آسیه فروردین- رشد مداوم فناوری، تاثیر بسزایی در رتبه بندی سیاسی داوطلبان داشته است. در این مطلب، تحلیل این دو حوزه زندگی مدرن یعنی پیوند فناوری و سیاست و نتایج حاصل از این رابطه متقابل، به همراه ابزارها و بودجه تبلیغات کاندیداهای انتخاباتی با توجه به ظهور فناوری ها، مورد بررسی قرار گرفته است.
نامزدهای سیاسی از بسیاری جهات از فناوری استفاده می کنند. کانال های ارتباطی مختلفی که از طریق اینترنت ارائه می شوند، قدرت موثری در رشد افراد مختلف دارند. توییتر، فیس بوک و یوتیوب بسترهای رسانه ای قدرتمند ارتباطی هستند که می توانند به راحتی رتبه بندی نامزدهای سیاسی را افزایش دهند. هاوسلی معتقد است خواه تصدیق کنیم یا نشویم، فناوری در اکثر نژادهای سیاسی، عامل تعیین کننده است. از طریق فناوری، سیاستمداران می توانند به بودجه دسترسی پیدا کنند، صاحب نظرسیاسی شوند و هزینه کمتری را برای تبلیغات انتخاباتی و تبلیغ نامزدی خود بپردازند.
• انتخابات و بازاریابی فناوری
یکی از راه های تاثیر فناوری بر سیاست، جنبه مالی است. جمع آوری بودجه برای تبلیغات، عامل مهمی برای همه نامزدهای سیاسی است. این امر نیاز به ایجاد یک پاسخ عمودی به کل کشور یا منطقه هدف را به همراه دارد. این امر، یک مانع بزرگ است که توسط نامزدهای سیاسی تجربه می شود. اینترنت به «هاوارد دین»، سیاست¬مدار آمریکایی، یاری کرد تا کمک هایی را که برای دسترسی به بخش بزرگی از منطقه مبارزات انتخاباتی لازم داشت، دریافت کند.
نامزدها از طریق بازاریابی فناوری، اسپانسرهای مناسب برای حمایت از جنبه های مختلف مبارزات انتخاباتی خود دریافت می کنند. تبلیغات در اینترنت، روش ارزانی است زیرا برخلاف آنچه در رسانه های چاپی ارائه می شود، مجبور به انتشار مجدد نیست. این مورد در پیوندهای مختلفی که معمولاً قابل دسترسی هستند، نیز صدق می کند.
• سیاستمداران و پادکست
اینترنت، سیاست مداران را قادر می سازد از پادکست استفاده کنند. اینترنت، پادکست را ارائه می دهد و همه را روزنامه نگار می کند. سیاستمداران از طریق پادکست، می توانند قدرت رسانه را به تصویر بکشند، بنابراین از معتبر بودن اطلاعات، اطمینان حاصل می کنند. خوداظهاری سیاستمداران از طریق کارشناسان، به راحتی از طریق پیام ها پخش می شود. تضمین صحت اطلاعات ارسال شده برای سیاستمداران دشوار است. همه به اینترنت دسترسی دارند و پادکست ها توسط هرکس قابل ارسال هستند. بنابراین یکپارچگی اطلاعات دشوار است و بسیاری از نامزدهای احتمالی ممکن است مجبور شوند ارتباط قابل تایید با دستاوردهای مختلف ایجاد کنند.
در مجموع، تبلیغات سیاسی از طریق پادکست ها یک روش معمول اما پرهزینه برای استفاده است. با این حال، منطقی است فرض کنیم در صورت استفاده صحیح، این فناوری، یک ابزار سیاسی فوق العاده قدرتمند است که کاملا بازدهی دارد.
• انتخابات و تبلیغات رایگان اینترنتی
به گفته هاوسلی، تاثیر فناوری بر روی یک نسل معین، بسیار زیاد است. افراد جوان، تحصیل کرده و مرفه با نوآوری های فناوری ارتباط برقرار خواهند کرد. با ارائه مناسب، امتیازات برای داوطلبان کسب می شود. استفاده از جدیدترین فناوری، مطمئنا جوانان را به خود جلب می کند. ممکن است نسل قدیم در افزایش پیشنهادهای ریاست جمهوری تاثیر زیادی نگذارد؛ خصوصا اگر از طریق رسانه های اجتماعی انجام شود. نسل قدیم به سختی از اینترنت استفاده می¬کند اما نسل جوان به راحتی با این پلتفرم های رسانه-ای، ارتباط برقرار می کنند. سیاست مداران از این تمایز در فناوری برای کسب مزایای پیشنهادهای سیاسی خود استفاده می نمایند.
