرونا: حراجستون مرگ!/ الان بساط تان را جمع کنید/ رفاه در کرونا نیست
انواع شگردهای دروغین تبلیغات کرونایی: از ماسک تا محصولات ضدعفونی/ با 124 تماس بگیرید
فیس بوک، نمایش تبلیغات مرتبط با کرونا را ممنوع کرد
تبلیغات گسترده سایت های شرط بندی و تجربیات تلخ کاربران
پویش اینستاگرامی مجری مشهور برای رونق کارآفرینی زنان در عصر کرونا
داستان زندگی خلافکاری که صاحب برند شد!
تبلیغات گمراه کننده تویوتا علیه خودروهای برقی
چیزی به نام سلول بنیادی تخمک نداریم؛ تبلیغات آن، کذب است
تبلیغات ویروسی بدتر از ویروس کرونا
از اسنپ تا پارس آنلاین: جزییات تبلیغ برندهای محبوب ایرانی در ال کلاسیکوی محبوب دنیا
کرونا، نوروز و تبلیغات موسسات کنکور برای اردوی مطالعاتی!
تبلیغات و کرونا: از بهنوش بختیاری و تبلیغ شربت ضدکرونا تا بازار سوداگران ماسک و اقلام بهداشتی
انتقاد یونیسف و سازمان بهداشت جهانی از تبلیغات مضر صداوسیمای ایران برای سلامت کودکان
آگهی 18 + در مترو: رحم اجاره ای با 3 میلیون درآمد! +عکس
پرونده تبلیغات ال جی و سامسونگ در ایران: خداحافظی با تابلوهای تبلیغاتی شهری و فروشگاه ها
تبلیغات کثیف؛ سلام به بهار! / 11 جرم تبلیغاتی کدامند؟
تبلیغات حلوایی!
همیشه حال خوب: از توهم تبلیغاتی تا واقعیت؟/ چهار توصیه کاربردی برای زمانی که حال مان واقعا بد است
اظهارات دادکان درباره تبایغات دور زمین، جذب اسپانسر و درآمدزایی در آستانه انتخابات رئیس جدید فدراسیون فوتبال
تبلیغات انتخاباتی، کاغذ را گران کرد/ نمایندگانی که قرار است مشکل گرانی را حل کنند، خودشان عامل تورم شدند!
نصب تبلیغات کاندیداها بر روی علائم راهنمایی و رانندگی ممنوع است
تبلیغ یک کاندیدای مجلس: بفرمایید سوپ!
برگزیدگان دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران معرفی شدند/ اسامی بهترین وب سایت های تبلیغات و بازاریابی دیجیتال
مروری بر پوسترهای تبلیغاتی فیلمهای سینمایی معروف ایران در 70 سال گذشته
نظرات کاربران