روش دیگر برای بررسی موضوع، تفکر درباره اینترنت به عنوان ابزاری برای تبلیغات رایگان است. هیچ شکی نیست که انتخابات ریاست جمهوری پرهزینه است، زیرا برای پوشش کل منطقه برگزار می شود. از طرف دیگر، فیلم های سیاسی به راحتی امتیازات آنلاین ایجاد می¬کنند و این تبلیغات اینترنتی، در صورت راه اندازی صحیح، همیشه به مخاطبان موردنظر می رسد. افراد از طریق اشتراک¬گذاری ویدئو، تبلیغات لازم را انجام می دهند. ویدئوهای تولیدشده اضافی، هزینه ای ندارند، در حالی که در شبکه¬های اجتماعی، حتی ارسال اصلی نیز رایگان است.
• فقط یک کلیک!
بدیهی است تبلیغات سیاسی از طریق استفاده از فناوری آسان¬تر شده؛ خصوصا از آنجا که دستگاه¬های فناوری متعامل و همزمان در دسترس قرار گرفته¬اند. استفاده از فناوری به عنوان ابزاری موثر برای برقراری ارتباط بین یک شخصیت سیاسی و مخاطب هدف، خردمندانه است. با استفاده از اینترنت، هر فرد سیاسی، می¬تواند فقط طی چند دقیقه شناخته شود و فقط طی چند ساعت، افکار عمومی درباره یک شخصیت سیاسی خاص، در یکی از گروه¬های اجتماعی رای¬دهندگان شکل می¬گیرد؛ حتی شهرت بد نیز می-تواند در یک چشم به¬هم زدن با استفاده از فناوری مدرن شکل گیرد. «شایعات» بد، غالبا خیلی سریع تر گسترش می یابد. با تاثیرات فراوانِ فناوری بر جامعه، به ویژه افکار عمومی، احتیاط در استفاده از اطلاعات مربوط به هر شخصیت سیاسی، بسیار مهم است، چون فقط با یک کلیک، خطر ایجاد یک تبلیغ مثبت را به یک تبلیغ منفی می دهید.
از تهدید تجارت تبلیغاتی رسانه های اجتماعی تا پایان عصر شبکه های اجتماعی
توقف کالاهای ترانزیتی در بنادر و مرزها به دلیل اختلاف گمرک و شرکت های بیمه/ خسارات هنگفت شرکت های حمل و نقل و ترانزیت
چالش های حمل بار جاده ای از سنتی تا آنلاین/ آینده استارتاپ های باربری آنلاین در ایران
دکتر احمد روستا، پدر علم بازاریابی نوین ایران
بازاریابی به زبان ساده: 100 آموزه بازاریابی و مدیریت بازاریابی از زنده یاد دکتر احمد روستا، پدر بازاریابی نوین ایران
فرگشت تبلیغات
روایت مالباختگانی که اسیر تبلیغات و کلاهبرداری مشاوران املاک شدند
تبلیغات دانشگاههای ترکیه با اخذ هزینههای میلیاردی برای پشت کنکوری ها
چرا فروش نرم را باید به فروش سخت ترجیح دهیم؟
لوگوهای خلاق در تبلیغات شرکت ها
تبلیغات کاذب و شغلهای کاذب: نرخ شهادت در دادگاه از ۵۰۰ هزار تا ۵۰ میلیون تومان و گریه کن حرفه ای!
20 رمزارز برتر دنیا را بشناسید: رواج تبلیغات رمزارزهای معروف
شهرآورد تبلیغاتی سرخابیهای پایتخت: «شهر فرش» یا «آقای فرش»؟
پرونده تداوم تبلیغات غیرمجاز دانشگاهی: بفرمایید کارشناسی ارشد!
3 ترند فناورانه خدمات بانکی و شرکت های سرمایه گذاری در سال 2022
صفر تا صد ورود به تجارت الکترونیک: گوگل، رقیب آمازون می شود؟
یادداشت دکتر ایرج قره داغی درباره درگذشت محسن میرزایی، پیشکسوت تبلیغات
محسن میرزایی، پیشکسوت و شناسنامه تبلیغات مطبوعاتی در ایران درگذشت
شصت و هفتمین نشست تخصصی کمیسیون توسعه بازرگانی بنیاد امید ایرانیان برگزار شد
ماسک درباره توییتر: چطور تبلیغات کنندگان بدانند در قبال پول شان چه دریافت می کنند؟
ایران و فرصت تبلیغات در جام جهانی قطر 2022
نحوه کاربرد فرايند تحقيقات بازاريابي در فست فودها
همکاری لگو و اپیک گیمز برای ایجاد محیط دیجیتال جدید ویژه کودکان
18 راه برای خراب کردن شهرت تان در فیس بوک!
فقط تبلیغات کافی نیست: گرانی اینترنت؛ از چراغ سبز قیمت تا چراغ قرمز کیفیت
تاثیر آموزش مهارت های سه گانه رایانه ای در تبلیغ مهدکودک ها
کاسبان اختلال اینترنت ثابت مخابرات / سود میلیاردی سرویس دهندگان اینترنت همراه
تبلیغات فریبنده کنسرت خوانندههای فارسی زبان و کلاهبرداری از طریق اعلام نرخ غیرواقعی
8 شاخص مهم درباره هاست سرور گیم که باید به دنبال آن باشید
وقتی تبلیغات فریبنده و دروغین، جراحی زیبایی را در صدر شکایت از پزشکان قرار می دهد
7 تکنیک تبلیغاتی و کاربردی برای تاثیر مثبت رسانه های دیجیتال بر یادگیری کودکان
5 ویژگی ضروری یک اپلیکیشن موبایلی برای موفقیت در تبلیغات و تجارت الکترونیک
فناوری، چگونه به پایداری کسب وکار کمک می کند؟
4 نکته مهم که باید در تجارت بیت کوین بدانید
تبلیغات رمزارزها و سه دلیل برای سرمایه گذاری در زمینه سکه های حریم خصوصی
ادغام شرکتهای موبایل و لوازم الکترونیکی مصرفی سامسونگ
بهترین، جذاب ترین و هیجان انگیزترین لپ تاپ های ۲۰۲۲ کدامند؟
مزایا و دلایل برون سپاری توسعه نرم افزار به شرکت های متخصص فناوری
متن کامل طرح مجلس درباره فضای مجازی و پیام رسان ها: جایگاه و وضعیت تبلیغات در پیام رسان های داخلی و خارجی
چگونه فناوری ها بودجه تبلیغات انتخاباتی را کاهش می دهند؟/ بازاریابی فناورانه در خدمت تبلیغات کاندیداها
تاثیر کرونا بر شاغلان روزنامه نگاری و آگهی رسانه ها/ روش های مقابله با کاهش درآمد آگهی آژانس های خبری در دوران کرونا
بررسی بازار سیاه آگهی های واکسن کرونا در جهان از ابتدا تا کنون + قیمت ها
7 باید و نباید اینستاگرام برای حساب های تجاری
نقدی بر مشتری مداری در شیوه پیگیری اقساط بانک مسکن/ بانک: اخطار است! مشتری: تهدید است! / هیچ وقت یک مشتری را تهدید نکنید!
نارضایتی مشتریان از "امن ترین پیک ایران" / الوپیک گفت پرونده شکایت زیاد است، می توانید به مراجع قضایی مراجعه کنید!
از تبلیغ تا ضدتبلیغ؛ واکسن ایرانی کرونا: بزنیم یا نزنیم؟!/ دوقطبی سازی سلامت در سایه تبلیغات
پرونده تبلیغات سایت های شرط بندی توسط سلبریتی ها: به نام کاربران، به کام قماربازان!
ماجرای شستا و آگهی مزایده 68 میلیارد تومانی ساختمان فدراسیون فوتبال
جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا شد/ مقایسه و تحلیل هزینه تبلیغات انتخاباتی بایدن و ترامپ/ تبلیغات بیشتر = رئیس جمهوری؟!
تبلیغات ثبت نام و فروش واکسن «آنفلوآنزا» در فضای مجازی ممنوع است
تبلیغات رسانه ای و مدعیان طب سنتی، متهمان اصلی کاهش مصرف لبنیات در کشور! / تبلیغاتی که درباره روغن پالم شده، درست نیست
احراز هویت کاربران و کالاهای ارائه شده در حوزه خودرو و مسکن الزامی شد
کاهش حقوق بازیکنان بارسلونا به خاطر قطع درآمدهای ناشی از تبلیغات
16 پیشنهاد برای افزایش درآمد در دوران رکود با استفاده از تبلیغات
دستبند هوشمند شرکت «ردمی» وارد بازار شد
دستگیری کلاهبردار میلیاردی فروش داروی ضدکرونا
کمک مالی فیسبوک به رسانههای جهان در دوران «کرونا»
ماجرای تبلیغات گسترده ثبت نام یارانه کرونا و تسهیلات چهار درصدی: از شایعه تا واقعیت
فروش اینترنتی دارو ممنوع است
دستگیری عاملان انتشار اخبار و تبلیغات کذب کرونایی
گوگل: حذف میلیون ها تبلیغ ماسک و مواد ضدعفونی برای مبارزه با سودجویان کرونا
برخورد قاطع با منتشرکنندگان آگهیهای جعلی فروش اقلام دارویی و بهداشتی مرتبط با کرونا
از ادعا تا واقعیت: درآمد 285 میلیاردی تلویزیون از آگهی های سریال پایتخت/ هر قسمت 19 میلیارد
هزینههای تبلیغات ارزش افزوده چه زمانی به مشترکان برمیگردد؟
دستگیری فروشنده مواد ضدعفونی در سایت دیوار
وضعیت تبلیغات گردشگری و تورگردان ها در ایام کرونا/ وام ۱۲ درصدی کرونا حکم جریمه را دارد
صفر تا صد پنل نمایندگی پیامک
از "طبیعت" تا تراریخته: تیزری که صدای موافقان را درآورد/ واکنش شدید مرجع ملی ایمنی زیستی به تبلیغ روغن غیرتراریخته: تشویش اذهان عمومی است
مسابقه کرونایی «جان من ایران من»: از حمایت تا مبارزه
یک بام و دوهوای تبلیغات در ایام کرونا: حراجستون مرگ!/ الان بساط تان را جمع کنید/ رفاه در کرونا نیست
انواع شگردهای دروغین تبلیغات کرونایی: از ماسک تا محصولات ضدعفونی/ با 124 تماس بگیرید
فیس بوک، نمایش تبلیغات مرتبط با کرونا را ممنوع کرد
تبلیغات گسترده سایت های شرط بندی و تجربیات تلخ کاربران
پویش اینستاگرامی مجری مشهور برای رونق کارآفرینی زنان در عصر کرونا
داستان زندگی خلافکاری که صاحب برند شد!
تبلیغات گمراه کننده تویوتا علیه خودروهای برقی
چیزی به نام سلول بنیادی تخمک نداریم؛ تبلیغات آن، کذب است
تبلیغات ویروسی بدتر از ویروس کرونا
از اسنپ تا پارس آنلاین: جزییات تبلیغ برندهای محبوب ایرانی در ال کلاسیکوی محبوب دنیا
کرونا، نوروز و تبلیغات موسسات کنکور برای اردوی مطالعاتی!
تبلیغات و کرونا: از بهنوش بختیاری و تبلیغ شربت ضدکرونا تا بازار سوداگران ماسک و اقلام بهداشتی
انتقاد یونیسف و سازمان بهداشت جهانی از تبلیغات مضر صداوسیمای ایران برای سلامت کودکان
آگهی 18 + در مترو: رحم اجاره ای با 3 میلیون درآمد! +عکس
پرونده تبلیغات ال جی و سامسونگ در ایران: خداحافظی با تابلوهای تبلیغاتی شهری و فروشگاه ها
تبلیغات کثیف؛ سلام به بهار! / 11 جرم تبلیغاتی کدامند؟
تبلیغات حلوایی!
همیشه حال خوب: از توهم تبلیغاتی تا واقعیت؟/ چهار توصیه کاربردی برای زمانی که حال مان واقعا بد است
اظهارات دادکان درباره تبایغات دور زمین، جذب اسپانسر و درآمدزایی در آستانه انتخابات رئیس جدید فدراسیون فوتبال
تبلیغات انتخاباتی، کاغذ را گران کرد/ نمایندگانی که قرار است مشکل گرانی را حل کنند، خودشان عامل تورم شدند!
نصب تبلیغات کاندیداها بر روی علائم راهنمایی و رانندگی ممنوع است
تبلیغ یک کاندیدای مجلس: بفرمایید سوپ!
برگزیدگان دوازدهمین جشنواره وب و موبایل ایران معرفی شدند/ اسامی بهترین وب سایت های تبلیغات و بازاریابی دیجیتال
مروری بر پوسترهای تبلیغاتی فیلمهای سینمایی معروف ایران در 70 سال گذشته
تایید گزارش "تبلیغات نیوز" توسط معاون وزیر بهداشت: سرانه مصرف شیر باز هم کاهش یافت/ مشکلات صادرات برندهای لبنیاتی بعد از اطلاع رسانی غلط تلویزیون
حضور زنان در تبلیغات از نگاه استاد زن حوزه علمیه: ممنوع! / چه اصراری است زن، ماکارونی تبلیغ کند؟ توهین است/ زن، اصلا جلوه تبلیغاتی ندارد
"برند ایران" در حال تخریب است
تصویر رهبری و روحانی روی جزوه تبلیغاتی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
شرایط درج تبلیغات انتخاباتی: تبلیغ روی وسایل حمل و نقل عمومی ممنوع است
فروش تعدادی از املاک دیپلماتیک ایران در سه کشور
بازخوانی پرونده تبلیغاتی چهارساله کیمیا علیزاده: از تبلیغ نوشیدنی انرژی زا در ایران تا عضویت تیم ملی تکواندوی آلمان/ از ریو 2016 تا توکیو 2020/ وداع سلبریتی برندینگ ها؟!
نظرات کاربران